FillariHephaElectrobikeGiant
Sivu 185 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 85 135 175 183 184 185 186 187 195 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.521 - 5.550 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

  1. #5521
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    Onhan noita renkaita tullut osteltua. Riittää kun on 3 aktiivisessa käytössä olevaa pyörää ja yks mukulalla.
    Laskin että 11 paria olisi. Varastossa voi olla jotakin vanhaa spessun rengasta. Pari settiä on roskiskamaa ehkä jonkun saturaisen saisi sisäkumilla ajettua. Pari settiä ei oikein innosta ja osa renkaista on eri alustoille. Parin vuoden välein tekemäni kevätsiivouksen yhteydessä hyväkuntoiset ja ajokelpoiset lahjoitan tuolle mielenterveysyhditykselle jotka fiksaa fillareita. Mä en tartte noista rahaa ja joku saa mielekästä puuhaa.

  2. #5522
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Kuronen Katso viesti
    ^Voihan se olla venttiili, mutta kahdesta kiekosta yhtä aikaa? Samoilla venttileillä ja samoilla kehillä, vaikka 650b-kokoisena, Pathfinderit taisivat pitää paineet heti asennuksesta.

    Kävin kuitenkin ulkoiluttamassa reilun kympin noita paineensa hukanneita, eivätkä ne ainakaan kotiin palattua tuntuneet pehmenneen.
    No näin mulla on ainakin ollut varmaan viimeiset kolme paria, ja kaikki eri kiekoilla. Sitä en muista oliko kaikissa vanhat venttiilit. Mutta osa vuotanut enemmän ja osa vähemmän.

    No ehkä ihan viimeisimmät piti, uudet kiekot ja venttiilit, kun nastat laitoin joulukuussa.

    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

  3. #5523
    K.Kuronen Guest
    ^Tarkoitatko sielua vai koko venttiiliä? Mistä muuten päättelit, että ventiili vuosi?

    Jos venttiili vuotaa juurestaan kehän sisään, niin jossakin vaiheessa nippeleiden juuresta tulee vaahtoa. Tiivistelitkun on toisaalta vähän vaikea löytää venttiilin juureen tiivistämään.

  4. #5524
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.705
    3 kpl WTB Resolute 42mm
    2 kpl Panaracer Gravelking SK 43mm
    2 kpl Panaracer Gravelking SK 38mm
    2 kpl WTB Nano 40mm
    2 kpl Maxxiss Rambler 40mm
    2 kpl Schwalbe G-One 35mm
    2 kpl Suomityres Routa 42mm

    No onhan noita renkaita kertynyt (ja en nyt ala edes listaamaan maasto- tai arkipyörän rengaskertoja tähän)

    Tosin toinen noista 38mm Gravelkingeistä on viallinen, korjasin sitä liimalla mutta en oo vielä testannut toimiiko vai joutaako heittää sillalta alas. Myös toinen Rambleri ja G-Onet on jo melko loppu. Iskemättömiä on leveämmät Gravelkingit ja kierros Resoluteja. Kai se pitäis viikonloppua silmälläpitäen askarrella Nanot alle, jos ajelis kelvejä ja maantienlaitaa.

    Rengasmuovilla kun vähän auttaa niin nousee jalkapumpulla. Routien kanssa meinas olla ongelmia kun tipahtavat keskiuraan ajatustakin nopeammin.

  5. #5525
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Kuka noin tekee? Ei monikaan. Poistunut nimimerkki PaH testaili ahkerasti renkaita, mutta onko muita? Ja stenu tietty jossain määrin.
    Itsekseni hymyilin tälle kommentille ja ajattelin odottaa hiukan. Ja tulihan tuohon noita vastauksia….

  6. #5526
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.112
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Itsekseni hymyilin tälle kommentille ja ajattelin odottaa hiukan. Ja tulihan tuohon noita vastauksia….
    Häh? Kiva että viihdyt, viihtyminen on elämän tarkoitus. Mut kerrataas:

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    ...En muista että 10-15 vuotta sitten olisi tullut renkaita paljon mietiskeltyä. Se oli joko Nobby Nic tai Racing Ralph ja niillä mentiin, niin pitkään kun kulutuspintaa riitti. Ei niitä vaihdeltu tai testailtu niin kuin nyt.
    Sää puhut tuossa passiivimuodossa... vaikka puhutkin ehkä itsestäsi? Kuka miettii, kuka vaihtelee, kuka testailee? Sinä vai yleisesti ottaen?

    Johon kommentoin

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Kuka noin tekee? Ei monikaan...
    Ilmoittautuneita ei montaakaan, Föhn ja kaakku:

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Föhn Katso viesti
    Onhan noita renkaita tullut osteltua. Riittää kun on 3 aktiivisessa käytössä olevaa pyörää ja yks mukulalla.
    Laskin että 11 paria olisi. Varastossa voi olla jotakin vanhaa spessun rengasta. Pari settiä on roskiskamaa ehkä jonkun saturaisen saisi sisäkumilla ajettua. Pari settiä ei oikein innosta ja osa renkaista on eri alustoille. Parin vuoden välein tekemäni kevätsiivouksen yhteydessä hyväkuntoiset ja ajokelpoiset lahjoitan tuolle mielenterveysyhditykselle jotka fiksaa fillareita. Mä en tartte noista rahaa ja joku saa mielekästä puuhaa.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kaakku Katso viesti
    3 kpl WTB Resolute 42mm
    2 kpl Panaracer Gravelking SK 43mm
    2 kpl Panaracer Gravelking SK 38mm
    2 kpl WTB Nano 40mm
    2 kpl Maxxiss Rambler 40mm
    2 kpl Schwalbe G-One 35mm
    2 kpl Suomityres Routa 42mm

    No onhan noita renkaita kertynyt .
    Eivät nuo kaksi nimimerkkiäkään mielestäni ole toteuttaneet kuvattua mietiskelyä, vaihtelua ja testailua. No kaakku ehkä.

    Toki 2 nicciä tekee jo 10% topicin aktiivisista kirjoittelijoista, mutta siltikin väitän ettei kyseessä olisi yleiseksi katsottava ilmiö.

    Lisäksi on otettava huomioon kymmenettuhannet harrastajat foorumin ulkopuolella. Heidän tekemisistään ei ole tietoa, mutta minun tuntemani harrastajat ostaa jotkut renkaat, ajavat ne loppuun ja sitten ostavat uudet renkaat miettimättä asiaa sen kummemmin.


  7. #5527
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Noo…

    Tuo nyt oli sellaista pohdiskelua asian tiimoilta. Perustuen siihen käsitykseen jonka olen luonut tässä vuosien aikana. Se on syntynyt alaa seuraamalla, kavereiden kanssa lenkillä jutellen ja myös itsekin renkaita testaillen.

    Voin olla väärässäkin, mutta minusta tuntuu että myös rengastarjonta on kasvanut kovasti viime vuosina. Merkkejä ja malleja on enemmän kuin aikoinaan. Ja osittain myös sen takia renkaat saa nyt isomman ”painoarvon” kuin ennen.

    Mutta millaisia kommentteja teillä muilla on tähän heittää?

  8. #5528
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Kuronen Katso viesti
    ^Tarkoitatko sielua vai koko venttiiliä? Mistä muuten päättelit, että ventiili vuosi?

    Jos venttiili vuotaa juurestaan kehän sisään, niin jossakin vaiheessa nippeleiden juuresta tulee vaahtoa. Tiivistelitkun on toisaalta vähän vaikea löytää venttiilin juureen tiivistämään.
    Siitä että kuplia alkoi muodostua venttiilin juureen, eli vuoti tiivisteen ja venttiilin reijän välistä. Dt swissin läskikehissä tuo venttiilivuoto teki kuplia myös lähimpien kevennyskolojen reunoihin jolloin tietty kuvittelin teippien vuotavan ja teippasin uusiksi useampaan kertaan.

    Voi olla että olen kiristänyt venttiiliä liikaa tai liian vähän, mutta on ne sitten tiivistynyt kun on litkujen kanssa ravistellut enemmän siinä venttiilin kohdalla, jos tiedät mitä meinaan. Joku on sanonut että sisurin pala olis hyvä lisätiiviste venttiilin juureen, mut ei oo tullut kokeiltua kun aina muka niin kiire.

    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

  9. #5529
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.112
    ^^ Onhan tuossa tekemisessäsi sellainenkin yksinkertainen tekijä, että olet eri ihminen ja harrastaja kuin 10-15 vuotta sitten. Siksi sinua kiinnostaa renkaat enemmän kuin ennen.

    Varmaan sama muillakin.

    Alkaa itse asiassa mennä jo kauas pahoista tubelessongelmista, pitäisi olla joku rengasfilosofia-aihe näille pohdinnoille.


  10. #5530
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti

    Voin olla väärässäkin, mutta minusta tuntuu että myös rengastarjonta on kasvanut kovasti viime vuosina. Merkkejä ja malleja on enemmän kuin aikoinaan. Ja osittain myös sen takia renkaat saa nyt isomman ”painoarvon” kuin ennen.

    Mutta millaisia kommentteja teillä muilla on tähän heittää?
    Renkaat saa varmaan nykyään isomman painoarvon, koska on alettu ymmärtää paremmin kuinka suuri merkitys niillä on ajolaatuun. Ennen pumpattiin kaikki kovaksi ja annettiin palaa.

    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

  11. #5531
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    ^ Kenties tyhmä kysymys, mutta oliko asia noin maastopuolellakin? Eikö siellä jo ennen tubeless-aikaa haettu alinta mahdollista painetta jolla selvitään ilman snake biteja?


    Maantiellähän oli lähtökohtaisesti selvää että renkaan tuli olla 23-millinen ja pumpattu 8 barin paineeseen. 25-milliset olivat lähinnä ylipainoisia harrastelijoita varten, mutta sellaisen saattoi laittaa taakse.

    25-millisistä tuli kunniallisia vasta joskus vuoden 2013 tienoilla kun markkinoille ilmestyivät uudet leveämmät ja aerommiksi kehutut vanteet. Nythän taitaa olla niin että 28-millinen on uusi normaali ja vakavasti itseensä suhtautuvat ja toisten lajiharrastajien ja -fanaatikkojen mielipiteistä kiinnostuneet tai riippuvaiset voivat ajaa leveämmilläkin.

  12. #5532
    K.Kuronen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Noo…

    Tuo nyt oli sellaista pohdiskelua asian tiimoilta. Perustuen siihen käsitykseen jonka olen luonut tässä vuosien aikana. Se on syntynyt alaa seuraamalla, kavereiden kanssa lenkillä jutellen ja myös itsekin renkaita testaillen.

    Voin olla väärässäkin, mutta minusta tuntuu että myös rengastarjonta on kasvanut kovasti viime vuosina. Merkkejä ja malleja on enemmän kuin aikoinaan. Ja osittain myös sen takia renkaat saa nyt isomman ”painoarvon” kuin ennen.

    Mutta millaisia kommentteja teillä muilla on tähän heittää?
    Mulla uusien renkaiden hankinta on ollut spontaania touhua, kuten yleensäkin kaikki kokeilut mun harrastuksissa -harrastan mielen virkistykseksi. Toki toisinaan taustalla on ollut joku närästävä juttu, jota lähden muuttamaan yllättäen itseni.

    Mun kritiikkini tubelessia kohtaan kohdistui siihen, että täyttä varmuutta asennuksen onnistumisesta ei ole ollut, eikä tullut. En ole löytänyt juurisyytä renkaan tyhjenemiseen asennuksen jälkeen. Jokin vuoto on myös ilmaantunut jo pitäväksi luokiteltuun asennukseen. Tästä on seurannut omalla kohdallani se, että renkaat saavat aiempaa selvästi suuremman huomion.

    Toisaalta tubelessit ovat selvästi vähentäneet halua renkaiden vaihtoon. Sisuriaikaan saatoin illalla vaihtaa toiset renkaat alle ennen aamun ajorupeamaa. Nyt samaa tehtävää hoitaa toinen kiekkopari. Olenkin ajatellut ostaa yhdet kiekot lisää.

  13. #5533
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Eikös renkaiden tarjonta ole tosiaan kasvanut eksponentiaalisesti? Kun tein alkuviikosta rengaskauppoja huomasin viihtyneeni rengassivuilla useampia tunteja, ja silti ostin parin, jota olin jo aiemmin ajatellut kokeilla. Tubelisaatio (viitaten otsikkoon) lienee tosiaan vähentänyt vaihtamishalukkuutta kuten Kuronen uumoili. Samaan aikaan ja vääjäämättömän sekä jokaista koskettavan ikääntymisen myötä on ainakin itselläni taloudellinen vauraus kasvanut. Tämä on merkinnyt sitä, että on tullut hommattua toisia kiekkoja. Pääsyy renkaiden pysymiseen kuukausikaupalla samoilla kiekoilla lienee kuitenkin edelleen se, että kun rengas on alkanut pitää ilmoja niin ei sitä heti halua vaihtaa. Tai sitten on muuten vain tullut laitettua alle hyvät gummit ja on parempaakin tekemistä.

    Ja renkaiden merkitys materiaaleineen, ilmanpaineineen, kuvioineen kontekstin lisäksi (asfaltti, hiekkatie, muta) ajotuntumaan on MERKITTÄVÄ. Rengas muodostaa sen kosketuspinnan, jolla pyörä on kuskeineen kiinni ajoalustalla. Esimerkiksi nykyinen käyttö-kakkos-gravelini (Kinesis Tripster AL) on joillain renkailla lähes sietämättömän kova, mutta kun vaihtaa asialliset renkaat alle ja pistää asianmukaset paineet niin meno muuttuu merkittävästi. Ja italialainen maantienielijä 23 mm ja 9 barin paineilla oli 10 vuotta sitten todella todella "tunnokas". Kaikki pienetkin kuopat ja saumat tuli koettua konkreetisti. Nyt kun alla on 26 mm renkaat n. 7 barin paineilla niin kyseessä on aivan eri pyörä. No, jälkimmäinen setti ei ole tubeless.

  14. #5534
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Kuronen Katso viesti
    Mun kritiikkini tubelessia kohtaan kohdistui siihen, että täyttä varmuutta asennuksen onnistumisesta ei ole ollut, eikä tullut.

    Toisaalta tubelessit ovat selvästi vähentäneet halua renkaiden vaihtoon.
    Sama.


    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

  15. #5535
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti
    ^ Kenties tyhmä kysymys, mutta oliko asia noin maastopuolellakin? Eikö siellä jo ennen tubeless-aikaa haettu alinta mahdollista painetta jolla selvitään ilman snake biteja?
    Mutta onko perimmäinen syy ollut parempi pito tuohon paineiden laskuun?

    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

  16. #5536
    K.Kuronen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Kuronen Katso viesti
    Eilen laitoin 38-milliset Pathfinderit kiekoille (DT GR 1600), litkuna Magic Milk HF. Ei tihkunut mistään, paitsi kyljestä yhden tuskin havaittavan tipan päästi. Pienet pyörittelyt ja kyljelleen yöksi. Ja aamulla kummassakin kumissa vain hieman painetta jäljellä. Todennäköisesti kyljet ovat aavistuksen huokoiset, että litku ei paikkaa, kun ei varsinaisesti vuodakaan.

    Seuraavaksi sitten kiekot alle ja ajamalla tiivistämään. Vaatinee pari, kolme ajokertaa, että pitää täysin.
    ...
    Tänään aamulla renkaat olivat pitäneet paremmin, mutta illan pumppauksista huolimatta olivat vähän pehmeät. Mistään ei tirise mistään, joten vaihdoin sielut uuteen, lisäsin litkua 30 milliä, nostin paineet ja pyörittelin renkaita vimmatusti.

    Heti kun ehdin, niin pitää käväistä vähän pidemmällä asennusajollla. Ehkä ne sitten alkavat pitää. Varuiksi pitänee hakea uudet venttilit, tai mieluummin parit parit. Ja litkua törppö. Jos häijyksi heittäytyvät, niin teippiä on onneksi varastossa.

  17. #5537
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Kuronen Katso viesti
    Heti kun ehdin, niin pitää käväistä vähän pidemmällä asennusajollla. Ehkä ne sitten alkavat pitää.
    Mahdollisesti, luultavasti ja toivottavasti. Monissa kellariasennuksissa olen havainnut, että ovat alkaneet pitää ilmoja vasta kun on käynyt lenkillä. Tämä voi tarkoittaa pientä riskiä, mutta oman kokemukseni mukaan varmin keino varmistaa erilaisten rengastanssien ja muiden manööverien sijaan litkujen tehokas jakaantuminen. Kohta varmaan parktuuli keksii jonkun laitteen, joka simuloi renkaan liikettä...

  18. #5538
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.325
    Parit viimeiset kiekot olleet niin toimivia tubelessin kanssa että huomasin arkipyörän renkaanvaihdon sisurin kanssa olevan paljon työläämpää. On tuolla joku rengas joka saattaa tyhjetä pidempään ajamatta olleessaan mutta nekin on yleensä alkanut pysymään tiiviinä muutaman täytön ja ajon jälkeen.

    Ja eikös se yleisesti ole ekologisempaa keskustella renkaista eikä holtittomasti ostella niitä?

  19. #5539
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    Mun mielestä kans oleellinen asia on tuo että rengas pyörii ja siinä on kuormaa päällä pitävyyden suhteen. En muista että kovin moni rengas olisi ihan kympin asennus ollut siten että ajamatta olisi pidempään ilmoja pitänyt.

  20. #5540
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Qilty Katso viesti
    Renkaat saa varmaan nykyään isomman painoarvon, koska on alettu ymmärtää paremmin kuinka suuri merkitys niillä on ajolaatuun. Ennen pumpattiin kaikki kovaksi ja annettiin palaa.
    Kyllä! Yhden Jamiksen ensisennusrenkaina oli Hutsun Pythonit, ja vieläkin moitin itseäni kun en tajunnut vaihtaa niitä pois.

    Eli renkaiden saama huomio on ihan hyväkin juttu.

    Ps: Viime elokuussa tilasin boost-navalla etukiekon odotamaan tulevaa keulan vaihtoa. Pyöräytin kiekolle uuden Rekon Race renkaan ja n 100 ml Stanin peruslitkua. Ja pistin kiekon varaston naulaan roikkumaan. Eilen otin uteliaana kiekon esille, niin vieläkin oli 0.5 bar painetta sisällä vaikka se on ollut koskematta yli puoli vuotta. Aika hyvin.

  21. #5541
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.199
    Ite tässä tullu yritysten ja erehdysten kautta siihen tulokseen, että en osta kuin tietyn valmistajan kiekkoja/vanteita, joilla olen huomannut kaikki tubeless hommat olevan todella helppoa ilman mitään napsauttimia tms (omassa tapauksessa DT Swiss tehdasteipatut M1700, H1900, XM1700, ERC1600).

    Helppouden määrittelen sillä, että rengas nousee vanteelle pylväspumplla ja pitää ilmat kohtuu hyvin ilman litkua.

    Muitakin luotettavia valmistajia varmasti on, mutta nämä olen tise todennut enkä ole viitsinyt merkkiä vaihtaa kun ei sieltä DT:n valikoimasta merkittäviä heikkouksia löydy omaan käyttöön (grävel ja maasto), paitsi ehkä hinta jossain malleissa.

    Renkaina ilman ongelmia on menty Maxxis, Panaracer, Vittoria, Continental, Schwalbe. Ainoat tuebeless ongelmat renkaiden kohdalla on ollut Suomi Tyres:n kanssa.

  22. #5542
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.686
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuminauha Katso viesti
    Ite tässä tullu yritysten ja erehdysten kautta siihen tulokseen, että en osta kuin tietyn valmistajan kiekkoja/vanteita, joilla olen huomannut kaikki tubeless hommat olevan todella helppoa ilman mitään napsauttimia tms (omassa tapauksessa DT Swiss tehdasteipatut M1700, H1900, XM1700, ERC1600).

    Helppouden määrittelen sillä, että rengas nousee vanteelle pylväspumplla ja pitää ilmat kohtuu hyvin ilman litkua.

    Muitakin luotettavia valmistajia varmasti on, mutta nämä olen tise todennut enkä ole viitsinyt merkkiä vaihtaa kun ei sieltä DT:n valikoimasta merkittäviä heikkouksia löydy omaan käyttöön (grävel ja maasto), paitsi ehkä hinta jossain malleissa.

    Renkaina ilman ongelmia on menty Maxxis, Panaracer, Vittoria, Continental, Schwalbe. Ainoat tuebeless ongelmat renkaiden kohdalla on ollut Suomi Tyres:n kanssa.
    Mulla on aika samanlaiset määritelmät ja kokemukset tällä lyhyellä tubeless-kokemuksella, helppoa on ollut paitsi Piikkisikojen kanssa

  23. #5543
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    261
    Onko millaisia kokemuksia litkusta ja co2:sta? Onko Stan's ainut, mikä "kammoaa" co2:ta, kun en ole varma onko muiden litkujen kohdalla osunut co2 varoituksia silmään? Mielestäni OKO Magic Milk HF kohdalla mainittiin ainakin jossain kaupassa, että toimii hyvin myös co2 kanssa, mutta yleisellä tasolla en muista nähneeni co2:sta mainitun noiden litkujen tuotesivuilla.

  24. #5544
    Liittynyt
    07/2020
    Viestit
    370
    Myös Schwalben litkussa on ohjeistus välttää co2:n käyttöä, mutta Schwalbe taitaakin olla pitkälti samaa tavaraa kuin Stani. En ole kyllä itse havainnut probleemaa Stanin ja hiilidioksidin kanssa.

  25. #5545
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    261
    Noh, hain nyt kuitenkin varuiksi taikamaitoa, niin ei tarvi sit miettiä, jos co2:ta käyttää, että pitäisikö vaihtaa ilmaksi heti tilaisuuden tullen tms. Stanin sivuilta tulkitsin, että lyhtentää käyttökelpoisuusaikaa ja ehkä vähentää tehoa, tai miten tuo "erottuminen" (tjsp separate) sitten ilmenee. "Prolonged exposure to CO2 can cause the sealant to separate and/or decrease the life of your sealant." Taikamaidosta sen sijaan mainitaan, että "Synthetic latex formula is wheel, tyre and CO2 friendly"

  26. #5546
    Liittynyt
    07/2020
    Viestit
    370
    Tuli eilen käännettyä Challengen getawayt alle inserttien kera. Voi jessus mikä ährääminen Rengas itsessään jo todella tiukka, eikä insertti ainakaan helpottanut olotilaa. Piti varta vasten käydä ostamasta biltemasta puristin, että sai rengas+insertti -yhdistelmän painettua keskiuraan. Silti on sormet hellänä tänään.

    Ja lopulta huomasin, että takarengas on vielä väärin päin...

  27. #5547
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ViP Katso viesti
    Tuli eilen käännettyä Challengen getawayt alle inserttien kera. Voi jessus mikä ährääminen Rengas itsessään jo todella tiukka, eikä insertti ainakaan helpottanut olotilaa. Piti varta vasten käydä ostamasta biltemasta puristin, että sai rengas+insertti -yhdistelmän painettua keskiuraan. Silti on sormet hellänä tänään.

    Ja lopulta huomasin, että takarengas on vielä väärin päin...
    Hahaha

    Mä en kyllä gravell renkaisiin inserttejä osaa kaivata, mutta ajankin suht isoilla renkailla. Sulle taisi nyt tulla se uusi 36mm koko, jonka kanssa insertissä on jo ideaa.

  28. #5548
    Liittynyt
    02/2011
    Viestit
    463
    Mullakin oli challenge gravel grinderit ihan järjettömän tiukat ekaa kertaa eastonin kiekoille asentaa.
    Nyt ne siirtyi zipp 303s kiekoille, niin oli helppo pistää päälle, mutta ei meinannut millään nousta, kuplat vaan pulppusi ympäri vannetta.

    Tänään sitten kevättä rinnassa eka lenkki kesäkumeilla, niin eikös saatana posahtanut kunnon reikä keskelle kulutuspintaa, eka jälki yli 3000 km ajossa ja samantien läpi.

    Järjetön vastatuuli niin ei kuullut kumin suhinaa, vasta kun tuntui löllöltä tajusin.
    Hieno kuorrutus koko perässä, sekä pyörän että miehen.

    Kamelinkakka reikään ja co2 perään. Ei ollut paha rasti, lenkin kokonais stoppiaika muutamine liikennevaloineen ja kumin paikkaamisineen 7min.

    Huomenna pitäisi äheltää challenge strada hltr:t 25 millisinä maantiepyörään, saas nähdä miten sormet ja pää kestää jos on nekin yhtä tiukat asentaa!

  29. #5549
    Liittynyt
    02/2011
    Viestit
    463
    Ja itselleni vastaten, 25mm stradat meni ilman kiroilua. Tiukat oli vääntää vanteelle, ja aikaa meni tuplat muihin kumeihin verrattuna, mutta sinne meni.

    25 millisinä todellinen leveys ja korkeus pari milliä vähemmän kuin pro oneissa, 24 vs 26 mm vanhanaikaisella zonda 2-way fit vanteella.

    Saas nähdä miltä tuntuu, onko liian kovat tubeleksesta huolimatta, eli pystyykö ajamaan 5 Bar paineilla tuolla ilmatilassa, kuten pro oneilla. Näistä olisi mahtunut 28 versiokin..

  30. #5550
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Suomen Turku
    Viestit
    1.560
    Jotenkin tätä ketjua lukiessa tulee epäuskoinen olo omaan onnekuuteen.

    Tähän mennessä läskirenkaat ovat tiivistyneet jo siinä vaiheessa, kun niitä on levittänyt vanteelle eikä maantienakeistakaan tullut ohi pihaustakaan tornipumpun kanssa. Ei ole kompuralla ollut käyttöä muutamaan vuoteen.

    Tähän mennessä Schwalben ja contin kumit tuntuvat pitävän paineensa out of the box, mutta esim Surlyissä ei tunnu olevan butyylipinnoitetta, eli tihkuvat alkuun kyljistä.

    Tosin ehkä nämä nykypuuhat tuntuvat helpoilta sen takia, kun vanteet ja renkaat ovat nykyisin kaikki tubeless yhteensopivia. Ensimmäiset tubeless-yhteensopivat vanteet taisivat tulla taloon kolmisen vuotta sitten, eivätkä renkaat alkuaikoina olleet tubeless-yhteensopivuudesta kuulleetkaan.

    Maantietubeleksen onnistumaan saaminen tavallisella clincher vanteella on karaiseva kokemus. Siihen en lähtisi uudelleen.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •