HephaGiantElectrobikeFillari
Sivu 224 / 239 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 124 174 214 222 223 224 225 226 234 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 6.691 - 6.720 / 7160

Aihe: Pyöräprojekti

  1. #6691
    Liittynyt
    11/2005
    Paikkakunta
    Vaasan mlk
    Viestit
    1.074
    Nyt on vanhoi romui tulossa. Scottin Team Racing on tainnut aina olla haaveenani, joten kun saksalainen suostui sellaisen lähettämään Suomeen keksin heti osoitteen Helsinki Finland,Germany jolla sain sen oitis napattua Buy It Now -toiminnolla. Eikä hintakaan ollut kuin puolet Ritcheyn SuperLogic-tolpasta, jollainen siihen tuli hankittua. Nyt puhutaan rungosta ilman keulaa. Retrobikessa olen nähnyt alkuperäiseen osiin rakennettuja kappaleita, mutta se ei ole minun juttuni. Noissahan oli huikeat eteenpäin taivutetut häränsarvet ja XT-osat. XTR-malli oli nimeltään Pro Racing jossa runko oli nimetty RitcheyLogiciksi mutta oli mahdollisesti samaa Tange Prestigea. 1992 näissä oli jo 3x8 osat mutta jäykät keulat. Mitään en kysellyt kapineesta. Koko mietitytti, kun oli ilmoitettu 20 tuumaa ja tiesin, että oikean koon täytyi olla 20,5 tuumaa. Isohan se olisi ollut, mutta kun kapine saapui tarrassa luki selvästi 19 tuumaa. Scottin 19 lienee oikeasti 20.

    Tom Ritchey on melkein aina ollut Scottissa mukana jollakin tavalla, ja edellisen vuosimallin drop outeissa luki vielä Ritchey, vaikka kyse ei käsittääkseni ollut Ritcheyn kuuluista huputetuista drop outeista. Vanhoissa Scotteissa oli myös Ritchey-tuotteita, usein stemmi tai ohjainlaakerit. Tietääkseni äijä on ainoa yhdistävä tekijä amerikkalaisessa ja sveitsiläisessä Scottissa, saa korjata jos olen väärässä. Miekkonen on ajellut usein Thomas Frischknechtin ja Nino Schurterin seurassa, Swiss Crossinsa Ritchey nimesi erään tarinan mukaan Ninon mukaan mutta Nino oli silloin 8-vuotias. Mutta ehkä jutussa tarkoitettiin Frischiä? Paikkansa pitänee että Ridley Scottin mukaan on nimetty, öh, Ridley. Tom on ollut myös suunnittelemassa Addictia, ja jo ammoin kehitti cx-pyörän ja maastopyörän välimuodon. Mitenkähän lienee eronnut omasta taiteellisesta tulkinnastani?

    [IMG]Scott Team Racing 1992

    Keskiö näyttäisi olevan 3cm korkeammalla kuin Colnagossa, mikä on jollekin paljon mutta minulle pikku juttu ja vähemmän, mitä oletin. Reach on pitkä, joten droppitangolle pienempi runko olisi ideaalimpi. Kammiksi tulivat tuntemattoman valmistajan hiilarikompaktit nelikantille. Keskiön painon vuoksi harkitsin tosissani Campagnolon H11-kampia, mutta valitettavasti Ultra Torque -keskiötä ei voi asentaa 73mm keskiömuhviin. Nelikanttikeskiön paino 350g, Ultra Torquen 50g.

    Vanhemmat XTR:n vaihteet olisivat sopineet hyvin, mutta XTR:n takavaihtaja meni rikki pinnoihin mennessään. Tärsky oli todella kova, ja takavaihtajan korva vääntyi erittäin pahasti. Koko rungon kohtalo oli vaakalaudalla vain 100 km ajon jälkeen. Tapahtuma johtui ilmeisesti uusista epäsopivista takavaihtajan rissoista. Koska rungon korjaus pajalla venyi ja venyi, pääsi käymään niin että tilasin uuden rungon jenkeistä kun semmoinen oli saatavilla. Vuosimalli on 1995 ja teräslaatu nimeltään Liteflite. En tosiaankaan olisi yhtään lisäpyörää tarvinnut..... Siinä on alunperin ollut hivenen joustava Judy, joten haarukaksi saattaisi sopia geometrian puolesta samanlainen taivutettava kuin Scott Evossa (kts. alla), semmoinen on joka tapauksessa tulossa. Rungon hinta kuluineen tuplatripla vanhempaan Team Racingiin. Tarkoitus on laittaa siihen aito droppitanko ja Campagnolon osat. Olen hankkinut Travel Agent jarruadapteritkin, joilla maantiekahvat saa toimimaan v-jarruilla. Tällä hetkellä ovat varsin kalliit kun Bike24:lla ei ole niitä hyllyssä.
    Katalogikuva (ei kylläkään Judya?) Koko on Scottin 17,5 tuumaa ilmeisesti oikeasti 18,5, juuri passeli.

    Scott TeamRacing1995


    Itselläni on edelleen Scott Evo 1991, jolla juuri sain 50 000km täyteen ja se sai luvan luovuttaa keulan ja muita osia Team Racingiin. Uudempaa Scottia on aikaisemmin ollut maantiepyörä CR1, läskipyörä Big Jon sekä työkaverille rakentamani edellisen malliston täysjousto. CR1:ssä oli aksiumit ja ammattilaisten 2x9 välitykset, eikä se jotenkin kolahtanut eikä tuntunut silloin oikeastaan kummemmalta kuin vanha alumiininen Evo. Colnago EPS on pyörä, joka avasi sellaisenkin silmät joka ei ole prinsessa eikä guru.

    Scott Team Racing 1992 (2)
    Ohjaamo. Ensimmäisten ajojen tuloksena tuli selväksi, että jarruille täytyy tehdä jotakin. Jarrujen eriparisuudesta ei oikein pääse jos edessä on MTB-levyjarru ja oikella maantiekahvasta lähtevä vannejarru. Usein haki jarrua siellä missä sitä ei ollut. Tarvittiin paras mahdollinen jarru, joten hankin Maguran 8 SL -mallin joka on yhdelle sormelle tarkoitettukin tässä tapauksessa peukalolle.

    Beast Beast ja SuperLogic. Kohtuuhintavat. Beastin paino alle 100g, alustavasti tuntuu ihan mukavalta ajaa. Kokeilin ensin Brooksin ehkä kevyintä mallia alle 400g, mutta ei tuntunut hyvältä. Painava eikä mitenkään erikoinen, mutta hintava.

    Campagnolon osat olin alunperin varannut Boulderiin vm 1992, mutta yo. tapahtumien kautta päädyin pitämään sen melko nykyisessä muodossa. Hiilarikammat saavat kuitenkin olla. Etuosa on vielä modaamatta eli ei ole toimivaa etujarrua. Haarukka vaihtuu. Mitä olen Boulderia ajanut niin aika karu ajettava, paljon riippuu renkaista ja haarukasta. En varsinaisesti ole ajanut kuvassa esiintyvällä rengasyhdistelmällä. Ikävä kyllä toinen taivutettu haarukka menee uudemmalle Team Racingille, ja enempää niitä ei enää ole saatavilla. Jarruna takana Probikeshopin Ice. Motolite ja Probikeshopin Bombshell ovat muut vaihtoehdot.

    Scott Boulder 1992

    Pyöräprojektien ohella on ollut vireillä kiekkoprojekti. Noin neljät kiekot, joissa periaatteessa kaikissa vanteena H Plus Son Archetype. Pinnoina enimmäkseen CX Ray toisinaan DT Aerolite tai American Classic. Napoina Tune MigMag, Tune KingKong, Tune Prince, Dura Ace vintage+uusi, 105+ Deore ja maastokiekoista irrotetut Hope Pro 4 . Edellä noita nähtiinkin. Muutama kiekko noista toki ennestään eikä ne kaikki ole Scoteille vaan kaksi paria on Colnagoille.

    Enkä sitten malttanut laittaa Scott Evoakaan sivuun, vaan rakensin sen uudelleen. Voisi luulla, että kiekkoja olisi niin paljon, ettei tarvitse naittaa eriparisia mutta ei.

    Scott Evo 1991

    Ei minulle ole valjennut mikä teräsrungoissa on erityisen mukavaa, Evo tuntuu tuolla taivutetulla Hi-Ten haarukalla paremmalta kuin koskaan. Kapine on peräisen Elektrasta, Amerikan Kalkhoffista, pyöräteiden Mercedes Benzistä. Olen minä näitä Scottejakin kokeillut monella eri kokoonpanolla. Evossakin on Kiinan alumiinitolppa ja ehkä epämukavain satulani ja pienimmät renkaat millä ajelen. Team Racing on kyllä Terra Speedeillä erittäin mainio. Nuo vanhimmat Scotit on muutenkin kivoja kun niihin menee 40mm rengas aika usein.

    Mitä kaikkea sitä pitääkin kokeilla, ennen kuin selviää mitä ei tarvitse. Näistä Scotteista en kyllä halua luopua, vaikkei ne kai erityisen hyviä pyöriä olekaan. Ainakaan kaikki.
    BB Holland muokkasi tätä : 10.08.2021 at 14.47

  2. #6692
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.324
    ^Hienoa tarinaa ja fillareita.

    Tosin olen melko varma että Ritchey ei nimennyt Swiss Cross -runkoa 1994 silloin 8-vuotiaan Nino Schurterin mukaan.

  3. #6693
    Liittynyt
    11/2005
    Paikkakunta
    Vaasan mlk
    Viestit
    1.074
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    ^Hienoa tarinaa ja fillareita.

    Tosin olen melko varma että Ritchey ei nimennyt Swiss Cross -runkoa 1994 silloin 8-vuotiaan Nino Schurterin mukaan.
    Haa, mistähän interwebistä tuon luin. Frisuhan olisi vanhempi mutta oliko krossimies ensinkään.

  4. #6694
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.957
    Ohhoh, johan on pyöriä! Erityisesti Super Evolution kaikessa rottaisuudessaan tekee vaikutuksen. Ikinä en ole myöskään nähnyt uusia Campagnolon maantiekampia ysärimaasturissa...


  5. #6695
    Liittynyt
    07/2021
    Paikkakunta
    Karkkila
    Viestit
    182
    Nyt on varmaan hankala aika aloittaa mitään projektia, kun ei ole yhtään osia varastossa itsellä. Jos jotain osia saa kaupoista, niistä joutuu pulittamaan kovan hinnan. Huvittais vaan ropata jotain pyörää, kaikki talouden vehkeet on jo mintissä.

  6. #6696
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Pura nykyinen/nykyiset pyörät osiin, puhdista ja voitele viimeisen päälle ja kasaa uudelleen.

  7. #6697
    Liittynyt
    07/2021
    Paikkakunta
    Karkkila
    Viestit
    182
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Pura nykyinen/nykyiset pyörät osiin, puhdista ja voitele viimeisen päälle ja kasaa uudelleen.
    Hähää, se se olisikin. Vedän työmatkaa fillarilla, niin ei pysty. Ehkä pitää vaan ostaa joku runko, haarukka tai osasarja siemeneks. Ni, ja sitäpaitsi en ole vielä löytänyt sopivaa rasvatuubia Shimanon pieneen ruuttaan. Joku 14mm hienokierre.

  8. #6698
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.200
    Noista 2K väreistä, ProVäristä tilattu ja muutamia satoja käyttänyt. Kovin lämpimällä ei kannata käyttää, venttiili tukkeutuu tod. helpolla ja saattaa jo pulloonkin jämähtää. Muuten erinomaista tavaraa ja jos junissakin kestää niin miksei pyörissäkin.

  9. #6699
    Liittynyt
    11/2005
    Paikkakunta
    Vaasan mlk
    Viestit
    1.074
    Scottiprojektit ovat valmiit. Boulder tuli vähän paremmaksi kuin edellisessä versiossa, ei ehkä niinkään haarukan tai renkaiden ansiosta vaan ohjainlaakereiden jäykkyyden poistamisen ja tangon modauksen ansiosta. Onhan tuo vaakaputki tolkuttoman korkealla. Tuli myös kokeiltua Kojakeilla, se tulos jääköön piiloon. Valtava runko ja pikkuruiset renkaat, karsean näköinen.
    Boulder 1992 Final

    8/9 eturattaat, 10-pakka ja 11-ketju ja pelaa. Kierteelliset ohjainlaakerit ja Ahead-stemmi ilman adapteria, mahdollista vain jos 40mm standardikierteillä varustettu ohjausputki on tismalleen oikean pituinen. Tässäkin on muutaman millin liian pitkä niin joutui laittamaan prikat ohjainlaakerin alle.

    Ruista ranteessa

    Team Racing 1995 taisi olla aikakauden viimeinen Scottin teräspyörä. Näitä saattaa löytää Saksan mtb-foorumilta satasella, mutta tuskin yhtä hyväkuntoista. Nythän jenkeistä hinta oli se tuplatripla, mutta paria skradea lukuunottamatta tämä on melkein kuin uusi. Centaurin vaihtajat, Potenzan kahvat, H11-kammet. Noi kammet menee irrottaessa herkästi vinoon jolloin niitä on peräti mälsää saada pois. Kahvassa on vaihdevaijeri kiinnitetty kummallisesti, jolloin vaijeri saattaa lipsahtaa irti, varsinkin asentaessa kun se on löysällä. Vannejarruina edessä mini-V, takana V plus Travel Agent. Hyllyssä sattui olemaan halvalla hankittu SLX-etulevyjarru. Muita adaptereita braze-on ja alavetoylävetoadapterit. Beastin innoittamana tuli vihdoin laitettua kiinni toisen pyörän mukana tullut riivinrautaistuin, kevythän se on. Kaikkiin näihin teräs-Scotteihin menee vähintään 40mm renkaat. Mullehan riittäisi joka paikkaan 28mm.

    Hyvin alustavasti tämä on parempi kuin vanhempi Team Racing, Lightflite-teräsrunko on 1940g vs. Prestigen 2450g. Ajettavuudeltaan tämä saattaa jopa olla vertailukelpoinen hiilari-Colnagoon.

    Scott Team Racing 1995

    Ritchey

  10. #6700
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.682
    Tuo BB:n Team Racing on kyllä nätti.

    Tässä olen aikani kuluksi katsellut pyörien geo-taulukoita, kun tuo oma 29” jäykkis on hiljaa hiipunut gravel-moodiin.

    Niin tuollainen perinteinen lyhyen reachin xc runko olisikin kohtuu käypänen gravel-projekti. BB drop toki heittää pari senttiä ja keula pari astetta mutta haittaako tuo.

    Harmi vaan GRX kahvat jarruineen on törkeän kalliit…

  11. #6701
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    89
    Jos maastopuolen osat löytyy, niin pulmaan on jo keksitty ratkaisu: Surly Corner Bar https://surlybikes.com/blog/the_surl...bike_handlebar

    Ei toki yhtä nätti kun oikea kippuratanko, mutta mahdollistaa tuollaisen konversion helposti.

  12. #6702
    Liittynyt
    11/2005
    Paikkakunta
    Vaasan mlk
    Viestit
    1.074
    ^^ Tuo Team Racing on nykyisin suosikkipyöräni. Tuntuu ylämäkeen vähintään yhtä nopealta kuin hiilari-Colnago, vaikka painoeroa on 2-2,5 kg. Centaurissa/Potenzassa vs. Super Recordissa ei myöskään ole muuta eroa kuin paino. Vanhempi Team Racing on kanssa muuten hyvä, mutta Tektron kahvat ovat ergonomialtaan ja jarrutusteholtaan huonot. Maastovivut ovat myös huonommat kuin maantiekahvat, mutta ei paha. Eroja BB-dropissa ei meikäläinen huomaa ja eikös keulakulmaa pysty säätämään keulan valinnalla.

  13. #6703
    ^Kiitos noista Scott-fillareiden kuvista. Ostin itse samanlaisen Team Racingin uutena ylivuotisena -96. Se on kertaalleen jälleenkasattu uusista osista ja on edelleen perheessä käytössä. Ilman droppitankoakin pyörä on aina tuntunut jotenkin hyvin rullaavalta mutta kyseessä onkin kisarunko. Ajoasento esim. on melkoisen etukeno. Ja kohtalaisen kevytkin teräsrungoksi.

  14. #6704
    Liittynyt
    11/2011
    Paikkakunta
    Keski-pohjanmaa
    Viestit
    76
    Ois ylimääräinen Cube Nutrailin runko...jotain pitäis keksiä? Tehdäkkö gravel vai +maasturi...Takakiekko vaan mietityttää mistä sopivä kiekko 12x197 navalle??

  15. #6705
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.607

    Pyöräprojekti

    Tämä ei kai tarkalleen ottaen täytä projektin määritelmää, mutta kevyttä tuuninkia kuitenkin. Rivalin jarrut, kahvat ja vaihtaja vaihtuivat 800-sarjan GRX:n. Kammet on vielä Rival ja takapakka SRAMin, kun ne nyt vielä on ihan toimivat ja kunnossa.

    Muutenhan pyörä on Marin Gestalt X11. Kiekot on Crankbrothersin, kun ekalla lenkillä ajoin Marinin oman kiekon lunastuskuntoon, enkä saanut mistään samanlaista kehää tilalle.



    Koukkuna nämä lisä-jarrukahvat. Jotenkin noita oppi kaipaamaan, kun cyclossa oli vastaavat. Tekevät vain ohjaamosta aika tiiviin. Stonga on Salsan Cowchipper 440-millsenä. Ja ei, kahvat ei harota ulospäin, kännyn laajakulma valehtelee. Olisi pitänyt kuvata ylhäältäpäin.



    Note to myself: jos tankoteipin kiertosuunta vaihtuu, ei kannata hankkia epäsmmetrisesti kuvioitua nauhaa…

    Salliiko Velominati punaiset tangonpäät?


    Ja nyt sitten vielä niin muodikkaasti kuva dropperi alhaalla, kun jotkut ovat sitä mieltä, että pyörä on näin paremman näköinen…

  16. #6706
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    Velominatilla ei ymmärtääkseni ole minkäänlaista kantaa pyöriin joita kukaan - ja tässä tarkoitetaan yksinomaan toista maantiepyöräilyn harrastajaa - ei erehdy luulemaan maantiepyöräksi.

    Mutta muuten veikkaisin että ainakin sääntöjen hengen nuo tangonpäätulpat täyttävät: yksityiskohtien on oltava tyylikkäitä ja kokonaisuuteen sopivia.


    Muuten tykkään fillarista niin esteettisessä mielessä kuin sikäli että voisin kuvitella tuommoisella itsekin ajavani. Onhan se "oikeiden gravelpyörien" rinnalla vähän sellainen täysjäykkämaastofillari jossa on droppitanko - mutta hyvällä tavalla, ajamista varten suunnitellun ja tehdyn näköinen.

  17. #6707
    Tästä aloitetaan, osat on nyt tilattu....projektina eläkepyörä

    „Quäl dich, du Sau!“ (Udo Böltz)

  18. #6708
    Liittynyt
    08/2016
    Viestit
    1.475
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Koukkuna nämä lisä-jarrukahvat. Jotenkin noita oppi kaipaamaan, kun cyclossa oli vastaavat. Tekevät vain ohjaamosta aika tiiviin. Stonga on Salsan Cowchipper 440-millsenä. Ja ei, kahvat ei harota ulospäin, kännyn laajakulma valehtelee. Olisi pitänyt kuvata ylhäältäpäin.

    Pyörähän on hieno!
    Ja lisäjarrukahvoja itsekin muistelen kaipauksella (entisessä cyclossa). Kun oma ajaminen tapahtuu paljon kaupungin kaduilla niin joissain paikoin sitä haahuilevia jalankulkijoita varoen ajaa yläotteella selkä suorana esim rautatieaseman ja kauppatorin edustalla. Tuommoset kahvat olis just näppärästi ulottuvilla.

  19. #6709
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.607
    ^Kiitos. Havaitsin itse, että yläotteella ajaessa koko ajan tuli käsillä haettua niitä lisäkahvoja. Juurikin kauppatorin edusta on sellainen paikka, missä noita arvostaa.

  20. #6710
    Hieno on, tulee rakentamiseen paineita......toisaalta taidan piileskellä pyörän kanssa Vantaan korvessa
    „Quäl dich, du Sau!“ (Udo Böltz)

  21. #6711
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    2.395
    Mitä?!? Eikö lisäjarrukahvat olekaan itse mauttomuus ja yksi pahimmista tyylirikoista mitä pyörän kanssa voi tehdä? Vähän niinkuin tennissukat lakerikengissä?

    Mulla kun on ollut tuollaiset käytössä toistakymmentä vuotta juurikin em. syistä. Nyt just mietin, että luopuisko niistä mutku ne ovat olleet aikasta kätevät...

    Lähetetty minun MI 9 laitteesta Tapatalkilla

  22. #6712
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.200
    ^Makuasia mutta itse lasken turhaksi painolastiksi, koskaan ei ole ollut tarvetta. Toisaaltaan jos jollakin tarvetta niin käyttäköön, kylläkään hyvin harvoissa pyörissä löytyy monissa vakiona.

  23. #6713
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.682
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    Tykkään vaan droppitangon ulkonäöstä (ajamisesta sillä en).
    Täällä vähän sama fiilis, tai tykkään minä ajamisestakin, mutta en tarpeeksi. Minä tykkään ehkä liikaa MTB osien yksinkertaisuudesta, korvattavuudesta ja niiden halpuudesta.

  24. #6714
    Liittynyt
    08/2016
    Viestit
    1.475
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jalkkis Katso viesti
    Mitä?!? Eikö lisäjarrukahvat olekaan itse mauttomuus ja yksi pahimmista tyylirikoista mitä pyörän kanssa voi tehdä?
    Nimenomaan on.
    Mutta itsensä nolaaminen ja siitä seuraava häpea kuuluu filllarointiin muutenkin.
    Ei kai sitä voisi muuten sulloutua mauttomiin trikoisiin ja vääntäytyä luonnottomaan ajoasentoon.
    Mä tykkäsin noista lisäkahvoista, sopi kaupunkiajoon kivasti ja oli niillä käyttöä.

  25. #6715
    Osien keräilyä
    „Quäl dich, du Sau!“ (Udo Böltz)

  26. #6716
    Shimano XTR, Ritchey, Fox Factory, 9,7kg. Ei kauhean kevyt, saisi puoli kiloa pois kevyemmillä renkailla.
    „Quäl dich, du Sau!“ (Udo Böltz)

  27. #6717
    „Quäl dich, du Sau!“ (Udo Böltz)

  28. #6718
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Etelä-Ranska ja Espoo
    Viestit
    808


    Vanhaa retroterästä syntymässä, osia odotellessa...


  29. #6719
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.705
    On tuossa maalissa hilettä vai onko pinta epätasainen?

  30. #6720
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Etelä-Ranska ja Espoo
    Viestit
    808
    Mustan pohjan päälle on vedetty hopeaväri, sen päälle "sateenkaarihilettä", sitten kolme kerrosta candylakkaa ja lopuksi vielä muutama kirkas lakkakerros. Pinta on melkein lasikuulan tasainen, vaikka kuvasta ei ehkä uskoisi. Lopullinen kiillotus on toki vielä tekemättä, kun on vielä tuore maalaus.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •