Tuossa aivan riittävä setti Shimanolle https://www.bike24.com/p2457466.html ja tuossa toinen missä myös tuo 7mm:n avain https://www.bike24.com/p2270622.html
Tuossa aivan riittävä setti Shimanolle https://www.bike24.com/p2457466.html ja tuossa toinen missä myös tuo 7mm:n avain https://www.bike24.com/p2270622.html
siis lääkeruiskun runko on kuppina siinä kahvanpäässä ilman mäntää. satulasta työnnät toisella ruiskulla nesteet pirttiin
^Niin joku tumpelo voisi tehdä. Ylempään myös hieman lientä valmiiksi ja HITAASTI alhaalta nestettä ylös niin kauan ettei tule kuplia jne... Hyviä ohjeita kyllä löytyy pilvin pimein.
Voiko Shimanon R7000 narukahvoilla käyttää 5700 jarruja? Eli onkohan niissä sama vaijerin vetopituus?
Varmaan, onneksi olen löytänyt oman tyylin ja tavan millä homma onnistuu kohtuu helposti ja luotettavasti. Joskus 15-20 vuotta sitten ostin muistaakseni Avidin ilmaussetin. Sen tärkein anti on kourallinen erilaisia nippoja, tähän asti ne on riittäneet kaikkiin jarruihin mitä on vastaan tullut. Ne ruutat ja letkut on jo kertaalleen vaihdettu.
Muistaakseni siellä oli myös sarja oliiveja ja niitä tukiholkkeja, tai ainakin nyt siellä pussissa on lajitelma kys.osia.
Tässä on erittäin hyvä Shimanon ilmausohje, voitelee samalla männät. Ilmasin juuri elämäni ensimmäisen kerran fillarin jarrun (SLX takajarru), toimi juuri niin kuin videossakin. https://youtu.be/piWBVDh1pTE Edit kannattaa oikeasti tsiigaa niin ei tarvitse hankkia mitään ruiskuja ja letkuja pelkkä kuppi riittää ja toki huoltopukki helpottaa. Syndicaten kisamekaanikko.Alkujaan tämän lähetti Jpukki;[URL="tel:3141570"
Bndit muokkasi tätä : 21.04.2022 at 07.44
Tuli laitettua tilaukseen tuommonen Shimanon kuppi samalla kun uudet jarrupalat tilasin. Lääkeruisku myös löytyy, mut jos vielä jostain löytyis pätkä tuommosta ohutta letkua, niin eiköhän niillä jotenki onnistuis toi ilmaus.
Itse olen kaipaillut jotain klipsua joka pitäisi letkun paikoillaan nipassa, kun ruiskulla työntää nestettä alhaalta ylöspäin. Shimanon kalliimmassa setissä sellainen olisi, mutta ostin pelkän kupin aikoinaan. Siinä on hyvä tuo tulppa, pitää homman siistinä. Ruisku on apteekista ja ohutta silikoniletkua oli jäänyt jemmaan muualta. Varmaan etra myy, myös autotarvikeliikkeistä löytynee sopivaa alipaineletkua...
Pitää kyllä uudestaan ilmailla takajarru piakkoin. Pientä vaeltelua on tuntumassa vaikka kevättalvella ilmasin...
Moi! Suunnittelen vaihtavani maantiepyörän takapakan paremmin tällaiselle ei-betonireidelle sopivaksi. Nyt siinä on 11-25 pakka paikoillaan. Jos vaihdan jonkun 11-28 tai 12-32 pakan tilalle, niin riittääkö vanhan ketjun pituus vai pitääkö ketju uusia samalla? Ja huomaako eron jo vaihtamalla "vain" 11-28 pakka nykyisen tilalle?
^Oma periaate on se, että ketju uusitaan aina kun takapakka uusitaan. Jos ketju on nyt oikein mitoitettu, niin se on liian lyhyt varsinkin tuolle 11-32 pakalle. Jos vaihdat 11-32 pakan, niin varmista että vaihtaja taipuu sen alle ja häkin kapasiteetti riittää kiristämään ketjua. Mitkä osat pyörässä on?
Vahva veikkaus että jos nykyistä ketjua ei ole lyhennetty minimiin niin 28 menee muttei 32. Jokatapauksessa ketjun uusiminen järkevää pakan vaihdon yhteydessä jos jonkinkin verran ajettu...
^Mallinumero löytyy pinnojen puolelta samoilta kohdilta kuin ulospäin lukee tuo Tiagra. Pienellä RD-jotain.
RD-4500 näkyy olevan.
https://si.shimano.com/pdfs/si/SI-5VX0A-000-ENG.pdf
Largest sprocket: 27T. 11-28 pakka varmaan vielä toimii, 12-32 tuskin.
Kiitos avusta! Vaihtoehtohan se on sekin, että jättää takapakan tuollaisekseen ja vaihtaa compact- kampisetin tilalle. Mulla on nyt vanhan ajan perus eli 39/53. Sen korvaaminen esim 34/50 olisi varmaan mulle ihan toimiva vaihtoehto.
Kampien vaihto on kelpo juttu tuohon tarpeeseen, noihin comppiskampiin on hyvin rattaita, hyvin monenlaisilla piikkiluvuilla, saa sopivat välitykset ja pyörä on kuin uusi.
Tyttöystävälle haettiin 3 vaihteinen (torpedo) naistenpyörä. Huomattiin vasta jälkikäteen että jalkajarru ottaa välillä kiinni vasta noin 1/4 kierroksen jälkeen varsinkin 1 vaihteella.
Mistähän tuo johtuu ja voiko korjata?
Jonkun verran noita takanapoja purkanut ja korjaillut mutta siitä on jo aikaa.
Jaahas, ohjauslaakerin alempi laakeri on täysin jumissa. Ihan tavallisen a headset ulkoisilla kupeilla tuo on mutta meneekö ketuiks jos olettaa tuon olevan ihan normaali EC34/28.6 / EC34/30? Runko on wanha Cicli B Cross Trekking Disc.
Onko muuta keinoa tietää oikea kuppikoko kuin ottaa kupit irti? KVG:lla en ole löytänyt rungon speksejä. Haarukka on ihan normi suora 1 1/8.
Itsellä sama tilanne pari viikkoa sitten. Pakko se on ulos saada, jotta saat mitat. Itellä ylä 41mm ja ala 50mm. Eri pyörä, mutta samankokoinen haarukka.
Pulimonni muokkasi tätä : 23.04.2022 at 17.00 Syy: Sekoilua....
No sain mä lopulta sen auki mutta onnistuin hukkaamaan yhden kehän kuulan nurtsille... Saaks noita alalaakerin kehiä erikseen? Ihan perus Ritchey Comp tuo olis.
Lähetetty minun MI 9 laitteesta Tapatalkilla
^ Joo tarttee maanantaina soitella lähiliikkeet läpi ja kysyä löytyykö.
Lähetetty minun MI 9 laitteesta Tapatalkilla
8-vaihteinen Shimano Altus. Osaisiko joku neuvoa mikä voisi olla vikana alaspäinvaihdossa. Valitsin on todella jäykkä isolta pienelle vaihdettaessa. 4.vaihteen kohdalla valitsin ei enää vaihda ja muuttuu ihan löysäksi. Tutkailin sitä vaihtajan sisällä olevaa jousta mutta en keksinyt mistä tuo voisi johtua. Ylöspäin vaihto tuntuisi toimivan normaalisti.
^Vaijeri nakelissa jossain liipaisimen päässä? Yhdessä huoltamassani pyörässä oli juurikin noin, kun vaijerin pää oli lähtenyt pois paikaltaan liipaisimen kolosta (XT M8000) ja kiilasi itsensä jumiin juurikin alaspäin vaihtaessa.
Tuli tuossa aamulla avattua XTR M9000 jarrukahva. Kahvan mäntä jumitti. Oli kyllä todella jumissa pohjassa, eikä meinannut lähteä millään liikkeelle. Lopulta kahvan mäntä lähti liikkeelle, kun puristelin ensin jarrusatulan männät pihalle toisella kahvalla, vaihdoin tuon M9000-kahvan tilalle ja puristin jarrusatulan männät takaisin sisään, jolloin paine vapautti kahvan männän pohjasta. Silti oli suuri työmaa saada itse mäntä pois kahvan sisältä, kun oli niin jumissa. Lopulta sain ulos. Hiomapaperilla siivu pois männän parista isoimman halkaisijan kohdasta, mäntä takaisin sisään, kahvan kokoaminen, ilmaus ja nyt on kyllä loistavan tehokas ja palauttava jarru. Huhheijaa.
Kirjanmerkit