GiantGarminElectrobike
Sivu 8 / 9 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 7 8 9 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 211 - 240 / 260

Aihe: Maxx huraxdax els

  1. #211
    Liittynyt
    04/2002
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    17
    Itse sain omani muutama viikko sitten lähes neljän kuukauden odotusajan jälkeen. Syytä noin pitkään toimitusaikaan en tiedä, mutta ilmeisesti nyt toimitukset tulevat sitten ripeämmin.

  2. #212
    Liittynyt
    12/2013
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    109
    Hei Kiituri,

    Voisitko laittaa kuvia että miten olet asian ratkaissut?

    T. Simo

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiituri Katso viesti
    Mulla on edessä kruunun alla pieni lipare ja viistoputkessa iso korkea lipare. Toimii hyvin.
    Sitä pientä takapään liparetta ei kannata poistaa. Se suojaa hiukan iskaria. Pistä lisäksi sellainen vaakasuoraan tuleva suora leveä vaikka solmuun menevä lipare nii suojaa täysin.

  3. #213
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti -W- Katso viesti
    No jos nyt lainataan jäsen Anza44:n vanhaa kuvaa vaikka tähän avuksi = tapahtuu sama kuin lähes jokaisella joustohaarukalla jos laittaa suoran lokasuojan alajalkojen kaaren päälle.

    https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...99fd7bc982.jpg

    Tuossa kuvassa STD Manitou pohjassa ja kuvakulma edestä päin = näkyykö alajalkojen välikaarta = ei näy. No missäs se on = kruunun takana piilossa.

    No entäs sitten = sitä sitten, että lokasuojan kun nyt kuvittelee sen päällä makaavaksi, niin tässä vaiheessa se on jäänyt kruunun ja kaaren välisen kiljotiinin runtelemaksi ja pahimmassa tapauksessa lukittanut eturenkaan ja kuski poistunut kyydistä tangentin suuntaan.

    Ja silloin kun keula pohjaa, vauhtia on yleensä hieman enemmän ja tilanne mahdollisesti muutenkin jo sillä "hilkulla".

    Eli ei todellakaan kovaa ajoa, vaan järki päähän ja kokeilemaan paikallaan miten käy, eikä sitten vauhdissa..

    (Ja miksi EXT:llä voi päästä vain säikähdyksellä johtuu siitä, että sen sisäänjoustoa on rajoitettu 20mm = alajalkojen yläkaari jää 20mm matalammalle ja kiljotiini ei ole niin raju, vaan saattaa selvitä vähän ruttuun menneellä lokarilla ja säikähdyksellä)
    Just näin äkkiä syntyy harhakuvitelma, myös renkaan mahtumisesta, kun se mahtuu kaaren sisää ja sehän ei sitä valitettavasti kerro sitä että nappaako kiinni keulan pohjatessa.

    Tästä syystä Esim Foxin OEM lokarit on kuvan mukaisia. Toki Mastodon STD.hen ei ainakaan voi kaareen kiinnittää lokaria mikä tulee kaaresta eteenpäin.

    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  4. #214
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.615
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Simo Ahtola Katso viesti
    Hei Kiituri,

    Voisitko laittaa kuvia että miten olet asian ratkaissut?

    T. Simo
    Ei ole nyt kuvaa omasta pyörästä mutta tässä on ne lokarit mitä käytän läskissä. Nuo on kevyitä ja joustavia ynnä suojaa erittäin hyvin. Tietty myös halpoja ja hyvin saatavissa. Kruunu alle tulevasta lipareesta ei ole muistikuvaa mistä se on ostettu tai minkä merkkinen.
    Ainoa harmi on takalokasuojan kiinnitysosa. Se menee turhan helposti poikki. Ratkaisin asian vahvistamalla sen lasikuidulla.
    https://www.prisma.fi/fi/prisma/sunn...kalokasuoja-26
    https://www.prisma.fi/fi/prisma/sunn...tulokasuoja-26

  5. #215
    Ei varmaan oikean kategorian alla mut jos jollain olisi tietoa Maxx:n pyöristä kyse.
    Paljonko pitää olla painetta Manitou Maran rungonjouston iskarissa jos painoo kuskilta löytyy se 100kg?

  6. #216
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.217
    Runkovalmistajan "sag" suosituksen perusteella määräytyy paine. Yleensä 20-30% pitäs olla.

    Pyörän sagin määrittämiseen on youtube videoita pullollaan.

  7. #217
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.217
    EDIT: Vahingossa tuplapostaus

  8. #218
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.751
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuminauha Katso viesti
    Runkovalmistajan "sag" suosituksen perusteella määräytyy paine. Yleensä 20-30% pitäs olla.

    Pyörän sagin määrittämiseen on youtube videoita pullollaan.
    Nykyäänhän suositaan mieluummin pientä kuin suurta sagia. Ja vielä kun on läski, niin lähtisin rakentelemaan jostain 15% sagista ja katsoisin miltä tuntuu.

  9. #219
    En löytänyt paine suosituksia mistä lähteä liikkeelle, olisiko jollain tietoa esim mikä on max paine tai vastaavaa. Nyt näytti olevan 7.35bar ja iskari pohjaa kyllä ihan heti.

  10. #220
    Liittynyt
    07/2019
    Viestit
    87

  11. #221
    No tuo juurikin on se iskari. Ja max paine yms tiedot löytyi myös. Kiitos tästä.

  12. #222
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.751
    Mun täysin epätieteellinen tapa asettaa lähtöpaineet:
    - eteen kuskin paino ajokunnossa (vaatteet) kiloina = paine PSI:nä. Eli satakiloinen kuski ja siihen vaatteita viidellä kilolla, niin 105 PSI

    - taakse kuskin paino ajokunnossa lbs:nä = paine PSI:nä. Kilon ja lbs:n suhde on 2,2. Eli 105 kiloa olisi sen 220-225PSI

    Noista sitten lähdetään haarukoimaan sägiä ja fiilistä.

  13. #223
    Siinäpä hyvä yleisohje jolla pääsee hyvin liikkeelle. Iso Kiitos ????

  14. #224
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.615
    ^^mitäs nuo on Suomalaisilla yksiköinä (SI) ?
    Nuo muinaiset Britannialaiset ei ole kovin tuttuja.

  15. #225
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiituri Katso viesti
    ^^mitäs nuo on Suomalaisilla yksiköinä (SI) ?
    Nuo muinaiset Britannialaiset ei ole kovin tuttuja.

    https://www.unitconverters.net/pressure/psi-to-bar.htm
    Kylätason pyöräilijä

  16. #226
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Mun täysin epätieteellinen tapa asettaa lähtöpaineet:
    - eteen kuskin paino ajokunnossa (vaatteet) kiloina = paine PSI:nä. Eli satakiloinen kuski ja siihen vaatteita viidellä kilolla, niin 105 PSI

    - taakse kuskin paino ajokunnossa lbs:nä = paine PSI:nä. Kilon ja lbs:n suhde on 2,2. Eli 105 kiloa olisi sen 220-225PSI

    Noista sitten lähdetään haarukoimaan sägiä ja fiilistä.
    Johan muuttui ajotuntuma kun paineet sai kohdilleen. Ei vaan ekahuollossa muistaneet niitä tarkistella

    Lähetetty minun SM-G975F laitteesta Tapatalkilla

  17. #227
    Jälleen vinkkejä neuvoja tarvitsisin Maxx Huraxdax pyörään liittyen. Mikä onkaan oikea ja sopiva ketju tähän pyörään kun tarvitsisin vaihto ketjut hankkia. Jokin Shimanon ketjuhan tässä on alkuperäinen, en vaan tiedä mikä. Mistä kannattaa ketjuja hankkia ja voiko jonkin muun merkkisiä ketjuja käyttää? Sorry kun minulla tällainen kysely ikä menossa mut kun on niin noviisi tällä saralla niin vinkkejä kaivataan.

  18. #228
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jämpti Katso viesti
    Jälleen vinkkejä neuvoja tarvitsisin Maxx Huraxdax pyörään liittyen. Mikä onkaan oikea ja sopiva ketju tähän pyörään kun tarvitsisin vaihto ketjut hankkia. Jokin Shimanon ketjuhan tässä on alkuperäinen, en vaan tiedä mikä. Mistä kannattaa ketjuja hankkia ja voiko jonkin muun merkkisiä ketjuja käyttää? Sorry kun minulla tällainen kysely ikä menossa mut kun on niin noviisi tällä saralla niin vinkkejä kaivataan.
    Jos on Shimanon 12 vaihteinen kaikki Shimanon 12 ketjut käy. Muihin ei kannata sekaantua. Ihan mistä vain pyöräliikkeestä missä niitä sattuu olemaan.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  19. #229
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.751
    Jos sulla on 1x11-voimansiirto, niin esimerkiksi tämä e-bike ketju:

    https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...ke-138-lenkkia

    tai sitten ihan normiketju:

    https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...701-11-v-ketju

    Verkkiksessä molempien varastosaldo 0, mutta noiden pohjalta voi etsiä muualta. Myös Shimanon HG601-ketju on käypäinen ja hieman halvempi.

    B-D:llä esimerkiksi tuota kasitonnista. B-D:llä postikulut kympin, joten yhtä ketjua ei kannata välttämättä lähteä sieltä tilailemaan.

    https://www.bike-discount.de/en/shim...UaAgK8EALw_wcB

    Enemmän sitä voimansiirtoa syö avustuksen käyttö, kuin se, että mikä ketju pyörässä on. Jos poljet koko ajan boostilla ja pienellä (50-60) kadenssilla, mutta isolla vaihteella, ihan sama mikä ketju on kiinni.

  20. #230
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.751
    Ja ketjun lisäksi tarvitset pihdit lukon avaamiseen ja sulkemiseen, ketjunkatkaisutyökalun ja venymämittarin.

  21. #231
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Jos on Shimanon 12 vaihteinen kaikki Shimanon 12 ketjut käy. Muihin ei kannata sekaantua. Ihan mistä vain pyöräliikkeestä missä niitä sattuu olemaan.
    Onko siis KMC:n ketjut kuraa 12v sähköpyörässä?
    Kylätason pyöräilijä

  22. #232
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Koheltaja Katso viesti
    Onko siis KMC:n ketjut kuraa 12v sähköpyörässä?
    Ei mutta Shimano on ainakin optimoinut omat 12 ketjut, rattaat ja pakat erilaisella muotoilulla. Siksi shimanon ketju ei toimi kunnolla normi NW rattaissakaan.

    Tosin en ole varma vaikka KMC tekisi erikseen shimano optimoituja ketjuja nykyään.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  23. #233
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.751
    Nyt pääsee Lahes kokeilee…

    https://lnhvuokraus.fi/

  24. #234
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.739
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Nyt pääsee Lahes kokeilee…

    https://lnhvuokraus.fi/
    Tuohan on tuttujen polkujen vieressä missä tulee ajeltua muutenkin, niin tuo olisi hyvä paikka käydä testaamassa ja toteamassa kuinka hyvä pyörä tuo oikeasti on, vaikka itselläni riittä hyvin tuo oma "halpisfättini (GZR Dominanc-e 2.0) ja mitään päivitystarvetta siihen puoleen ei ole, mutta joku 3h ajelu (65€) tutuilla poluilla antaisi kyllä hyvän käsityksen siitä mihin kyseinen pyörä pystyy.
    Pitääkin joku päivä ottaa tuo vuokraus omaan ohjelmaan.

  25. #235
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.217
    Voisi itsekkin jonkun mökkireissun yhteydessä kokeilla miltä tommonen tuntuu ajaa kesällä...

  26. #236
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    3.006
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Mun täysin epätieteellinen tapa asettaa lähtöpaineet:
    - eteen kuskin paino ajokunnossa (vaatteet) kiloina = paine PSI:nä. Eli satakiloinen kuski ja siihen vaatteita viidellä kilolla, niin 105 PSI

    - taakse kuskin paino ajokunnossa lbs:nä = paine PSI:nä. Kilon ja lbs:n suhde on 2,2. Eli 105 kiloa olisi sen 220-225PSI

    Noista sitten lähdetään haarukoimaan sägiä ja fiilistä.
    Aika hyvin täsmää omiin mittoihin ja säätöihin
    Kyllä se on ihan ajettava polku...

  27. #237
    Liittynyt
    10/2000
    Paikkakunta
    Lohja
    Viestit
    797
    Olikos täällä joku ELS:n omistaja, joka on ostanut uuden rungon rikkoutuneen EL:n tilalle? Mun EL-runko (Brose S) on "poikki", takuuseen korjaisivat, mutta kysyin myyjältä uutta runkoa/tarjousta. On tämmöinen tapaus kuulemma ollut.
    Eli jos joku on uuden rungon ostanut, niin kiinnostaa mihin hintaan. Voi laittaa vaikka YV, jos haluaa.

  28. #238
    Liittynyt
    10/2000
    Paikkakunta
    Lohja
    Viestit
    797
    Mulla saattaa nyt vaihtua Hura EL uuteen ELS:ään. EL koko on M ja olen ymmärtänyt, että ELS on hiukan pidempi. Omassa EL:ssä satula edessä, lyhyt stemmi ja vielä reilu backsweeppi tangossa, arveluttaa tuo koko :/
    Onkos täällä Uudellamaalla/pääkaupunkiseudulla jollain ELS koko M, jota pääsisi ihmettelemään ja koeistumaan?

  29. #239
    Onkos muilla tullut vastaan että kun n.500km tuli täyteen niin alkoi Manitoun haarukka lonksua? Pyörä kävi eka huollossa ja siellä ei tehty/tapahtunut mitään muutosta ja nyt alkaa olla 1000km mittarissa niin lonksuminen on aika voimakasta. Auttaisikohan ongelmaan että poistaisi paineet iskarista ja laittaisi uudelleen?
    Sitten toinen kummallisuus... Ajeltiin vaihtelevassa maastossa hiekkaharjuja, yhdessä jyrkässä nousussa välitykset oli jo hyvissä ajoin vaihdettu pienimmälle vaihteelle ja avustin boost-tilassa, kesken nousun kuului järkyttävän kova pamaus , mitään ei silmämääräisesti rikkoontunut. Jatkoin matkaa ja jokaisessa vähänkin enemmän voimaa vaativassa ajossa kuuluu tuon pamauksen jäljiltä napsuminen. Kotona tutkittu ketjut lenkki lenkiltä, pulttien kireydet tarkistettu (ei ollut löystymistä, momenttiavaimella tarkistettu) ketju puhdistettu ja voideltu. Mikähän voisi aiheuttaa ko napsumisen? Moottorina Shimanon EP8.

  30. #240
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.615
    ^vapaaratas taitaa olla syyllinen. Se on jäänyt puoliksi hampaalle ja kun voimaa käytetään, se luiskahtaa ja siitä pamaus. Noita on itelläkin ollut useammassakin kiekossa kun vapari alkaa olla kulunut.

Samanlaisia aiheita

  1. Maxxis Maxx-Ice nastarengas
    By mehukatti in forum Renkaat
    Vastaukset: 38
    Viimeinen viesti: 16.09.2020, 22.14

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •