GiantElectrobikeFillariHepha
Sivu 75 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 25 65 73 74 75 76 77 85 125 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.221 - 2.250 / 4142

Aihe: Paksut GG renkaat

  1. #2221
    Poljin eilen ensimmäiset 50km S-Works Pathfindereilla ja oli kyllä ihan yhtä juhlaa niin asfaltilla kuin hiekallakin. Todella hyvin rullaavat ja silti mukavan pehmeät. Hurjan ohuilta tuntuivat käteen, mutta tubeless-asennus sujui ongelmitta, rengas nousi helposti vanteelle ja paineet näyttäisi pitävän hyvin. Sisäleveydeltään 24mm vanteella ovat n. 45 mm leveät, eli ihan ylärajoilla tuohon omaan pyörään (Canyon Grail CF). Näin pienen kokeilun perusteella vaikuttaa todella lupaavalta. Lähinnä kesto näissä mietityttää, mutta eiköhän sekin tässä pian selviä.

  2. #2222
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.396
    Rene Herse Steilacoom extra Light black
    Stan's Race litku

    Sai "lainaksi" parin paljon kehuttuja RH Steilacoomeja

    Asennus
    Ohut kylkisinä osasin odottaa vähän kovempaa savottaa kuin aikaisemmin. Scwhalben pienellä poksulla nousi yllättävän helposti hyllylle. Ei pahempia litku vuotoja reunasta ja kyljet kuivat mutta paineet vajosivat aika nopeasti. Muutamia kertoja lisää painetta, pyöritystä ja kyljelle makaamaan. Pikkusen kauemmin paineet pysyivät. Vedessä näkyi että kyljet poreili mutta litkua ei tullut läpi. Paineet ylös ja ajoa. Vähän parempi. Lisää litkua ja kyljelle vuorokaudeksi välillä pyöritellen ja kylkeä vaihtaen. Jo alkoi pitämää ja pitää edelleen ihan ok.

    Ajossa
    Kokonaismassa vähän yli 90 kg
    Paineet n 2,1/2,2 ja 2,6/2,7
    FBGG ja runko perus GrMoa
    Runko on aika kova. Käytössä palauttelu ja kaupunki ajossa. Perus renkaat kaupunkiajossa Pirellin Cinturato Velo TLR mitkä matalillakin paineilla hakkaavat käsille. RH:lla noinkin kova runko muuttui yllättävän mukavaksi. Aika äänekkäät asvaltilla ja myös hiekalla. Pitoa riittää. Kaarte käytös neutraali, sivunappulat eivät ohjaa. Muutamia vuosia sitten en olisi uskonut että tuollaiset nappularenkaat voivat rullata noin hyvin asfaltilla.

    Kannattaa kokeilla! Onhan ne kalliit mutta jos kylkiä ei revi ensimmäisillä lenkeillä ja muistaakseni kehuttu kulutus kestäviksi niin kokonaishinta ei ole kohtuuton.
    Paljon noilla ei ole ajettu vielä, eikä tulla ajamaan mutta kannatti äheltää noiden kanssa. Valitettavasti eivät sovi droppitankoiseen pyörääni (surullinen hymiö).

  3. #2223
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.396
    Vredestein Aventura TLR 38 mm
    Stan's Race litku

    Asennus

    Scwhalben pienellä poksulla nousi helposti hyllylle. Ei litku vuotoja reunasta ja kyljet kuivat. Pitivät hyvin paineet alusta asti vaikkeivat mitkään paksukylkiset ole ja pitävät edelleen. Helppo asennus.

    Ajossa
    Kokonaismassa n 90 kg
    Paineet n 2,5/2,6ja 2,9/3,0
    Verrataan X-one speed 33 mm

    Mukavampi kuin X one, johtuu pehmeämmäistä kyljistä ja vähän isommasta ilmatilasta. Hiljaiset asfaltilla. Sivunappulat vähän ohjaavat asvaltilla mutta selvästi vähemmän kuin X one. Tietävämmät sanovat rullaavan hyvin, itse en ole huomannut sanottavaa eroa X oneen. Pidän noista sivunappuloista, antavat pitoa kantatessa, ainakin henkisesti.
    Ihan hyvä ostos omiin ajoihin.

  4. #2224
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    ^^ Jos haluaa sekalenkeille sellaiset renkaat, joilla sora- ja polkupätkillä on maksimaalisen kivaa, mutta joilla ei ota pattiin myöskään asfalteilla, olen edelleen sitä mieltä, että Steilacoomia/Hurricane Ridgeä parempia renkaita ei ole olemassa. Jos taas haluaa päin vastoin, niin sitten Hersen sliksit tai Getawayt/Strada Biancat, mutta Hersen runko mukavampi kuin Challengen. Mahdollisista nopeuseroista en osaa sanoa.

    Lisäksi olen myös sitä mieltä, että ohutkylkisinä Rene Herset ottaa BRR:n testeissä sisureista suhteessa enemmän takkiin kuin jotkut muut renkaat. Viime lauantaisen Breakawayn Gravel Primaveran perusteella esimerkiksi ero Terra Speediin ei ole asfaltilla niin iso, kuin mitä BRR:n perustella luulisi ja mitä epätasaisemmaksi alusta muuttuu, sitä enemmän vaaka kääntyy Hersen puolelle. Traktoriteillä Hurricane Ridge kulkee jo helposti kovempaa kuin Terra Speedit. Subjektiivinen kokemus toki.

    Vaikka Herset on ”kalliita” on ne silti hinta-/vaikuttavuussuhteeltaan varmaan yksi edullisimmista upgreidauksista, mitä gg-pyörään voi tehdä. Ja mun kokemukset perustuu pelkästään Standard-casingiin, jolla ole ajellut Compass-ajoista asti. Extra Lightit on vielä testaamatta ja Endurancelle en koe tarvetta, koska Standarditkin on kestäneet mun kaikki rypemiset ja esim. viime kesän tunturiajelut Ylläksen rakkakivikoissa.

    ^ Mulla on 38 mm Aventurat työmatka-gg-Rollerissa tällä hetkellä ja nyt ne 36 mm Swamperot vaihteellisessa teräspyörässä työmatkarenkaina. Aventurat on i19- vanteilla ja Tufot i21. Noilla ne on melkolailla samankokoiset. Molemmat on muuten ilmatilaltaan suunnilleen samankokoiset kuin 33 mm Grifo Race TLR:t (littanana ei juurikaan leveyseroa) mutta vanteella Grifon profiili selvästi on korkeampi ja kapeampi.

    Tufojen ensivaikutelman perusteella sanoisin, että niiden runko on mukavampi kuin Vredesteinin, vaikka Vredestein on kyljistä ohuempi. Vredesteinin runko puolestaan tuntuu nopeammalta kuin Tufon, mutta aika näyttää, miten Tufot notkistuu kilsojen myötä. BRR:n Aventura-testi olisi ihan mielenkiintoinen. Se on sen tyyppinen rengas, että voisi pärjätä hyvinkin myös sisureilla ja rummulla.

    Avventuran käyttäytymisestä mulla on samanlainen vähän yliohjaava fiilis. Swampero on samalla tapaa neutraali kuin Hersen nappulat.

    Sivumainintana: Primaverassa oli ajamassa myös Mr. @fatpigeon.cc. Rengasspeksailut tuntuu olevan meidän heikkojalkaisten hommia. Hän ajoi Primavera-lenkin 650B-maastorenkailla ja pienestä tunkkailueksymisestä huolimatta päälle 30 km/h keskarilla. Unboundia ajamaan on menossa myös.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  5. #2225
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Rene Hersehän siis on kaiketi nopein rengas BRR:n testissä. Extra lightina vaan.

    Taidan itsekkin uskoa jatkossa standard runkoon, koska tuo on oikeasti reippaasti endurancea nopeampi. Hersen omien testien mukaanhan se ei näin ollut.


    Rene Herse Snoqualmie Pass 44-622

    Rene Herse Snoqualmie Pass 44-622
    Rolling Resistance Test Results (lower is better)
    Casing Extra Light Standard Endurance Endurance+
    Inner Tube Conti Cross28 Conti Cross28 Conti Cross28 Conti Cross28
    Measured width 40.4 mm 39.6 mm 40.4 mm 40.0 mm
    Rolling Resistance
    50 psi / 3.4 bar
    14.4 Watts 17.3 Watts 19.0 Watts 24.2 Watts
    Rolling Resistance
    42 psi / 2.9 bar
    15.7 Watts 18.5 Watts 20.6 Watts 25.4 Watts
    Rolling Resistance
    33 psi / 2.3 bar
    17.3 Watts 21.2 Watts 23.4 Watts 28.1 Watts
    Rolling Resistance
    25 psi / 1.7 bar
    21.3 Watts 24.9 Watts 28.6 Watts 33.0 Watts

    Ja tässä testissä näkee minusta hyvin sen, ettei se sisuri sotke testejä. Eli ohuin runko on edeleen nopeampi. Ero on mielestäni jopa hurjan isoa.
    Näissähän on varmastikkin renkaan pinta sisäpuolelta samanlainen.

    Luistaa se

  6. #2226
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    ^ joo mä oikeestaan tarkoitin, että Steilacoom/Hurricane Ridge (tosielämäolosuhteet ja tubeleksena) ei ehkä ole niin paljoa Terra Speediä hitaampi kuin, mitä BRR-testien perusteella voisi olettaa, mutta ilmaisin itseni vähän epäselvästi. Ja jos toi pitää paikkansa, niin Hersen sliksien pitäisi olla suhteessa vielä nopeampia kuin, mitä BRR:n luvut sanoo.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  7. #2227
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    ^ joo mä oikeestaan tarkoitin, että Steilacoom/Hurricane Ridge (tosielämäolosuhteet ja tubeleksena) ei ehkä ole niin paljoa Terra Speediä hitaampi kuin, mitä BRR-testien perusteella voisi olettaa, mutta ilmaisin itseni vähän epäselvästi. Ja jos toi pitää paikkansa, niin Hersen sliksien pitäisi olla suhteessa vielä nopeampia kuin, mitä BRR:n luvut sanoo.
    Soralla eroa ei takuulla olekkaan. Luulen, että rullilla ajaessa myös se kuvio vaikutaa paljon.

    Assulla ajaminen on pk-vauhdissa niin keveyttä touhua, ettei niillä eroilla ole oikein merkitystä. Sitten kun mennään kovempaa, niin tuollainen hurricanen iso nappula on yksi prkln lapio.

    Ja joo, kyse on tosiaan painotuksista. Mulle näyttää käyvän niin, että haluan keväällä mahdollisimman nopeaa rengasta gravelliinkin. Syksyllä sitten pitkän maantiekauden jälkeen haluaa maksimoida hauskuuden mudassa korkealla nappulalla.

  8. #2228
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.396
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti

    Vaikka Herset on ”kalliita” on ne silti hinta-/vaikuttavuussuhteeltaan varmaan yksi edullisimmista upgreidauksista, mitä gg-pyörään voi tehdä.
    ... Extra Lightit on vielä testaamatta
    Jos ne onnistuu ajamaan loppuun niin ehdottomasti samaa mieltä.
    Ostopäätöstä punnitessa saattaa mielessään nähdä miten 100 € leijailee taivaan tuuliin kun kylki on revennyt käyttökelvottomaksi. Riski kannattaa ehdottomasti ottaa!
    Steilacoomit on vannejarrukiekoilla. En sulkisi pois sitä vaihtoehtoa että niitä voisit testata omassa pyörässäsi.

  9. #2229
    Liittynyt
    03/2010
    Viestit
    369
    Challengen Getawayt pyörineet nyt Zippin Firecresteillä ongelmiltta ja olleet kyllä mukavat ajettavat. Toimivat myös Primaverassa hyvin, tosin muutamalla pätkällä lisäilmatila ei olisi ollut pahitteeksi kun tuntui, että etupää karkailee röykytyksessä.

    Tähän lääkkeeksi pohdinnassa Rokkarin Rudy, mutta myös uusi pari renkaita pitäisi hommata. Rene Hersen Oracle Ridgle on mielessä, onko jollakin alla ja mikä on käytön jälkeen ollut leveys? Cruxiin pitäisi mennä Spessun mukaan 47, mutta ainakin Lael Wilcox näyttää Oracle Ridgellä ajavan tuolla pyörällä.

  10. #2230
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Assulla ajaminen on pk-vauhdissa niin keveyttä touhua, ettei niillä eroilla ole oikein merkitystä. Sitten kun mennään kovempaa, niin tuollainen hurricanen iso nappula on yksi prkln lapio.
    Heh…no sun pk-vauhdit on toki eri juttu, kun mun pk:t, mutta Kirkkonummen asfalttiosuuksilla ajettiin kiinni yhdessä risteyksessä edelle karannutta pikkuporukkaa Stravan mukaan 30-35 km/h keskareilla ja sellaiset vauhdit on asfaltillakin kaukana mun pk:sta
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  11. #2231
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arosusi Katso viesti
    Steilacoomit on vannejarrukiekoilla. En sulkisi pois sitä vaihtoehtoa että niitä voisit testata omassa pyörässäsi.
    Olisi kyllä mielenkiintoista jossain välissä verrata rintarinnan Standard vs Extra Light.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  12. #2232
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Olisi kyllä mielenkiintoista jossain välissä verrata rintarinnan Standard vs Extra Light.
    Ainakin slikseissä noilla näyttää olevan yllättävänkin iso ero. Suurempi, mitä endurance vs standard.

  13. #2233
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.396
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Olisi kyllä mielenkiintoista jossain välissä verrata rintarinnan Standard vs Extra Light.
    Laita tänne yksityisviestiä jos kiinnostaa. Eiköhän me saada testi järjestettyä.

  14. #2234
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.427
    Olen itse ollut melko tyytyväinen Juniper Ridgeen (RH:n 650b 48mm nappulakumi). Tuossa alkaa tosin olla soralla jo niin paljon pitoa, että oman "maantiemaisen" gravelin ominaisuudet soralla ja maastossa alkaa ulosmittautua. Käytännössä tuo on pieni maastorengas. Asfaltilla rullaa ok, heikommin kuin kaverin Byway, mutta kuitenkin niin että rospuuttoaikaan reilu 200 km maantielenkki ei liikaa harmittanut. Vertailukohtana voisi pitää sitä, että kun aikaisemmin itselläni oli alla Bywayt ja kaverilla GP5000:set, piti peesissäkin polkea kun kaveri rullasi edellä alamäkeen. Juniper Ridge vs. Byway taas pystyi rullaamaan peesissä polkematta, mutta vieressä rullatessa jäin jälkeen. Olen meistä kahdesta tosin kevyempi, joten en tiedä mikä ero olisi ollut kahdella samanpainoisella kuskilla. Tältä pohjalta kuitenkin ero Juniper Ridge vs Byway asfaltilla on nappuloista huolimatta pienempi kuin GP5000 vs Byway.

    Omaan käyttöön tuo ei ehkä ole kuitenkaan paras vaihtoehto, kun aika paljon tulee ajettua myös asfaltilla vaikka varsinaista maantielenkkiä en ajakaan muuten kuin jotain brevet-tyyppistä ajoa. Jos ajot on enimmäkseen soralla ja välillä vähän huonommallakin alustalla, voin suositella. Näinhän stenukin on jo muutamaan kertaan todennut Steilacoomeista. Rene Hersen semislickiä odotellessa...

  15. #2235
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    Nyt on BRR lisännyt myös nuo Snoqualmie Passit tuonne Gravel/CX-renkaiden listalle.

    https://www.bicyclerollingresistance...ss-extra-light

  16. #2236
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062

    Paksut GG renkaat

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti misopa Katso viesti
    Schwalbelta joku G-One R:ään perustuva protokumi ajossa? Ilmeisesti saama runko kuin R:ssä, mutta keskellä "nappulat" tosi pieniä nystytöitä ja reunoilla rouheampaa kuviota. Samaan tyyliin siis kuin Maxxis Receptor tai Challenge Gravel Grinder.
    Nyt on uutuus julkaistu (juuri Unboundin alla sopivasti). Eli G-One RS on mallimerkintä.

    https://granfondo-cycling.com/schwal...2-gravel-tire/

    https://www.instagram.com/p/CeTjKTyqNfq/?utm_source=ig_web_copy_link
    misopa muokkasi tätä : 02.06.2022 at 21.17

  17. #2237
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    Ja heti Unboundin voitto RS:llä (Ivar Slik).

  18. #2238
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    G-one R on kyllä itellä mennyt sorakumien kärkeen, ainoa epäilys oli pistosuojaus ja hyvin ne kesti neljän päivän bikepacking retken salpalinjalle. Ja toi RS on siis semisliksi, muuten sama kumi.

    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

  19. #2239
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    3.006

    Paksut GG renkaat

    Mitä tilalle, kun 2,2” Contin RaceKingit ovat tulleet käyttöiän päähän? Contit rullasivat hyvin ja pitoa riitti satunnaisilla polkuajeluilla riittävästi. Kapeampia en oikein huolisi. Vannekoko 622.
    Kyllä se on ihan ajettava polku...

  20. #2240
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fob Katso viesti
    Mitä tilalle, kun 2,2” Contin RaceKingit ovat tulleet käyttöiän päähän? Contit rullasivat hyvin ja pitoa riitti satunnaisilla polkuajeluilla riittävästi. Kapeampia en oikein huolisi. Vannekoko 622.
    Thunder burt? Spessun renegade?

    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

  21. #2241
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.890
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fob Katso viesti
    Mitä tilalle, kun 2,2” Contin RaceKingit ovat tulleet käyttöiän päähän? Contit rullasivat hyvin ja pitoa riitti satunnaisilla polkuajeluilla riittävästi. Kapeampia en oikein huolisi. Vannekoko 622.
    No etkö juuri vastannut omaan kysymykseesi ? Laita samanlaiset. "toimivaa asiaa ei kannata koskaan korjata"

  22. #2242
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    3.006
    Saattaahan markkinoille ilmestyä sen toimivan rinnalle jotain parempaa.
    Kyllä se on ihan ajettava polku...

  23. #2243
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    189
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fob Katso viesti
    Mitä tilalle, kun 2,2” Contin RaceKingit ovat tulleet käyttöiän päähän? Contit rullasivat hyvin ja pitoa riitti satunnaisilla polkuajeluilla riittävästi. Kapeampia en oikein huolisi. Vannekoko 622.
    Vittoria Terreno vois olla myös yksi vaihtoehto muiden joukkoon, jos jostain syystä haluaa konteista pois vaihtaa ja tykkää tanwalleista. Löytyy 52 ja 55 millisinä. Kovin mutaisille poluille ei tosin parane noilla enää erehtyä...


    https://www.bike24.com/p2336058.html?source=SRP
    https://www.bike24.com/p2333749.html?source=SRP

    Itse varmaan kokeilisin Renen Fleecer Ridgeä: https://www.renehersecycles.com/shop...fleecer-ridge/

  24. #2244
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    Nyt BRR on testannut valikoiman gravel-kumeja sisurilla ja ilman. Ei mikään yllätys, että tubeleksena wattiloita kuluu vähemmän. Maksavalle porukalle tarjolla myös kumikohtaista dataa. Itse kuulun nuukalistoon, niin jää näkemättä eri kumien väliset erot.

    https://www.bicyclerollingresistance...es-vs-tubeless

  25. #2245
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    Ai niin, sellaisena hauskana faktana, että tämän vuoden Unboundissa täpärästi kakkoseksi jääneellä Keegan Swensonilla oli käytössä BRR:n testatuista gravel-kumeista kaikista heikoin esitys. Nimittäin Maxxis Re-Fuse 40 (inserteillä, 28-30psi). Kun on jalkaa, niin on näköjään sama mitä siellä alla pyörii (toki voidaan jossitella, että olisiko voittanut jollain listan kärkipään kumilla). Onhan noissa kovaa luokkaa sentään tuo pistosuojaus.

    https://www.bicyclerollingresistance...re-fuse-gravel

  26. #2246
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Pikaisesti vilkaisemalla eipä juuri eroja. G-one R on aivan yhtä hidas kuin sisurillakin.

  27. #2247
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti misopa Katso viesti
    Ai niin, sellaisena hauskana faktana, että tämän vuoden Unboundissa täpärästi kakkoseksi jääneellä Keegan Swensonilla oli käytössä BRR:n testatuista gravel-kumeista kaikista heikoin esitys. Nimittäin Maxxis Re-Fuse 40. Kun on jalkaa, niin on näköjään sama mitä siellä alla pyörii (toki voidaan jossitella, että olisiko voittanut jollain listan kärkipään kumilla).

    https://www.bicyclerollingresistance...re-fuse-gravel
    Hullua. Re-fuse on vielä puhdas sliksi.

  28. #2248
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Hullua. Re-fuse on vielä puhdas sliksi.
    Mudassa monesti suositaan noita sliksejä. Eivät kerää mutaa niin paljon. Payson McElveen voitti muuten noilla samoilla Maxxiksen kumeilla viime vuoden todella mutaisen Mid South Gravelin.

    "He made the unusual choice to run a slick tire because he assumed the mud would turn any tire into a slick surface anyway.

  29. #2249
    Liittynyt
    09/2014
    Viestit
    320
    Jännä nähdä miten Tufon Speederot pärjää BRR:n testissä. Revikan pitäisi olla tulossa lähiaikoina. Tuntuu, että noiden kanssa olisi ollut enemmän tilanteita kuin Terra Speedeillä, mutta nuo kestänee tuplat. Seuraavaksi varmaan Thunderot testiin.

  30. #2250
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Niin onkohan tuolla jotain savipohjaista maata? Ei normaali muta tuki harvaan reunanappulaan. Aika kaamea liukastelua tuo yksi unboundin mutapätkä oli.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •