GarminElectrobikeGiant
Sivu 17 / 19 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7 15 16 17 18 19 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 481 - 510 / 569

Aihe: 2-ch äänen dinosaurusharrastajat

^Ihan hyvin voi pitää paikkansa. Olen myös tuollaista Cambridgeä tuumaillut, nykyinen stereo Cambridge on palvellut 16 vuotta. Sillä on pienent Genelecit kaverina. En ole keksinyt miten Spotifyn tuohon yhdistää.
    30T

Lainaus Alkujaan tämän lähetti 30 hampainen Katso viesti
    ^Ihan hyvin voi pitää paikkansa. Olen myös tuollaista Cambridgeä tuumaillut, nykyinen stereo Cambridge on palvellut 16 vuotta. Sillä on pienent Genelecit kaverina. En ole keksinyt miten Spotifyn tuohon yhdistää.
    Vanhaan vahvistimeen taitaa saada liitettyä bluetooth vastaanottimen jolloin Spotifyn käyttäminenkin onnistuisi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Lehtinen Katso viesti
    Vanhaan vahvistimeen taitaa saada liitettyä bluetooth vastaanottimen jolloin Spotifyn käyttäminenkin onnistuisi.
    Bluesound Node toimii mainiosti ja tukee kaikkia olennaisia striimauspalveluja. Liitäntä vanhempaan vahvistimeen onnistuu RCA- piuhoilla. Bluetoothia ei tässä tarvita.

No joo, toki erillisellä verkkosoittimella onnistuu. En ihan tarkkaan tiennyt minkälaista ratkaisua 30 hampainen haluaisi, pitääkö olla joku kukkaroystävällinen ratkaisu vaiko oikein hifimpää ratkaisua.

Aattelin kukkaroystävällistä, jos siis tuohon nykyiseen Cambridgeen kytkisin. Bluesound Node on kyllä hieno kun googletin, tuollaisesta en ole ennen tiennyt, hinnakas on.
    30T

Lainaus Alkujaan tämän lähetti BB Holland Katso viesti
    Ilmeisesti sain säädettyä vartta vähän ylemmäksi ja lisäksi vaihdoin paljon matalemman levymaton. Mielestäni ei hirveätä eroa, mutta ilmeisesti laskuvivun pelivaraa on tarkoitus käyttää eikä pitää sitä aina pohjassa? Lisäksi neula liikkuu huomattavasti korkeussuunnassa, liekö normaalia. En tiedä mistä tuommoinen voi johtua, levylautanen ainakaan ei liiku korkeussuunnassa. Tämmöisiä pitää ihmetellä, kun en vuoteen ole käyttänyt levaria ollenkaan.
    Onko äänivarsi säädetty oikein äänirasian kanssa?. Ensin pitää vastapainolla hakea kohta jossa äänivarsi on mahdollisimman vaaterissa. Tuon jälkeen kierretään asteikko 0-kohtaan mutta ei kosketa vastapainoon. Vasta sen jälkeen säädetään vastapainoa äänirasialle sopivaksi, ehkäpä jotain 2,0 - 2,5. Äänivarsissa voi toki olla eroja mitenkä tuo toteutetaan, äänivarsissa kun on eroja. Mikä Thorens malli sinulla on?.

^ Anteeksi Juha, tasapainolla ei ole näillä grammamäärillä vaikutusta rasian takaosan kyntämiseen. Tuossa on jokin rakenteellinen epäsuhta kyseessä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Köfte Katso viesti
    ^ Anteeksi Juha, tasapainolla ei ole näillä grammamäärillä vaikutusta rasian takaosan kyntämiseen. Tuossa on jokin rakenteellinen epäsuhta kyseessä.
    Lähinnä siksi kyselin kun on vaikea laitteistoa näkemättä antaa oikeanlaista vastausta niin tulee ajateltua myös tuolta kantilta. En nyt 100 varma ole mutta mielestäni laskuvipua kuuluu käyttää kuitenkin laidasta laitaan. Tosi on että jotain on muuttunut siitä kun laite on ollut uusi.

^ Näin, itse olen omistanut vinyylisorvin vasta vuodesta 1975, yhtään ainoakaan rasiaa en ole saanut ko. ongelmaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Köfte Katso viesti
    ^ Näin, itse olen omistanut vinyylisorvin vasta vuodesta 1975, yhtään ainoakaan rasiaa en ole saanut ko. ongelmaan.
    Itselläni on Luxmanin PD-291 levari jonka ostin 80-luvun puolessa välissä ja hyvin on kestänyt ajan hampaan. Muutama vuosi sitten ostin Audio-Technican äänirasian ja samoihin aikoihin Pro-Jectin riaa korjaimen. Ei ole ikinä ongelmia minullakaan ollut.

esim. sen on huomannut jos on pidempään levaria käyttämättä niin äänivarsi pääsee hieman kangistumaan mutta käytön myötä notkistuu ja lähtee paikaltaan hyvin liikkeelle. Eli käytettäväksi nuokin on tehty.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti 30 hampainen Katso viesti
    Aattelin kukkaroystävällistä, jos siis tuohon nykyiseen Cambridgeen kytkisin. Bluesound Node on kyllä hieno kun googletin, tuollaisesta en ole ennen tiennyt, hinnakas on.
    Yamahan Musiccast - palikalla onnistuu myös

https://mareks.fi/valmistajat/yamaha...iccast-lahetin

Lainaus Alkujaan tämän lähetti quicksilver Katso viesti
    Yamahan Musiccast - palikalla onnistuu myös

https://mareks.fi/valmistajat/yamaha...iccast-lahetin
    Kiitos. Yamaha, airplay, 149, nämä tiedot riitti, tilasin samantien.

Genelecit on ollut pölyyntymässä jo pitkään kuten Cammbridge vahvistinkin, olen kuunnellut Spotifysta musaa JBLn pikkukaiuttimen kautta kun olen treenannut, kuulokkeilla muuten, ja olen miettinyt jo jonkin aikaa että asialle on tehtävä jotain kun olen joskus kaiuttimiin investoinut. Tämä oli hyvä juttu.

lis. Genelecit on 8020b, kun saattaa jotain kiinnostaa mitkä. Näissä on vielä volyme säätö.
    30T

Jos ei muuta tarvi kun striimata ääntä kännykästä tai läppäristä bluetootilla johonkin fossiiliseen stereovahvariin, niin tämä toimii ja soi aivan hyvin. https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...th-audiovastaa

^Tuokin olisi riittänyt aivan hyvin, mutta olen ollut esittelyssä jossa Genelecejä testattiin vuoroin airplayn ja bluetoothin kautta niin eron huomaa epämusikaalinenkin kuuntelija kuten minä. Airplay on selkeästi parempi striimaushommissa. Nämäkin tietysti päivittyvät ja kehittyvät ja tuosta on jo joku vuosi aikaa.
    30T

Itse olen saanut parhaan äänenlaadun esim. Tidalista kun olen yhdistänyt tietokoneen (mac mini) usb:llä verkkosoittimeeni. Tällä tavalla olen saanut hyödynnettyä Tidalin häviättömiä tallenteita. Ihan yhtä näppärää tuo tapa ei ole airplayhin verrattuna mutta mitä sitä ei tekisi paremman äänenlaadun eteen.

Sent from my iPad using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Lehtinen Katso viesti
    Aivan! Tällaista vermettä olenkin kaipaillut satunnaisesti, tuossa vanhassa hitsausmuuntajassa
    kun ei (onneksi) ole edes HDMI:ä, tai muitakaan sukupuolitaudeilta kuullostavia liitäntöjä.
    Joulupu(n)kki saa raahata hanurinsa vaikkapa Verkkokauppaan. Kiitos vinkistä, pitää vaan
    löytää RCA-yhteensopiva malli.
    "The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-

Joskus 10 vuotta sitten temusin noiden halpojen BT-mokkuloiden kanssa, ja silloin se äänenlaatu oli niissä aika kehno. Jopa minä huomasin sen. Taisi olla WD mokkula joka sitten jäi käyttöön.

Onko vinkkejä BT valmiista levarista? Millaisia mahtavat olla? Halpakin sen pitäisi olla…
    Vai kannattaako ostaa erillinen BT lähetin ja normi-levari?
    https://www.hifikulma.fi/Audio-Technica-AT-LP60XBT

Itselläni ei ole bluetooth levareista käyttökokemusta. Jotenkin jäänyt sellainen ajatus kummittelemaan ajatuksiini että kaapeliton äänentoisto ei ole niin laadukasta kuin jos laitteet kytkee kaapeleilla. Voin toki olla väärässäkin.

Sent from my iPad using Tapatalk

Varmaan noin, nyt on vaan saneerattu kalusto sellaiseksi ettei kaapelit oikein käy.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Varmaan noin, nyt on vaan saneerattu kalusto sellaiseksi ettei kaapelit oikein käy.
    No tuo toki muuttaa tilanteen täysin. Audio- Technica on laadukkaiden äänirasioiden valmistja ja ihan ok peli tuo levarikin. What Hifi oli kesällä testannut neljää bluetooth levaria ja Sony PS-LX310BT oli sen arvostelun paras, hinta jotain 190€ luokkaa. Saatavuus taitaa Sonyn kanssa olla niin että joutuu tovin odottamaan.

Yamaha Musiccast tuli ja asennettu kotiverkkoon. Näissä on aina omat juttunsa ja tämäkin suostui vasta neljännellä yrityksellä muodostamaan verkon kun tajusin että vahvistimenkin pitää olla päällä. Mutta nyt on helppo, yhteys piti ensiksi muodostaa oman apin kautta mutta jatkossa onnistuu suoraan Spotifysta.
    30 hampainen muokkasi tätä : 16.12.2021 at 06.13
    30T

Mitä tykkäätte jutusta? Niistä vinyyliharrastuksen perusteista.

Lauantaiessee | Miksi niin moni haluaa palata musiikin kuuntelussa menneiden aikojen teknologiaan? Nämä kolme asiaa vinyylilevyissä houkuttavat: https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000...8eda8537c156ce

^Vinyylejä on iso kasa kellarivarastossa ja pitkään on ollut tarkoitus ottaa ne taas käyttön kuten samassa paikassa lepäävä levysoitinkin (Yamaha P-350).
    Silloin kun noita levyjä tyli ostettua niin olihan niidenkin laadussakin eroja. Itse ihastuin saksalaisen ECM-levymerkin lättyihin; ne olivat jo painoltaankin huomattavasti vakuuttavampia kuin suurin osa muiden merkkkien levyistä. Tukevia, todella painavia lättyjä ja äänenlaatu huippuluokkaa.
    Vinyylien levykannet ja niiden mukana tulevat oheistiedot + tekstit toki oli hieno juttu vinyyleissä.

^ & ^^ Aikoinaan cd-lättyjen tullessa markkinoille kauhistelin jopa tuttavapiirissäkin
    tapahtunutta vinyylien vaihtoa suodatettuihin uusiotuotoksiin/tuhoamistakin.
    Jäärä ei hylännyt kelpoisaa formaattia; kansiesimerkkinä uusista viimeisimmän
    Iron Maidenin kolmen levyn albumi, ei olisi kovinkaan juhlava cd-kokoisena.
    BTW, ko. pumpun -82 julkaistu "The Number of The Beast" 40-vuotisversio
    julkaistiin c-kasettina...
    "The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-

Mulla on ollut Densen b-420 cd-soitin rikki pari vuotta. Parisataa plus postikulut Tanskaan maksais korjaus. Näissä on elinikäinen takuu mutta se ei koske kuluvia osia kuten tää lukupää jossa vika taitaa olla. Suostuu soittamaan vain noin joka kymmenettä cd-levyå. Voi olla ettei takuu pelaa muutoinkaan, kun Densen kai meni konkkaan joku vuos sitten.
    Kai mä tuon korjauksen silti teetätän kun noita levyjä kuitenkin löytyy ja soitin on hyvä ja ennenkaikkea tyylikäs
    Vahvistimen parina näyttävät yhdessä.

HS:n juttu kuullostaa aika paljon samanlaiselta mitä itsekin asiasta ajattelen. Itse olen hyväksynyt jotakuinkin kaikki tallenne muodot aikoinaan. C-kasetti soitinta ei enää ole mutta levysoitin on ja cd-asema löytyy ps3:sta ja verkkosoitin on tullut ostettua. Vaikka cd-levyjä on paljon julkaistu ja suoratoisto palveluissa valikoima laajenee niin pitkään taitaa olla se tilanne että kaikkea materiaalia mitä on vinyyleinä aikoinaan julkaistu niin ei ainakaan helpolla löydy muussa muodossa. Itselläni ei vinyylejä mahdottomasti ole mutta siitä huolimatta olen huomannut että niidenkin joukossa on albumeita joita ei tahdo muualta löytyä. Hyvä että on tuollainenkin kauppa olemassa kuin levykauppa-ÄX, sieltä olen muutaman vinyylin ostanut. Itselleni levymerkeistä Decca on ollut jonkinlainen referenssi.

En tiedä olenko liian herkkänahkainen, mutta en tykkää tyylistä millä juttu alkaa. Että kaikki tekninen kehitys pysähtyisi, jos ihmiset eivät aina suinpäin ryntäisi uusimman tekniikan perään.

Jotenkin koko jutusta jää surkea maku tuon jälkeen.

Jos fyysisen levyn jostain syystä ostan(/ostaisin) niin vinyylin ostan. En kyllä juuri osta, koska en niitä juuri soittele. Ysärillä kannoin cd-levyjä aina mukanani, mutta 2002 hankin creativen 8gb kovalevyllisen mp3-soittimen ja sen jälkeen en ole juuri taakseni katsellut.

C-kasetti FTW, elää ja voi hyvin: https://tekniikanmaailma.fi/paras-c-kasetti-2022/
    "Haluutsä tän heti vai tehdäänkö tietokoneella?"

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •