ElectrobikeHephaGiantFillari
Sivu 3 / 4 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 61 - 90 / 100

Aihe: Sähköpyöräsi kuva

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kimbyyri Katso viesti
    Eikö nuo haise, kun on tuvassa. Mulla jos on pyörä yön olkkarissa niin kumin käryä on kyllä huomattavasti. Siis renkaat haisee, ja vähän rasva tietysti.

Edit: ja litku myös vahan tuoksuu, mutta jostain syystä se ei häiritse.
    Itselläni nuo pyörät tulevat sisään aina pienen pesu/puhdistus-session kautta (ja nyt talviaikaan vain tuo nastoilla varustettua Ghost on käynyt "ulkoilemassa" + Fätti, mutta se on toisalla tällä hetkellä), joten itse en ole havainnut mitään hajuja yms.
    Muutenkin tosiaan tuo putsaus on pakko tehdä kun ei paskoja halua kotiinsa (ja taloyhtiön pyöräkellari ei ole vaihtoehto).

Maantiepyörä sähköavusteisena oli mulle vähän yllätys. Minkälaisia lenkkejä sillä ajelet? Avustaako sen moottori yli 25 km/h vai käytetäänkö sitä vain ylämäissä pienenä lisäapuna? Työmatka tai jossain määrin maastopyörään sähkön pystyn ymmärtämään mutta maantiepyörä ei oikein aukene. Jos vaikka haluaa ajaa maantiellä 2 h tai 4 h lenkin suomalaisilla maanteillä niin mitä sähköllä saa siihen lisää? Mulla tällaisena keski- tai huonokuntoisena yksin leppoisasti ajellessa maantielenkin keskari on esim 24 km/h. Ylämäissä oli ne sitten loivia tai jyrkempiä ajan toki tarvittaessa hyvinkin hitaasti, esim alle 15 km/h. Mutta en keksi miksi haluaisin siihen avustusta jotta pääsisin mäen ylös kovempaa. Ennemmin näen, että nautin siitä että maantiepyörä on mahdollisimman kevyen ja ketterän tuntuinen. Maastopyörät kun painavat sitten paljon ihan ilman moottoreita ja akkujakin.

^jos pääset 25 keskaria, olet verrattain hyväkuntoinen. Huonokuntoiset/ylipainoiset pääsevät juuri kahtakymppiä yksin ajaessa, ainakin ne ketä tunnen.

Vai halusitko tulla vain flexaamaan?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Maantiepyörä sähköavusteisena oli mulle vähän yllätys. Minkälaisia lenkkejä sillä ajelet? Avustaako sen moottori yli 25 km/h vai käytetäänkö sitä vain ylämäissä pienenä lisäapuna? Työmatka tai jossain määrin maastopyörään sähkön pystyn ymmärtämään mutta maantiepyörä ei oikein aukene. Jos vaikka haluaa ajaa maantiellä 2 h tai 4 h lenkin suomalaisilla maanteillä niin mitä sähköllä saa siihen lisää? Mulla tällaisena keski- tai huonokuntoisena yksin leppoisasti ajellessa maantielenkin keskari on esim 24 km/h. Ylämäissä oli ne sitten loivia tai jyrkempiä ajan toki tarvittaessa hyvinkin hitaasti, esim alle 15 km/h. Mutta en keksi miksi haluaisin siihen avustusta jotta pääsisin mäen ylös kovempaa. Ennemmin näen, että nautin siitä että maantiepyörä on mahdollisimman kevyen ja ketterän tuntuinen. Maastopyörät kun painavat sitten paljon ihan ilman moottoreita ja akkujakin.
    Tuo Trek tuli minulle toissa viikolla ja en sillä ole vielä ajanut kuin pienen testin parkkihallissa. Sitten kun asfaltti ja soratiet tulevat näkyviin ja olen muutaman lenkin hettänyt, niin katsotaan sitten mitä mieltä kyseisen tyylisestä pyörästä olen.
    Tuossahan on vanteet (Bontrager Aeolus Pro 3V) ja renkaat vaihdettu hieman leveämpiin ja "gravel" kelpoisiin, joten varmaan ihan puhtaasti asvalttipintaa ei pyörä tule näkemään.
    Ja jos ei pyörä itseäni miellytä, niin uskoisin että keväällä/alkukesästä sen saa myytyä pois.
    Itsellänihän ei käyräsarvista pyörää ole ollut yli 25vuoteen, joten paha vielä sanoa mitä tuosta tulen pitämään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti stumpe Katso viesti
    ^jos pääset 25 keskaria, olet verrattain hyväkuntoinen. Huonokuntoiset/ylipainoiset pääsevät juuri kahtakymppiä yksin ajaessa, ainakin ne ketä tunnen.

Vai halusitko tulla vain flexaamaan?
    Keskari ei ollut se oleellinen. Pidemmällä lenkillä se voi olla myös 22 tai vastaavasti kovempi jos saa peesata muita.

Ajelin kerran täpärillä gravelikumeilla hiekkateitä, oli kyllä hupaisaa puskee ylämäkiä rajotinta vasten, esim Espoon Kasavuorella.

Sähköpyöräsi kuva

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuminauha Katso viesti
    Aika pulleet on!
    Yllättävän kookkaat kyllä. Asennettuna leveys luvatut 75mm 2bar venytyspaineilla.

Ilmatkin pysyy jotakuinkin hyvin heti alkumetreillä, pikkasen vaati vatkaamista litkujen kera.

Voisivat kyllä olla vähän tiukemmatkin menemään kiekolle, ei tarvinnu rengasmuovia edes.

Olipa minitssä kunnossa Espossa polut, maistu tosi hyvin. Sääkin oli eeppinen. Vuoden paras ajopäivä tähän mennessä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    Kohta 3500km takana, yksi akku takuuvaihdettuna. Muuten on saanu vaan ajaa ja speksailla.
    Viimeisimpänä Fat Freddiet, jos pääsis lumessa vähän paremmin kuin Piikkisioilla.
    Huomenna testiajo.
    Mulla oli läskireetut aikanaan 27.5/3” -koossa enkä kauheasti tykännyt. Spooreissa haki koko ajan.

Sähköpyöräsi kuva

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Mulla oli läskireetut aikanaan 27.5/3” -koossa enkä kauheasti tykännyt. Spooreissa haki koko ajan.
    Kyllä mä tykkäsin tän päivän perusteella. Huikeat renkaat. Mitä enemmän vauhtia niin paremmin vaan toimii.
    Ei noi ainakaan Piikkisikoja huonommat ole. Mut mä olenkin aina tykänny muhkummista renkaista. Saattanee vaikuttaa käyttäjäkokemukseen.

Toki kun kokeeksi laskin takapään paineet hyvin alas(lähtiessä 1,2bar) jotta pääs yhden tukkoisen polun läpi niin burbbashan se sitten myöhemmin mutkasella alamäkipolulla kun vauhtia ja jyrkkää mutkaa oli tarpeeksi.

Menee ehken sinne käyttäjävirheen puolelle.
    Toki vois noi vähän tiukemmin istua kiekolla, ei tosiaan tarvinnu asennuksessa edes rengasmuovia, meni vähän liian helposti kiekolle sanoisin.

Mutta kyllä mä tykkään, jyrkkissä nousuissa jo nauratti, vetopito aivan käsittämätön.

Todella komeita pyöriä kyllä täällä. Piti oikein selailla enemmänkin topicia samoin saa hyviä rengas vaihtoehtoja mitä selailla, kun käy läpi täällä olevia pyöriä

Tässä oma ensimmäinen sähkö jäykkäperä ja ensimmäinen "oikea" pyörä muutenkin. Mitään ihmeitä ei ole tullut vielä tehtyä ketjut yms voimansiirto tuli pestyä ja laitettua Rexin voitelut. Satula vaihdettu myös Specialized Bridge Sport 143mm, mutta hieman vieläkin hakusessa pitäisikö vielä kuitenkin koittaa Ergon SR Allroad Core Pro -satulaa. Renkaina WTB Ranger 60-622. Keulan päivitys myös hieman houkuttelisi

Kyllä se on ihan ajettava polku...

NBD

Jostain syystä jäänyt tämä ketju spämmäämättä.. no, nyt tilanne on korjattu.. Pole Voima K2, custom build.
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

Silla alla.

^Sijainnin arvaus....Lahden lähellä uudehkon 12-tien alla?

Tässä omaa fiilistelyä Salpausselän reissulta:

Meitsin Pole Voima K2 muutama kilometri mualiman navalta.

Mitä enemmän mutaa ja vettä, sen hauskempaa!

Tämä huusi liikkeessä mun nimeä. Turbo Creo.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Sähköpyöräsi kuva

^Creo houkutti jossain kohtaa itseäkin.. siis ihan vain että vaimo ja lapset voisi ajaa mun luomuajojen mukana, köhköh, kuinka harmillista jos sattumalta pyörä sopisi itsellekin..

Espanjatar suomalaisrannalla.

- Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -

^on se nätti

Jep. Ja propsit Jamille ibikeen, kun taikoi tuollaisen jostain kaiken tän puutteen keskellä
    - Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -

Tuollainen tuli sitten rakenneltua Poliisihuutokaupan kautta (eli oletuksellisesti alunperin varastettu ja jotain kautta sitten päätynyt poliisin hoiviin ja sitä kautta poliisin huutokauppaan kun omistajaa ei ole löytynyt) kiertäneestä Cuben Reaction Hybrid Performancesta (ajettu vain 136km)
    Hankittaessa pyörä oli ilman akkua sekä akun avaimia.
    Siitä siiten onnistuin hankkimaan uudehkon 625Wh akun sekä sitten uuden lukkopesän avaimineen.
    Muutenkin tuo hinnat alkaen malli tuli rakenneltua suht uuteen uskoon:
    Keulaksi vaihtuo RockShox Judy Gold
    Vaihteistoksi Deoren 11-51 11s. pakka/vaihtaja slx:n vaihdinvivulla.
    Jarruiksi vaihtui Deore M6100:t XT:n levyillä.
    Kiekot vaihtuivat Mavic:n Crossmax/Crossride kiekkoihin, joihin Scwhalben kumit Tubolitoilla.
    Myös Dual battery mahdollisuus tuli rakenneltua pyörään (eli sillä saa akkukapasiteetin tarvittaessa 625Wh+500Wh = 1125Wh:n, jolla pääsee pidemmänkin lenkin).
    Ja näytöksi vaihtui vielä tuo uudempi Nyon:in näyttö joka on varustettu kosketusnäytöllä (ja sisältää mm. navigaattorin ja laajan ajotietokoneen).

Nyt tuli yöllä käytyä testiajossa ensimmäistä kertaa, kun työt haitanneet rakentelua. Muuten pyörä tuntuu ja näyttää ihan hyvältä, mutta tuo pyörässä oleva Gen3 moottoi ei sitten oikein täysin vakuuta (sääli ettei ole Gen4 malli, kun pyörään tuli sitten lopulta iskettya aikapaljon enemmän rahaa kuin mitä olin alunperin suunnitellut)

^ihan hienon näköinen peli. Onko tuossa nyt extender myös kiinni?

Juu, eli ”vakionahan” tuossa on tuo rungon sisässä oleva Powertube ja nyt sitten lisänä tuo rungon päälle tuleva Powerpack jota voi pitää kiinni taikka irti kuten haluaa (ja käsittääkseni taitaisi olla mahdollista irroittaa pois tuo powertube ja ajaa pelkällä Powerpackilla).

Jos ajaa pelkällä powertubella niin pyörä näyttää tuolta:

Tuo musta pussukka tuossa akkukiinnikkeen takana on ratkaisu mihin jouduin päätymään kun on molempia isoja akkujohdotuksen liittimiä saanut millään mahtumaan ”moottoritilaan”, vaan jouduin toisen niistä sitten sijoittamaan rungon ulkopuolelle tuon pussukan sisään.
    Pitää vielä katsoa josko tuohon sopivampi ”pussukka” löytyisi, nyt rakennettu niillä osilla mitä kotoa kaapeista löytyi.

Ja joo, renkaiden kyljet eri väriset kun tuli vahingossa tilattua ”eri paria”. Mutta uusi takakumi pitäisi saapua viimeistään huomenna (tuntuu nuo ”ei mustat” renkaat olevan kovasti kortilla tällä hetkellä).

Sent from my iPhone using Tapatalk

Paljonko on muuten ajopaino molemmilla akuilla?

Ajan mun hinnat alkaen Cubella, jossa on 400:n akku, kesäkelviajoa siinä 130km yhdellä latingilla. Tollahan pääsis melkein 400km...

Lähetetty minun XQ-BC52 laitteesta Tapatalkilla

Samanlaisia aiheita

1. Pyöräsi kuva Vol III
    By troh in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 11177
    Viimeinen viesti: Tänään, 15.49
  2. Etupyöräsi kuva
    By Santtu T in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 58
    Viimeinen viesti: 11.12.2013, 00.00

Kirjanmerkit

Viestin säännöt