Kumpi noista ?
Kumpi noista ?
Ja tämmönen sekasikiö siitä sitten tuli. Kuski vielä telakalla, joten odottelee vielä ensitestiä. Nopealla parkkistestillä sandaalit jalassa tuo L-kokoinen runko vaikuttaa sopivan kokoiselta. Ei tarvis olla yhtään isompi, mutta ei myöskään yhtään pienempi tuolla 175mm dropperilla.
![]()
^mulla oli myös Hello Dave L-koossa ja vaikutti pitopeliltä mutta oli vain liian pitkä ja kankea ahtailla poluilla. Varsinkin takahaarukka on liian pitkä.
Tämä oli tiedossa kyllä. Pitkähän tuo on kuin nälkävuosi. Tuli hommattua lähinnä talvikäyttöön ja satunnaiseen laskupainotteiseen ajoon. Normaalit maastolenkit ajelen jatkossakin kuituisella Spessun Stumpjumperilla mikä on paras maastopyörä sekalaiseen ajoon mitä olen itse ajanut.
Nätti dave! Plussaa cs suojastaJos pituus käy ahdistaa voi tarjota mulle
Jännä että tuo perä niin pitkä vaikka näyttä lyhyeltä, hieman pidempi ku evolinkissä jopa ja siinä se pituus jotenki näkyy. Evolinkki vähän pidempikin, mutta ei mun mielest järin kankea, vähän erilailla pitää toki ajaa kuin lyhkäsiä.
]![]()
Mopoille on oma ketjunsa
"Pysähdys on vauhdin surma" -Torstailenkillä kuultua
Hieno Trekki.
Tosin tänäpäivänä alkaa lähes kaikki ns. merkkipyörät olla hienoja kattella.
Jatketaan samalla värilinjalla
![]()
Lenkkikokoonpano, kuvan setupissa 13.1kg. Toiseen kokoonpanoon on sitten kestävämmät kiekot Maryilla, samoin polkimet vaihtuu ja painoa tulee 1.5kg lisää.
![]()
Embrace the moment
Muotipyörää mullekin
Lähetetty minun HD1913 laitteesta Tapatalkilla
Mielenkiintoinen ratkaisu jättää etujarru kokonaan pois.
Roots, bloody roots
Siinä on 15x100 haarukka ja 15x110 napa josta 5mm päätykorkit pois. Levyn paikka ei osu kohdalleen. Kaposempi kiekko kyllä jo sovittu ja jarrukin hyllyssä. Täytyy laittaa paikalleen kun vaihdan kumit nopeampiin, takana ei jarrupito enää riitä sitten.
Pitikö stemmin kanssa hieroa, vai menikö asento heittämällä kohdalleen? Ja vaatiko shimmejä?
Hieron vieläkin, tosin alkaa tuntumaan että ongelma on varmaan vaan mun tottumattomuudessa tuommoseen ajoasentoon. Kokeilin tänään selvästi korkeempaa asentoa ja huonommaksi vaan meni.
Tanko on 25.4mm kiinnityksellä mutta sen mukana tulee 31.6mm shimmit, ne on tuossa paikallaan. Stemmin alla shimminä taas on tuo bmx-stemmi jossa tarakka on kiinni.
Olis muuten tanko mitä pitäisi testata, mutta loppua näyttää vähän joka kauppa.
Älä itke ruma lapsi, ota rusina.
Foxcomp lupaili alkukesästä että cornerbaria voisi saada ehkä syksyllä, tai ens vuonna. Amerikasta tuon sitten pyydystin. Kahdesta kaupasta löysin saldoilta, toisessa oli 1kpl 54cm mallia ja Hypercat Cycleworks:lla kaliforniassa 1kpl 46cm mallia, kumpikaan ei suoraan nettikaupasta suostunut lähettämään Suomeen mutta ammuin sähköpostia molempiin. Toinen putiikki oli joku Pennsylvaniasta, rahdin hintaa kysyessä vittuilivat vaan että maksa lentoliput niin tuodaan tanko kotiovelle. Hypercatin Phil sentään lupasi selvitellä mitä maksaisi, ja lupailikin että kyllä se lähetetään jos rahdin hinta on ok. Suositteli kuitenkin että jos joku tuttu löytyy usasta niin kuulemma yksityisten rahtimaksut on vielä jotenkuten järjellisellä tasolla. Sain yhden nettitutun kaverin sitten tuohon apuun, hän tilasi Hypercatilta tangon kotiinsa usassa ja lähetti mulle, hieman vajaa 200€ jäi kolmelle rautaputkilolle hintaa rahteineen veroineen.Toivotaan että mieleinen ajoasento vielä löytyy.
![]()
Tällasen sain kasailtua. Vaikuttaa oikeinkin hyvältä.
![]()
^^^^ Vanhaa kunnon terästä...tykkään.
Ainut mikä kuvasta tihrustaessa häirihtee on nuo hitsaukset, esim. kun katsoo tuota vaakaputken ja satulaputken liitoksen vahvikkeen saumaa niin sehän nyt ei näytä mitenkään kovin hyvälle näin nätisti sanottuna.
Älä itke ruma lapsi, ota rusina.
Supacaz-kuorrutettu Inflite
Nätti on. ^
^^ todella hieno väritys. Ainoa mikä itseä tökkii on tanwallit. Mustat sopisi paremmin.
Kirjanmerkit