ElectrobikeHephaGarminGiant
Sivu 49 / 54 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 39 47 48 49 50 51 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.441 - 1.470 / 1608

Aihe: Kiekon rakentaminen

  1. #1441
    Liittynyt
    07/2016
    Viestit
    98
    Tuli joskus kokeiltua rihdata vanhaa kanttareiden muiluttamaa vannetta (syvä V-profiili), jolla takana kilometrejä luokkaa 7tkm +/- 2tkm, ja sivuheittoa jotain 5mm pahimmillaan. Kuten odottaa sopii, niin ihan priimaahan tuosta ei tullut - tekijästä hyvin luultavasti kiinni. Heittoa jäi sivu ja pystysuuntaan jotain millin/pari, vetojännityksissä vaihteluväli luokkaa 15 -20%, talvivanteiksi ihan soivat pelit kuitenkin.

    Mutta siinä vaiheessa kun taidot tai kierteet nippeleistä on lopussa, niin onko ok ottaa (kumi) vasaraa käteen ja kokeilla oikaista vannetta ulkoisesti? Uudet vanteet nyt ei keskimäärin paljoa maksa, mutta olisko tuossa vielä tapa jota kannattaisi jopa kokeilla isomman vanneprojektin aloittamista?

    Onnistumisia kenelläkään vasaran kanssa? :-)

  2. #1442
    Dentin sillä voi ehkä oikaista, mutta noin muuten en lähtisi vasaralla kieroa vannetta oikomaan.

  3. #1443
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.164
    Mulla meni pari viikkoa sitten bike parkissa kaatuessa takavaihtajan häkki pinnojen väliin ja dt swiss e1900 kiekon yksi pinna vääntyi ja löystyi ja sitä myöten vanne vinoon. Läksin korjaamaan tilannetta tätä pinnaa kiristämällä ja vaikka käytössä on ns. laadukas parktoolin neljältä sivulta kiinni ottava pinna-avain niin pyöreäksihän se alu-nippeli meni ennen kuin tarvittava kireys saavutettiin. Eli pinna-avain alkoi pyörimään nippelin ympärillä. Nyt sitä ei saa enää säädettyä mihinkään suuntaan. Ketuttaa.
    Laitoin nyt tilaukseen pari uutta pinnaa (Champion straight pull 2mm), 10 kpl nippeleitä, ulkopuolisen torx-pinna-avaimen ja uuden vastaavanlaisen parktoolin nippeliavaimen. Vähän kärsineen näköinen kun se nippeliavainkin jo oli näiden lipsahdusten jäljiltä. Mutta siis tosi pehmeää alumiinia ovat nuo dt:n nippelit. Ja tuollaisen torx-avaimenkin vielä tarttee, jos ja kun vanteen puolelta haluaa kiristellä tai löysyttää. Se vanteen ulkopuolelta ruuvaileminen kai mulla on ainoa vaihtoehto tuon rikkoutuneen pois saamiseksi ja (tai olishan sen voinut katkaista). Ja mietin, että voin uuden pinnan ja nippelin kiristellä varmuudeksi vanteen ulkopuolelta niin ikään ettei ole nippeli taas kohta pyöreänä. Toivottavasti mulla on muuten vanneteippiä varastossa uudelleenteippaukseen...

    Mutta tartteeko mun jotain muuta tässä nyt vielä huomioida? Voinko poistaa yhden pinnan noin vain ja kiristellä uuden tilalle. Kannattaako muita pinnoja kiristää tai löysyttää operaation ajaksi kyseisen kohdan ympäriltä? Toki pientä säätöä joudun tekemään muihinkin, kun ei tuo vanne nyt suora näytä täysin olevan juuri mistään kohtaan.
    Ja kireysmittaria tai rihtauspukkia ei löydy. Nippuside tms virityksillä takahaarukasta suoruutta arvioin.

    Nippeli
    https://www.bike24.com/p281940.html
    Torx avain
    https://www.bike-discount.de/en/dt-s...0aAsI4EALw_wcB

    Pinna-avain
    https://www.parktool.com/product/fou...e-wrench-sw-40
    kauris muokkasi tätä : 01.06.2022 at 15.28

  4. #1444
    Liittynyt
    07/2016
    Viestit
    98
    Jos kyseessä on ulkoa sisään päin menevä pinna, niin tuohan tulee menemään vastapuolla olevien pinnojen läpi paikalleen laitettaessa, eli suottaapi joutua vähän purkamaan tuolta puoleta pinnoja edestä pois.

  5. #1445
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.147
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti das_rad Katso viesti
    Jos kyseessä on ulkoa sisään päin menevä pinna, niin tuohan tulee menemään vastapuolla olevien pinnojen läpi paikalleen laitettaessa, eli suottaapi joutua vähän purkamaan tuolta puoleta pinnoja edestä pois.
    Nyt en ymmärrä tuota ollenkaan. Saa yksittäisen pinnan pujoteltua paikalleen ilman mitään purkamisia.


  6. #1446
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.923
    Juuri näin, ei tarvitse tehdä mitään muuta kuin uusi pinna paikalleen ja oikeaan kireyteen. Suoravetopinnoilla vielä helpompaa. Jos omaa yhtään nuottikorvaa, niin niitä pinnoja näppäilemällä pääsee parempaan tarkkuuteen kuin niilla halvoilla kireysmittareilla. Sitten vaan rihtaa suoraksi.

  7. #1447
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.164
    Jep, kiitos. Suoravetopinnoja nuo ovat.

  8. #1448
    Liittynyt
    07/2016
    Viestit
    98
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Nyt en ymmärrä tuota ollenkaan. Saa yksittäisen pinnan pujoteltua paikalleen ilman mitään purkamisia.
    Ok, no kerro toki miten, mua kiinnostaa ainakin :-)

    Vai meinaatko että tuossa tapauksessa pinna laitetaan väärältä puolelta paikallensa, mikä olis toki simppeli juttu sinänsä?

    Edit:

    Eli tuossa kuvassa kun valkokantainen pinna (lähempänä kameraa) katkeaa, ja haluat vaihtaa sen tilalle uuden - niin että pinna on samoin päin kun alkuperäinen, niin ihan taittelemallako pinna kääntyy sivuun ennen kun menee noiden vastapuolen pinnojen välistä "pihalle"?
    https://photos.app.goo.gl/fy8LikT6KbeXQrQUA
    Irtopinna kuvassa osoittamassa suuntaa.

  9. #1449
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.433
    ^Kyllä onnistuu, mutta jonkun verran mutkalle joutuu laittamaan pujotellessa. Oikenee kyllä kun kiristää.
    Jarrulevyn tuossa joutuu tietysti irrottamaan.
    Eikä tietysti tökätä suoraan vastapuolen pinnojen kolmioon, vaan ohi siitä vapaaseen väliin.

  10. #1450
    Liittynyt
    07/2016
    Viestit
    98
    Ok, hyvä tietää että pinna tosiaan sietää sen taivuttelun mitä tuo vaihto edellyttää. Joku pinna mennyt uudesta vanteesta joskus väärin päin, eikä tullut mieleenkään että olisin väännellyt sitä tuosta välistä paikoilleen :-)

  11. #1451
    Liittynyt
    03/2009
    Viestit
    1.103
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Mulla meni pari viikkoa sitten bike parkissa kaatuessa takavaihtajan häkki pinnojen väliin ja dt swiss e1900 kiekon yksi pinna vääntyi ja löystyi ja sitä myöten vanne vinoon. Läksin korjaamaan tilannetta tätä pinnaa kiristämällä ja vaikka käytössä on ns. laadukas parktoolin neljältä sivulta kiinni ottava pinna-avain niin pyöreäksihän se alu-nippeli meni ennen kuin tarvittava kireys saavutettiin. Eli pinna-avain alkoi pyörimään nippelin ympärillä. Nyt sitä ei saa enää säädettyä mihinkään suuntaan. Ketuttaa.
    Laitoin nyt tilaukseen pari uutta pinnaa (Champion straight pull 2mm), 10 kpl nippeleitä, ulkopuolisen torx-pinna-avaimen ja uuden vastaavanlaisen parktoolin nippeliavaimen. Vähän kärsineen näköinen kun se nippeliavainkin jo oli näiden lipsahdusten jäljiltä. Mutta siis tosi pehmeää alumiinia ovat nuo dt:n nippelit. Ja tuollaisen torx-avaimenkin vielä tarttee, jos ja kun vanteen puolelta haluaa kiristellä tai löysyttää. Se vanteen ulkopuolelta ruuvaileminen kai mulla on ainoa vaihtoehto tuon rikkoutuneen pois saamiseksi ja (tai olishan sen voinut katkaista). Ja mietin, että voin uuden pinnan ja nippelin kiristellä varmuudeksi vanteen ulkopuolelta niin ikään ettei ole nippeli taas kohta pyöreänä. Toivottavasti mulla on muuten vanneteippiä varastossa uudelleenteippaukseen...
    DT:n pro lock nippeleissä on käytetty lukitetta joka auttaa asennuksessa, mutta kovettuessaan vaikeuttaa avaamista. Auttaisikohan lämmitys kun joutuu vanhaa kiekkoa rihtaamaan, eikä joutuisi pinnojen vaihtoon? Tuli joskus itsekin huomattua että helposti ne vanhemmat alunippelit pyöristyy.

  12. #1452
    Liittynyt
    08/2017
    Viestit
    40
    Kämppiksen pyörä on spessun ruby muutaman vuoden takaa ja hän haluaisi paremmat kiekot. Kiekoissa on spessun omat SCS navat joka tekee uusien kiekkojen ostamisesta haastavaa.

    Mikä on raadin tuomio ajatukselle hommata uudet kehät ja pinnat jotka sitten kokoaa nykyisten napojen ympärille? Koska taloudesta ei löydy ammattitaitoa tuohon niin paljonko ao operaatio mahdollisesti maksaisi, ja onko ehdotusta osaavasta toimijasta pk-seudulta tai lähiympäristöstä? Onko muita ehdotuksia kiekkojen uusimiseen?

    kiitokset

  13. #1453
    En tunne noita napoja, mutta olettaisin niiden olevan suoravetomallia ilman kierteitä. Meiltä (Mcarbon) löytyy hiilikuitukiekot, jotka voi hyvin kasata noille navoille, jos vain pinnamäärä on sama. Suoravetopinnoissa kannattaa käyttää aero-pinnoja ihan vaan kasauksen helpottamiseksi.

  14. #1454
    Tietääkö kukaan missä pk-seudulla voi kalibroida parktool-tyyppisen pinnamittarin? foorumihaku tai google ei tuottanut tuloksia.

  15. #1455
    Mcarbon nyt ainakin , ollaan auki miten sattuu

  16. #1456
    Liittynyt
    08/2011
    Viestit
    1.168
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mikael1 Katso viesti
    Tietääkö kukaan missä pk-seudulla voi kalibroida parktool-tyyppisen pinnamittarin? foorumihaku tai google ei tuottanut tuloksia.
    Pinna kattoon kiinni ja toiseen päähän joku missä voi roikkua. Tarvii sitten toisen henkilön tekemään mittauksen kun itse roikkuu.

  17. #1457
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    P-Savo
    Viestit
    686
    Jos on DIY henkeä niin kalibrointipukin voi rakentaa itse, tässä esimerkki:

    https://www.fillarifoorumi.fi/forum/...21#post3209821
    -- Parempi pitää kirellä ketju kuin pinna --

  18. #1458
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.667
    Missäs pk seudulla rihtauttaisi Jukan kasaaman kiekon kun Jukka ei enää mestoilla?

  19. #1459
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.164
    Nyt olen parista tuoreesta kiekkovalmistajan haastattelusta lukenut, että jotta kovassa käytössä oleva mtb-kiekko kestäisi, on pinnojen tasakireys a ja o. Eli pienestä sivuheitosta (tai pystykin kai) ei kannata välittää kunhan pinnakireys kiekon samalla puolella olis mahdollisimman tasainen. Ok, varmaan näin onkin ja esim bikepark-ajossa ihan sama jos pientä heittoa on eli voisinkin jatkossa pyrkiä tuohon enkä siihen, että yritän oikoa kotikonstein sivuheittoja. Kotikonstilla tarkoitan pinna-avainta ja pyörän haarukassa sivuheiton rihtaamista tyyliin nippusiteen avulla.
    Mutta tarkoittaako tää nyt kireysmittarin hankkimista vai napsauttelenko pinnoja sormella ja kuuntelen korvalla. Silläkin siis merkittäviä kireyseroja kyllä huomaa ja on mulla nyt sen verran korvaa, että tiedän kumpaan suuntaan korjaisin. Vai mikä olis suht edullinen kireysmittari jolla jo jotain tekis? Saako joillain kympeillä vai meneekö satasia? Jälkimmäiseen en lähde.

  20. #1460
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.329

    Kiekon rakentaminen

    Motonetissä on Parkin mittaria öö edullisena ”toisintona”. Alkuperäinenkin voi olla vähän epätarkka mutta sillä saa vähän suuntaa jos ei ole hyvää kiekkoa samoilla pinnoilla referenssiksi.

    Itte en kuule pieniä eroja pinnoja soittamalla mutta en osaakaan soittaa kielisoittimia

  21. #1461
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.185
    Mittarin siihen tarvii, mutta väitän että kun on suora vanne ja siihen pinnaa rauhassa niin se on heitoton melkeinpä automaattisesti

  22. #1462
    Liittynyt
    04/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.151
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Moska Katso viesti
    Mittarin siihen tarvii, mutta väitän että kun on suora vanne ja siihen pinnaa rauhassa niin se on heitoton melkeinpä automaattisesti
    Suoran kyllä, mutta hyvällä toleranssilla tasajännityksessä olevasta kiekosta voi tuskin puhua. Jo pinnan suunta (trailing vs. leading) vaikuttaa pinnan jännitykseen 0,25-0,5 nippelin kierroksen verran, sillä navan laipan ulkopuolelta lähtevät pinnat "kulkevat" pidemmän matkan vanteeseen. Riittävän tarkka mittari on edellytys, että näistä ja muista vastaavista tilanteista pääsee kartalle. Sävelkorva voi toki toimia myös, jos sellainen löytyy.

    Lopulta kysymys on, että millaiseen lopputulokseen pyrkii. Jos käsissä on arvokkaat komponentit, niistä haluaisi oletusarvoisesti kaiken ilon ja käyttöiän irti hyvin rakennetulla kiekolla. Jos kasaa harrastuspohjalta satunnaisesta tai vain muutaman kiekon vuodessa peruskomponenteista, tilanne voi olla hyvinkin toinen.

  23. #1463
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.185
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukka4130 Katso viesti
    Suoran kyllä, mutta hyvällä toleranssilla tasajännityksessä olevasta kiekosta voi tuskin puhua.
    Siis puhuin kiekosta jonka pinnat on oikealla jännityksellä ja stressattu kasauksen aikana. Silloin suorasta vanteesta ja samaan mittaan/kireyteen kasatusta kiekosta tulee suora liki automaattisesti. Vaatii sen että oikeaan kireyteen mennään hitaasti ja venyttelemällä.
    Jos vanne ei ole suora, niin siitä saa suoran kiekon, mutta se ei ole tasakireyksellä, eikä kestävä.

  24. #1464
    Liittynyt
    04/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.151
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Moska Katso viesti
    Siis puhuin kiekosta jonka pinnat on oikealla jännityksellä ja stressattu kasauksen aikana. Silloin suorasta vanteesta ja samaan mittaan/kireyteen kasatusta kiekosta tulee suora liki automaattisesti. Vaatii sen että oikeaan kireyteen mennään hitaasti ja venyttelemällä.
    Jos vanne ei ole suora, niin siitä saa suoran kiekon, mutta se ei ole tasakireyksellä, eikä kestävä.
    Täydellisessä maailmassa olisi näin, mutta käytäntö on joskus jotakin toista. Kiekosta voi saada suoran selvällä jännitysvaihtelulla, vaikka kasauksessa etenisi huolellisesti ja systemaattisesti. Luotettavan jännitysmittarin käyttö antaa tarkan kuvan, millaisessa tilassa kiekko on.

  25. #1465
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.164
    Itse lähdin tätä kysymään käyttäjän, ei kasaajan näkökulmasta. Hieman väärän otsikon alla siis toki mutta arvaan, että täällä on parasta tietämystä. Elikkäs uusi kiekko nyt kun on tulossa niin mietin että pyrkisin tän kanssa huolehtimaan siitä, että tarkistelen ja kiristän tarvittaessa pinnoja siten, että jännitys säilyy enkä siten, että saisin mahdolliset tulevat sivuheitot korjattua. Kun niitä pieniä vaurioita ja siten löystymisiä saattaa kyllä ilmetä jos kiekot saavat osumaa kiviin. Lähtökohtaisesti tulossa olevan kiekon pitäisi olla vahvasta päästä kyllä. Dt swiss fr541 kehä, 32 sapim race j-pinnaa, messinkinippelit.

  26. #1466
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.164
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    Motonetissä on Parkin mittaria öö edullisena ”toisintona”. Alkuperäinenkin voi olla vähän epätarkka mutta sillä saa vähän suuntaa jos ei ole hyvää kiekkoa samoilla pinnoilla referenssiksi.

    Itte en kuule pieniä eroja pinnoja soittamalla mutta en osaakaan soittaa kielisoittimia
    Tämä? https://www.motonet.fi/fi/tuote/3854...B-pinnamittari

  27. #1467
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.185
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukka4130 Katso viesti
    Täydellisessä maailmassa olisi näin, mutta käytäntö on joskus jotakin toista. Kiekosta voi saada suoran selvällä jännitysvaihtelulla, vaikka kasauksessa etenisi huolellisesti ja systemaattisesti. Luotettavan jännitysmittarin käyttö antaa tarkan kuvan, millaisessa tilassa kiekko on.
    Niin, minähän kirjoitin tuohon ensimmäiseen kommenttiin että "mittarin siihen tarvii".

  28. #1468
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.329
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Joo, olisko kallistunut tuokin viime aikoina.

    Onpa muuten hinnat nousseet muutenkin, se Parkin TM-1 maksoi noin 60 taalaa aikaisemmin ja nyt näyttää olevan 100-150€ pyynnit.
    Parkin malli on vähän epäkäytännöllisen kokoinen jos sitä käyttää kiekko pyörässä paikallaan.

    Brandtin / FSA:n mittari olisi kätevämmän kokoinen mutta eipä niitäkään enää tehdä ja pyynnit myytävinä olevista on hirveitä.

    P.S. Toki tuota minun Parkkia saa lainata mutta en myy koska harvoin kiekkohommia tekevänä ei ole tuntumaa näpeissä.

  29. #1469
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Koheltaja Katso viesti
    Pinna poikki ja jokunen nippa jumissa maasturin vanteissa, onko suosituksia Espoon alueen vannesepistä kenelle kannattaa viedä?
    Lainaus otettu toisesta topicista ja jatketaan täällä.

    En sitten vienyt vannesepälle vaan turataan ite. Käytännössä melkein puolet nipoista (Sapim secure lock) enemmän ja vähemmän jumissa joten pinnat ja nipat suosiolla vaihtoon, muuten olisin vaihtanut pelkät nipat mutta securelock on vaurioittanut pinnan kierrettä. Uudet pinnat samoilla mitoilla ja kiekon kasaukseen, rihtauspukissa totesin että vetopuolen pinnat on sopivan pituiset mutta toisella puolella 2-3mm liian lyhyet. Tehtaalla kasattu saman pituisilla pinnoilla ja 14mm nipoilla, kierteen pituus sama kun nykyisissä 12mm nipoissa joten alkuporaus on pitempi -> peittää lyhyen pinnan kierteen. Kun katsoin sivuleikkurilla purettuja pinnoja niin joka toinen pinna ei ole ylettänyt pinnan olakkeeseen asti ja ne nipat on pahemmin jumissa. Tämä selittää sen miksi kiekot ei olleet keskellä haarukkaa.

    Puran kiekot uudestaan ja tilaan oikean mittaiset pinnat, nyt arvotaan tilaanko DT Swiss Alpinet tai Sapim Strongit, molemmat on 2.3/2.0 pinnoja joita suositellaan patteripyörään. Mitä raati sanoo, kumpaa tilataan?

    Vanteen spekseistä ei ole mitään tietoa, pelkät Giantin tarrat kyljissä eikä mitään tietoja Giantin sivuilla. Miten saan arvottua pinnojen maksimi kireyden ettei tule vedettyä liian kireälle? Käytössä on TM-1 kireysmittari.
    Koheltaja muokkasi tätä : 26.08.2023 at 10.44
    Kylätason pyöräilijä

  30. #1470
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.164
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Nyt olen parista tuoreesta kiekkovalmistajan haastattelusta lukenut, että jotta kovassa käytössä oleva mtb-kiekko kestäisi, on pinnojen tasakireys a ja o. Eli pienestä sivuheitosta (tai pystykin kai) ei kannata välittää kunhan pinnakireys kiekon samalla puolella olis mahdollisimman tasainen. Ok, varmaan näin onkin ja esim bikepark-ajossa ihan sama jos pientä heittoa on eli voisinkin jatkossa pyrkiä tuohon enkä siihen, että yritän oikoa kotikonstein sivuheittoja. Kotikonstilla tarkoitan pinna-avainta ja pyörän haarukassa sivuheiton rihtaamista tyyliin nippusiteen avulla.
    Mutta tarkoittaako tää nyt kireysmittarin hankkimista vai napsauttelenko pinnoja sormella ja kuuntelen korvalla. Silläkin siis merkittäviä kireyseroja kyllä huomaa ja on mulla nyt sen verran korvaa, että tiedän kumpaan suuntaan korjaisin. Vai mikä olis suht edullinen kireysmittari jolla jo jotain tekis? Saako joillain kympeillä vai meneekö satasia? Jälkimmäiseen en lähde.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    Motonetissä on Parkin mittaria öö edullisena ”toisintona”. Alkuperäinenkin voi olla vähän epätarkka mutta sillä saa vähän suuntaa jos ei ole hyvää kiekkoa samoilla pinnoilla referenssiksi.

    Itte en kuule pieniä eroja pinnoja soittamalla mutta en osaakaan soittaa kielisoittimia
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Itse lähdin tätä kysymään käyttäjän, ei kasaajan näkökulmasta. Hieman väärän otsikon alla siis toki mutta arvaan, että täällä on parasta tietämystä. Elikkäs uusi kiekko nyt kun on tulossa niin mietin että pyrkisin tän kanssa huolehtimaan siitä, että tarkistelen ja kiristän tarvittaessa pinnoja siten, että jännitys säilyy enkä siten, että saisin mahdolliset tulevat sivuheitot korjattua. Kun niitä pieniä vaurioita ja siten löystymisiä saattaa kyllä ilmetä jos kiekot saavat osumaa kiviin. Lähtökohtaisesti tulossa olevan kiekon pitäisi olla vahvasta päästä kyllä. Dt swiss fr541 kehä, 32 sapim race j-pinnaa, messinkinippelit.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    Joo, olisko kallistunut tuokin viime aikoina.

    Onpa muuten hinnat nousseet muutenkin, se Parkin TM-1 maksoi noin 60 taalaa aikaisemmin ja nyt näyttää olevan 100-150€ pyynnit.
    Parkin malli on vähän epäkäytännöllisen kokoinen jos sitä käyttää kiekko pyörässä paikallaan.

    Brandtin / FSA:n mittari olisi kätevämmän kokoinen mutta eipä niitäkään enää tehdä ja pyynnit myytävinä olevista on hirveitä.

    P.S. Toki tuota minun Parkkia saa lainata mutta en myy koska harvoin kiekkohommia tekevänä ei ole tuntumaa näpeissä.
    Kiitos lainatarjouksesta mutta hain nyt kuitenkin oman Moponetista. Kohta testailemaan. Onko/kuuluuko saman puolen pinnoissakin olla pieniä eroja jännityksessä riippuen miten on pinnattu tai millainen vanne (jos reiät ei tasan keskellä tms) on kyseessä? Taitaa oman talouden vanteet olla 28 ja 32 pinnaisia ns. 3 ristiin pinnattuja ja reiät symmetrisesti.

    Uuteen tulossa olevaan kiekkoa nyt en mene sorkkimaan mutta noita vanhoja vois alkaa katselemaan kuntoon. Tai solmuun

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •