Alkujaan tämän lähetti
Mika.Mak
Itsellä on ollut Commuter:ON Fazuan koneella vuoden. Hankin tämän mallin koska halusin mahdollisimman kevyen sähköpyörän katukäyttöön, eikä äärimmäinen voima ollut tärkeää. Olen ajanut kesäkeleillä eikä talvikokemusta ole.
Plussat:
- Fazuan ajotuntuma on todella luonnollinen ja tunnokas. Itsellä vertailukohtana vaimon Bosch gen2 ja siihen verrattuna Fazuan luonnollisuus on valovuoden edellä.
- Voimaa on sopivasti katukäyttöön. Paperilla teho voi tuntua vaatimattomalta, mutta käytännössä pyörä kulkee ja kiihtyy mukavan kevyesti joka tilanteessa. Toki jos kaipaa sellaista "pyörittelen jalkoja muodon vuoksi" voimaa niin kannattaa valita joku muu kun Fazua.
- Pyörää jaksaa polkea kohtuudella 25kmh avustusrajan yli, eikä avustuksen loppumista juuri huomaa. Itse pidän siitä, ettei pyörä töki heti vastaan kun mennään avustusrajan yli.
- Pyörä on kevyt sähköpyöräksi, joka tuo luomumaista fiilistä ja herkkyyttä
Miinukset:
- Fazuan paketin kiinnitys pyörään on käsittämättömän huono. Se, että paketti kiinnitetään alhaalta päin on hankalaa ja sen lisäksi lukitus on mekaanisesti todella huono. Viimeksi tänään piti u-lukon perällä koputella kun paketti oli jumissa eikä meinannut millään irrota. Kyllä sen kanssa oppii elämään, mutta vaatisi tuotekehitystä.
- Toimintamatka on vaatimaton. Se riittää hyvin työmatkapyöräilyyn, mutta jos lähtee pidemmälle lenkille niin täytyy varautua ajamaan minimiteholla ainakin osa matkasta.
- Säätönappula on epämääräinen kosketusnappeineen. Itse en yleensä kaipaa tehonsäätöä kesken ajon, mutta jos sitä haluaa säätää niin vähän hankalahan se on.
Itsellä plussat voittaa miinukset ja varsinkin keveys ja luonnollinen avustus miellyttää.
Kirjanmerkit