Olisi tarve hankkia pyörä naispuoliselle henkilölle ympärivuotiseen kaupunkiajoon.
Budjetti 500€. Mahdollisimman kestävää ja luotettavaa,
Mitä tuohon hintaan kannattaisi katsella?
Millaista kypärää suosittelisitte?
Olisi tarve hankkia pyörä naispuoliselle henkilölle ympärivuotiseen kaupunkiajoon.
Budjetti 500€. Mahdollisimman kestävää ja luotettavaa,
Mitä tuohon hintaan kannattaisi katsella?
Millaista kypärää suosittelisitte?
https://www.xxl.fi/white-ax-290-ff-a...1_style?page=1
Tähän lokarit ja nastarenkaat talveksi. Kypärässä tärkein ominaisuus on istuvuus. Jos ajot on ympärivuoden niin kaksi kypärää, talveksi pitää mahtua jotain alle.
^Tuossa hintaluokassa ei kummia saa joten kun ei paljoa hae niin tuo XXL:n pyörä aivan ok vaihtoehto. Kypärän haet sovittamalla, sitä hyvin vaikeaa sanoa mikä kellekin sopii, hyvin yksilöllisiä juttuja.
Ei tarvi kahta, ellei sitten satu hankkimaan sellaista, jonka säätövara loppuu juuri kesken.
Tolla budjetilla tuo XXL:n pyörä on parasta mitä saa. Punaista on vain yhdessä koossa ja saattaa olla yli 170cm pitkälle liian pieni, mutta samaa pyörää saa myös isompana: https://www.xxl.fi/white-ax-290-ff-2...1_style?page=1
Paikallisessa xxl:ssä nuo AX plussat oli muuten Shimanon nestejarruilla ja ruskeakylkisillä WTB:n gravelrenkailla. Liekö tehtaalta loppunut halvemmat osat.
^Kuitenkin ainoa varteenotettava tuohon budjettiin, mitään herkkua ei saa mutta toimii. Kypärästä sen verran että yhdellä pärjää ihan hyvin jos ei kaikkein ahtainta hanki, nykyiset myssyt aika ohuita niin ei vaadi sen kummempia koon vaihteluita.
Kiitos paljon vastauksista. Kyseinen pyörä (AX+ 290 FF) on nyt ostettu ja sopiva kypärä sen kylkiäiseksi.
Kiinnitin pyörän kanssa ostetun jalan kiinni pyörän takaosaan. Jalan pulttien mukana tuli kumitulpat, ja pakkauksessa maininta että sopivat suurimpaan osaan... olisikohan ollut cogwheels? Ei ne kyllä mahtuneet ainakaan tuohon malliin ilman että osuisivat jarrulevyyn. Mitä virkaa noilla kumitulpilla käytännössä on, ja onko sillä suurta merkitystä jos niitä ei ole?
![]()
No ei noilla kyl oo mitään virkaa, ehkä tarkoitus on vaan siistimpi ilme, kun on mustaa mustalla. Oletan, että tuon jalan kiinnitysrei'issä on kierteet, eikä siten tarvetta millekään mutterille?
Oma kokemus noista ksa40-mountin jaloista, pyöränrungoista ja niiden yhteensopivuuksista on vähän semmoinen ja tämmöinen. Joskus pultin ja jarrulevyn väliin jäänyt milli tyhjää, joskus jalka helähtää taakse taittaessa jarrulevyyn jne. Kannattaa myös tarkistaa ajoittain, että pultit ovat pysyneet tiukalla. Periaatteessa kyllä paras systeemi jalan kiinnitykselle, jos jotain järeää tuplajalkaa keskiön alle ei lasketa.
Kerrankin tilanne mihin ei tarvi sanoa muuta kuin viimeksi jalka pyörässä ollut 70luvulla ja silloinkaan muuta kuin haittaa aiheutti.
Kirjanmerkit