HephaGarminElectrobikeGiant
Sivu 48 / 69 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 38 46 47 48 49 50 58 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.411 - 1.440 / 2049

Aihe: Ammattilaispyöräilyjuttuja, joille ei viitsi avata omaa otsikkoa

  1. #1411
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Kuvassa kuski näyttää ihan "normaalikokoiselta", mutta on vain 169 cm pitkä, tarkistin aina luotettavasta Wikipediasta. Munoin, kun hän tuli maaliin ja kuva tuosta jäi näkömuistiin, häntä kuvattiin enemmänkin ylhäältä, joten kuskin kuin myös pyörän pienuus korostui.

    Tuo on niitä aikoja, kun liioin kukaan ammattikuski ainakaan, eikä ainakaan tuosta lähtien ole ajanut ns. isoon runkoon kasatulla välineellä. Ammoisina aikoina on pienen kuskin nähnyt ison pyörän selässä, selvästi kurotellen.

    Luulin muuten muistini perusteella Pettinin olevan vieläkin lyhyempi.

  2. #1412
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    Kuvaa katsellessa voi olla hyvä muistaa että siinä taidetaan olla siirtymässä tiimibussilta lähtöpaikalle eikä ajamassa kilpaa. Eikä tässäkään enää ajeta kilpaa:



    Sunnuntaiaamun piristykseksi pitempään maantiepyöräilyä seuranneille ja miksei myös vasta aivan viime vuosina sen historiastakin kiinnostuneille kolme kysymystä:

    (1) Mikä kisa?

    (2) Mikä vuosi?

    (3) Mikä arvopaita?

  3. #1413
    Liittynyt
    08/2008
    Paikkakunta
    Uusimaa
    Viestit
    448
    ^ 1. Milano - San Remo, 2. 2003 3. World Cup

  4. #1414
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    Kaikki kolme oikein! Kakkosena maaliin tulee Saecon Mirko Celestino ja taustalla tuulettaa joukkutoveri Luca Paolini.

    World Cup -arvopaidan raitojen alkuperästä en osaa kertoa, mutta se oli johtajan paita Cupiin kuuluvissa kilpailuissa. Kuvassa se on Paolo Bettinin yllä koska hän oli edellisvuoden Cup-voittaja ja Milano-Sanremo oli kalenterin ensimmäinen sarjaan kuuluva kisa. Hän menetti sen seuraavassa kisassa eli Rondessa Peter van Petegemille, mutta otti sen takaisin voittamalla elokuussa Hampurin Cylassicsin ja piti sen sarjan loppuun asti.

  5. #1415
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Tomppa lopettaa uransa tähän kauteen.

    https://cyclingtips.com/2022/06/tom-...f-this-season/

    "I decided that 2022 will be my last year as a professional cyclist,” the 31-year old Dutchman announced on Instagram. "In 2020 I had a very difficult year and at the end of that year I got overtrained and burned out. At the end of 2020 and beginning of 2021 I was only a shadow of myself and I decided at the time to take a break from cycling and think about my future."
    ...
    "Despite how good it occasionally still was, many times and especially this year it has been a frustrating path. My body felt tired and still does feel tired. As soon as the [work] load in training or racing gets higher I suffer from fatigue, aches and injury instead of improving. The effort in training did often not lead to the desired performances. For a while there has now been a disbalance between my 100% dedication, everything I do and sacrifice for my sport and what I subsequently get in return."
    The older I get the faster I was

  6. #1416
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    No juu. Tuon luettua kyllä tajuua, miksi se motivaatio katoaa ja masennus puskee päälle. Treenit ja kisat ei enää potki kuten pitäisi.

  7. #1417
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.395
    Criterium du Dauphine alkaa tänään ja katselin ettei viikon mittaiseen kisaan ole kirimiehiä varten oikeastaan yhtään etappia.

  8. #1418
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Lehtinen Katso viesti
    Criterium du Dauphine alkaa tänään ja katselin ettei viikon mittaiseen kisaan ole kirimiehiä varten oikeastaan yhtään etappia.
    Olihan se tänään. Eivät vaan rassukat pysyneet mukana Wout hoiteli hienosti hayterin loppukirissä. Varmaan kiva katsoa taakse, kun näkee selän takana pedersenin ja woutin.

  9. #1419
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Jälleen yllätys maaliviivalla!

  10. #1420
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    Julian Alaphilippe ja Primož Roglic, Liège-Bastogne-Liège 2020

    Erik Zabel ja Oscar Freire, Milano-Sanremo 2004


    Nämä tulevat välisttömästi niin minun kuin varmasti monen muunkin maantiepyöräilyn seuraajan mieleen, mutta uskoisin ettei olisi mahdottoman vaikeaa koota vaikkapa kymmenen liian aikaisella tuuletuksella hävityn kisan lista.


    Muutenhan Gaudun voitto ei ollut mikään jättiyllätys tai täysi outsider; etappi oli hänelle sopiva, ja jos van Aert oli ehdoton viiden tähden suosikki, niin Gaudu kahden.


    Tänään 32 km aika-ajoa tasaisella reitillä - ja jos voittaja on joku muu kuin Filippo Ganna, Primož Roglic tai Wout van Aert, minäkin suostun puhumaan yllätyksestä

  11. #1421
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    Vähemmän tiiviisti ammattilaispyöräilyä seuraaville, mutta kuitenkin siitä - muutenkin kuin että kuka voittaa Tourin - kiinnostuneille voisi kertoa että kaukana voittoisien huippujoukkueiden takana on menossa tiukka ja jännittävä taistelu.

    Kauden lopuksi näet ratkaa mitkä kaksi WorldTeam-tason joukkuetta putoavat ProTeam-tasolle - eikä vain ensi kaudeksi vaan vuosiksi 2023-25! Automaattista villiä korttia GT-kisoihinkaan ei pudonneille joukkueille välttämättä ole luvassa, sillä niiistä kilpailevat myös parhaat ProTeam -joukkueet.

    Systeemi on sellainen että putoamiskamppailussa lasketaan tämän ja kahden edelliskauden UCI-pisteet - ja kaksi tarjolla olevaa villiä korttia ratkeavat tämän kauden pisteillä.

    Pahimmassa vaarassa ovat tällä hetkellä putoamisviivan alapuolella olevat Lotto-Soudal ja Israel sekä sen yläpuolella vielä toistaiseksi olevat, mutta tällä kaudella heikosti menestyneet BikeExchange ja EF Cycling.

    The Inner Ringin graafinen esitys


    Tiukka tilanne on johtanut siihen että kyseiset joukkueet joutuvat miettimään millaisiin kisoihin he laittavat parhaita ajajiaan. Kun menestyksestä yhden päivän kisoissa saa enemmän pisteitä kuin menestyksesä etapeilla, voi käydä esimerkiksi niin että Israel laittaa Sepp Vanmaercken ajamaan Tourin asemasta Belgiassa yhden päivän kisoja ja lähettää joukkueen Romaniaan ajamaan Sibiu Tourin koska sen kokonaiskilpailusta on luvassa iso kasa pisteitä.

    Sijoitus kymppisakkiin Tour de Francessa tuo myös huomattavan määrän pisteitä, joten on odotettavissa että sillä on vaikutuksensa mainittujen tiimien kapteenien taktiikkaan. Ei kannata lähteä tavoittelemaan osuusvoittoa kovin suurella riskillä, koska putoaminen seitsemänneltä tai kahdeksannelta sijalta maksaisi rutkasti enemmän pisteitä kuin voitosta olisi luvassa.

  12. #1422
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Tuo putoamisen uhka tosiaan saa tiimit lähtemään mukaan pienempiinkin uci kisoihin. BikeExhangehan oli mukana viron tourilla, eikä saanut sieltä edes voittoa.

    Ja tosiaan tourille tämä tuo takuulla oman mausteensa, mikä on hienoa. Esimerkiksi UAE voi laskea, että muutkin joukkueet tekevät hatkan takaa-ajossa duunia.

    Loton tilanne näyttää kyllä heikoilta. Calebin olisi pitänyt saada girossa enemmän pisteitä. Olisi kyllä jännä tietää, mitä girossa loton ja calebin välillä kävi. Näytti, että taktiikasta oli suht isoja erimielisyyksiä.

  13. #1423
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Avaan nyt matopurkin, mutta mielestäni kaikki p*skavaltioiden sponssaamat tiimit voisi heivata nevadaan World Tourilta ja kaikilta muiltakin tasoilta. Toki tämä edellyttäisi ensin UCI:n puhdistamista korruptiosta.
    The older I get the faster I was

  14. #1424
    Liittynyt
    02/2006
    Viestit
    1.479
    Critérium du Dauphinéssa lauantaina 11.6.2922 hieno etappi. Olen onnistunut laahautumaan nuo nousut ylös.
    Edit: Korjasin päivämäärän.







    ___________________________
    Kare Eskola:
    PeeHoo ei taida ymmärtää kilpapyöräilyä.

  15. #1425
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    ^ Kieltämättä ensimmäinen oikea etappi kokonaiskilpailukuskeille. Ja hattua päästä PeeHoolle, etenkin jos molemmat noustiin samana päivänä


    Tänäänkin ihan mielenkiintoinen osuus, joka vielä sopii kirimiehillekin - tai ainakin niille heistä jotka eivät ensimmäisinä putoa jo perjantaina ajettavia pienemmissä nousuissa.

    Voittajaehdokkaiden listani ei ole loputtoman pitkä. Wout van Aert, Ethan Hayter, Dylan Groenewegen, Jordi Meeus, Sebastian Molano...ja kaksi viimeistä ovat jo vähän outsidereita!

  16. #1426
    Liittynyt
    02/2006
    Viestit
    1.479
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti
    ^ Kieltämättä ensimmäinen oikea etappi kokonaiskilpailukuskeille. Ja hattua päästä PeeHoolle, etenkin jos molemmat noustiin samana päivänä
    Et olisi ollut kateellinen vauhdistani.
    ___________________________
    Kare Eskola:
    PeeHoo ei taida ymmärtää kilpapyöräilyä.

  17. #1427
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    Kissa itse nostaa häntäänsä!

    Viisi nimettyä ajajaa sijoittuivat päivän etapilla: 1, 2, 3 ja 10 (ja Dylan Groenewegen, jonka mäennousukyky oli sittenkin tuhat kertaa huonompi kuin mitä olin arvellut, jonnekin ynnä muiden jälkeen).

    Toisaalta tämä oli melko lailla ennustettavissa oleva osuus, vaadittavaa kirikykyä ei kovin suurelta määrältä mukana olevista ajajista löydy, ja edelisillä osuuksilla on jo pitkälti selvinnyt keiden päivän kunto varmasti riittää ja keiden paras kunto on joko mennyt ohi tai on vasta tulossa.


    Enemmän kuin puoliksi huumorilla haastan maantiepyöräilystä kiinnostuneet foorumilaiset!

    Nimetkää perjantain osuudelle viisi ajajaa!

    Kolmen parhaan sijoitukset lasketaan yhteen, pienimmällä summalla voittaa ja on päivän tämän osaston kingi!

    Voittajan nimennyt saa myös osakseen arvostusta eikä hänen tarvitse tuntea itseään luokattoman huonoksi prognostiseeraajaksi

  18. #1428
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    439
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti
    ^ Kieltämättä ensimmäinen oikea etappi kokonaiskilpailukuskeille. Ja hattua päästä PeeHoolle, etenkin jos molemmat noustiin samana päivänä
    Huomasittehan, että noiden kahden tunnetumman vuoren jälkeen on vielä pieni maalimäki, jossa on muutama kilometri sellaista 9 % nousua tai vähän yli. Taitaa sopia Roglicille tämä.

  19. #1429
    pulmark Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JTJ Katso viesti
    Huomasittehan, että noiden kahden tunnetumman vuoren jälkeen on vielä pieni maalimäki, jossa on muutama kilometri sellaista 9 % nousua tai vähän yli. Taitaa sopia Roglicille tämä.
    Loppumäki Vaujany on ihan murakka. Harmi vaan että loppunoususta olisi voinut tehdä entistä vaatimamman. Nyt nousu jää vähän kesken kun viimeiset 4km jää nousematta ja maali on hiihtohissien yläasemalla. Koko nousun loppuosa on kuitenkin noin 10%.

    https://www.climbbybike.com/climb/co...e-vaujany/6762

    Tourilla ajetaan Ranskan kansallispäivänä 14.7 samaa reittiä mutta loppunousuna on Alpe d'Huez.

  20. #1430
    pulmark Guest
    Kiihkeätä menoa tämän päivän etapilla UAE Molano löi ensin etapin aikana Intermarche Hugo Pagea kypärään ja sama jatkui etapin jälkeen. Molano heitettiin sitten lopulta ulos kisasta.

  21. #1431
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    Sebastian Molano on nimestään huolimatta kolumbialainen, joten tällä kertaa emme voi syyttää italialaista temperamenttia Kyseessä oli siis kaksi kuusimiehistä hatkaa vielä kiinniajaneessa pääjoukossa mukana ollutta ajajaa ja Molanon raivon synnyttänyt episodi sattui kymmenen kilometriä ennen maalia, kun ranskalainen Molanon näkemyksen mukaan killasi hänet vaarallisesti.


    Muuten olen hiukan pettynyt siihen ettei yksikään foorumilainen ottanut vastaan esittämääni - ymmärtääkseni selvästi leikkimielistä -- haastetta. Mutta ehkä vika ei ollut haasteesa eikä edes haastajassa, vaan yksinkertaisesti siinä että ne jotka kisaa jollain lailla aktiivisesti seuraavat osasivat arvata että on hatkan päivä ja että hatkan kokoonpanon veikkaaminen onnistuisi tikkaa heittävältä apinalta aivan yhtä hyvin kuin ajajat tuntevalta.


    Jotta tähän viestiin tulisi edes jotain tämänpäiväistä etappia eli toista kahdesta vuoripäivästä koskevaa, laitan tähän kuva maalimäestä (jonka lisäksi osuudella siis noustaan kaksi HC-mäkeä. Galibier ja Croix de Fer):


  22. #1432
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    Jotkut lukijoista saattavat muistaa Giron etapin vuodelta 2014, kun Jussi Veikkanen luuli voittaneensa ja tuuletti, vaikka häntä ennen maaliin oli ehtinyt jo hänen tietämättään hatkasta irronnut viiden ajajan joukko. Veikkanen muistaakseni kuittasin tapahtuneen hyvällä huumorilla ja tviittasi "Clown of the day, Shiiit happens!" tai jotain sinnepäin.

    Tämänpäiväisella Tour de Suissen 2. osuudella Alberto Bettiol voitti pääjoukon kirin ja iloitsi voitostaan täysin sydämin, kunnes hänelle selvisi että ennen kuin hatka ajettiin kiinni siitä oli vajaat 20 km ennen maalia irronnut DSM:n norjalainen Andreas Leknessund, joka oli tullut maaliin puoli minuuttia aikaisemmin.

  23. #1433
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.031
    Carapaz siirtyy EF Educationille 2023.
    Velonewsin mukaan sopimus allekirjoitettu ja julkistetaan myöhemmin

    https://www.velonews.com/news/road/r...tion-easypost/

  24. #1434
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    Se ei yllättänyt että Carapazilla oli halua ja kiinnostusta vaihtaa joukkuetta, mutta ehdin jo uskoa että uusi tiimi olisi Movistar.

    EF pystyy varmasti tarjoamaan sekä kiistattoman ykköskuskin paikan että riittävän hyvän sopimuksen, mutta tietyn riskin Carapaz ja hänen managerinsa ottivat: voi vielä käydä niin että EF putoaa tämän kauden jälkeen ProTeam-tasolle vuosiksi 203-25 eivätkä sen kauden aikana hankkimat UCI-pisteet riitä automaattiseen kutsuun Grand Toureille.

    Voihan se toki saada villin kortin Carapazin ansiosta, mutta voi käydä niinkin että sekä ASO:lla että RCS:llä painavat muut intressit enemmän kuin se kenellä on joukkuessaan ajaja jolla on parhaat mahdollisuudet menestyä kokonaiskilpailussa.


    Muuten: Tour de Suisse on hiukan kuivahtanut kokoon, kun suuri määrä ajajia ja usea joukkue on joutunut keskeyttämään positiivisten koronatestien vuoksi. Huippunimistä ensin Adam Yates, sitten johtajanpaidassa ollua Aleksandr Vlasov. Joukkueista Bahrain Victorious, Jumbo-Visma ja Alpecin-Fenix. No, putoamista vastaan taistelevalle Israel - Premier Techille ja alkukaudesta heikosti menestyneelle mutta nyt ehkä jo kuntonsa löytäneelle Jakob Fuglsangille tämä tuli tietysti melkein kuin taivaan lahjana. Jäljellä on kuitenkin viimeinen vuoriosuus ja huominen aika-ajo. Geraint Thomass on kakkosena sekunnin jääneenä.

    ASO ja UCI ovatkin pitäneet eräänlaisen hätäkokokuksen pohtiakseen toimia, järjestelyjä ja varmasti myös tiukennettuja ohjeita ja ekä rajoituksia katsojillekin Tour de Francen ajaksi, jotta sama ei toistuisi heinäkuussa.


    Etelä-Ranskassa ajettavassa La Route d`Occitaniessa 145 km etappi jouduttiin lyhentämään 36 km mittaiseksi, koska Tarnin prefekti vei mahtikäskyllään järjestäjiltä luvan alueellaan. Syynä oli punainen hellevaroitus; lämpötilan ennustettiin nousevan lähelle 40 astetta. Onko tämä ensi makua tulevasta, sitä ei tiedä kukaan, mutta korkeita hellelukemia ei voida enää pitää tavattoman suurina poikkeuksina. (Sveitsissä lämpötila liikkuu 30 C molemmin puolin.)

  25. #1435
    Liittynyt
    05/2010
    Viestit
    1.040
    Eikös ne Carapazin pojot siirry EFlle ensikaudeksi niin, että saattavat auttaa joukkuetta jäämään WT tasolle?

  26. #1436
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    UCI:n säännöt ovat siltä osin muuttuneet, pisteet jäävät joukkueelle jolle ne ajettiin.


    Ennen tosiaan kannatti putoamisrajalla olevan joukkueen hankkia esim. jonkin eksoottisen maan mestari pisteiden takia ja vastaavasti joku vanhempi vielä jonkin verran pisteitä kerännyt ajaja, joka ei kuitenkaan enää kiinnostanut parempia talleja, saattoi neuvotella itselleen sopimuksen.

    Tässä mielessä surkuhupaisimmaksi ajajakaartiksi jäi kai Euskaltel-Euskadin viimeinen kausi, 2013. Pisteiden vuoksi siihen saakka yksinomaan baskeista (tai Baskimaalla pyöräilyuransa aloittaneista, kuten Samuel Sánchez) koostuneeseen joukkueeseen oli haalittu mm. Marokon ja Kreikan mestarit, Aasian kisoissa pisteitä kerännyt venäläinen ja kaksi uransa ehtoopuolella ollutta saksalaista - portugalilaisen ja kahden slovenialaisen lisäksi. Robert Vre?er ja espanajalainen ei-baski Juan José Lobato olivat ainoat menestystä tuoneet hankinnat.

  27. #1437
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.031
    Tour de France, Stage 1.
    Uusia tt kypäriä esittelyssä.
    lähde bikeradar.com


    https://www.bikeradar.com/features/p...-ineos-visors/





  28. #1438
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.691
    Kohta voi kutsua visiiriä tuulilasiksi, kun näyttää siltä että kypärä on melkein yhtä leveä kuin hartiat. Saisikohan sääntöjen mukaan aerotangon tai pyörän etuosan sijoittaa kypärän sisään?

  29. #1439
    Liittynyt
    07/2004
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.257
    Seuraavaksi tämä:


  30. #1440
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.031
    Bikeradarin podcastissa oli juttua trendeistä ja huomioista, joita he olivat havainneet Tourilla. Nämä oli tehty Tanskassa, joten tasamaa osuuksilla on oma merkityksensä.

    - nykyiset aeropyörät ovat kohtuullisen painavia (funktionaalista painoa), olivat punninneet puolen kymmentä pyörää, painot välillä 7,6-8,3 ajokunnossa
    - tubeless, mm. Ineos kokonaan GP5000:lla TR ja TT liikenteessä
    - renkaat 28 mm, liittyy osin korkeampien kehiin ja niiden leveyksiin
    -isommat eturattaat, nopeuden kasvamiset ja optimaaliset ketjulinjat
    -"yhtään" 42 cm ohjaustankoa ei ollut näkynyt, hoodseilla 36-38 ja muutaman sentin levennyt dropeille nykynormi
    - onko uusi continentalin GP TT "uusi nopein rengas"
    - uudet "isot" aerokypärät vaatii tarkan ajasennon, jotta hartiaseudun aeroparannus voittaa otsapinta-alan heikennyksen
    - Ineoksen aika-ajo laseissa olevat tuulenohjaimet saattavat joutua UCI:n syyniin
    - edes kaikki WT joukkueet eivät ole tainneet saaneet tarpeeksi uusia DA di2:ia, jotta koko kaluston vaihto olisi onnistunut
    - kaikissa joukkueissa kiinnitetään marginal- ja aerogainsseihin erityistä huomiota

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •