BikeshopElectrobikeGiantLostInLapland
Sivu 46 / 58 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 36 44 45 46 47 48 56 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.351 - 1.380 / 1732

Aihe: Satula vaihtoon

Olen testaillut Fabricin Line Elite Shallowia kuukauden verran. Ihan en ole sinut penkin kanssa. Vähän tuntuu pistemäiseltä. Varsinaista puutumista en ole huomannut mutta kun hanurini luut on 10 - 10,5cm verran levällään niin tuo saattaa olla hiukka kapea.

Siispä funtsitaan seuraavaa. Tää lienee joku perus SLR Superflow mutta XXL:n omana versiona:

https://www.xxl.fi/selle-italia-sadd...147675_1_style

Ja lienee L3? Onkohan tää mun hanurille liian iso?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jalkkis Katso viesti
    Olen testaillut Fabricin Line Elite Shallowia kuukauden verran. Ihan en ole sinut penkin kanssa. Vähän tuntuu pistemäiseltä. Varsinaista puutumista en ole huomannut mutta kun hanurini luut on 10 - 10,5cm verran levällään niin tuo saattaa olla hiukka kapea.

Siispä funtsitaan seuraavaa. Tää lienee joku perus SLR Superflow mutta XXL:n omana versiona:

https://www.xxl.fi/selle-italia-sadd...147675_1_style

Ja lienee L3? Onkohan tää mun hanurille liian iso?
    Ai joo, Selle Itaalian sivuilla olikin idmatch -klikkailuhomma. Se sanoo mun hanurista L2, joita satuloita Sellellä ei juuri ole... Meneeköhän L3 pahasti metsään?

MUOKS: Onhan noita L2 penkkejä, esim Flite Flow TM. Jänskästi Selle Italia ei niitä itse suosittele vaan tarjoaa L3 malleja. Noh, funtsitaan...

Pitäisi varmaan ostaa fillaritorista joku satula…

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jalkkis Katso viesti
    Ai joo, Selle Itaalian sivuilla olikin idmatch -klikkailuhomma. Se sanoo mun hanurista L2, joita satuloita Sellellä ei juuri ole... Meneeköhän L3 pahasti metsään?

MUOKS: Onhan noita L2 penkkejä, esim Flite Flow TM. Jänskästi Selle Italia ei niitä itse suosittele vaan tarjoaa L3 malleja. Noh, funtsitaan...
    Itse suhtaudun pienellä varauksella Selle Italian nettisivulla olevaan idmatch satulan valinta-automaattiin. Pystyykö tuo valinta-automaatti päättelemään istuin luiden etäisyyden, tuossahan satulan valinta tapahtuu sukupuolen, pituuden, kropan koon, notkeuden, ryhdin ja tavoitteen mukaan racing, endurance tai cycle touring. Noilla kriteereillä satulan muoto ja leveys tapahtuu.

Suositelkaapas uutta satulaa pahasti kuluneen tilalle, erityisesti pitkille gravel-lenkeille vanhalla cyclocrossifillarilla

Helsingin Polkupyöräilijät

Lainaus Alkujaan tämän lähetti N.N. Katso viesti
    Suositelkaapas uutta satulaa pahasti kuluneen tilalle, erityisesti pitkille gravel-lenkeille vanhalla cyclocrossifillarilla
    Ei oo kokemusta, mut jos uutta oisin ostamassa, niin kiinnostaisi kokeilla seuraavaksi Ergonin SR Allroad Core -mallistoa, kun niissä on jonkinlainen tärinänvaimennus sisäänrakennettuna.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Lehtinen Katso viesti
    Itse suhtaudun pienellä varauksella Selle Italian nettisivulla olevaan idmatch satulan valinta-automaattiin. Pystyykö tuo valinta-automaatti päättelemään istuin luiden etäisyyden, tuossahan satulan valinta tapahtuu sukupuolen, pituuden, kropan koon, notkeuden, ryhdin ja tavoitteen mukaan racing, endurance tai cycle touring. Noilla kriteereillä satulan muoto ja leveys tapahtuu.
    Aiheeseen palatakseni. Suhtaudun minäkin nykyään varauksella tähän klikkailuun. Tuolla klikaten saan itselle L2:n ja sittemmin hankinkin itselleni L2 Flite Flow:n. Se on mun sähkömaasturissa ja eipä siitä nyt tule mitään hurraahuutoja. Ei se huono ole mutta eipä juuri kummoisempi kuin aikaisempi Cuben halpissatula.

Ehkä tuo sopii paremmin matalampaan ajoasentoon. Mulla on Giant Fleet SL ykköspuörässä ja se sopii mun takamukselle hyvin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti N.N. Katso viesti
    Ai sulle? Melko vaikeaa, mutta yritän... Pro Stealth Carbon tai Spessun Phenom (kukkaronmukaisilla kiskoilla).

Perustelut: kumpikin on ihan törkeän hyviä mulle niin miksei sitten muillekin? Oma takapää ei tosin ole kovin nirso satuloiden suhteen.

Vakavasti puhuen satuloiden suosittamisessa toisille ihmisille ei ole järkeä. Mikä se nykyinen kulunut satula on? Onko ollut hyvä? Jos olet ollut tyytyväinen niin osta varmuuden vuoksi samanlainen tilalle.

^Romin Evo S-Works 155mm versio, edellinen saman Evo versio, omalle persukselle sopiva ja suht kevyt.

Samaa mieltä myös satulan suosittamisesta, kalliiksi saattaa tulla jos toisten mieltymysten mukaan niitä ostelette...

Jos ei tietäisi kysyjää niin sanotusti vanhaksi foorumilaiseksi ja kokeneeksi polkijaksi, voisi epäillä tai oikeastaan olla epäilyksettä varma siitä että kyseessä on joko puhdas trolli tai viaton nöösi. Suunnilleen tuossa todennäköisyysjärjestyksessä.

Pitäisikin kysyä mitä kysyja mahdollisesti odotti tai toivoi vastauksista löytävänsä? Vastaajien suosikkimerkkejä ja -malleja? Hänelle ennestään outoja tai aivan uusia merkkejä tai malleja? Vasta äskettäin markkinoille tuotuja kokonaan uudenlaisia satularatkaisuja?

Mä en osaa kuin suositella rohkeasti kokeilemaan SMP:n tai SQlabin satuloita, kernaasti ainakin kahta erilaista mallia kummaltakin, mutta pienellä onnella yhtäkin ja vain toista merkkiä kokeilemalla voi hämmästyen huomata löytäneensä satulan johon kaikki ruuminosat, päänuppi mukaanlukien, ovat tyytyväisiä.

Tai voisin tietysti suositella Selle Italian SLR:ää. vanhaa klassikkoa, koska mulla olisi sellainen ihan hyväkuntoisena tarjolla

JackOjan suosittelema Pro Sthealth Carbon gravelissa ollut pari vuotta ja nyt täksi kesäksi hommasin Pro Sthealth Curved Teamin https://www.pro-bikegear.com/fi/road...ed-team-saddle 142 mm leveänä maantiepyörään joka on vielä parempi omaan ajotyyliin ja ajoasentoon. Ajan satula hyvin edessä ja aerosti yrittäen.. vahva suositus testaukseen!

Aika vaikeaa suositella satulaa toiselle niin kuin täällä todettu jo on. Jos on notkeus vielä tallessa niin jotain suorempaa satulaa ja jos ei kädet yllä enää lattialle niin jotain kurvikkaampaa. Jos tietää istuinluiden leveyden niin satulan leveys sen mukaan.

Sent from my iPad using Tapatalk

Mars sellaiseen kauppaan, josta saa testisatuloita.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Privileged Katso viesti
    JackOjan suosittelema Pro Sthealth Carbon gravelissa ollut pari vuotta ja nyt täksi kesäksi hommasin Pro Sthealth Curved Teamin https://www.pro-bikegear.com/fi/road...ed-team-saddle 142 mm leveänä maantiepyörään joka on vielä parempi omaan ajotyyliin ja ajoasentoon. Ajan satula hyvin edessä ja aerosti yrittäen.. vahva suositus testaukseen!
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Privileged Katso viesti
    Kiitos Jarkko kiinnostavasta vinkistä! Tuolta näyttää myös löytyvän lisää alan satulamallien esittelyjä: https://www.cyclingnews.com/features...ad-adventures/

(Istuinluiden sopivuus leveyteen sitten ihan oma alueensa, siitä minulla on kyllä speksit...)

Helsingin Polkupyöräilijät

Charge vissii lopettanu satuloiden valmistuksen? Spoon:ia ei löydy enää mistään. Eikä ole niiden sivullakaa

Lähetetty minun Nokia T20 laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcf Katso viesti
    Charge vissii lopettanu satuloiden valmistuksen? Spoon:ia ei löydy enää mistään. Eikä ole niiden sivullakaa

Lähetetty minun Nokia T20 laitteesta Tapatalkilla
    Ne satulat on nykyään merkiltään Fabric.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Ne satulat on nykyään merkiltään Fabric.
    Ahaa kiitokset. Vissii se on tuo fabric scoop radius joka vastaa spoonia

Monta vuotta ollut SDG ti-fly kaikissa pyörissä, mutta nyt ruvennut painamaan. Välillä miettinyt, että tuntuuko ajoittain kiskojen päät penkin läpi?

Anyway, ajattelin testata korvaavaa… Missään ei varmaan saa koeajaa satuloita?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti drop Katso viesti
    … Missään ei varmaan saa koeajaa satuloita?
    Spessukaupoista saa testisatuloita käyttöön ja mun muistaakseni esim. Hi5Bikes ja Ibike on mainostanut mahdollisuutta ja pitäisi muuten kuulua normaaliin fillarikaupan palveluun.

^Siis Romin testiin jos mahdollista, kaksi eri leveyttä, itselle aivan mainio.

Käyn huomenna kattomassa mitä sanovat hi5’ssä kun on naapurissa. Romin epäilyttää, tähän saakka tommoset erikoisesti muokatut eivät ole toimineet, mutta saattaahan siitä olla jo 10v kun viimeksi kokeilin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcf Katso viesti
    Ahaa kiitokset. Vissii se on tuo fabric scoop radius joka vastaa spoonia
    Jep, just näin.
    Tuo Spoon jäi varmaan pois mallistosta kun tuo Scoop on niin hyvä. Itellä vielä yksi Chargen Scoop mutta sitten maastureissa Scoop shallow ja maantie&gravelipyörissä Scoop flat. On kyllä omalle persikalle hyvä.
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

Drop, mielestäni ei Rominin muotoilussa mitään erityistä, itsellä S-Works versio ja kaiken lisäksi suht kevytkin.

Fabricin satulat ovat omia suosikkejani. Edullisia ja suht kevyitä. Kestävyydestä en osaa sanoa muuta kuin että 12k soratieajelua ei ole vielä aiheuttanut havaittavaa kulumaa satulan pinnassa.

edit: joka on siis mallia Fabric Scoop Shallow Race

Minkälaista satulaa porukka suosittelee sähkömaasturille? Jäykkäperäisessä canyonissa on nyt tällä hetkellä kiinni alkuperäinen satula ja ajoasento on ihan ok mutta kapea satula saa hanurin kimoilemaan. Ostin xxl:stä pehmeämmän ja leveämmän satulan mutta sillä ajoasento vaan paheni. Valuin koko ajan eteenpäin siinä ja kämmenet puutuivat tämän takia. Satula oli kuitenkin tasan tarkkaan vaakatasossa kun vatupassilla tarkistin.
    Pituutta mulla on 175cm ja painoa n. 90kg eli leveähkö hanuri kyseessä

Hanurin leveys ei kulje käsi kädessä painoindeksin kanssa. Mittaisellasi 60-kiloisella kaverilla voi olla leveämpi hanuri kuin sinulla.

Mielipiteitä on monia eikä täyttä yksimielisyyttä ole saavutettu siitäkään onko niin sanottujen istuinluiden väli se, joka ehdottomasti määrää sopivan satulanleveyden. Hyvä lähtökohta se kuitenkin on.

Toiseksi alkuperäisen satulan vika ei välttämättä ollut sen kapeus vaan sen muoto. Jollekin sopii kuperampi, jonkun hanuri vaatii tasaisemman.

Kolmas juttu on sitten se että samalla satulalla samassa paikassa voi sama kuski istua useammalla eri tavalla. Minulle esimerkiksi on hyvän tunteen merkki se että reippaasti ajaessa painetta tuntuu polkimilta ja satulan takaosasta (eikä ohjaustangosta oikeastaan yhtään). Kun ajaa niin sanotusti maisemia katsellen, voi havahtua huomaamaan että istuukin kuin satulan päälle heitetty säkki ja kokemus on opettanut että silloin on viisasta korjata asentoa (ja aina välillä keskittyä havainnoimaan sitä miten oikein satulassa istuu).

^^ Jos uusi satula muuten tuntuu hyvältä niin säädä satulan nokkaa vähän ylöspäin niin loppuu se eteenpäin valuminen. Ajotuntuma kertoo milloin satula on oikeassa kulmassa, sen jälkeen digitaalipassilla (känny äpillä) lukema ylös siltä varalta jos joskus pitää satula irrottaa.
    Kylätason pyöräilijä

Tarvittavat työkalut mukaan niin lenkin aikana helppo hakea sopivaa asentoa satulalle, aika pitkälti makuasioita. Itse kun pidän matalasta ajoasennosta niin pidän satulan nokkaa millin kaksi ylempänä juuri tuon valumisen vuoksi.

Mikä olisi mukava satula pidempään touring tyyppiseen retkeilyyn jolloin satulassa tulee istuttua pitkiä aikoja mutta vauhti ei päätä huimaa eikä painoa tarvitse optimoida. Esim Fabric Scoopista kuullut paljon hyvää. Onkos muita?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •