Lainaus Alkujaan tämän lähetti macci Katso viesti
Pientä rengastestailua kun laitoin pitkästä aikaa 650b kiekot gräveliin

TUFO THUNDERO 40mm 700c
Vs
SCHWALBE G ONE SPEED 50mm 650b (vm 2019, 127tpi noin 400g)

TUFO 50mm i25 1325g kiekoilla, 2,3bar
G ONE 30mm i25 1550g 650b kiekoilla, 2,0bar

Kahdella eri testipätkällä peräkkäisinä päivinä testattu. Out & back reitit. Quarq spidermittari ja SPACE CHICKEN pyörä.

Pätkä 1 (4,27km) suht kovalla ja hienolla hiekalla:

THUNDERO 203W 27,6kph 9:18
G ONE 200W 27,6kph 9:18


Pätkä 2 (3,07km) reilu puolet vähän karkeampaa sepeliä vajaa puolet samaa kuin pätkä 1:

THUNDERO 219W 26,9kph 6:51
G ONE 224W 27,3kph 6:46

Melko tasoissa menee. G ONElla tuo karkeampi sepeli selvästi mukavampi eli pehmeämpi ajaa. Kurveissa THUNDERO tuntui vakaammalta. Ehkä ne nappulat vähän auttaa. Tai sitten suurempi halkaisija.

Myös tuo reilun 20W ero eri alustojen välillä oli aika mielenkiintoinen arvo. Korkeuseroa / nousumetrejä on pätkässä 2 aivan aavistus enemmän mutta toisaalta pätkällä 1 on yksi kurvi missä pitää hieman hiljentää.
On kyllä pienet erot. Tuo vanhempi G-One on kyllä tosi nopea rengas, mulla oli se joskus 35-millisenä cyclocrossissa. Haastavammissa olosuhteissa Thundero voi olla silti selvästi nopeampi, kun pitoa tarvitaan.

Tilasin Tubolightin insertit sorapyörääni kokeilumielessä, laitan tänne sitten raporttia kun olen kokeillut niitä. Ainakin Dylan Johnson käyttää vastaavia. Reilut 60 euroa rkakkosessa: TUBOLIGHT EVO Puncture Prevention Gravel Set | 28", 62,42 € (r2-bike.com). Korkea kilohinta tulee, kun nämä ovat niin kevyet