HephaElectrobikeGiantFillari
Sivu 23 / 37 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 13 21 22 23 24 25 33 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 661 - 690 / 1088

Aihe: Continental GP 5000

  1. #661
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    ^ja eiks latexi ollu jossain testeissä kuitenkin nopeempi kun TPU

    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

  2. #662
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Qilty Katso viesti
    ^ja eiks latexi ollu jossain testeissä kuitenkin nopeempi kun TPU

    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla
    Niin siis just noin. Eli gp5000+tubolito on rullaukseltaan aika sama, mitä gp4000+latex.

  3. #663
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.023
    Aerocoach tehnyt oheisen testin. Brr ilmeisesti samansuuntainen.
    Mutuna; yleisesti niin että tubeless pienellä määrällä 20-30 ml litkua = vittorian latex.


  4. #664
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.397
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Niin siis just noin. Eli gp5000+tubolito on rullaukseltaan aika sama, mitä gp4000+latex.
    gp4000+latex vs gp5000+latex bar 6,9 ero 2,2 w
    gp5000+latex vs gp5000+revoloop bar 6,9 bar ero 0,3 w
    Lähde RR

    Eli ei se nyt ihan sama ole.

  5. #665
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arosusi Katso viesti
    Tämän testin perusteella eroa oli tosiaan paljon enemmän.

  6. #666
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    2.395
    Mites ajotuntuma latex vs tubolito? Onko eroa?

    Mulla on GP5000 + tubolito. Jouduin kerran turvautumaan contin perussisuriin (olisko ollut tour slim). Ajotuntuma heikkeni paljon. Gummista tuli epämukavan kova vaikka paineita tuskin oli 4 bar.

  7. #667
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.397
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Tämän testin perusteella eroa oli tosiaan paljon enemmän.
    Tuossa ei ole Revoloopin kevyintä versiota.
    Tuosta tarkempaa tietoa.
    https://www.bicyclerollingresistance...pu-inner-tubes

  8. #668
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arosusi Katso viesti
    Tuossa ei ole Revoloopin kevyintä versiota.
    Tuosta tarkempaa tietoa.
    https://www.bicyclerollingresistance...pu-inner-tubes
    Mjoo. Eroa ei juurikaan ole. Olisiko syynä latexin käyttöön noiden välillä kestävyys? Tuntuma eroon en oikein usko. Siis kun esimerkiksi quick-step ajoi latekseilla viime kaudella klassikoitakin.

  9. #669
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Biermanin GP5000S TR vertailu eri leveyksillä (25/28/30/32): https://www.bicyclerollingresistance...-tr-comparison

    TLDR; mittauksissa ainoa käytännön ero eri leveyksien välillä on ilmatila.

    Weight, Width, Height, and Thickness Measurements
    Tire GP 5000 S TR GP 5000 S TR GP 5000 S TR GP 5000 S TR
    Tire size 25-622 28-622 30-622 32-622
    Manufacturer part number 0101866 0101867 0101868 0101869
    Maximum Air Pressure 109 psi
    7.5 bar
    94 psi
    6.5 bar
    73 psi
    5.0 bar
    73 psi
    5.0 bar
    Test Air Pressure 80 psi
    5.5 bar
    72 psi
    5.0 bar
    69 psi
    4.8 bar
    65 psi
    4.5 bar
    Specified weight 250 grams 280 grams 300 grams 320 grams
    Measured weight 255 grams 266 grams 292 grams 310 grams
    Measured width 25.3 mm 28.0 mm 29.8 mm 31.4 mm
    Measured height 22.1 mm 25.4 mm 27.2 mm 28.8 mm
    Tread thickness 2.3 mm 2.2 mm 2.2 mm 2.2 mm
    Sidewall thickness 0.90 mm 0.85 mm 0.90 mm 0.85 mm
    Unmounted Casing Width 64 mm 74 mm 78 mm 84 mm
    Unmounted Tread Width 27 mm 31 mm 34 mm 37 mm
    Tread to Casing Ratio 42.2% 41.9% 43.6% 44.0%
    * Width and height measurements are taken with the tire mounted on a 17.8 mm internal width rim.
    The older I get the faster I was

  10. #670
    Eilen tuli ajettua ensimmäinen maantielenkki GP 5000S TR 32-millisillä. On kyllä mukavan tuntuiset renkaat. Vaikka reitillä asfaltti oli paikoin hyvinkin rupista ja rapautunutta, ei tullut tarvetta väistellä huonompia kohtia.

  11. #671
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.397
    https://www.bicyclerollingresistance...eless-vs-tubes

    RR testannut 5000 TR litkulla ja sisärenkailla

    "Using an inner tube with the Grand Prix 5000 S TR increases rolling resistance and weight.

    If you still want to run inner tubes, it's better to go with the "regular" clincher version of the Grand Prix 5000."

    Oho!

    Testissä käytetty 20 ml litkua.
    Sillä saa tiivistettyä mutta riittääkö se paikkaamaan vähääkään isomman reiän?
    Onko testattu vierintävastusta jos litkua on esim tupla 20 --> 40?

  12. #672
    Liittynyt
    03/2012
    Viestit
    46
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arosusi Katso viesti
    ...Onko testattu vierintävastusta jos litkua on esim tupla 20 --> 40?
    On, https://www.aero-coach.co.uk/tubeles...ing-resistance.

  13. #673
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Mielenkiintoisempaa olisi nähdä testejä, joissa verrataan litkujen paikkaavuutta maantiepaineilla. Omien kokemusten mukaan on aika sama, onko siellä renkaassa 20 vai 40ml stanin litkua. Ei se paikkaa niitä reikiä kuitenkaan käyttöpaineilla.

    Tosi pienikin määrä riittää siis tiivistämään renkaan asennuksessa. Yksi vaihtoehto on kantaa mukana esimerkiksi dartia tai vastaavaa ja vaahtopurkkia.

    Mutta siis maantiekauden alla oikeasti toimivat litkut kyllä kiinnostelisi. Silca on julkaissut mielestään parhaan aineen. Tuolla taisi olla testejäkin.

    https://silca.cc/pages/ultimate-sealant

  14. #674
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.397
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Topsi Katso viesti
    Kiitos!
    Yllättävän vähän vastus kasvaa kun käytetään suuria määriä, yli 60 ml.

  15. #675
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Tuossa silcan artikkelissa on kyllä kerrottu hyvin litkujen ongelmat. Eli paksumpi aine, jossa on mukana partikkeleita, kuivuu nopeammin. Varsinkin kesällä maantierenkaissa normi orange ei kestä kovinkaan kauaa.

    Silcan litkua ei saa lisätä venttiilin kautta, koska se tukkii tasan joka kerta venttiilin. Litkun lisäykseen on oma aine, jossa ei ole hiilikuitua mukana.

    Vaikuttaisi kokeilemisen arvoiselta. Mutta tosiaan tuo paikkauskyky maantiepaineilla on kuitenkin se ratkaisevin juttu.


  16. #676
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arosusi Katso viesti
    Kiitos!
    Yllättävän vähän vastus kasvaa kun käytetään suuria määriä, yli 60 ml.
    Niin itse en oikein usko litkun määrän lisäämisen hyötyihin. Kunnon reiän kanssa lammikko maassa on vaan isompi.
    Tärkeintä olisi se nopea paikkauskyky. Fiksumpaa olisi lisätä pieniä määriä tietyin väliajoin.

  17. #677
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.397
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    ... on aika sama, onko siellä renkaassa 20 vai 40ml stanin litkua. Ei se paikkaa niitä reikiä kuitenkaan käyttöpaineilla.
    [/url]
    Saa olla hyvää tavaraa että ehtii tukkimaan reiän kun paineet on 6 bar luokkaa ennen kuin paineet laskee niin alas ettei joudu pumppaus hommiin. Oleellisempaa itselle on onko se reikä tukossa kun co2 painaa sisään eli riittääkö 20 ml siihen.
    3 vuotta vanhalla mallilla ajettu, ei kauheasti kilometrejä, eikä kertaakaan ongelmia tien päällä eli aika varmat.

    PS Race vai perus Stania?

  18. #678
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Minusta kumpikaan stani ei paikkaa kunnolla maantiepaineilla.

    Ja juu, itsekkin ajanut paljon ihan kuivuneillakin litkuilla viistonnisilla. Tuon vuoksi se tosi jämy paikkaspray, dart ja co2 kombo voisi olla aivan riittävä. Kunnon kylkirikon kanssa voisi sitten nakata sisuria sisään.

    Mutta tässä näkee myös syyn, miksi olen siirtynyt espanjassa takaisin sisureihin Aika paljon kevyemmällä setillä pääsee varasisurin+paikkarasian kanssa. Ei vaan yksin uskalla ajella vieläkään ilman sisureita pitkiä lenkkejä.

  19. #679
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Tuossa frendi just linkkasi weightwheeniesin ketjua, jossa silcan kaveri juttelee litkutesteistä.

    https://weightweenies.starbike.com/f...rt=60#p1738360

    Kyllä se litkun lisääminen on vaan etu maantierenkaissakin. Eli enemmän litkua => parempi paikkauskyky ja pienempi droppi paineisiin.
    Tarttee lisätä itsekkin määrää varsinkin ennen kisoja.

  20. #680
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    369
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Kunnon kylkirikon kanssa voisi sitten nakata sisuria sisään.
    Minulla ainakin nuo oli kyllä niin tiukat asentaa että saattaa tien päällä jäädä sisuri nakkaamatta.

  21. #681
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hsr Katso viesti
    Minulla ainakin nuo oli kyllä niin tiukat asentaa että saattaa tien päällä jäädä sisuri nakkaamatta.
    Tuo ongelma pitäisi olla korjattu uudessa s mallissa. Itse en ole päässyt noita vielä testaamaan.

  22. #682
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    Tuo äskeisellä lenkkiyrityksellä rikkomani rengas aiheutti sen pääsin asentamaan contin 5k S TR.än. Oli tiukka Swissin kuitukehälle mutta näppivoimalla meni. Jalkapumpulla nousi kevyesti. Noin vartti meni. Katsotaan miten omassa fillarissa kulkee, toisella fillarilla tuli ihan positiiviset alkuvaikutelmat.

  23. #683
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    Ja takarengas samalla kaavalla. Pakko myöntää että helpoimmat ja kivuttomin asennus ikinä. Rengashan tuntuu heti paketista ottaessa aika jämerältä ja yllättäen pieneltä?! Piti jo paketista luntata että onko tuo joku 27,5. Tönärillä mitaten leveys 29mm pumpattuna lähelle valmistajan maksimisuositusta. Kyseessä siis 30mm kumi asennettuna 18 mm sisäkehälle. Huomion kiinnitti myös silmämääräisesti tarkastellun toleranssin lisäksi tuo huuli. Selvästi erilaisempi perinteisissä tubelesseissa. Selvästi näköjään conti on pistänyt paukkuja renkaan kehitykseen hookless kiekoille. Ihmettelisin jos joku saisi tuo tipautettua kehältä. Jos jotain voisi renkaalta toivoa niin jotain tälläistä se olisi. Täytyy sen tietysti totella kuljettajaa sekä antaa reisien määränä kyyti joka lienee ehkä se pääasia kuitenkin. Pitää nyt antaa kyytiä näille. Paineethan tuosta tippuu jonkinverran kunhan rengas ja litkut asettuu.

  24. #684
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    792
    Olen jokuset 5000 tl kumit ajanu kankaille. Kylkivuotoa esiintyy joissakin, joku on pitänyt kyljistä täysin heti asennuksesta alkaen.

  25. #685
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    Joo. Ihan ei vielä Corsa speedejä voita mutta katsotaan mihin näistä sitten on…

  26. #686
    Mavic UST ja GP5K on valmiiksi jo aika hankala parivaljakko. Lisäsin siihen vielä Vittorian Air-linerin ja sai vääntää, sekä ähkiä ihan tosissaan.

    Vinkkinä muille, laittakaa ihan suosiolla se Vittorian venttiili sinne heti aluksi, vaikka kuinka houkuttaisi käyttää vanhaa venttiiliä. Oli hetkellisesti meinaan sellanen tilanne, että mulla oli kumi vanteella, paineet kumissa ja sielu kädessä. Ohuella kuusiokololla sai sörkkiä venttiilinrungon läpi airlineria sivuun, että sai ilmat pois sieltä.

  27. #687
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.023
    Lainataann taas ketjua. Tanwall on vanhanaikaista, valkoset ne pitää nyt olla. Schwalbe pro one spartacus


  28. #688
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    1.727
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKO17 Katso viesti
    Lainataann taas ketjua. Tanwall on vanhanaikaista, valkoset ne pitää nyt olla. Schwalbe pro one spartacus

    Tanwall on juuri vanhanaikaisuutensa takia niin suosittu ja tämän uuden valkoisen jälkeenkiin tanwallin vanhanaikaisuus jatkuu menestyksekkäänä.
    "Veljesi ryssävihassa!"
    Voimaa ilosta.
    Viha on energiaa!

  29. #689
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.023
    Ajattelin lähinnä kun noita käytetään myös pelkästään värityksen puolesta moderneissa pyörissä

    Paris-Roubaixissa nähtiin myös Pirelli P Zerolta uusi tai ainakin uudella kuosilla oleva rengas. Ulkoasu F1:stä. Musta rengas, nimi isosti keltaisella ja vahva keltainen viiva kulkee renkaan kyljessä.


  30. #690
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.023
    Tuollainen olisi minusta hieno. Taisi tällä kertaa vain olla mainosmaalaus/pinta

Samanlaisia aiheita

  1. Continental Gatorskin
    By kmw in forum Renkaat
    Vastaukset: 7
    Viimeinen viesti: 17.09.2018, 14.55
  2. Continental Mud King
    By MK79 in forum Renkaat
    Vastaukset: 0
    Viimeinen viesti: 19.05.2018, 11.42
  3. Merida cyclocross 5000
    By Seniori in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 3
    Viimeinen viesti: 01.12.2017, 21.13
  4. Continental Racesport litkutus?
    By T.K. in forum Renkaat
    Vastaukset: 8
    Viimeinen viesti: 07.06.2017, 20.22
  5. Continental X-King
    By Mikko Kivi in forum Renkaat
    Vastaukset: 184
    Viimeinen viesti: 28.03.2015, 16.01

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •