ElectrobikeGarminGiant
Sivu 165 / 195 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 65 115 155 163 164 165 166 167 175 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.921 - 4.950 / 5850

Aihe: Mikä se tänään sut hyvälle tuulelle sai?

Sain varaosat kiinnileikanneeseen (?) ajoleikkuriin. Onneksi meni vain kiertokanki. Netissä hinnat about 66 e ja kivijalassa tasan 100,-. Otin kivijalasta.
    Mazda-historiaa täälläkin. 626:een tuli 461 tkm. Katsastusmies vaati viimeisessä katsastuksessa taka-akselin kiinnikkeen ruostekorjausta, sama levyjarrujen kurapeltien osalta. En korjannut. Laitoin muistaakseni tori.fi:hin hinnaksi 200,- ja se meni parissa päivässä.

Upea havaintosaalis ja hyvä aloitus lintumaailmaan, se on innostava harrastus.

Kaulushaikarahavainto onkin useimmiten pelkän äänen varassa, kun se on hyvin piilotteleva ja maassa viihtyvä, joskus pääsee näkemään lennossa. Monet muutkin
    lajit parhaiten tunnistaa äänen perusteella, etenkin pikkulinnut. Äänipuuro alkaa valjeta, kun tavallisimmat selviää.

tempokisu Guest
    - lisäksi toinen ohjaajista totesi että on niin iloinen että on joku muukin jolla EI ole älykännykkää ja kaikki vastustivat ratikkaa, sekä Loukonlahden tuhoamista rakennuksilla. Yrittäneet vedota luontoarvoihin.
    Kivoin oli kyllä silkkiuikku, sukelteli koko ajan - mutta ei kalaa suussa. Kun olen Loukonlahdella uidessani päässyt aika lähelle silkkiuikkuja ja yhtäkkiä kaikki sukelsivat - kahdella oli kala suussa ja sen kaulushaikaran ääni oli elämys.

Vauva.fi
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vierailija
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vierailija
    On muuten etovia nuo 40+spandexinsinöörit, kuola valuu ja valuu ja tuuli heittää sen vielä vastaantulijan kasvoille, mutta spandexukko ei pysähdy, spandexukko on katujen kingi vauhdinhuumassaan.
    Mutta myös ilmeisen varakkaita kuolaajia, eivätkä suinkaan arkaile sitä julkituoda. Jokin aika sitten fillarifoorumilla oli kysely kuinka monta polkupyörää omistivat, ja jos olisi pakko valita "ainoastaan" kaksi polkupyörää, niin mitkä ne olisivat. Suurin osa valiitti, että on TÄYSIN MAHDOTONTA tulla toimeen ainosataan kahdella fillarilla, ja että kyllä niitä tarvitaan vähintään 6-8 kappaletta, eri tilanteita varten!
    Oli myös äänestys kuinka paljon jäsenten fillarit olivat maksaneet kappaleelta. Oli luokka 0-500€, jne., päättyen 8000€ hintaluokkaan. Suurin osa valitti että miksi ylin hintaraja oli "ainoastaan" 8000€, koska tottahan toki kunnon fillerit maksaa rutkasti enemmän, joten mahdoton vastata kun ei noin halpoja pelejä tallista löydy!
    Markkinoille tuli uusi sähköpyörä, ja laajasti kiittelivät "huokeaa" hintaa, kun maksoi "vain" 10 000€!
    Ja nämä jutut keski-iän kriisissä painiskelevilta spandex- miehiltä, ammattilaiset eri hintaluokissa sitten. Eräs MRe-nimimerkkinen spandex kehui, että hänelle hinnalla ei ole väliä, maksaa joku asia 10€ vai 10 000€, jos jotain haluaa, niin ostaa hintaa katsomatta!
    Eli käyttäytyvät kuin kuninkaat, kun kuulemma varakkaita kuin kuninkaat!
    https://www.vauva.fi/keskustelu/4660...0#comment-form

Mikä se tänään sut hyvälle tuulelle sai?

Jee. Pääsin vauva-lehteen. Elämäni on täysi.

Mutta siis edelleen samaa mieltä: jos joku tavara maksaa 10€, mutta sen omistaminen ei tuota iloa (eikä siis kyse mistään välttämättömyystarvikkeesta) niin hukkaanhan se kymppi on mennyt. Jos toinen tavara maksaa 10 000€ ja sen omistaminen tuottaa suunnattoman onnentunteen, niin eikö raha ole mennyt oikeaan osoitteseen?

Mä en kyl aja spandexeissa… tai siis bibsit on shortsien tai lökäreiden alla. Lasketaanko tämä?

tempokisu Guest
    harmillisuus sentään, Ferrari for Colnago maksoi euron verran alle 10t - mutta on maailman kaunein fillari. Ja lisäksi todella hyvä, kepee ja ketterä ajaa. Tämän fillarin myötä inspiroiduin tosipitkistä lenkeistä. Raha meni todella oikeaan osoitteeseen.

Mitä noin spandexit on ? mielllyttävintä on ajaa hieman löysissä kamppeissa, ja näinhän on käynyt että vanhat ajokamppeet on jäänyt isoiksi..

Maastolenkki pitkästä aikaa, ja kyllähän toi kelvienskan ja asfaltin hakkaa sata nolla.

Tuulinen mutta aurinkoinen maantielenkki, vuoden toka, ja vaikea kuvitella että joku poluilla ja avokallioilla tai muuallakaan maastossa ajaminen anraisi kenellekään yhtään mitään enemmän!

Sitä ennen sai hyvälle tuulelle foorumilla esillä olleen di2-ongelman ratkaisun löytyminen ja tietenkin se että se oli toisaalta jälkeenpäin katsottuna niin ilmeinen ja helppo että minunkin olisi pitänyt osata sitä ehdottaa ja toisaalta juuri tässä nimenomaisesa tapauksessa mitä epätodennäköisin. Eli tyypillinen elektroniikkajuttu.

Ja kieltämättä yllä mainittu näyte erään toisen lehden keskustelupalstalta. Erityisen hyvälle tuulelle tulin kun yritin keksiä kuka Fillarifoorumilla esiintynyt nimimerkki tuossa kirjoittaa (sillä en oikein pidä todennäköisenä ettei kirjoittaja olisi ollut aktiivinen täälläkin) ja missä keskustelussa hän on päästänyt nimimerkki MRe:n niin sanotusti ihon alle.

^enkä mä okein kai enää kieriskele keski-iän kriisissäkään, kun olen jo 60+

Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    MRe alkoi ainakin Hoitajien lakko -ketjussa hehkuttamaan lähes rajatonta tulovirtaansa...
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

Mikä se tänään sut hyvälle tuulelle sai?

^näinkö? Laitatko lainauksen tähänkin.

Enää ei tarvitse arvailla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    ^enkä mä okein kai enää kieriskele keski-iän kriisissäkään, kun olen jo 60+
    Sama täällä. Eli ihan kriisitön spandexi. Ehkä saadaan syynninpäästö vauva.fi:n aktivisteilta?

^en tiä. Ehkä meidän pitäisikin siirtyä kirjoittelemaan sinne, kun ajetaan vaippahousuissa?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    ^näinkö? Laitatko lainauksen tähänkin.
    Tällainen antaa kyllä itselle ja muille ei-huippu-tuloisille hehkutusta varakkuudesta.Lainaus:" Paljonko XXXX maksoi viime vuonna veroja? Mun verot oli jotain 50k€ luokkaa. Jos maksoit alle, niin alapa kaivamaan kuvettasi." Jos vielä keulimista "ihan sama, maksaako 10 tai 10000e", niin kyllä se köyhästä kuulostaa aika paksulta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hääppönen Katso viesti
    Tällainen antaa kyllä itselle ja muille ei-huippu-tuloisille hehkutusta varakkuudesta.Lainaus:" Paljonko XXXX maksoi viime vuonna veroja? Mun verot oli jotain 50k€ luokkaa. Jos maksoit alle, niin alapa kaivamaan kuvettasi."
    Niin, mukavasti unohdit mihin se oli vastauksena. Tosin huipputuloinen en ole. Tuloni ovat selvästi alle sen Tehyn puheenjohtajan. Tällä hetkellä tyyliin 30% siitä. Miksei puheenjohtaja anna omistaan omilleen?

Jos vielä keulimista "ihan sama, maksaako 10 tai 10000e", niin kyllä se köyhästä kuulostaa aika paksulta.
    En nyt tarkkaan ottaen muista missä yhteydessä tuon kirjoitin, mutta pointtini esitin jo tuolla ylempänä. Kisulle esimerkiksi tuottaa suunnatonta iloa ja onnen tunnetta 10k€ Ferrari Colnago. Jos sen sijaan olisi käyttänyt vaikka 2k€ pyörään, jolla ajaminen v*tuttaa joka kerta, niin kummassa tapauksessa raha olisi mennyt hukkaan?

Köyhyydestä mun on vaikea sanoa mitään. Olen elänyt ajan, kun joka penni laskettiin ja asuntolainan korko oli kaksinumeroinen. Nyt kuuskymppisenä kun lapset on lähteneet ja asunnot maksettu, niin kai sitä rahasta saa nauttia? Jollekin voi kuulostaa keulimiselta, mutta itse olen opiskeluni opiskellut (ja maksanut), työpaikkani hankkinut ja tuloni kerännyt. Mikä siinä on mennyt pieleen?

Ja ei, ei ole kesämökkiä, ei venettä, ei moottoripyörää, ei omakotitaloa. Viimeeksi kävin ulkomailla 4 vuotta sitten. Muista päivittää tämä vauva-lehteen.

Pahoittelut, mutta vauva.fi ei kuulu kuvioihin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hääppönen Katso viesti
    Pahoittelut, mutta vauva.fi ei kuulu kuvioihin.
    Niin, voihan tämänkin foorumin muuttaa samantyyppiseksi:
    "MRe alkoi ainakin Hoitajien lakko -ketjussa hehkuttamaan lähes rajatonta tulovirtaansa..."

Ehdin viimeinkin kivijaloissa sovittamaan ja kokeilemaan tuotteita joita olin netissä pari viikkoa väijynyt. Ja vältyin useammalta virheostokselta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hower Katso viesti
    Niin, voihan tämänkin foorumin muuttaa samantyyppiseksi:
    "MRe alkoi ainakin Hoitajien lakko -ketjussa hehkuttamaan lähes rajatonta tulovirtaansa..."
    Eläpä ny niin mollaa, pitänyt sinua sen verta fiksuna ettet moiseen alennu ,Kitteeltä sieltä Foorumin köyhemmästä päästä olen.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Puolitoista vuotta eläkkeellä, mutta siinä ohessa myös ajoittain töissä. Tänään kuitenkin viimeinen työpäivä, joten nyt pääsee keskittymään olennaiseen.

Kaksi päivää ollut kesää tai lähes kesää ja sattui juuri mun vapaapäiville. Molempina päivinä pyöräretki, joista olen haaveillut koko talven. Josko se tästä…

Tyyni, aurinkoinen kevätaamu. Ei edes töihin lähtö latistanut tunnelmaa aamulla.

tempokisu Guest
    Olen tosi iloinen veljeni Jukan puolesta. Hän ei ole oikein täällä Suomessa menestynyt, mutta kansainvälistä keikkaa pukkaa ja on ihan äärimmäisen hienoa että pääsee tekeen musiikki-levytysprojektia Steve Vai:n kanssa. Oli Jukan idoli nuorempana. Ovat nyt Hollannissa, ja kuulemma tosi hieno hotelli. Tulevat myös jossain vaiheessa Tampereelle, olisi tosi kiva jos pääsisi kuunteleen...

Olympia kultaa ja MM kultaa Suomen kansallispelissä, mahtavaa

Jollain tavalla se etten tiennyt missä pelattiin tai kuka oli vastassa enkä nytkään tiedä lopputuloksesta kuin sen että Suomi voitti.

Ei minulla mitään erityistä antipatiaa jääkiekkoa, sen valta-asemaa tai sen jokavuotisia MM-kisoja kohtaan ole enkä pidä muuna kuin pelkkänä typeryytenä sitä että ikään kuin kohottaa itsensä rahvaan yläpuolelle ilmoittamalla ettei ole tippaakaan kiinnostunut jääkiekosta tai suomalaisista menestyslajeista yleensä tai urheilusta ylipäätään.

Kuitenkin tämä pakottamaton ja jokseenkin täydellinen kiinnostumattomuus voi näköjään olla jollain tavalla iloisen vapauttava kokemus sellaiselle - kuten minä - jolle lapsesta saakka lätkän MM-kisat ja olympialaiset olivat iso juttu ja mitalitta jääminen aina yhtä katkeraa (ja Ruotsin menestys vaikea pala nieltäväksi).

^ Samoja mielikuvia lätkästä itselläkin , nykyisin ei ole tullut seurattua edes finaaleja .

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Genesis Katso viesti
    Olympia kultaa ja MM kultaa Suomen kansallispelissä, mahtavaa
    Lätkässä rekisteröityjä pelaajia n. 76000 ja jalkapallossa yli 130000. Kumpikohan ansaitsee kansallispelin tittelin? Jalkapallossa kansainvälinen menestyminen on tietystä syystä vaikeampaa.

^siitä huolimatta lätkällä on kansallispelin maine. Maajoukkuekin on ollut leijonat vuodesta miekka ja kivi. Futiksen maajoukkueelle saatiin nimi kai kymmenen vuotta sitten, tms.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti
    Jollain tavalla se etten tiennyt missä pelattiin tai kuka oli vastassa enkä nytkään tiedä lopputuloksesta kuin sen että Suomi voitti.
    Jos aidosti ei tiennyt, missä lätkän MM-kisat tänä vuonna pelattiin, kuuluu se vastaavaan yleissivistyksen puutteeseen, kuin jos ihmettelisi, että missä TdF ajetaan. Ja onko se Formula-kisa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •