GiantElectrobikeFillariHepha
Sivu 74 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 24 64 72 73 74 75 76 84 124 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.191 - 2.220 / 4142

Aihe: Paksut GG renkaat

  1. #2191
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    Schwalbelta joku G-One R:ään perustuva protokumi ajossa? Ilmeisesti saama runko kuin R:ssä, mutta keskellä "nappulat" tosi pieniä nystytöitä ja reunoilla rouheampaa kuviota. Samaan tyyliin siis kuin Maxxis Receptor tai Challenge Gravel Grinder.

    Trakan 200K voittajan Ivar Slikin pyörästä nuo bongasin. (Tuo Rave on kyllä hieno)

    https://esmtb.com/bicis-de-gravel-wi...he-traka-200k/

  2. #2192
    Liittynyt
    11/2018
    Paikkakunta
    Länsi
    Viestit
    269
    Terra speed Tr:t tilasin XXL:stä, kun olivat 30€ kipale reward-tarjouksena. Eka sisureilla ja kun kiekot havaittu toimiviksi, niin niistä tulee ekat tubelekset itselle.

  3. #2193
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti misopa Katso viesti
    Schwalbelta joku G-One R:ään perustuva protokumi ajossa? Ilmeisesti saama runko kuin R:ssä, mutta keskellä "nappulat" tosi pieniä nystytöitä ja reunoilla rouheampaa kuviota. Samaan tyyliin siis kuin Maxxis Receptor tai Challenge Gravel Grinder.

    Trakan 200K voittajan Ivar Slikin pyörästä nuo bongasin. (Tuo Rave on kyllä hieno)

    https://esmtb.com/bicis-de-gravel-wi...he-traka-200k/
    Nyt kun on G-one ärrillä päässyt ajamaan niin sanoisin että ne on nopeimmat ja mukavimmat mitä olen tähän asti kokeillut, oikeestaan kaikinpuolin parhaat. Tässä verrokit Wtb resolute 42, wtb horizon 47x650, gk sk 43, gk ss 43, schwalbe thunder burt 2.1"x650, schwalbe furious fred liteskin 50 ja maxxis all terrane 33.

    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

  4. #2194
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    ^Olisipa mielenkiintoista tehdä vertailua omakohtaisesti Tufo Gravel Thunderon ja G-One R:n välillä käytännössä. Tufossa n. 15w/pari vähemmän rullausvastusta (rullilla), sekä keveämpi ja leveämpi samassa nimellismitassa. Ja Tufot myöskin todella mukavat ja melkein puolet halvemmat.

    Minulla nyt Snoqualmie Passit olleet alla parilla lenkillä ja on ne vaan vielä napsun pari nopeammat mitä Tufo, mutta n. 8000km jälkeen alkaa olla antautumisen merkkejä sen verran, että ainakin muilla litkuilla kuin Orange Sealilla (pääsi varasto loppumaan) tihkuu litkua sieltä täältä jo läpi. Nyt mietin, että tinginkö hiukan vauhdista ja ajelen Tufoilla, vai meneekö uudet Herset hankintaan. Täytyy ensin ajella jokunen pidempi soralenkki alle Tufoilla ja katsoa sen jälkeen tilannetta uudestaan. R:ät kiinnostaisi myös, mutta saatavuus (40mm) heikkoa.

  5. #2195
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti misopa Katso viesti
    ^Olisipa mielenkiintoista tehdä vertailua omakohtaisesti Tufo Gravel Thunderon ja G-One R:n välillä käytännössä. Tufossa n. 15w/pari vähemmän rullausvastusta (rullilla), sekä keveämpi ja leveämpi samassa nimellismitassa. Ja Tufot myöskin todella mukavat ja melkein puolet halvemmat.

    Minulla nyt Snoqualmie Passit olleet alla parilla lenkillä ja on ne vaan vielä napsun pari nopeammat mitä Tufo, mutta n. 8000km jälkeen alkaa olla antautumisen merkkejä sen verran, että ainakin muilla litkuilla kuin Orange Sealilla (pääsi varasto loppumaan) tihkuu litkua sieltä täältä jo läpi. Nyt mietin, että tinginkö hiukan vauhdista ja ajelen Tufoilla, vai meneekö uudet Herset hankintaan. Täytyy ensin ajella jokunen pidempi soralenkkii alle Tufoilla ja katsoa sen jälkeen tilannetta uudestaan. R:ät kiinnostaisi myös, mutta saatavuus (40mm) heikkoa.
    Noinhan se testien mukaan pitää mennäkkin tufot ovat tasoissa terran kanssa, mutta rene herset ja challanget menevät edelle. Sliksi kuvio vielä takuulla lisää eroa ilmanvastuksen vuoksi. Tufoissa sitten tietysti reippaasti enemmän pitoa hiekalla verrattuna slikseihin.

  6. #2196
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    ^Tuosta Strada Bianca Pro HTLR:stä olisi kiva nähdä testit 40mm versiosta. Ainakin tuo testattu kapeampi versio näyttää valuvan Tufon kanssa liki tasoihin matalilla paineilla. Tosin ei tuo ero nyt järkyttävä ole suuremmillakaan paineilla.

  7. #2197
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    kyröskoski
    Viestit
    433
    Olisko linkata Max n.42 mm tubeloitavaa rengasta , joka on saatavissa , laiskana selaajana en löytänyt kun eioota .

  8. #2198
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti misopa Katso viesti
    ^Tuosta Strada Bianca Pro HTLR:stä olisi kiva nähdä testit 40mm versiosta. Ainakin tuo testattu kapeampi versio näyttää valuvan Tufon kanssa liki tasoihin matalilla paineilla. Tosin ei tuo ero nyt järkyttävä ole suuremmillakaan paineilla.
    Juu, tuo käyttäytyminen matalilla paineilla on minusta aika kiinnostavaa. Se voisi kertoa rungon joustavuudesta.
    Mutta onhan noissa eroa normaalilla paineilla rullauksessa suht reippaasti.

    Luulen, että BRR testi menee metsään juurikin eri kokoisten renkaiden kanssa. Eli tuo 36mm strade on testien mukaan nopeampi, mitä 44mm Snoqualmie. Oman järkeni mukaan isommassa renkaassa sisuri vastustaa enemmän matalilla paineilla.

  9. #2199
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jame1967 Katso viesti
    Olisko linkata Max n.42 mm tubeloitavaa rengasta , joka on saatavissa , laiskana selaajana en löytänyt kun eioota .
    Tuo yllä kerrottu tufo thundero 40mm koossa. Tampereella noita on varmaankin hyllyssä signaturella.

  10. #2200
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti misopa Katso viesti
    ^Olisipa mielenkiintoista tehdä vertailua omakohtaisesti Tufo Gravel Thunderon ja G-One R:n välillä käytännössä. Tufossa n. 15w/pari vähemmän rullausvastusta (rullilla), sekä keveämpi ja leveämpi samassa nimellismitassa. Ja Tufot myöskin todella mukavat ja melkein puolet halvemmat.

    Minulla nyt Snoqualmie Passit olleet alla parilla lenkillä ja on ne vaan vielä napsun pari nopeammat mitä Tufo, mutta n. 8000km jälkeen alkaa olla antautumisen merkkejä sen verran, että ainakin muilla litkuilla kuin Orange Sealilla (pääsi varasto loppumaan) tihkuu litkua sieltä täältä jo läpi. Nyt mietin, että tinginkö hiukan vauhdista ja ajelen Tufoilla, vai meneekö uudet Herset hankintaan. Täytyy ensin ajella jokunen pidempi soralenkki alle Tufoilla ja katsoa sen jälkeen tilannetta uudestaan. R:ät kiinnostaisi myös, mutta saatavuus (40mm) heikkoa.
    Otetaan sitten noi Jarnon testit edes osittain tosissaan kun gravelkumeista jää sisurit pois.

    15w@23kmh(vai 25kmh) oli g-one r saksalaislehden testissä tubeleksena ja sisurilla sit melkei tuplat, sitä en tiedä miksi noin hitaassa vauhdissa kun kisakumi kyseessä.

    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

  11. #2201
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Ei oikein ole muuta luotetettavaa testaajaa, jolla on noin paljon dataa jo olemassa. Rengasvalmistajan omiin testeihin kannattaa suhtautua varauksin, samoin lehtien tekemiin, jotka toimivat tosi pitkälti sponsorirahan varassa.

    Minä ymmärrän kyllä täysin BRR sisuritestaamista. Tuolla tavalla pääsee paljon helpommalla ja saa vakioitua testin. Ja suurin syy tietysti siinä, että sisurilla tehtyjä testejä on jo todella paljon olemassa. On kuitenkin testattu, että suhteet renkaiden välillä muuttuvat tosi vähän sisuria tai litkua käytettäessä. Fiksuintahan olisi ollut valita lateksi sisuri gravell renkaisiin heti alusta asti, mutta ei tuota nyt enää voi muuttaa.

  12. #2202
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Sisureiden lisäksi noissa testeissä mättää se, että niissä käytetty vanne on kapea nykymittapuun mukaan (18 mm). Kiinnostaisi mitattu data muutamasta eri renkaasta tubeleksena kapeammalla ja leveämmällä vanteella.

    Mun oletus oli, että esim. Hersen nappularenkaiden tyylinen kuvio rullaisi paremmin kapeammilla vanteilla, kun renkaan profiili pysyy pyöreämpänä ja reunanappulat pysyy enemmän irti alustasta, mutta nyt muutaman ag25-viikon jälkeen en ole enää ihan varma tuosta oletuksesta.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  13. #2203
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Oman järkeni mukaan isommassa renkaassa sisuri vastustaa enemmän matalilla paineilla.
    Mä taas järkeilisin just päin vastoin, koska isommassa renkaassa sisuri venyy ohuemmaksi, jolloin sisurin muodonmuutos syö vähemmän energiaa.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  14. #2204
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Mä taas järkeilisin just päin vastoin, koska isommassa renkaassa sisuri venyy ohuemmaksi, jolloin sisurin muodonmuutos syö vähemmän energiaa.
    Niin itse ajattelen isompaa kitkapintaa renkaan ja sisurin välissä. Tuohan se on se ainoa seikka, mistä erot renkaiden välilläkin voi johtua sisurin kanssa. Siis toiset luistaa sisältä paremmin, mitä toiset.

    Mutta ehkäpä tuo sisurin venyminen tasoittaa tilannetta...

  15. #2205
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Sisureiden lisäksi noissa testeissä mättää se, että niissä käytetty vanne on kapea nykymittapuun mukaan (18 mm). Kiinnostaisi mitattu data muutamasta eri renkaasta tubeleksena kapeammalla ja leveämmällä vanteella.

    Mun oletus oli, että esim. Hersen nappularenkaiden tyylinen kuvio rullaisi paremmin kapeammilla vanteilla, kun renkaan profiili pysyy pyöreämpänä ja reunanappulat pysyy enemmän irti alustasta, mutta nyt muutaman ag25-viikon jälkeen en ole enää ihan varma tuosta oletuksesta.
    Näistä on kyllä testejä. Viimeksi eilen taisi tulla testit alumiin, kuitu ja kuituhookless kehistä. => ei ollut eroja.

    Tässä eri levyiset kehät.

    https://www.bicyclerollingresistance...rim-width-test

  16. #2206
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Totta unohdin ton. Renkulakohtaiset erot järkipaineilla max 1w luokkaa, mutta leveämpi vanne ei siis ainakaan kasvata vastusta testissä olleiden renkaiden kuvioilla.

    Sisureiden suhteen mun oletus on se, että sisuri ei liiku ulkorenkaaseen nähden, koska ilmanpaine painaa sen ulkorenkaan sisäpintaa vasten. Merkitsevä seikka on sisurin muodonmuutosvastusta lisäävä vaikutus. Perusteluina vaikkapa se, että lateksisisurit on tosi nahkeita ja varmasti liukuvat butyylejä huonommin, jos sillä olisi merkitystä, mutta ne ovat notkeampia kuin butyylit, joten ne lisäävät vastusta vähemmän. Paksut halpissisurit taitaa itseasiassa olla kaikkein liukapintaisimpia, mutta silti ne rullaavat huonoiten.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  17. #2207
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Totta unohdin ton. Renkulakohtaiset erot järkipaineilla max 1w luokkaa, mutta leveämpi vanne ei siis ainakaan kasvata vastusta testissä olleiden renkaiden kuvioilla.

    Sisureiden suhteen mun oletus on se, että sisuri ei liiku ulkorenkaaseen nähden, koska ilmanpaine painaa sen ulkorenkaan sisäpintaa vasten. Merkitsevä seikka on sisurin muodonmuutosvastusta lisäävä vaikutus. Perusteluina vaikkapa se, että lateksisisurit on tosi nahkeita ja varmasti liukuvat butyylejä huonommin, jos sillä olisi merkitystä, mutta ne ovat notkeampia kuin butyylit, joten ne lisäävät vastusta vähemmän. Paksut halpissisurit taitaa itseasiassa olla kaikkein liukapintaisimpia, mutta silti ne rullaavat huonoiten.
    Lateksi ei tosiaan liiku renkaan sisällä. Sehän liimautuu monesti kiinnikin renkaaseen. Paksumpien sisureiden uskon kyllä liikkuvan. Jotkinhan käyttää talkkiakin välissä.

  18. #2208
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Tässä muuten pätkä vredesteinin latex sisurin myyntipuheesta:

    VREDESTEIN tube 28" Latex Superlite | 700 x 20/25C SV 50 mm

    For a long time, latex tubes were only limited to tube . They are largely responsible for the ride quality, puncture resistance and low rolling resistance of the best tubular tires. The rolling resistance is primarily caused by the friction between the tube and the tire casing. Latex is softer than butyl, which is why the tube can adapt its shape better. This reduces the friction between the tube and the tire casing, which results in lower rolling resistance overall. However, latex tubes also have to be pumped up more frequently.

    This high-performance latex tube fits all standard tires with a diameter of 20-25 mm. The 50mm valve length is compatible with most current disc wheels on the market.

  19. #2209
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Joo tota ”friction bethween the tube and the tire” käsitettä viljellään muuallakin ja väittäisin, että ainakin alunperin sillä ”friction” -sanalla on tuossa yhteydessä tarkoitettu nimeomaan muodonmuutoskitkaa, ei liukukitkaa. Ja toi, että butyylisisuri ei muotoutuisi ulkorenkaan muotoon yhtä hyvin kuin lateksi on jargonia. Meinaako ne Vredesteinin markkinointiosastolla, että butyylien kanssa ulkorenkaan ja sisärenkaan väliin jää ilmaa..?

    Tässä Sheldonin mielipide talkin käytöstä.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  20. #2210
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Niin itse ajattelen isompaa kitkapintaa renkaan ja sisurin välissä. Tuohan se on se ainoa seikka, mistä erot renkaiden välilläkin voi johtua sisurin kanssa. Siis toiset luistaa sisältä paremmin, mitä toiset.

    Mutta ehkäpä tuo sisurin venyminen tasoittaa tilannetta...
    Juuri näin mäkin sen ajattelisin, eli se kitka. Ja kun sisuri sekä ulkokumi elää erilailla niin siitähän sitä kitkaa syntyy.

    Ja mitä noihin lehtien testeihin tulee, niin tuskin tässä tapauksessa jossa oli testissä muistaakseni 16 rengasta, olisi mitenkään kopeloitu tuloksia. Testipenkkeinä käytettiin schwalben ja spessun testirullia. Sillain oli outo testi että renkaat jaettiin kahteen kastiin, gravel ja allroad. Enivei, kaikki kuitenkin testattiin sisurilla ja ilman, ja erot oli isoja.

    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

  21. #2211
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Joo tota ”friction bethween the tube and the tire” käsitettä viljellään muuallakin ja väittäisin, että ainakin alunperin sillä ”friction” -sanalla on tuossa yhteydessä tarkoitettu nimeomaan muodonmuutoskitkaa, ei liukukitkaa. Ja toi, että butyylisisuri ei muotoutuisi ulkorenkaan muotoon yhtä hyvin kuin lateksi on jargonia. Meinaako ne Vredesteinin markkinointiosastolla, että butyylien kanssa ulkorenkaan ja sisärenkaan väliin jää ilmaa..?

    Tässä Sheldonin mielipide talkin käytöstä.
    Joo, vuoden 97 jälkeen ei varmaan ole opittu mitään uutta? Vois olla aika jo sheldon browninkin jäädä unholaan

    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

  22. #2212
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Qilty Katso viesti
    Joo, vuoden 97 jälkeen ei varmaan ole opittu mitään uutta? Vois olla aika jo sheldon browninkin jäädä unholaan

    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla
    Uskotko tosiaan talkkiin? Minä en usko.

    Mutta tosiaan jäykkä sisuri voi olla vähän eri juttu, mitä lateksi. Ohueen maastorenkaaseen jos tuollaisen laittaa, niin mun mielestä se ei tosiaan seuraa matalilla paineilla täydellisesti renkaan muotoa. Tulee varmastikkin kitkaa.

    BRR on kuitenkin testannut renkaita myös litkuilla. Samat renkaat ne siellä kärjessä on. Ja maantiepuolella schwalbe on kaukana kärjestä.
    Minä en usko enää yhdenkään schwalben nopeuteen ennenkuin nään sen BRR:n testeistä. Pilasivat monta hyvää rengasta e-bike lapuilla ja uusilla seoksilla. Joskus aiemmin nuo vielä kulkivatkin.

  23. #2213
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    Schwalbessa rassaa tuo (nyky)laadun epätasaisuus. Välillä tulee onnistumisia rullauksen suhteen, viime aikoina onnistumiset tosin valitettavan harvassa. Painot heittelee ilmoitettuun nähden todella runsaalla skaalalla ja ikävä kyllä monesti ylöspäin. Mutta pari onnistumista on tuolla rullillakin nähty. Viimeisimpänä yllätti tuo Thunder Burt.

    https://www.bicyclerollingresistance...t-super-ground
    https://www.bicyclerollingresistance...pro-one-tt-tle

    Tuo G One R on kyllä jännä tapaus. Ilmeisen herkkä tuolle sisurille, sillä tubeless käytössä tuota ovat käyttäjät poikkeuksetta kehuneet ja tuossa rennrad- testissä mitattiin myös nopeaksi tubeleksena.

  24. #2214
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    No juu, tuota thunderburtia en ole huomannutkaan. Ei ole tullut maastorenkaita katseltua.

    Schwalbet TT rengasta en laskisi onnistumiseksi. Pistosuojaus on olematon.
    En tiedä miten paljon tuota käytetään pro toureilla. Näytää suht moni ajavan tt:t samoilla conteilla, millä suomessa ajetaan hiekallakin...

  25. #2215
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Edelleen olen sitä mieltä, että sisurin olennaisin merkitys vastuksen suhteen on se, että se kasvattaa renkaan seinämävahvuutta eli tekee saman kuin esim se, kun tavallisesta sisuri(ulko)renkaasta tehdään tubeless-versio. Kun renkaan sisäpintaan laitetaan ohut lisäkerros butyyliä tekemään runko ilmatiiviiksi, se vaikuttaa vastusta kasvattaen, vaikka se kerros on vulkanoitu kiinni siihen renkaaseen eli minkäänlaista liukumiskitkaa se ei lisää. Mitä paksumpi se kerros on, sitä enemmän se lisää kitkaa ja mitä jäykempää tavaraa se kerros on, sitä enemmän se lisää kitkaa. Esimerkiksi, jos Hersen Standard-runko on 0,45 mm, niin ohkanenkin sisuri tuplaa sen rungon paksuuden ja halpissisuri kolminkertaistaa. Sen lisäksi halpissisureiden butyylipitoisuus on alempi kuin kalliimpien ja ohuempien sisureiden, mikä tekee paksuuteensa suhteutettuna ne vielä jäykemmiksi.

    Tuossa myös yksi artikkeli siitä, mikä tekee maantierenkaasta nopean: https://www.velonews.com/where-the-r...ng-tires-fast/
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  26. #2216
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Uskotko tosiaan talkkiin? Minä en usko.

    Mutta tosiaan jäykkä sisuri voi olla vähän eri juttu, mitä lateksi. Ohueen maastorenkaaseen jos tuollaisen laittaa, niin mun mielestä se ei tosiaan seuraa matalilla paineilla täydellisesti renkaan muotoa. Tulee varmastikkin kitkaa.

    BRR on kuitenkin testannut renkaita myös litkuilla. Samat renkaat ne siellä kärjessä on. Ja maantiepuolella schwalbe on kaukana kärjestä.
    Minä en usko enää yhdenkään schwalben nopeuteen ennenkuin nään sen BRR:n testeistä. Pilasivat monta hyvää rengasta e-bike lapuilla ja uusilla seoksilla. Joskus aiemmin nuo vielä kulkivatkin.
    No en todellakaan usko. Tarkoitin noin ylipäätään että turha edes lukea mitään jostain 90-luvun puolelta.


    Edit. Ja minäkään en ole pitänyt schwalbeja minään sen jälkeen kun liteskin/snakeskin/pacestar nimet katosi niistä, ja olin jo myymässä noita G-one R kumeja kokeilematta, kun oletin niiden olevan korkeintaan keskinkertaista. Tulivat siis pyörän mukana. Mut sit luin eri arvosteluita ja kävi ilmi että niillä ei ole mitään tekemistä muiden schwalben gravelkumien kanssa ja perustuu enemmän maantiepuolen kumeihin. Ekat lenkit maxxiksen cyclocross kumin jälkeen oli pelkkää wowta eikä ne maxxiksetkaan huonot ollut. Sama superRace runko on myös niissä uusissa thunderburteissa.

    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

  27. #2217
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Hieno juttu! Laita infoa kun saat alle.

    Noiden tufojen pitäisi siis olla rullaukseltaan terra speedejä vastaavat ja ainakin kuvien perusteella hivenen pitävämmät kantatessa.
    Kulutuksen kesto assulla voisi olla kuvion perusteella kohdillaan.

    Oikeastaan ainoa mikä arveluttaa on koko. Nineriin on tuo 43-44mm aika maksimi.
    Nämä Tufo Thunderot olisivat 44 mm kokoisena tuonne Islannin The Riftiin varmaankin hyvät renkaat, kun testien perusteella rullaavat hyvin ja ilmatilaa riittää. Keskinopeus ei ole siellä kuitenkaan niin suuri, että isomman renkaan huonompi aerodynamiikka vaikuttaisi yhtään mihinkään. Pathfinder Prot toimivat hyvin Tanskan Dirty Jutlandissa pari viikkoa sitten, asfalttiosuuksilla rullasi ja yllätyksenä tulleilla pitkillä polkuosuuksilla ei lipsunut. 42 mm oli mielestäni sopiva rengaskoko, kun paikallinen sora on aika karkeaa eikä kunnon ajolinjoja ollut juuri missään. Olen alkanut käyttämään aerotankoja pidemmillä lenkeillä ja pystyn ajamaan niillä nykyään aika epätasaistakin tietä, joten isompi rengas olisi sikäli aika hyvä valinta. Jos Tufoja ei ole saatavilla, taidan säästää Pathfinderit Islantiin.

    Nyt olen ajellut näitä Gravelking SK+ 43 mm renkaita loppuun, jotta saan vaihtaa nopeammat renkaat treenikäyttöön. Kestävää kulutusta käyttää kaikki loppuun. Ne alkavat pikku hiljaa olla keskeltä sileät. Treenirenkaina ne ovat välttävät lähinnä hyvän pistosuojauksen ansiosta, mutta ne rullaavat surkeasti. Olen yrittänyt interpoloida BRR:n taulukkoja, jotta tietäisi suunnilleen niiden vierintävastuksen. Jos GK SS+ 40-millisenä on 25,1 W ja SS 40 mm 19,4 W, on näiden ero 5,7 W per rengas. Vastaavasti SK+ 40-millisenä olisi ehkä 27 W luokkaa, kun perusversio-SK on 21,7 W mikäli sama ero SS+/SS -renkaiden välillä pätee. Kolme milliä lisää leveyttä tuskin kallistaa vaakaa kumpaankaan suuntaan merkittävästi. Se tekisi jo 7-8 W lisää verrattuna Pathfindereihin per rengas ja hyvän kelin treenirenkaana käyttämääni slicksi-Gravelkingiin 10 W per rengas. Toisaalta FTP on hyvin viime talven aikana, joten sillä on hyvä kompensoida

  28. #2218
    Liittynyt
    03/2020
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    18
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Ovatko jo ajossa? Mikä on todellinen leveys?
    Nyt on ajettu muutama lenkki ja leveimmästä kohtaa 45,5mm Mavicin 25id hookless vanteella. En huomannut juurikaan eroa rullauksessa asvaltilla Gravelkingin 38 slicksiin, mutta mukavuus oli ihan eri tasolla.

  29. #2219
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Jep. Kiva olisi kuulla sinun ja stenun kommentit tufoista. Tufohan on brr testissä contia nopeampi matalilla paineilla. Tuo lupaisi hyvää pehmeyteen.
    Thunderot on jäi vielä kauppaan, mutta laitoin lutteron kakkoskiekoille kokeeksi 36-milliset Swamperot, kun teki mieli kapeampaa nappularengasta lähiulkoilutielenkuroille ja työmatkoille. Ensivaikutelma ennen asennusta ei ollut kovin ihmeellinen, ei erityisen ohut eikä erityisen notkea. Toinen nousi vanteelle heittämällä, toisen kanssa jouduin vähän temppuilemaan ja laittamaan kierroksen lisää teippiä väliin. Tän päivän työmatkojen perusteella ihan kiva rengas ja tunnetusti mä olen niin rengasronkeli, että se on paljon sanottu..

    Testailin kovemmilla ja vähemmän kovilla paineilla ja toimiva painealue tuntui olevan aika laaja; ei ollut kova ajaa vähän reippaammillakin paineilla ja rullasi kivasti vaikka tiputti paineet. Kapeus tietty auttaa tohon eli ei välttämättä kerro leveämmistä mitään. Kuviokin vaikutti hyvältä eikä tuntunut juuri hidastavan asfaltillakaan.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  30. #2220
    Liittynyt
    07/2020
    Viestit
    370
    Challengen getawayt on muuten olleet oikeen jees näin parin tuhannen kilometrin kokemuksella. Rullaa assulla tosi kepeästi eikä pidä ylimääräistä mekkalaa. Kyljet on tosi notkeat eli mukavat ajaa (paineina hiekalla vajaa 30psi, 36mm versio). Kuvio on ihan semi pitävä, joskin loose-over-hard alustalla sellainen vähän irtonainen fiilis. Kanttaillessa eivät taitu alle. Yhden reiän onnistuin litkunjäämien perusteella hankkimaan takanakkiin, mutta litku paikkasi ennen kuin asiaa huomasin. Voin siis suositella.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •