HephaElectrobikeFillariGiant
Sivu 7 / 9 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 6 7 8 9 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 181 - 210 / 261

Aihe: Kona Sutra LTD

  1. #181
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    1.609
    Vähän puolitiehen jäänyt mun mielestä ajatus Sutra SE:n nopeammasta ja kevyemmästä versiosta, vai onko ton tarkoitus korvata SE? Emäputki näyttäis olevan tapered, kun ennen oli suora.

    Katoin ensin, että paremman muotoinen stonga, mut siinä lukee Easton ja osalistassa Kona, joten kaupattavassa pyörässä varmaan se sama, jonka alaotteen kanssa en oppinut elämään.

  2. #182
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    5.679
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Puskis Katso viesti

    Katoin ensin, että paremman muotoinen stonga, mut siinä lukee Easton ja osalistassa Kona, joten kaupattavassa pyörässä varmaan se sama, jonka alaotteen kanssa en oppinut elämään.
    Se orkkis stonga on kyllä järkyttävän epäergonominen, ei ole Konalla varmaan kukaan ajanut sillä metriäkään, kun tollainen kökötys pääsee ulos tehtaalta.

  3. #183
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488

    Kona Sutra LTD

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti eepeli Katso viesti
    Uusi lisäys Sutra-perheeseen:

    https://www.konaworld.com/sutra.cfm
    Eikö tuo ole ihan vaan normi Sutran tän vuoden malli ts. uusi maaliväri? ok, etutarakka..

  4. #184
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.427
    Konan sivuilta löytyy myös normi Sutra nimella Sutra SE. Nuo menevät aika paljon päällekäin, mutta onpahan vaihtoehto myös noilla vaihtajilla tangonpäävaihtajien sijaan. Tuo vaikuttaa hyvältä työmatkapyörältä, mutta toisaalta miksi ei siihen käyttöön ostaisi Rovea, jolla myös retkeily hoituu hienosti.

  5. #185
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488
    Seison korjattuna, en katsonut tosiaan vaihtajia. Aiempi Sutra on siis Sutra SE. Tämä uudempi olisi mainio pyörä sekin, ja aiemman Sutran tangonpäävaihtajat varmasti supistivat ostajakuntaa.

  6. #186
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488
    Tuli ajeltua vkl Sutra LTD kunnolla lastattuna (vasta toisen kerran ikinä), ja omat ajatukset pyörän suhteen jotenkin muuttui. Nyt olen sitä mieltä, että kuormattuna Sutra on parhaiten elementissään. Ehkä päivänselvää olisi pitänyt olla.

    Metsäautotietä jonka pinnalle oli levitetty karkeaa soraa voi lasketella alamäkeen +40km/h vaikka oli 18kg pyörässä kuormaa. Ei mitään ongelmaa hallita, ei vatkaamista (joskin mukavasti joustamista), ei mitään negatiivista. Mukava juna, kulkee silti hyvää vauhtia. Mutta taitaa gräveltykit olla tosiaan erikseen, vaikka kulkeehan Sutra lastaamattomana ihan hyvin.

  7. #187
    Liittynyt
    12/2010
    Viestit
    46
    Laitetaas fiilistelykuva tännekin. Sutra LTD palveli jälleen hyvin 3 viikon Balkanin reissulla. Oma käyttö lähes pelkästään retkipyöräilyä about kuvan mukaisessa setupissa ja tuossa käytössä tuntuu olevan parhaimmillaan. Oma 2017 runko vielä QR-akseleilla, mutta en ole läpiakseleita kaivannut.


  8. #188
    Liittynyt
    07/2006
    Viestit
    106
    Samoja fiiliksiä. Runko on pomminkestävä. Alamäkeen voi polkasta pyörä lastattuna lisää vauhtia ja ottaa dropeista kiinni hymyssä suin. Reitti2000:n mäkiä Nuuksiossa on hauska ajella.

    Originaalikiekot vaan ei herätä luottamusta, takakehän ajoin rikki. Kehä murtui kahdesta kohtaa nippelin juuresta.

  9. #189
    180 cm, 84 inseam, valitsin keväällä 54 koon ULTD:n ja pikkuhiljaa sillä mielellä että 56 olisi ollut parempi. 15.2. tulis 56 runkoa kauppaan..

  10. #190
    Liittynyt
    07/2006
    Viestit
    106
    Voisko esim. 100mm riser -stemmi auttaa pahimpaan hätään jos ajoasennosta haluaa pidemmän ja korkeamman?

  11. #191
    Nosto puoli vuotta vanhalle ketjulle. Hankin tuossa 2021 Sutra Ltd -rungon ja olen aivan täpinöissäni osia odotellessa. Kesäkuun alkupuolella pitäisi päästä kokoamishommiin, jos postifirmat hoitavat oman osuutensa ja kauppa saa sälän varastoistaan/tukkureiltaan.

    Hiukan eri suuntaan tuli tuossa speksatessa mentyä, taakse tulee 11-36 ja eteen 36, sillä en omassa käytössäni ole (vielä) tarvinnut lyhyempää välitystä. Jos jossain vaiheessa tulee lyhyempien välien tarvetta, voinee hankkia pienemmän eturieskan.

    52-koon runko + haarukka akseleineen ja putkiosineen (ml. stonga) painaa aina niin luotettavan Lidlin matkalaukkuvaa'an mukaan 4,6 kiloa joten mikään keijukainen tämä ei ole. Toisaalta tämähän on sikäli vanhentunutta tietoa, että uuden Sutra Ltd:n runko taitaa olla täysin erilainen.

  12. #192
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488

    Kona Sutra LTD

    Hieno pyörä tulossa Uusi runko voi olla jopa painavampi kuin vanha, kun taitaa olla lähempänä välissä debytoinutta ULTD:tä. Keveys ei kuitenkaan ole Sutrassa olennainen olemassaolon peruste. Mukavuus, rengastila, kiinnitykset, vakaus ja nopeus kuormattuna. Hämmästelin näitä kahta jälkimmäistä ominaisuutta kun ekat kerrat pyörän kuormasin.
    hphuhtin muokkasi tätä : 16.05.2022 at 16.35

  13. #193
    Moikkamoi! Paljonkos porukka on ajellut noilla ensiasennusrenkailla? Mulla on vuoden 2020 sutra WTB venture 700x50 renkailla ja kilsoja reilu 5000km, kulutuspintaa renkaissa on vielä ihan kohtuullisesti mut kyljistä alkaa silloin tällöin tulee litkut pihalle. Uusia renkaita tässä varmaan täytyy alkaa suunnitteleen mutta mitkäköhän olisivat hyvät vaihtoehdot? Aika vähän tulee poluilla ajeltua niin renkaat vois varmaan olla napsun kapeammatkin

  14. #194
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488
    Hyvin kestäneet. Jos kapeampaa sliksiä ja luottaa testeihin niin https://www.bicyclerollingresistance...ss-extra-light

  15. #195
    Hiukan alle kaksi viikkoa kuvien välillä, suurin osa ajasta kulunut ensin väärin tilattujen tai tilaamatta jääneiden osien odotteluun, robottiruohonleikkurin asennukseen ja viiden päivän lomareissuun. Tänään ensimmäinen muutaman kilometrin koeajo. Kivaa. Hiukan on vielä säätämistä ja viilaamista.






    Polkimineen 11,4 kg Lidlin matkalaukkuvaa'an mukaan, mutta tuntuu ajossa kevyemmältä.

  16. #196
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488
    Sen verran se painaa, mutta tosiaan tuntuu
    jotenkin kevyeltä. Omaan silmään sattuu tuo grippi.

  17. #197
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hphuhtin Katso viesti
    Sen verran se painaa, mutta tosiaan tuntuu
    jotenkin kevyeltä. Omaan silmään sattuu tuo grippi.
    Eihän se mikään varsinainen silmänilo ole, mutta mukava ja muistaakseni pitää myös sateella. Yleispyörässä on sama Sramin tankonauha ja siinä todettu hyväksi, joten tällä kertaa käytännöllisyys voitti ulkoasun. Kuituisella maantiekiiturilla on pari kertaa sade yllättänyt kesken ajon ja siinä on kauniisti värikoordinoitu nahkainen tankonauha ollut aika ikävä märkänä.

    Joku tuossa Konan vakiostongan taivutuksessa vähän tökkii, alaote tuntui aika oudolta, kun sitä kokeilin. Kaipa siihenkin tottuu.

  18. #198
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Tangon alapäitä vähin alas päin, saisi sojottaa takajarruun, jos sellainen olis normipaikalla...

  19. #199
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TERU Katso viesti
    Tangon alapäitä vähin alas päin, saisi sojottaa takajarruun, jos sellainen olis normipaikalla...
    Hyvä muistutus. Tuo oli tarkoitus tehdä, mutta ehti jo silmä tottua tuohon asentoon.

    Muutakin säätöä ja tsekkausta on vielä vuorossa joten siinähän se menee kun työkaluihin tarttuu.

  20. #200
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488
    Siis pyörähän säädetään ensisijaisesti ulkonäkö edellä!

    Olen harkinnut itsekin tangon vaihtoa alaotteen parantamiseksi, mutta koska se on ainoa mitä parantaisin, niin en ole jaksanut vielä etsiä korvaajaa.

  21. #201
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti makehe Katso viesti
    Moikkamoi! Paljonkos porukka on ajellut noilla ensiasennusrenkailla? Mulla on vuoden 2020 sutra WTB venture 700x50 renkailla ja kilsoja reilu 5000km, kulutuspintaa renkaissa on vielä ihan kohtuullisesti mut kyljistä alkaa silloin tällöin tulee litkut pihalle. Uusia renkaita tässä varmaan täytyy alkaa suunnitteleen mutta mitkäköhän olisivat hyvät vaihtoehdot? Aika vähän tulee poluilla ajeltua niin renkaat vois varmaan olla napsun kapeammatkin
    Valtavalla, suurin piirtein 40 km:n kokemuksella 40 mm Contin Terra Speed TR:t ovat hyvät. Rullaavat varsin kevyesti, eivät ulvo asfaltillakaan ja pitävät soralla luottamusta herättävästi. Mukavuudesta en sano vielä mitään, koska en ole vielä ehtinyt teippaamaan ja litkuttamaan kiekkoja vaan ajanut sisureilla.

  22. #202
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    kyröskoski
    Viestit
    433
    Tykästynyt myös yllä kehuttuihin noin 300 km kokemuksella .

  23. #203
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488
    Rouvan Whiten graveliin pistin nuo Terra Speedit, tosi miellyttävät. Sutraan ne on omasta mielestä turhan kapeat. Harkitsen seuraavaksi, kunhan race kingit kuluu loppuun, Schwalben Thunder Burt Super Race ehkä vain 2,1” levyisenä.

  24. #204
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.111
    Ihmettelen tuota Terra Speedien kehumista joka somessa. Mun mielestä ovat epämukavat.

  25. #205
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Ulvila
    Viestit
    6
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti makehe Katso viesti
    Moikkamoi! Paljonkos porukka on ajellut noilla ensiasennusrenkailla? Mulla on vuoden 2020 sutra WTB venture 700x50 renkailla ja kilsoja reilu 5000km, kulutuspintaa renkaissa on vielä ihan kohtuullisesti mut kyljistä alkaa silloin tällöin tulee litkut pihalle. Uusia renkaita tässä varmaan täytyy alkaa suunnitteleen mutta mitkäköhän olisivat hyvät vaihtoehdot? Aika vähän tulee poluilla ajeltua niin renkaat vois varmaan olla napsun kapeammatkin
    Moro!

    2019 mallisen orkkis WTB Riddlerit 700x45 kesti jotain 4500km. Laitoin sen jälkeen 700x50 WTB Venturet ja olen odotellut et loppuis jo ko en jaksais enää nyppii pikkukiviä pois Niil ajettu ny jo reilu 6000km ja pintaa viel vaiks kui paljo.. 700x47 Teravail Rutlandit odotellu jo hetken hyllyl..o vähä rouheemmil nappuloi. Pirellin Cinturato Gravelit 700x45 koossa kiinnostais kans. Niistäki olemas matalammal ja rouheemmal nappulal olevat versiot.
    Kaikkeen uuteen kannattaa tutustua kumien kanssa.

  26. #206
    IMG_4207 by antti p., on Flickr

    Konan oma tanko on kyllä dropin asennoltaan surkea. Rakastuin pyörään uudelleen, kun vaihdoin tilalle venturemaxin.

    Ja uusi rakastuminen tapahtui, kun renkaaksi vaihtuivat thunder burtit (2.1"). Nämä ovat alkuperäisillä vanteilla sitten ilmoitettuun alimittaiset (ertro 54mm ja mitattuna 50mm) ja 2 mm kapeammat, mitä alkuperäiset venturet (jotka olivat leveimmistä nappuloista mitattuna 52mm). Tämä ei kuitenkaan haittaa, koska ilmatilaa on omalle painolle aivan riittävästi ja rullaavuus parani selvästi.

    Tuo runkolaukku on Fjällräven x Specialized malliston isoin ja istuu melko mukavasti tuohon 58cm runkoon - muut kokeilemani ja mittomani runkolaukut eivät ole lähelläkään tuota. Pullotelineitä piti tosin säätää alemmas lisäpalikoilla, jotta pullot edes mahtuivat paikoilleen.
    Nessie muokkasi tätä : 27.07.2022 at 20.57 Syy: Lisäys tekstiin.

  27. #207
    Morjens,

    olisko kenelläkään Sutraa tarjolla kokeiltavaksi Porin lähistöllä? Tarkemmin kiinnostaisi siis tuo vanhemman mallin LTD tai sitten ihan perinteinen touring-versio.

    Kiinnostaisi vähän mallailla sopivaa kokoa, lähtökohtaisesti varmaan 54-koon nurkilla pyöritään, kun kokeilijahenkilön mitat n. 179 cm ja 84 cm inseam.

  28. #208
    Liittynyt
    04/2012
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    296
    Meillä on demokalustossa 52-56cm koot https://www.bikeshop.fi/Kona-cyclocr...ACYCLOTESTI18/

    Ei toki ole enää tuota parin vuoden takaista LTD:tä eikä perus Sutraa mutta hyvän suunnan kyllä saa uudella jos perus Sutra on harkinnassa.

    -Visa, www.bikeshop.fi

  29. #209
    Jeps, kiitti Visa. Sun ja Hain kanssa tuli pari viestiä vaihdettuakin asiasta tällä viikolla. On pitänyt tulla visiitille ja koeajolle, mutta vielä ei ole löytynyt kalenterista sopivaa hetkeä.

    Sutra SE tosiaan kiinnostaa. Tuntuisi olevan hyvä kokonaisuus mun tarpeisiin sellaisenaan, mutta myös mahdollisuus tehdä siitä tuon vanhemman LTD:n tapainen houkuttaa. Konan sivujen mukaanhan geo on tässä edelleen täsmälleen sama kuin edellisessä LTD:ssä. Tähän vielä sivuhuomiona, että Bikeinsights-sivustolla nämä luvut poikkeavat Konan sivuilla olevista (virhe?) ja ovat siellä siis identtiset tuon nykyisen pelkäksi Sutraksi nimetyn kanssa. Olen kuitenkin käsittänyt, että tuo nykyisen Sutra SE:n on runko on edelleenkin käytännössä sama kuin se, mikä aiemmissa LTD:ssäkin oli.


  30. #210
    Jatketaanpa vielä aiheesta. Konan taulukoita tutkailemalla näyttäisin olevan 54 ja 56 -kokojen rajamailla ja näistä yritän valintaa tehdä.

    Aiempi pyörä oli teräs-Rove (54), jolla tuli ajeltua mukavasti retkiä 150 km:n päivämatkoihin asti. Suurin puute pyörässä oli pieni rengastila, joka teki huonommilla teillä varsinkin kuormattuna ajamisesta epämiellyttävää. Välillä myös kävi mielessä, että ei haittaisi, jos pyörä olisi napsun isompi.

    Tässä tuo pyörä vs. 2020 perus-Sutra, minkä geo mielestäni on sama kuin nykyisen SE-mallin: https://bikeinsights.com/compare?geo...a22b0017087d03

    Nämä ovat mielestäni melko samankokoiset ja 56 Sutra olisi sitten enemmän kuin sen napsun isompi ja ehkä ainakin korkeuden puolesta liian suuri. Varsinkin, jos siihen laittaa yli 2" renkaat, alkaa standover menemään pakkasen puolelle. Maantien vartta varmaan kilometrien nielentä onnistuisi näinkin, mutta vaikkapa poluille eksyessä korkeus olisi ehkä liikaa. Ja tuollaisella rengastuksella poluille eksyminen on kuitenkin ehkäpä mielessä.

    Tavallaan musta tuntuu, että vastaan tässä kysymykseeni itse ja 54 olisi todennäköisesti itselleni sopivampi koko. Jäljelle jää vain pohdinta siitä, uskaltaako pyörää tilata kokematta ja näkemättä. Jos herää ajatuksia aiheesta, niin lueskelen niitä mielelläni

    Tässä vielä linkki yhteen mielestäni aika hienoon Sutraan: https://theradavist.com/kona-sutra-review/

Samanlaisia aiheita

  1. Kona Rove st ja Sutra ltd geometriat ja koot
    By Chito in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 29
    Viimeinen viesti: 03.06.2019, 18.20
  2. Kona Sutra LTD vs. On One Bish Bash Bosh - vai joku muu?
    By casanova in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 9
    Viimeinen viesti: 11.09.2016, 13.22
  3. Kona Sutra - Uusi pyörä ja uudet ongelmat
    By MatkaajaHemmo in forum Kuntoilu ja ajotekniikka
    Vastaukset: 18
    Viimeinen viesti: 06.09.2013, 14.04

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •