MPMessutGiantElectrobikeGarmin
Sivu 36 / 44 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 26 34 35 36 37 38 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.051 - 1.080 / 1318

Aihe: Tunturi eMax

  1. #1051
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.236
    Juu ja ei tuo Park Tool TWB-36 Crow Foot oo pahan hintanen, varmaan halvempi ku 36mm hylsy...

  2. #1052
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.929
    Yksinkertaisempaa olisi, jos tuossa avaimessa olisi alunperin paikka 1/2” vääntimelle. Ihan turhaa kikkailua taas harrastettu.

  3. #1053
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    124
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuminauha Katso viesti
    Juu ja ei tuo Park Tool TWB-36 Crow Foot oo pahan hintanen, varmaan halvempi ku 36mm hylsy...
    Hinnat samaa luokkaa. Crow foot ~15€. Itse hain hylsyn Puuilosta 11,9€, kun jakoavaimen säätövara loppui 35,6mm kohdalla eikä noin suurta hylsyä vielä löytynyt.

    Seuraava haaste mikä kannatta huomioida on että momenttiavaimen pitää pystyy kiristämään vasemmankätisiä kierteitä. Omasta löytyi kyllä suunnanvaihto räikälle, mutta momenttisäätö toimi vain oikeankätisille.
    Harvoin jos joutuu tekemään niin momentinhan saa (jokseenkin) kohdilleen ihan kalavaakaa käyttämällä vääntövarren päässä.

  4. #1054
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.929

    Tunturi eMax

    Mulla olis nyt sitten ylimääräinen tl-fc39, kun tilasinkin birzmanin avaimen, missä on valmiina 1/2” paikka. Eli jos kiinnostusta on, voin tuon myydä. Löytyy itä-helsingistä tai kusti polkee. Sanotaan vaikka 25€ +pk:t.

  5. #1055

    Peukalo ylös

    Mitkäs kammet nyt on oikeat EP8 motin emaxeissa? Pyörässäni on kiinni Samox ET39-F30 ja vastaavat merkinnät polkimen kiinnityspaikan ympärillä kuin kuvani ET39-F40 kammissa. Ovat alkaneet nitisemään ja narskumaan juu. Kiristys poistaa vaivan muutamaksi kilometriksi ja jatkuu taas. Takuuhuoltoon vien ku kerkeän.

    Hain ihmeteltäväksi liikkeestä ET39-F30 kammet, mutta sain ET39-F30 ja -F40 kammet. Huomattavana erona näkyy tuo renkula vasemman puolisissa kuvissa. F40 se puuttuu. Ebikeparts.fi sanoo että ET39-F40 kammet on oikeat Emaxiin ja kuvassa näkyy väkäsettömät kammet. https://www.ebikeparts.fi/epages/ebi...roducts/373940

    Ebikebrothersin (EMAX KAMPIPARI 165MM, E-8000 MOOTTORILLE= näkyy vastaava renkula kuin ET39-F30 kammissa. EP8 kammista ei heillä ole kuvaa.

    Alkoi nyt kiinnostaa mitä kampia kansalta löytyy. Löytyykö E-8000 motin kammista tuo renkula?

    Yt, Ihmettelijä.

  6. #1056
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    54
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Mulla olis nyt sitten ylimääräinen tl-fc39, kun tilasinkin birzmanin avaimen, missä on valmiina 1/2” paikka.
    Tuo Birzman on ulkohalkaisijaltaan vissiin shimanoa isompi, eikä siksi sovi kaikkiin spidereihin. Ainakin e8000 myllyisen fatin spideriin ei sopinut, vaan piti lamellilaikalla "sorvata" ulkoreunalta reilu milli pois.

  7. #1057
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.929
    ^hyvä tietää. Pitää heti kun se saapuu, niin testata ja laittaa takaisin, jos ei sovi. Plan b on sitten pitää tuo nykyinen ja hankkia siihen sitten sopiva toinen avain. En vain kauheasti tykkää noista kahden avaimen komboista.

  8. #1058
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    54
    Joo ei kyllä ole mitään järkeä, että yhteen mutteriin tarvii kaksi erikoistyökalua. Muistaakseni tuo birzman ylettyi alunperin juuri ja juuri mutterin hampaille, mutta ei läheskään pohjaan saakka. Ei riittänyt rohkeus vääntää hampaita sileäksi.

    Onhan tuossa vielä semmoinen vaihtoehto, että hitsaa shimanon työkaluun jonkun perushylsyn kiinni. Noin itse tekisin.

  9. #1059
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.929
    Dodi. Birzmannin työkalu testattu normi-EP8:ssa ja toimii kuin buick. Kunhan ensin ymmärsi,,että tuossa on tietysti vääränkätinen kierre. Lisäksi Birzmannillakin meinasi loppua kädet ja jalat kesken, kun ei se avain niin tiukasti siinä lukitusrenkaassa istu. Ja kiristämistä varten piti olla ketjuruoska…

    Mut joo, ei istu bash-guard tuohon, vaikka moottorin rungossa onkin ISCG05-sopivat kiinnityskohdat. Tai ainakaan e*thirteenin moinen ei sovi. Ehkä joku sopii.

    Eturatas onkin sitten mukavasti kiinnitetty pulteilla, missä se vastapultti vaatii sellaisen talttakärjen, missä lovi keskellä. Ei siihenkään ole torxia tai kuusiokoloa saatu… muistaakseni e8000:ssa oli kuusiokolot molemmin puolin.

  10. #1060
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Eturatas onkin sitten mukavasti kiinnitetty pulteilla, missä se vastapultti vaatii sellaisen talttakärjen, missä lovi keskellä. Ei siihenkään ole torxia tai kuusiokoloa saatu… muistaakseni e8000:ssa oli kuusiokolot molemmin puolin.
    Tällähän ETURATTAAN PULTTIAVAIN CNW-2 PARK TOOL - Fillarikellari niitä voi yrittää sieltä vastapuolelta pitää kiinni. Vaihtelevasti on lukitteella kiristetyt auennut. Omassa sähkössä on niin tiukka tila takana, että helpommalla pääsee kun poraa 9mm terällä kannan irti ja uudet putit.

    Minulla on muuten 4-5 pussia uusia SRAM:n lyhyitä, puolipitkiä ja pitkiä rattaan pultteja varastossa (täysiä settejä). Näissä on kuusiokolo vastamutteri. Jos joku tarvitsee, niin kaikki lähtee yhteishintaan 10€. Sijaitsee Helsingissä.

  11. #1061
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti caws9000 Katso viesti
    Mitkäs kammet nyt on oikeat EP8 motin emaxeissa? Pyörässäni on kiinni Samox ET39-F30 ja vastaavat merkinnät polkimen kiinnityspaikan ympärillä kuin kuvani ET39-F40 kammissa. Ovat alkaneet nitisemään ja narskumaan juu. Kiristys poistaa vaivan muutamaksi kilometriksi ja jatkuu taas. Takuuhuoltoon vien ku kerkeän.

    Hain ihmeteltäväksi liikkeestä ET39-F30 kammet, mutta sain ET39-F30 ja -F40 kammet. Huomattavana erona näkyy tuo renkula vasemman puolisissa kuvissa. F40 se puuttuu. Ebikeparts.fi sanoo että ET39-F40 kammet on oikeat Emaxiin ja kuvassa näkyy väkäsettömät kammet. https://www.ebikeparts.fi/epages/ebi...roducts/373940

    Ebikebrothersin (EMAX KAMPIPARI 165MM, E-8000 MOOTTORILLE= näkyy vastaava renkula kuin ET39-F30 kammissa. EP8 kammista ei heillä ole kuvaa.

    Alkoi nyt kiinnostaa mitä kampia kansalta löytyy. Löytyykö E-8000 motin kammista tuo renkula?

    Yt, Ihmettelijä.
    Kyllä on omassa e8000 toi renkula.

  12. #1062
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tamizi Katso viesti
    Kyllä on omassa e8000 toi renkula.
    Kiitos. ep8 ET30-F30 kammissa ei tuota renkulaa ole. Polkimen reiän merkinnät myös erilaiset kuin kuvissa.

    Onkos jotain kikkaa, millä ketjun puolen kammen saa irti? Kyllä se hiukan liikkuu kaikki pultit irti, mutta irti en saa. Vasen lähti helpommin, kun ei ole spideriä tiellä.

  13. #1063
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti caws9000 Katso viesti
    Kiitos. ep8 ET30-F30 kammissa ei tuota renkulaa ole. Polkimen reiän merkinnät myös erilaiset kuin kuvissa.

    Onkos jotain kikkaa, millä ketjun puolen kammen saa irti? Kyllä se hiukan liikkuu kaikki pultit irti, mutta irti en saa. Vasen lähti helpommin, kun ei ole spideriä tiellä.
    Kapean ulosvetimen ostoon sitten. Kiitos

  14. #1064
    Vähän aiheen vierestä, mutta löytyykö mistään enää tunturi fullfat 6 century editionia S koon rungolla?

  15. #1065
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Petri.K Katso viesti
    Vähän aiheen vierestä, mutta löytyykö mistään enää tunturi fullfat 6 century editionia S koon rungolla?
    Eiköhän tää oo just aiheen ytimessä, eikä vierestä. Tampereen Nippellin nettisivujen mukaan siellä olis vielä S-kokoa varattavissa
    https://nippeli.fi/polkupyora/2022-t...max-fullfat-2/

    ...minä taas haluaisin tietää, että onko kukaan saanut yhtään kyseistä pyörää tai onko joskus saamassa? Pyörä kun piti tulla saataville helmikuussa, eikä ole vielä näkynyt.

  16. #1066
    www.nippeli.fi. Heidän pitäisi saada heti ensimmäisessä erässä pyöränsä. Itsellä varauksessa M koko. Ei tosin tietoa milloin tulee. Omistaja sanoi soittavansa maahantuojalle joka viikko ja tiedustelevansa mahdollista saapumista. Alunperin piti tulla huhtikuun lopussa. Sitten viikolla 21 ja ei ole saapunut vieläkään. Shimanonin päässä kuulema ongelmat.

  17. #1067
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti caws9000 Katso viesti
    Kiitos. ep8 ET30-F30 kammissa ei tuota renkulaa ole. Polkimen reiän merkinnät myös erilaiset kuin kuvissa.

    Onkos jotain kikkaa, millä ketjun puolen kammen saa irti? Kyllä se hiukan liikkuu kaikki pultit irti, mutta irti en saa. Vasen lähti helpommin, kun ei ole spideriä tiellä.
    Itellä se lähti yhtä helpolla kun vasenkin kampi eli ei tarvinnu mitää erityisiä työkaluja kuha vaa veti pois. Liekkö sulla sit boorit vaurioitunu jo ku ne taitaa vähä herkemmin mennä noissa ep8:ssa (työkaverin ep8 vs minun e8000 kokemuksella ainakin).

  18. #1068
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tamizi Katso viesti
    Itellä se lähti yhtä helpolla kun vasenkin kampi eli ei tarvinnu mitää erityisiä työkaluja kuha vaa veti pois. Liekkö sulla sit boorit vaurioitunu jo ku ne taitaa vähä herkemmin mennä noissa ep8:ssa (työkaverin ep8 vs minun e8000 kokemuksella ainakin).
    Molemmat oli aika tiukassa. Mielessäni ihmettelinkin et mites näitä ny on noin vain tippunut pois. Vähän ulosvetäjää ku näytti ni lähti heti irti. Boorit näytti "neitseellisiltä". Joku 500km ny ajettu. Vaihdoin paremmat ja pidemmät pultit (M6x25) kampiin syvemmällä avaimen kannalla ja sitten 2mm syvemmät alumiinikupit päihin.

  19. #1069
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti caws9000 Katso viesti
    Molemmat oli aika tiukassa. Mielessäni ihmettelinkin et mites näitä ny on noin vain tippunut pois. Vähän ulosvetäjää ku näytti ni lähti heti irti. Boorit näytti "neitseellisiltä". Joku 500km ny ajettu. Vaihdoin paremmat ja pidemmät pultit (M6x25) kampiin syvemmällä avaimen kannalla ja sitten 2mm syvemmät alumiinikupit päihin.
    Noniin no mutta tiukempihan on parempi hehheh.. joo unohtu tosiaan mainita toi pultin koko aiemmin itekki laitoin m6x25 kun ei meillä ainakaan töissä ollu aivan saman pituisia hyllyssä mitä alkuperäiset ovat.. mikä lie välimallin pituus onkaa.

  20. #1070
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jala72 Katso viesti
    Alkanut EP8:ssa naksumaan ja narskumaan vaikka kampien kireyden olen säännöllisesti tarkistanut, viime aikoina ne eivät ole enää edes löystyneet. Huolto parin viikon päästä, katsotaan mikä on tuomio siellä.
    Vika hävisi, mitään selkeää syytä ei löytynyt, "kaikki kiristetty mitä pitää."

  21. #1071
    400km ajettu tunturi emax lähti tänään huoltoon E010 vikakoodia herjaten. Toivottavasti ei mene loppukesä huollossa????????????

  22. #1072
    2022 ep8 mallissa lukkorenkaan ulkohalkaisija 44mm. Mistä oikeanlainen avain?

  23. #1073
    Moikka!

    Joitakin satoja takana emax fs ep8 tunturi century editionilla. Huollossa käytelty ja kovaa ajoa. Minullakin oli kammet mallia Samox ET39-F30 jotka löystyilevät edelleen. Huolto lähti lähestymään asiasta Tunturia ja vastauksena oli että: sekä EP8 että E8000 myllyillä olevissa emaxeissa ensiasennuskampi olisi tuo nimenomainen Samox ET39-F30 ja JOS täytyy vaihtaa, tällöin EP8 vaihdetaan tilalle mallit Samox ET39-F40. Ainakin nyt tietää missä mennään ja odotan että lähettäisivät huollolleni tuo F40 kammet koska ongelmia tosiaan on vaikka miten muistaisi kiristää. Vähän ajosta riippuen alkavat ääntelemään ja ei oikein mitkään temput auta. Eli suosittelisin kääntymään suosiolla huoltoon JOS on ongelmia noiden alkuperäisten F30 kanssa. Vielä en tietysti osaa sanoa poistuvatko ongelmat pysyvästi F40 kammilla mutta jokin syy siihen lienee on että nimenomaan EP8 vaihdetaan tarvittaessa noi.

    Ps. hyvä pyörä tuo on ollut noin muuten!

  24. #1074
    Nyt pyörä odottelee uutta moottoria huollossa. Aiemmassa hullossa vaihdettu lukko jota avaamalla saa akun irtoamaan, uutena mukana tulleet avaimet eivät olleet tarkoitettu kyseiseen pyörään.

  25. #1075
    Tervehdys!

    Ostin tunturin emaxin tuossa pari kk sitten. Muuten hyvä pyörä mutta havaitsin heti alkuun resonointia ohjaustangossa ja satulassa kun ajaa asfaltilla nopeuksissa 25-35 km/h rullaten alamäessä. Polkiessa sitä ei juuri huomaa. Värinä on korkeataajuuksista eikä tavallista murinaa mikä tulee karkeakuvioisista renkaista. Pahimmillaan se oli niin voimakasta että aiheutti kipua käsissä ja miesten alueella. Ei mikään mukava tunne. Ohjaustangosta värinä lähti pois kun huollossa kiristivät etujarrulevyn joka oli löysällä ja säätivät jarrusatulan kohdalleen.

    Nostin rengaspaineen takana noin 1,7 baariin ja resonointi hävisi kokonaan. Eturenkaan paine on 0,7-1 baaria ja ongelma ei ole tullut takaisin satulaan tai ohjaustankoon eli eturenkaan paine ei vaikuta resonointiin. Lieneekö ollut jarrujen säädöllä vaikutusta...? Takarenkaasta jos laskee painetta niin heti alkaa tuntumaan värinät nimenomaan asfaltilla em. nopeuksissa.

    Sinällään voisi olla siedettävä ongelma kun pystyy hyvin ajamaan jos paine on kohdallaan. Ärsyttävää vaan on kun maastoajossa paine voisi olla pienempi ja sitten jos ajaa siirtymän asfaltilla niin soisi olevan korkeamman paineen ja käsipumpulla menee ikä ja terveys pumpata tuohon n. 1,7 baariin.

    Painetta alennettaessa jarrupalat alkavat helisemään varsinkin edessä mutta se on pienehkö haitta.

    Liikkeessä vakuuttelivat että resonointi on normaalia kyseisillä renkailla. Kyseessä siis tämä pyörä: https://tunturi.fi/product/tunturi-s...-sahkofatbike/

    Kysyisin että onko emaxien (tai muitten läskipyörien) omistajilla tullut vastaan tämmöistä korkeataajuuksista resonointia? Vai onko kyseessä puhtaasti ominaisuus?

  26. #1076
    Löytyykö keltään EP8:n näyttöä ylimääräisenä. Myös E7000 mustavalkoinen näyttö käy.

  27. #1077
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti repesorsa Katso viesti
    Mites muuten on, pystyykö näihin Tuntureihin lätkäisemään Shimanon 630Wh akun suoraan sen pyörän mukana tulevan 504Wh akun tilalle?
    Ainakin 2022 hankittuun eMaxiin pystyy, itse nimittäin käytän 630W akkua. Kun tarkkaan katsoo, niin telakassa lukee sen malli, siitä selviää käykö isompi akku suoraan.

  28. #1078
    Liityin fooruumiin koska olen seurannut eMax EP8 läskipyörän kampiongelmia.Sain oman pyöräni maaliskuun lopulla ja ehdin ajaa non 750km kun kampi irtosi kesken lenkin. Kiinnitin sen takaisin ja se pysyi paikallaan noin kolme kilometriä. Kotiin päästyäni totesin että boorit on niin huonossa kunnossa että tuota kampea ei enää kannata yrittää käyttää.

    Vein sen sitten takuuhuoltoon, koska uusia kampia ei ollut kaupassa saatavilla. Oletin että nykyinen ET39-F30 kampi olisi vaihdettu tyyppiin ET39-F40 joka olisi ilmeisesti oikeampi EP8 moottoriin. Yllätys oli suuri kun totesin huollosta noutaessani että siihen onkin laitettu sama malli takaisin.

    Kotona päätin sitten ajaa kymmenen metriä pyrörää talliin ja huomasin että poljin klonksui. Ihmettelin sitä ja ajoin takaisin huoltoon, mutta eivät halunneet edes kokeilla sitä vaan olisivat ottaneet uudelleen huoltoon, mutta ajattelin että ei maksa vaivaa jos Tunturi kerran haluaa käyttää vanhaa mallia. Tuodaan huoltoon sitten kun se taas putoaa.

    Kotona asia alkoi kuitenkin kiinnostamaan enemmän sillä muistelin että ei se uutena kyllä klonksunut aivan tuolla tavalla. Poistin kammen ja huomasin yllätyksekseni että takuuhuollossa oli laitettu sama kampi jota en olisi itse edes ajatellut asentaa takaisin vaikka ei olisi takuun alainen pyörä. Ohessa kuva kammen booreista jotka oli ilmeisti ok, vaikka sanoin huoltoon pyörää tuodessa että vanhalla kammella ei tee enää mitään.

    Tilasin nyt neistä EP39-F40 kammet ja laitan ne itse. En halua enää tuhlata aikaa takuuhuollossa, tuon vanhan kammen kiinnitys kesti kuitenkin jo kaksi viikkoa.


  29. #1079
    On kyllä jännä juttu tuo kampihomma. Onkohan tuota ET39-F40 mallia hyvin saatavilla?

    Edit. Lähinnä ajattelin, että voiko saatavuus olla syy, ettei Tunturi vaihda kampea toiseen malliin, mutta näkyyhän tuota kampea olevan helposti saatavilla.

    Emax Fullfatin toimituksen (jo tuskallisen pitkän) viipymisen syyksi olen kuullut tarjottavan Shimanon toimitusvaikeuksia, mutta en tiedä onko kovin uskottava selitys.
    repesorsa muokkasi tätä : 04.07.2022 at 21.59 Syy: tarkennus

  30. #1080
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti repesorsa Katso viesti
    On kyllä jännä juttu tuo kampihomma. Onkohan tuota ET39-F40 mallia hyvin saatavilla?

    Edit. Lähinnä ajattelin, että voiko saatavuus olla syy, ettei Tunturi vaihda kampea toiseen malliin, mutta näkyyhän tuota kampea olevan helposti saatavilla.

    Emax Fullfatin toimituksen (jo tuskallisen pitkän) viipymisen syyksi olen kuullut tarjottavan Shimanon toimitusvaikeuksia, mutta en tiedä onko kovin uskottava selitys.
    Ei tuo kyllä selityksenä uskottavalta tunnu, koska jäykkäperä-eMaxeja ja e275 malleja on tunturillakin ollut saatavilla jo pitkän aikaa sekä varsinkin kilpailijoilla on ollut EP8 ja muuta Shimanon osaa käyttävää pyörää saatavilla koko kevään ja kesän. Tunturin 100 -vuotis juhlavuosi on kääntynyt jo puolivälistä kohti ehtoopuolta eikä talvella kovalla tohinalla julkaistun juhlamalliston huippua ole vielä toimitettu kaiketi yhtään ainoata kappaletta - ainakaan kovin julkisesti. Tulee mieleen, että onko tuossa Fullfätissä ilmennyt joku niin perustavaa laatua oleva ongelma/ominaisuus että ko mallia ei koskaan tulekaan ainakaan esitellyn mukaisena.

    Tunturin vastaus asiakaspalveusta on, että "jälleenmyyjät kertoo sitten kun kerrottavaa on" ja Facebookissa eivät näytä kommentoivan mitään kun jotkut on Fullfattien perään kyselleet. Tällainen toiminta osoittaa mielestäni räikeää ylimielisyyttä asiakkaita kohtaan ja ilmeisen huonoja uutisia pimitetään jotta saataisiin pyöriä jo varanneet pysymään jonossa mahdollisimman pitkään. Toivon, että olen täysin väärässä ja hakoteillä ja Fullfätit ovat pian saatavilla.

Samanlaisia aiheita

  1. E-Tube, Freemax, Emax, etc Shimano-softat
    By MRe in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 788
    Viimeinen viesti: 09.02.2025, 14.22
  2. eMax ja e275 (Fat >> Plus)
    By villariveijari in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 17
    Viimeinen viesti: 17.06.2019, 12.14
  3. Tunturi emax läskipyörä
    By Seppo Hernesniemi in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 0
    Viimeinen viesti: 27.01.2019, 09.41

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •