ElectrobikeGarminGiant
Sivu 17 / 22 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7 15 16 17 18 19 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 481 - 510 / 652

Aihe: Ninjakuriirit (mm. DPD)

Sain eilen vihdoin yhteyden aspaan puhelimella (teknisiä ongelmia varmaan tarkoitti että kaveri ei ollut ajoissa töissä). Siellä vastasi kaveri joka hädin tuskin osasi suomea. Hänen mukaansa kuski on käynyt osoitteessa ja ei ole ovikoodin takia päässyt sisään, eli varmaan käynyt mun hima osoitteessa.

Toimitusosoitteen muutos oli tehty ja vahvistettu duunipaikalle jo monta päivää ennen kuin lähetys oli edes Suomessa.

Noh, eilen sitten sain mailia duunin aulapalvelulta, että oli toimitettu. Eli paketti nyt saatu sitten perille, mutta on kyllä ihan jumalan (eli ei kenenkään) käsissä tämä UPS:n touhu välillä.

Voisi nää saksan myyjät lopettaa UPS:n käytön kun esim DHL+posti kombo toimii mielestäni paljon paremmin (vaikka on siinäkin välillä omat kommerverkkinsä).

^Syrjäkylille täällä päässä saksasta tulevat paketit tuo joko posti tai postnord, mutta kumpi se aina on niin en ole vielä kymmenienkään pakettien perusteella päässy selville miksi tuo vaihtelee. Nykyään vielä vaihtelua tuo, että tuodaanko kotiin asti vai pitääkö noutaa jostain... aivan randomi toimintaa.
    Älä itke ruma lapsi, ota rusina.

Nyt on DHL:n kanssa tullut ammuttua oma maali.

Ne tuntuu toimittavan iltaisin kotiin mutta mulla on jotenkin oletuksena valittuna pakettiautomaatti mikä menee kiinni viideltä...

Keväällä yksi kuski soitti asiasta siinä R:n lukitulla ovella ja suostui tuomaan tähän kilsan päähän paketin.

Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla

Ei ***** tuota UPSsää. Taas meni kotiintoimitettava paketti fucking access pointtiin toiselle puolen pitäjää. Ja yritin soittaa UPSsälle niin joku saatanan englantia puhuva varmaan intialainen vastas ja kun pyysin suomea puhuvaa henkilöä linjoille niin ei ole kuulemma suomee puhuvaa. Ala saatana sinne sönköttää asiaani. Ja mailia ei voi UPSsälle lähettää, pitäs luoda joku UPS tili. Loin senkin joskus pari vuotta sitten mutta ei silti kukaan mailiini vastannut. Ei jumalauta miten paska putiikki tuo UPS! Välttäkää jos voitte!

Edit: Loin sinne nyt tuon UPS tunnuksen ja laitoin sit sähköpostia, ilman sitä ei voi edes maililla ottaa yhteyttä. Ja maksimimerkkimäärä oli 500 merkkiä viestissä joten en voinut haukkua niitä kuin 500 merkin verran.

tempokisu Guest
    ^ täällä UPS:n pakettien jakelun hoitaa Liuttu Logistiikka. Tulee tekstiviestinä koska pakettia ollaan tuomassa ( päivä ja klo 16-20 välillä) soitan sinne ja pyydän kuskin jättämään oven taa jos en ole kotona.
    Kerran DHL:n kuski oli vienyt paketin kyllä 8A mutta Kirkkokadulle eli tuo viereinen tie. ONNEKSI paketin ovensa edestä löytänyt herrasmies toi sen minulle. Soitin DHL:lle palautetta, kerroin lopputuloksen vasta kun olin napakasti antanut palautetta kuskin toiminnasta, tämäkin tie alkaa sanalla Kirkko mutta pitää se osoite loppuun asti lukea.

Uusi määritelmä ninjakuriirille:

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008940844.html

Kohta varmaan noi automaatit kielletään kun lapset leikkii niillä ja ei oo tarpeeksi turvallisia jonkun mielestä.

^niissä pitäisi olla joku hätäavausmahdollisuus… ihmetyttää se, että luukku on ollut auki.

°Eihän se muuta vaadi kuin edellinen paketinhakija jättää luukun auki.

Mutta postilta kyllä aika luokatonta, että ketään ei saa kiinni edes hätätapauksessa.

Lähetetty minun XQ-BC52 laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jalkkis Katso viesti
    °Eihän se muuta vaadi kuin edellinen paketinhakija jättää luukun auki.
    Ainakin täällä Klaukkalassa pakettiautomaatin ovi ei edes mene lukkoon/kiinni jos itte kupeksii vähääkään aikaa siinä laatikolla ennenkuin sitä yrittää painaa kiinni. Jos tyyliin varmistaa paketin kyljestä että on oikean henkilön paketti niin jo on lukkomekanismi mennyt lukkoon eikä laatikon ovi edes painu kiinni. Jännä jos näin ei ole kaikkialla.

ps) UPS keississä myyjäliike (amazon.de) oli kuulemma ollut yhteydessä UPSiin itse ja käskenyt heitä noutamaan pakettini service pointista minne ne oli sen väärin vieneet ja pyytäneet toimittamaan kotia asti. Saa nähdä tapahtuuko mitään... Mutta täällä on tosiaan näköjään joku uusi kuriirityyppi joka on lusmupaskamulkku eikä jaksa toimittaa paketteja kotioville enää vaikka pitäs. Service pointin henkilötkin sanoivat että poikkeuksellisen paljon alkanut tulla heille "asiakasta ei tavoitettu" paketteja tältä kuriirilta. Muistaako joku Klaukkalan UPS kuriirin firman nimeä? Pakussa lukee isolla jotenkin NextGen tms NEXT sanalla alkava mutta googlella en ole löytänyt infoa, olisin haukkunut nekin suoraan vielä.

Ja saaga jatkuu UPS:n kanssa. Laitoin uutta reklamaatiota UPSille heidän palautelomakkeen kautta että miksi ette ole vastanneet aikaisempaan reklamaatiooni kun palautelomake lupaa että vastataan vuorokauden kuluessa... Kävin sit hakemassa paketin itse service pointista. Muutama tunti tämän jälkeen seurantaan ilmeistyi KAKSI PÄIVÄÄ takautuvasti leima puoli tuntia ennen paketin service pointtiin vientiä "toimitusta yritetty, asiakasta ei tavoitettu". Eli tämä leima tuli muutama tunti sen jälkeen kun olin paketin jo itse käynyt hakemassa. Eli UPSlle kun reklamoi niin ne laittelee takautuvasti noita "asiakasta ei tavoitettu" koodeja jotta voivat sit väittää että kyllä me käytiin ovella, vaikka vitut ole käyneet. Täysi kusimulkkupaska firma tuo!! Jos voitte vaikuttaa jotenkin asioihin niin pysykää kaukana tuosta.

Ja Klaukkalan (ja ehkä myös Nurmijärven muutenkin?) UPS lähettinä toimii alihankkija nimeltään Netlux. Eli Netluxin joku tollo jättää tekemättä mistä sille maksetaan eli toimittaa paketteja kotioville. Täytyy pistää sinne vielä palautetta seuraavaksi...

Edit: Palautetta lähti Netluxille. Näyttää olevan Vantaalainen kuljetusputiikki. Kehuin viestissä aikaisempaa heidän lähettiään joka toimittanut 10 vuotta meille paketit loistavalla palvelulla, nyt vain uusin pari kuukautta lähettinä ollut joku muu on *ulkku ollut.

Ninjakuriirit päässeet hesariin…

”Vaikuttaa siltä, että UPS:n toimintamalli on väittää, että pakettia on yritetty toimittaa asiakkaalle, mutta asiakas ei olisi ollut paikalla. Kaikista ongelmallisinta tässä on valehteleminen”

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000008955913.html

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Ninjakuriirit päässeet hesariin…

”Vaikuttaa siltä, että UPS:n toimintamalli on väittää, että pakettia on yritetty toimittaa asiakkaalle, mutta asiakas ei olisi ollut paikalla. Kaikista ongelmallisinta tässä on valehteleminen”

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000008955913.html
    Luin jutun ja lopussa oli kysely, johon voi laittaa palautetta kuriireista. Itse laitoin palautteen UPS:stä, joka omalla alueella on sysipaska. Eli en tilaa kaupasta, jossa UPS toimittajana.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pulimonni Katso viesti
    Luin jutun ja lopussa oli kysely, johon voi laittaa palautetta kuriireista. Itse laitoin palautteen UPS:stä, joka omalla alueella on sysipaska. Eli en tilaa kaupasta, jossa UPS toimittajana.
    Jos tilaa kamaa Amazonista, niin ei voi välttyä käyttämästä UPSia. Et voi tilatessasi mistään tietää mistäpäin euroopan varastoja Amazon kamat toimittaa. Sitä ei lue missään, ja sama tavara X voidaan toimittaa useasta eri euroopan varastosta. Jos lähetysmaa on Italia tai Espanja, paketit tulee UPSilla etkä sille mitään voi.

Ja totta*unassa itsekin jos on kaksi kauppaa, toinen esim DHL:lää käyttävä ja toinen UPS:saa niin ei tarvii paljon miettiä kummasta romunsa tilaa!

Onkohan tässä miten alueellisia eroja? Itse asun alle 10km päässä hki-vantaan jakeluterminaaleista ja hUPS on toiminut siinä missä muutkin. En muista, että yksikään kotitoimituksellinen paketti olisi mennyt noutopisteeseen "esteen" takia. Edes UPSilla.

Oliskohan kuskit kuriirifirman omia tässä päätoimipaikkojen liepeillä ja se näkyy (positiivisesti) jakelussa?

Lähetetty minun XQ-BC52 laitteesta Tapatalkilla

Mulla DHL toimittaa toistuvasti noutopisteeseen parin kilometrin päähän, vaikka olen ohjeistanut, että tuohon lähimarkettiin. Ja mielenkiintoista vielä, että toimituksessakin lukee se lähimarketti.

F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jalkkis Katso viesti
    Onkohan tässä miten alueellisia eroja?
    On selvästikin. Oulussa homma toimii UPS:lla hyvin. Kuskit soittelevatkin ennen paketin tuomista. Lienee alihankkijasta kiinni.

^ Tavallaan. Yksikään kuski ei ainakaan minulle soita vaan roijaa sen paksin tuohon lähellä olevaan karkkipuotiin jossa sattuu olemaan noutopiste. Joka helevetin kerta.

F. Kotlerburg Guest
    höh, mulle on tullut neljä UPS:n pakettia tänä vuonna ja joka kerta ovat soittaneet, että tuun tunnin sisään, ootko kotona.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Föhn Katso viesti
    ^ Tavallaan. Yksikään kuski ei ainakaan minulle soita vaan roijaa sen paksin tuohon lähellä olevaan karkkipuotiin jossa sattuu olemaan noutopiste. Joka helevetin kerta.
    Kuulostaa ihan Länsi Vantaalta

Ihan Herran haltuun nämä kuljetukset.
    Bike24 tilaus ja olisko paketin koko taas vuorostaan vaikuttanut, että dpd&postnord yhdistelmä käytössä, eikä dhl&posti. Postnordin kanssa näköjään saa vahtia missä mennään kun siihen asti meni hyvin kunnes Kuopion terminaaliin saapui aamuyöstä ja kun kuski lähtee kierrokselle aamupäivällä niin paketti ei lähde mukaan vaan toimitus pysäytetään ja syystä, että sovitaan paketin toimituksesta vastaanottajan kanssa. En tiedä miten/kenen kanssa, mutta ei ainakaan minun tai sitten kyyhky, ratsumies tai jokin vastaava on vielä matkalla...puhelinnumero kyllä paketista löytyy. Onneksi Bike24 lähettää lähetystunnuksen niin osaa kytätä ja sitten applikaatiolla/muuten rustailla toimitusta eteenpäin...en tiedä mitä muuten tapahtuisi...varmaan palautuisi Saksaan et ei tää oikein onnistunu.

F. Kotlerburg Guest
    ^vai liekköhän kyse lähetyksen arvosta. Mitä noita ~150-200 euron paketteja tilaillut ja kympin maksanut lähetyksestä niin aina Posti. Nyt meni yli 250 euron ja 5 euron lähetys niin tuli PostNordilla. Muuten sama kokemus. Paketti on laitettava applikaatioon seurantaan, jos sen haluaa saada, kun Bike24 ei laita puhelinnumero tms. pakettiin.

"Lähettifirma UPS:n entiset työntekijät kertovat, että paketteja ei aina edes yritetä toimittaa kotiin asti"

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000008958383.html

Ninjakuriirit (mm. DPD)

^ja tämä tuli yllätyksenä kenelle… mutta hyvä, että saa näkyvyyttä ja huomiota. Josko asialle tapahtuisi jotain.

Mutta malliesimerkki taas huonosti suunnitellusta toiminnasta ja/tai välinpitämättömyydestä. Varmasti UPSilla ja muilla löytyy hienot laatulupaukset ja mission statementit, joilla ei ole paskankaan merkitystä.

Jakeluautolle annetaan mahdoton aikataulu ja ”perälautana” (jolla pitäisi varmistaa ”laatulupaus”) ettei terminaaliin saa palauttaa pakettia, jollei sitä ole yritetty toimittaa. Ja lopputulos on tämä: jakelureiska kuittaa paketin ”yritetty toimittaa, vastaanottajaa ei tavoitettu” vaikkei ole käynyt lähimaillakaan. Alkuperäinen ongelma aikatauluissa.

UPS ongelmia, mistähän löytäisi jonkun tahon joka tietäisi jostain jotain? Ei ainakaan Intialaista " yes, sir" tukipalvelua ja sähköposteihin ei vastata?
    Kaikkien aikojen luokattomin kuljetusfirma ja asiakaspalvelu!

^et löydä mistään tahoa, joka tekisi asialle jotain. Asiakaspalvelua ei ole suomeksi. Itse kun soittelin ja kysyin onko suomenkielistä asiakaspalvelua, intialaisoletettu vastasi, että hän laittaa viestiä suomenkieliselle aspalvelijalle. Joita kyseisessä firmassa ei edes ole.

Ainakin mun alueella ylivoimaisesti surkein kuriiri.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    Ainakin täällä Klaukkalassa pakettiautomaatin ovi ei edes mene lukkoon/kiinni jos itte kupeksii vähääkään aikaa siinä laatikolla ennenkuin sitä yrittää painaa kiinni. Jos tyyliin varmistaa paketin kyljestä että on oikean henkilön paketti niin jo on lukkomekanismi mennyt lukkoon eikä laatikon ovi edes painu kiinni. Jännä jos näin ei ole kaikkialla.

ps) UPS keississä myyjäliike (amazon.de) oli kuulemma ollut yhteydessä UPSiin itse ja käskenyt heitä noutamaan pakettini service pointista minne ne oli sen väärin vieneet ja pyytäneet toimittamaan kotia asti. Saa nähdä tapahtuuko mitään... Mutta täällä on tosiaan näköjään joku uusi kuriirityyppi joka on lusmupaskamulkku eikä jaksa toimittaa paketteja kotioville enää vaikka pitäs. Service pointin henkilötkin sanoivat että poikkeuksellisen paljon alkanut tulla heille "asiakasta ei tavoitettu" paketteja tältä kuriirilta. Muistaako joku Klaukkalan UPS kuriirin firman nimeä? Pakussa lukee isolla jotenkin NextGen tms NEXT sanalla alkava mutta googlella en ole löytänyt infoa, olisin haukkunut nekin suoraan vielä.
    Sama kuski siellä on kun aina ennenkin.

Kyllä Netlux on toimittanut paketit ihan hyvin perille asti, tähän Klaukkalan kupeeseen. Ei mitään ninjatoimintaa, vaan oikein hyvää kuriiripalvelua. Luulisin että sama auto/kuriiri näillä nurkilla pyörii. Olisko heinäkuussa ollut joku kesähessu lomatuuraajana.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti

Ja tiedän, että on kiva kirjoitella netissä lusmupaskamulkkua anonyyminä, mutta ois hyvä muistaa, että ihmisiä ne kuskitkin ovat ja parhaansa yrittävät. Jos vaikka ajatellaan, että kuriirilla on 90 eri asiakasta ja jakoaikaa niihin n. 6h, niin aikaa jokaiseen jakoon jää 4min (mukaanlukien ajo asiakkaalta A asiakkaalle B). Jakoalueet saattavat myöskin olla hyvin laajoja ja/tai kaukana terminaalilta, jolloin kilometrejä saattaa kertyä esimerkiksi sinun jakoalueellasi helposti yli 150. On melko yleistä, että kuskit ajavat koko päivän ilman ruokataukoa, kahvitauoista puhumattakaan.

Kotiintoimitus tietysti tarkoittaa myös kotiintoimitusta, ja sinun tapauksessasi on selvästi toimittu väärin. Kritiikki kannattaa kuitenkin kohdistaa itse yritykseen kuljettajan sijasta, sillä he tekevät parhaansa pienellä palkalla ja ajoittain täysin kohtuuttomalla työmäärällä.

Toivottavasti pakettisi tulevat jatkossa paremmin perille.

- Dolce far niente

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    UPS ongelmia, mistähän löytäisi jonkun tahon joka tietäisi jostain jotain? Ei ainakaan Intialaista " yes, sir" tukipalvelua ja sähköposteihin ei vastata?
    Kaikkien aikojen luokattomin kuljetusfirma ja asiakaspalvelu!
    Kaksi vaihtoehtoa, etsit missä UPS:ssäläiset pukumiehet syö lounaitaan ja valitat siellä kovaan ääneen paskasta palvelusta omalle pöytäseurueellesi.
    Tai sitten annat asiakaspalautetta sille myyjäfirmalle joka on se ups:n asiakas.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •