2022 ensimmäinen ulkolenkki.
![]()
2022 ensimmäinen ulkolenkki.
![]()
Erinomaisen monikäyttöinen gen1 L-koon Surly Krampus. Tällä ajettu satoja lenkkejä Helsingin keskuspuistossa ja hupihenkisiä mtb-kisoja 29+ kiekoin, pyöräretkeilyä keski-Aasian vuorilla, vedetty Tsdz2-keskimoottorin kanssa pyöräkärryä leikkipuistosta toiseen ja mm. kuluneen talven vaimo ajanut työmatkaa Ice Spikerit alla.
Nyt moodina hinnat alkaen vääringravelgrinder, jossa aikoinaan runkovikaisesta Cannondale Slatesta purettu Force cx1-osasarja (pyörä kattotelineillä Prisman parkkihalliin), johon kannibalisoinnin takia uutena pitkähäkkinen Rival-vaihtaja ja postmount-satula taakse flatmountin tilalle. Kiekot vanhasta täpäristä jääneet xm1501 joista kuluneet graffat pois nitromorsilla, 2.35" g-one speed microskinit fillaritorilta ja uusi 11s road vapaaratas. Kokonaiskulut alle 300 ja parin ajokerran perusteella hämmästyttävän hyvin toimii tuollaisenakin lyhytreachisella tangolla 60mm stemmillä. Ajoasento on kuvan setupilla sentin maantiepyörää korkeampi samalla reachilla. Tolppa pitää vaihtaa vielä suoraan. Jatkossa voisi miettiä xd-vaparia 10-piikkisen rattaan takia, mutta 34x11 noilla renkailla ihan mukaviin 40kmh+ vauhteihin riittää.
Jos geometriaa vertaa vaikkapa droppitangolliseen Cotic Cascadeen, niin reach reilun sentin pidempi, stackia 2cm vähemmän, ohjauskulma sama ja rakessa 3mm eroa, chainstay 3mm lyhyempi ja bb drop 5mm vähemmän. Aika älyttömän lähellä nuo uudet maastohenkiset gg-pyörät siis 10v vanhaa jäykkää maasturia.
VesaL muokkasi tätä : 21.04.2022 at 14.24
Tämä ei liene iso yllätys. Käyttötarkoitus on noissa pyörissä siirtynyt samaksi kuin vanhoissa maastopyörissä oli aikoinaan ennen long and slack -rymistelykulttuurin kehittymistä. Tuolla wanhalla hyvällä pystyi tekemään monenlaisia asioita. Nyt oikeastaan juttu on se, haluaako pyöräänsä flat - vai dropbarin.
Ai niin, Secan on hiton hieno.
Roots, bloody roots
Toimii tuo jäykkis ihan hyvin gravelinakin, ainakin kuulalaakerisoralla
![]()
"Pysähdys on vauhdin surma" -Torstailenkillä kuultua
Melko hyvin kuvaetiketti hallussa. Vaikka pientä sanomista voisi keksiä, niin kyllä tuo kelpaa
Mutta kuva olis saanut kyllä olla terävämpi (parempilaatuinen). Huonontunut varmaan nettiin siirrossa.
kauris muokkasi tätä : 02.05.2022 at 14.54
Kuva aukeaa klikkamalla, on ihan hyvälaatuinen. Selaimessa saattaa näyttäytyä sitten sivuston tarjoamassa resossa.
Hissitolpan näkisin mieluummin yläasennossa, jotta mittasuhteet näyttäisivät oikeilta.
No niin näköjään aukesi. Nätti pyörä nyt kun sen tarkasti näki![]()
Talvella hankittu Kona Process 134 viimein tositoimissa
Pesupäivä
![]()
Vaimo toivoi pinkkiä gravelia, -96 Hahannasta sillle semmoisen kyhäilin.
Lähetetty minun Mobira Talkman 450 laitteesta Tapatalkilla
Ei riemulla rajaa kun SuperMörrillä ajaa!
^Jäätävä tuo satula.![]()
^ Niin se on. Asiasta on loppukäyttäjän kans väännetty melko paljon ja lukemattomien jakkarakokeilujen jälkeen tuo on nätein vaihtoehto. Ja vaikka silmään sattuu, onnellinen kuski on pääasia.
Lähetetty minun Mobira Talkman 450 laitteesta Tapatalkilla
Ei riemulla rajaa kun SuperMörrillä ajaa!
Syksyllä ostin ja tänään pesin ekan kerran, koska alle tuli uudet kiekot ja ohjaustangoksi vaihtui samalla vanha klassikko: Answer 20/20.
![]()
Läskikalustoon pikkunen downgrade kun Mörri vaihtui ICT:hen. Mainio Pyörä tämäkin kyllä.
.
Lähetetty minun Mobira Talkman 450 laitteesta Tapatalkilla
Ei riemulla rajaa kun SuperMörrillä ajaa!
Retkahdin ensimmäiseen täysjoustooni, Scott Spark RC Team 2022.
Ja ennen kuin kysytte: Ei, siellä ei ole moottoria, vaan iskari piilossa. Jokainen sitä kysyy kuitenkin
![]()
Pyöräily on kivaa!
Tulipa tuossa kevään ratoksi rakenneltua tehdasvakio singlespeed-täysjäykkä Kona Unitista (vuosimallia 2014) tuollainen vähän suorituskykyisempi polkutykki, ja tuollainen siitä nyt tuli. Alkuperäisestä setupista jäi vain runko, satula+satulatolppa, stemmi+ohjaustanko ja kammet, kaikki muu on ihan uutta rautaa. Jos jotain kiinostaa tällaisen muutosprojektin speksit niin saa kysyä. Kuvausetiketin kanssa on vielä hakemista, ei ole joka paikassa renkaat ja kammet oikeissa asennoissa, mutta ei anneta niiden nyt häiritä.
![]()
Scott ilmoittaa 11,7 kg. Punnitsin tubelessina XT-polkimien ja kahden pullotelineen kanssa 12,2 kg.
Alumiinikiekot, -tanko ja -tolppa, XT vaihteet ja jarrut, SLX pakka. Lisää speksejä tuolla: https://www.scott-sports.com/au/en/p...eam-bike-black
Pyöräily on kivaa!
^ 26" juu. Kahvat on 10-Tiagrat ja takajarru Tektro CR720 cyclo-cantit ( https://bicycleanhelsinki.com/fi/sho...e-cr720-black/ ), edessä BB7road.
Lähetetty minun Mobira Talkman 450 laitteesta Tapatalkilla
Ei riemulla rajaa kun SuperMörrillä ajaa!
Tollanen teräshimmeli..![]()
Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..
_20220526_112402 by richard räystäs, on Flickr
Noi Cinellit on niin nähstyjä...mutta lähes aina - eli aina kun pidetään tietyistä yksinkertaisista prinsiipeistä kiinni niin kuin tässä on pidetty - yhtä hienoja kuin ennenkin!
Fuse sai uudet kumit. Kelpaa taas lähipolkuja ajella.
Helppo samaistua ja onhan muutaman kerran oma haaveilu päätynyt myös siihen, että tuollainen kyvykäs jäykkäperä on löytynyt jalkojen välistä. Kerran myös Pole Taival. Viimeksi tämmöinen haaveiluhomma kävi pari viikkoa sitten. Pyörää joutuu odottelemaan kesäkuun alkupuolelle asti, kun tulee työkaverin kyydissä Seinäjoelta. Tai tulee jos mahtuu hänen auton kyytiin. Omaan tulevaan jäykkäperään verrattuna tuo Pole Taival on suhteellisen jyrkkäkulmainen xc-pyörä![]()
Vois hommaa dirttiin maastorenkaat myös kun keulaaki voi säätää 160-115mm välillä ni olis se mettä ht myös
Mikäs sotanorsulle tulossa?
Kirjanmerkit