Ja eikös Di2 ainakin pienempään mentäessä hieman ylivaihda rattaan yli ja palauttaa takaisin mikä tekee vaihdosta nopeamman. Tuommoiset ei oikein jousen kanssa onnistuisi.
 Jäsen
					
					
						Jäsen
					
					
                                        
					
					
						Ja eikös Di2 ainakin pienempään mentäessä hieman ylivaihda rattaan yli ja palauttaa takaisin mikä tekee vaihdosta nopeamman. Tuommoiset ei oikein jousen kanssa onnistuisi.
Tarkkaan ottaen mekaaninen se on se Di2-vaihtajakin. Ei mulla ole ollut ongelmia muidenkaan Shimanon vaihtajien kanssa. Vanhin on vuodelta -99 enkä ole säätänyt sitä kertaakaan. Vai olisinko kerran?
Se kiistaton etu Di2:ssa on, että vaihtajan tai käyttökytkimen vaihtaminen uuteen on viiden minuutin homma, vaikka kuinka koittaisi aikaa kuluttaa.
 Nöösi
					
					
						Nöösi
					
					
                                        
					
					
						Sramin AXS maantie/gravel kahvat toimii yhteen mtb vaihtajien kanssa, mutta,
Toimiiko tuo mtb puolen AXS 12v liipasin yhteen Force eTap AXS takavaihtajan kanssa?
 Jäsen
					
					
						Jäsen
					
					
                                        
					
					
						Mua kiinnostais onko sramin blipboxille halvempaa vaihtoehtoa? Typerältä tuntuu että AXS shifteri on 120€ ja sitten blipbox on 330€ vaikka funktionaalisuus on kokolailla sama, blipboxissa vaan on liittimet ulkoisille nappuloille. Lisäksi nappuloiden 99€ hinta on ihan naurettava, muovikuorissa muutaman pennin mikrokytkin ja pätkä johtoa.
edit: AXS shifterin purkaminen näyttää olevan ainoa hyvä vaihtoehto. Ei tarvi edes rikkoa jos käyttää muita mikrokytkimiä ja lainaa tuolta vaan piirilevyä. Nuo nappien liittimet vaan pitää metsästää jostain JST:n tms valikoimista.

 Nöösi
					
					
						Nöösi
					
					
                                        
					
					
						 Aktiivijäsen
					
					
						Aktiivijäsen
					
					
                                        
					
					
						Shimano julkaissut di2 105:n
https://www.bikeradar.com/news/shimano-105-di2-r7150/
12 v
2995 g
1900 eur
vain disc
groupsetillä varustettuja pyöriä markkinoille heinäkuussa ja osia myyntiin syyskuussa 2022
 Jäsen
					
					
						Jäsen
					
					
                                        
					
					
						TT pyörään sähkövaihteita
Onko seuraava tämän hetken halvin / helpoin setti (sikäli kun palikoita saa)?
- Rival AXS takavaihtaja 200€
- wireless blips 100€
- AXS MTB triggeri 150€ (vaaditaan vain nappien paritukseen, ei tarvetta jos olisi joku muu AXS setuppi jo hollilla)
- akku 50€
- laturi 50€
Noin 550€
11spd etap takavaihtaja käsittääkseni toimii myös jolloin ei tarvitsisi vaihtaa takapakkaa, vapaaratasta ja ketjuja. Noin 350€ toki hintavampi tuo etap vaihtaja ja yksi vaihde vähemmän.
Tuo ylempänä mainittu triggerin purkaminen voisi myös toimia jos nuo komponentit mahtuu tikkujen ja stemmin sisään?
Toki SRAM ja/tai Shimano voisi tehdä myös kunnolliset langattomat napit…
 Nöösi
					
					
						Nöösi
					
					
                                        
					
					
						Vähän myöhässä mut tää taitaa olla snadisti halvempi, ja tällä voi käyttää ihan mitä tahansa mekaanista vaihtajaa + säätää itse sovelluksen kautta kuinka monta vaihdetta haluaa taakse. Toki tuo remote control "boxi" on vähän kooltaan isompi kuin vaikka Shimanon Junction Box, mutta äkkiäkös tollasen piilottaa johonkin geelien kanssa samaan aero-pussukan taskuun
https://r2-bike.com/ARCHER-COMPONENT...fter-MFR-Blips
 Vakiovieras
					
					
						Vakiovieras
					
					
                                        
					
					
						gx eagle upgrade kitti hyllystä 411€, toki tuo vaihtaja ei ehkä ole mieluinen..
https://r2-bike.com/SRAM-GX-Eagle-AX...ade-Kit-1x12_1
 Vakiovieras
					
					
						Vakiovieras
					
					
                                        
					
					
						Toimiiko SRAM GX Eagle AXS 12v takavaihtaja NX Eagle 11-50 pakan kanssa? Spekseissä mainitaan vain 10-50 ja 10-52 pakat.
 Moottoriturpa
					
					
						Moottoriturpa
					
					
                                        
					
					
						Itselle uusiin kiekkoihin Garbarukin 11-48 ja valmistajan mukaan on Eagle yhteensopiva, vaihtajana XX1 AXS.
 Vakiovieras
					
					
						Vakiovieras
					
					
                                        
					
					
						Bike-componentsille on näköjään tullut Sramin Rival AXS jarrukahvoja hyllyyn: https://www.bike-components.de/en/SR...%7C+all+%7C+nl
Ehkä komponenttipula alkaa vihdoin helpottamaan
 Vakiovieras
					
					
						Vakiovieras
					
					
                                        
					
					
						toimii kyllä
 Jäsen
					
					
						Jäsen
					
					
                                        
					
					
						Tämä oli mielenkiintoinen enkä ollut tuosta optiosta edes tietoinen. Hieman turhan isoja nuo boxit TT käyttöön (ainakin tässä tapauksessa jossa tarkoitus viilata vielä joitain watteja pois jo ennestään nopeasta nykyisestä pyörästä) eikä taida olla nyt mekaanista takavaihtajaakaan ylimääräisenä varastossa.
Koska noita SRAMin wireless blipsejä ei näytä missään olevan saatavilla (lupaillaan ensi vuodeksi) niin taidan kokeilla tuollaisen MTB AXS triggerin purkamista. Sijoittaa siitä sitten napit tikkujen päihin ja piirilevyn stemmin tai rungon sisään (sikäli kun mahtuu).
Intternetin mukaan 12spd AXS road vaihtaja toimisi myös Shimanon 12spd road pakan (joka käy suoraan nykyisiin kiekkoihin) ja ketjun kanssa ja taisi myös löytyä SRAM 12spd yhteensopivaa takapakkaa Shimanon vapaarattaaseen. Toki SRAMIA voisi myös käyttää mutta mieluummin 11t pienin ratas kuin 10t.
 Moottoriturpa
					
					
						Moottoriturpa
					
					
                                        
					
					
						Mitä se suoratankoinen tai tonnin pyörä tähän vaikuttaa?
 Moottoriturpa
					
					
						Moottoriturpa
					
					
                                        
					
					
						"SemiWireless", koska Shimano siirtyy langattomiin ja nykyaikaan?
 Aktiivijäsen
					
					
						Aktiivijäsen
					
					
                                        
					
					
						Shimanon uudesta 105:sta kannattaa huomioida, että siitä puuttuu ainakin pari ultegrassa ja da:ssa olevaa toimintoa.
105:ssa ei ole hoodsien päässä olevia nappeja, jonne voisi ohjelmoida esim. tietokoneen näytön selauksen, tai niin kuin itse olen tehnyt vaihteenvalitsijan
; oikeasta hoodsin päästä napautuksella vaihteet ylös ja vasemmasta alas.
Toinen juttu on se, että sprint-shiftereitä ei vissiin myöskään saa noihin liitettyä.
Ensiksi mainittu on minulle aika merkittävä kun noihin on tottunut
Onko vertaistukea tarjolla ? Eilen lenkin loppupäästä loppui vaihteet toimimasta. Osina GRX Di2 ja akku oli ladattu juuri täyteen edellisenä päivänä. Shimanon akuissa on joskus ollut noita alle vuoden hyytymisiä ja yritinkin sitten kotona antaa sille virtaa seinästä, mutta eipä tuo enää herännyt. Seuraavaksi tutkintaan satulatolpan sisällä oleva akku. Sieltähän se vika löytyi. Johto oli katkennut satulaputken sisällä. Mielenkiintoinen tapaus hyvin erikoinen, kuten sen yhden tv-sarjan mainoksessa sanotaan. Eihän tuo johto siellä kovinkaan paljoa pitäisi liikkua ja en säilytä satulaputkessa esim. teräviä keittiöveitsiä tai saksia. Outo juttu, mutta en ole yllättynyt että sattui juuri minulle.
 Moottoriturpa
					
					
						Moottoriturpa
					
					
                                        
					
					
						^Eikös langattomat olis helpompia?
 Aktiivijäsen
					
					
						Aktiivijäsen
					
					
                                        
					
					
						Mielenkiintoista.
Ihan mutulla; kun satulatolppa, missä akku sisällä, on asennettu niin johto on jäänyt satulaputken ja tolpan väliin ja osittain katkennut. Tärinässä poikennut sitten lopullisesti.
Tai
Satulaputkeen on jäänyt terävä kohta kuidusta mikä on hangannut johdon poikki. Epätodennäköistä, pystyy tarkistamaan johdon katkesmiskohdan perusteella.
Parempaa vertaistukea en nyt pysty antamaan.
 Aktiivijäsen
					
					
						Aktiivijäsen
					
					
                                        
					
					
						 Aktiivijäsen
					
					
						Aktiivijäsen
					
					
                                        
					
					
						Uteliaisuudesta, minkähän näköinen katkennut kohta on? Nirhautunut, kuin veitsellä leikattu?
Lähetetty minun XQ-BC52 laitteesta Tapatalkilla
^ Pyörä meni jo autoon odottamaan huomista matkaa asiantuntevaan pyöräliikkeeseen, joten kuvat jäivät nyt ottamatta.
 Moottoriturpa
					
					
						Moottoriturpa
					
					
                                        
					
					
						Aro, Abumies ei oikein osaa sanoa mitään noista virvelitehtaan "semilangattomista", itsellä AXS pelannut ainakin ilman piuhaongelmia...
Kirjanmerkit