HephaElectrobikeGiantFillari
Sivu 93 / 98 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 43 83 91 92 93 94 95 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.761 - 2.790 / 2922

Aihe: Pyöräilijöiden tervehtiminen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti callahan Katso viesti
    Aikamoista keskustelua tervehtimisestä. Onneks ei tarvi ite paljo funtsia moisia, maantiepyöräilyä viides vuosi pyörähtää käyntiin ja viime kesänä aloin heti keskustan kelvialueelta päästyä moikkaa kaikki fillaristeja
    Viidestoista kausi käynnissä ja moikkaan takaisin, jos huvittaa. En aina ja kaikille. Sellaisille ujosti pikkurilliä kahvalta nostavalle tuskin koskaan, kun en välttämättä tuollaista elettä edes havaitse. Enkä loukkaannu siitä että joku vastaantuleva keskittyy ajamiseen eikä käsienheilutteluun.

Melko turhaa jankkaamista tämäkin. Ihan kuin eräiden itsetuntoa satuttaisi pahasti kun heitä ei tervehditä tienreunalla.

Kommentoin tuonne aiemmin, ettei maastopyörällä polkevaa noin viisikymppistä naista moikkaa kukaan. Testasin siis keväällä huvikseni, miten käy, jos tällaisena kaikkia tervehtii. Johtuu se sitten ajokista tai sen varusteista tai ajajan vaatetuksesta, sukupuolesta tai iästä, niin takaisin ei tervehditty, ja se on ihan hyvä, sopii mulle.

Jotenkin jopa toivon, että sama meno jatkuu, jos päätän ostaa vielä toisen fillarin tämän maastopyörän oheen. Tällä ajelen mielikseni poluilla, mutta oon nyt alkanut haaveilla paremmin hiekkateille ja maantielle sopivasta pyörästä ja mua on alkanut melkein hirvittää, että mitä jos vastaantulijoilta alkaakin tulla tervehdyksiä pelkästään siksi, että pyörässä onkin kippurasarvet, jollaisia mulla ei ole ollut ikinä missään fillarissa. Kippurasarvisen pyörän hankkimiseen mulla on muutenkin aika korkea kynnys kun ei niistä ole mitään kokemusta, eikä tervehdityksi tulemisen ”pelko” sitä ainakaan madalla. – Koska en ole mikään oikea pyöräilijä vaan vain joku, tai oikeammin ei kukaan, joka tykkää pyöräillä. Olen sellainen, jolle joku voisi varmaan sanoa, että ”väärin pyöräilty”.

Huom. kommentti kirjoitettu ns. kieli poskessa, ei pidä liian vakavasti ottaa.

Miksi tuntemattomille pyöräilijöille pitäisi morjestaa. Ihan sama jos autoilijat morjestaisivat toisilleen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Goomikko Katso viesti
    Miksi tuntemattomille pyöräilijöille pitäisi morjestaa. Ihan sama jos autoilijat morjestaisivat toisilleen.
    Enhän tervehdi kahvinkeitintäkään. https://yle.fi/uutiset/3-10169119

Minusta pyöräilijöiden moikkaileminen luo positiivista yhteisöllisyyttä samaan tapaan kuin vaikkapa motoristitien ja veneilijöiden moikkailu. Mielestäni perushyvään käyttäytymiseen myös kuuluu se, että jos minulle moikataan, moikkaan takaisin.

Kenenkään ei toki tarvitse moikkailla - ei aktiivisena eikä passiivisena osapuolena - jos sen syystä tai toisesta kokee rasittavaksi, vaivaannuttavaksi tai joksikin muuksi eikä siitä myöskään tarvitse ottaa itseensä, mikäli joku ei moikkaa takaisin. Onhan sitä niitäkin, joille naapureiden moikkailukin on täysin vieras ajatus ja useimmiten se(kin) kertoo enemmän niistä ei moikkailijoista kuin heidän naapureistaan.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Juuen, enkä vastaantulevia Volkkarikuskejakaan, vaikka itsekin ajan sellaisella. Miksi pitäisi? Ihan vaan siksi, että koska mulla on ja koska sulla on, että me ollaan vähän niinkun samikset, kuulutaan samaan jengiin ja salaseuraan?

Tuolla maalla sitten alkuperäisasukkaat on lapa pystyssä kaikille vastaantuleville autoille. Ne jotka ei ole, on kesälomalaisia muualta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kni Katso viesti
    Enhän tervehdi kahvinkeitintäkään. https://yle.fi/uutiset/3-10169119
    "En tervehdi bussikuskia, enhän tervehdi aamulla kahvinkeitinkään."

Kai ton typerän sutkauksen joku oli möläyttänyt toimittajalle. Ärsyttääkseni kirjoitin möläyttänyt

PS. Hiven kyllä ihmetyttää jos nimimerkki Harmaata kukaan tervehtinyt, yleensä ees joku kohteliaisuudesta tekee vastatervehdyksen. Niin ja jos toinen tulee vastaan 2 numeroisella tiellä, vaikkei se kovin leveä olekkaan niin ei siinä tervehtimistilanteessa ehdi edes mun hitaalla nopeudella katsomaan tarkkaan onko kyseseessä minkä ikäinen tai sukupuolinen fillaristi. Mieli noissa helposti sen tepposen tekee malliin "ne piti mua vanhana äijänä tms, siksi ei tervehditty" Ja uudellamaalla nyt mulkkua porukkaa muutenkin ajo ne millä laitteella hyvänsä!

Se piti vielä lisätä, että sanattoman viestinnän vaikutus on vahva ja useimmiten siihen, että tekeekö mieli moikata vaiko eikö, vaikuttaa paljon enemmän vastaantulijan ”otsaluun asento” kuin pyörä tai vaatetus tai mikään muukaan ikään, sukupuoleen tai ulkoiseen olemukseen vaikuttava asia.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Se piti vielä lisätä, että sanattoman viestinnän vaikutus on vahva ja useimmiten siihen, että tekeekö mieli moikata vaiko eikö, vaikuttaa paljon enemmän vastaantulijan ”otsaluun asento” kuin pyörä tai vaatetus tai mikään muukaan ikään, sukupuoleen tai ulkoiseen olemukseen vaikuttava asia.
    Puhumattakaan otsaluussa sijaitsevasta ulokkeesta ja sen pituudesta.

Itse en koskaan moikkaile vastaantuleville pyöräilijöille, en koe tarpeelliseksi. Sen sijaan naapureille morjestan.
    Chuck Norris doesn't use Facebook or Twitter, he's already following you.

Mä kyllä säännöllisen epäsäännöllisesti tervehdin. Ja yleensä vastaankin, jos vain huomaan ajoissa.

Ei kenenkään ole pakko tervehtiä, mutta eipä siitä haittaakaan ole. Kyllä mä tervehdin jalan metsässä liikkuessa vastaantulijoitakin, vaikken Mannerheimintiellä jalkakäytävällä jokaista kättele ja kuulumisia kysele.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti callahan Katso viesti

PS. Hiven kyllä ihmetyttää jos nimimerkki Harmaata kukaan tervehtinyt, yleensä ees joku kohteliaisuudesta tekee vastatervehdyksen.
    Eihän se vaadi muuta kuin että on ihan omissa ajatuksissaan omaan ajoon keskittyneenä niin, ettei edes huomaa – tai huomaa niin myöhään, ettei enää ehdi tervehtiä. Ei siinä välttämättä ollut kellään kyse kohteliaisuuden puutteesta. Ehkä mä olen nimimerkkini veroinen, ei kukaan mua huomaa.

Hyvin voin kuvitella, että itse olen usein mietteissäni tai keskittyneenä niin, etten edes tajua jonkun moikanneen. Vastaan mahdolliseen tervehdykseen ilman muuta, jos sellaisen huomaan ja ehdin ajoissa reagoida.

Aikaisemmin olen tervehtinyt varsin usein mutta tämä vuosi on menty niin että ainoastaan tuttuja tervehdin. Jos joku heilauttaa kättä niin tervehdin ja jos joku tuijottaa niin tuijotan vaikkapa takaisin jos sitä haluaa. Ei haittaa.

Kyllä ne moikkauksen perimmäiset syyt on siellä kuskin korvien välissä, ihan sama mikä stonga.

Te joiden mielestä toista tuntematonta pyöräilijää pitää morestaa niin pitääkö kaikkia ja joka paikassa morjestaa. Taajamassahan pyöräilijöitä voi parhaimmillaan tulla 10 metrin välein vastaa. Kaikillekko pitää morjestaa. Tietysti mummot ja papat ilahtuisi kun heitä tervehtisi mutta voi siinä myös saada hullun pyöräilijän maineen.

Te joiden mielestä toista tuntematonta pyöräilijää pitää morestaa ...
    Kenen mielestä pitää?

Te joiden mielestä toista tuntematonta pyöräilijää pitää morestaa niin pitääkö kaikkia ja joka paikassa morjestaa. Taajamassahan pyöräilijöitä voi parhaimmillaan tulla 10 metrin välein vastaa. Kaikillekko pitää morjestaa. Tietysti mummot ja papat ilahtuisi kun heitä tervehtisi mutta voi siinä myös saada hullun pyöräilijän maineen.
    Ei tarvitse morjestaa, kuin Kehä 3 ulkopuolella pyöräileviä kypärällisiä kippurasarvia.

En olisi ikinä osannut kuvitella miten suuri ja pään kummallisilla kehää kiertävillä ajatuksilla täyttävä asia pyöräilijöiden tervehtiminen voikaan olla niille jotka eivät tervehdi!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti
    En olisi ikinä osannut kuvitella miten suuri ja pään kummallisilla kehää kiertävillä ajatuksilla täyttävä asia pyöräilijöiden tervehtiminen voikaan olla niille jotka eivät tervehdi!
    Isompi ongelma tämä näyttää olevan niille alemmuuskompleksia kokeville, jotka kokevat jäävänsä jostain paitsi, kun se vastaantuleva ei ole käsi pystyssä.

Mikä hänestä tekee urpoa eniten? Se että tervehtii sinua, se että raahaa jalkaansa vai se että kävelee. Olisi mukava yksilökäyttäytymsen tutkimuskohde.

Urpolla ymmärretään ihmistä, joka ei tiedä eikä tunne tapoja miten pitää olla, tehdä, käyttäytyä, pukeutua jne. Eli tommi2:a tervehtineestä kävelijästä teki "urpon" (lainausmerkit tommi2:n) se. ettei hän tiennyt ettei kävelijöiden kuulu tervehtiä pyöräilijöitä. (Siis joidenkin kuviteltujen sääntöjen tai vakiintuneen paikallisen tapakulttuurin mukaan.)

Itse olen joskus tervehtinyt muitakin liikkujia silloin

- kun aika ja paikka ovat sellaisia ettei muita ihmisiä juuri odottaisi kohtaavansa tai
    - kun niin sanotusti naama on käynyt tutuksi, koska on kohdattu useamman kerran samoihin aikoihin ja/tai samalla paikalla tai
    - yksinkertaisesti silloin kun tervehtimättä jättäminen eli niin sanotusti pään kääntäminen toiseen suuntaan tai äkillinen kiinnostus jotain mittarilukemaa kohtaan olisi ollut kertaluokkaa tyhmempi ratkaisu kun ollaan jo selvästi nähty toinen toisemme ja katsekontaktikin saatu vaikka vain vahingossa.

Ja joo: jotkut näistä ovat ruvenneet tervehtimään ensimmäisenä, kun on nähty uudelleen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Kenen mielestä pitää?
    Löydän varmaan itse heidät jos luet tätä viestiketjua hieman enemmän.

Löydän varmaan itse heidät jos luet tätä viestiketjua hieman enemmän.
    Ei heitä <piip> löydä muut kuin ne joiden keskeinen elämänsisältö ja minäkuvan tärkeä rakenne-elementti on se etteivät he tervehdi tuntemattomia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti
    Ei heitä <piip> löydä muut kuin ne joiden keskeinen elämänsisältö ja minäkuvan tärkeä rakenne-elementti on se etteivät he tervehdi tuntemattomia.
    Tuo selittää sen, miksi täysikäiset miespyöräilijät pyrkivät tervehtimään alaikäisiä naispyöräilijöitä mahdollisimman pitkään ja hartaasti.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

^ Quoi??!!

^Yrittävät varmasti laajentaa elämänsisältöä ja saattaa avaramman minäkuvan rakentaminen mahdollistaaksen tuntemattomiin miehiin tutustumisen.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

Taasen hyvällä prosentilla sain vastatervehdyksiä. Ykx suoratanko sekä reppuselässä pyöräilijä miinusta. Vastaavasti puoli kasin pintaan mantereentien alussa koskenkylään päin joku nainen tervehti myös vastaan. (ei kisu tai sit hän on leppynyt) Oli kyllä, vai sanottaisko eri ikäsarjassa pyöräilevä.

Juuttaanmoinen blosis, lisäks liki oli kastuminenkin.

Mix fättiskuskeja ei oikein moikkaa ketkään muut kuin muut fättiksellä ajelijat? Kesällä kun veteli kireissä trikoissa grävelillä niin sai olla lapa ojossa jatkuvasti, mutta nyt ei vahingossakaan succistelijat tai vitjamunatkaan ole huomaavinaan kun tulevat vastaan
    "Lumihiutaleita kaikkialla. Ei ketaan kiinnosta mita sina ostat tai teet. Tai jatat ostamatta tai tekematta." -chrisekh, io-tech BBS

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    ^Ihan mielenkiinnosta kysyn että minkä sortin pyöräilijä on vitjamuna? Salaa toki toivon etten kuulu tuohon lokeroon
    Noin vuoteen 2000 ajoittuva freerider, löysissä 3/4 shortseissa. Nykyään taitaa lähin vastine olla enskakuski. Söpöjä toki kaikki <3
    "Lumihiutaleita kaikkialla. Ei ketaan kiinnosta mita sina ostat tai teet. Tai jatat ostamatta tai tekematta." -chrisekh, io-tech BBS

Lainaus Alkujaan tämän lähetti SuccessFactor Katso viesti
    Mix fättiskuskeja ei oikein moikkaa ketkään muut kuin muut fättiksellä ajelijat? (
    Kun maantiepyörällä kaupunkialueen ulkopuolella näen fätin asfaltti siirtymällä niin moikkaan, säälistä, näyttää niin raskaalta, heh.
    Kerran kesällä kokeilin maantiepyörälenkillä moikata kaikkia. Maantiepyöräilijät moikkas melkein kaikki takaisin. Muut melkein poikkeuksetta eivät joko huomanneet/noteranneet tai sitten ilme oli O.

No mitäs toi pienempi kuin kolme tarkoittaa?

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •