HephaElectrobikeGarminGiant
Sivu 64 / 67 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 14 54 62 63 64 65 66 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.891 - 1.920 / 1987

Aihe: 29" kiekot ja vanteet - kokemuksia ja kysymyksiä

  1. #1891
    Liittynyt
    07/2016
    Paikkakunta
    Nummela
    Viestit
    299
    Nextieltä suoraankin tilanneena: Toimitus on todella kallis! Viimeksi oli luokkaa 120€ kahdelle kehälle, eli hyvin nopeasti ollaan lähellä MCarbonin hintoja ja heiltä saa hyvän crash replacement -takuun. Ostin nyt toiset kehät heiltä, joskaan kiekot odottavat edelleen napoja niin en ole päässyt kokeilemaan. NXT29XMA35 tulee nyt ja edellisillä NXT29XM/XMA33 olen ajanut ~15000km.
    MTB Engineer -blogi: Http://mtbengineer.blogspot.com
    Yeti SB150, SB120, ARC
    Giant Revolt
    Orbea Wild

  2. #1892
    Liittynyt
    09/2020
    Viestit
    1.153
    Tässä tilailen uutta kiekkosettiä, ja kysyin puolasta tarjousta. Idea oli laittaa dt swissin kehät ja navat, mutta kasaaja tarjosi samaan hintaan newmenin kehiä. DT 350 navat 54t ratchetilla ja ex511 ja XM481 kehillä oli alkuperäinen idea, mutta newmeneillä painoa tulisi hieman vähemmän ja ilmeisesti kestävyys pitäisi olla vähintään yhtä hyvä kuin ex511 kehillä

  3. #1893
    Vähän samaa ollut itsellä myös mielessä. Mistä olet kiekkosettiä kyselly? Fithwheels?

  4. #1894
    Liittynyt
    09/2020
    Viestit
    1.153
    Sieltä kyselin joo.

  5. #1895
    Mitkä Newmanin kehät on kyseessä ja paljonko tulisi koko paketille hintaa?

  6. #1896
    Liittynyt
    09/2020
    Viestit
    1.153
    Viittä vaille kiekot tilattu fitwheelsistä, mutta foorumin antia googlaillessani löysin tällaisen Saksalaisen pajan: https://slowbuild.de/


    Sama setti satasen halvempi, mutta toki 36t vaparilla. Joku foorumilainen tuolta ilmeisesti ihan laadukkaat kiekot saanut hommattua, mutta Saksalaiselta foorumilta löytyi myös kasapäin kommentteja toimitusvaikeuksista ja huonosta kommunikaatiosta, että ehkä jätän kokeilematta onneani, vaikka hinta alkaa olla erittäin houkutteleva

    Fitwheels 54t vaparilla 490. Postit 30€ luokkaa molemmissa muistaakseni

  7. #1897
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.164
    Hyvä hinta tuokin tuollaisesta setistä.

  8. #1898
    Liittynyt
    09/2020
    Viestit
    1.153
    Kiekot tuli ja ihan hyvältä vaikuttaa. Pinnat korvakuulolta tasakireydellä, mitään raporttia tuolta ei tullut. Ei myöskään varapinnoja joten täytyy kysäistä vielä pituudet ja ottaa pari talteen. Se huono puoli noissa kisakireissä straightpull pinnoissa on, että kotimaan tarjonta on heti melko ohutta.

    975/860 sanoo keittiövaaka painoksi. Ensiasennuskiekkoihin verrattuna painonsäästöä tulee melkein 300g/pää.

    Laitoin etukiekolle jo kesärenkaan. Tubeless asennuus ei mennyt ihan yhtä helposti kuin oem kiekoille, joille tuo nousee pelkällä pumpulla. Pari napsua boosterista ja napsahti paikoilleen. Katsotaan tänään miten piikkisika nousee takakiekolle.

  9. #1899
    Liittynyt
    09/2020
    Viestit
    1.153
    Laitetaan vielä kuva

  10. #1900
    Kerrohan lisää kokemuksia, ku oot päässy ajaa. Ittee kiinnostaa sama kompo. Aluksi mietin XM1700, mut noi on samoissa painoissa ja kehät ilmeisesti kuitenkin kestää paremmin mm enskaa. Piikkisika ei oo paras verrokki tubelesasennukseen. Ainakin itsella sika vaatii boosterin, että saa nousemaan vanteelle.

  11. #1901
    Liittynyt
    07/2016
    Paikkakunta
    Nummela
    Viestit
    299
    Mulla on Newmenin SL.A.30 kehät olleet enskapyörässä pari kesää ja hyvin ovat kestäneet suorana. Muoto on sellainen, että vanteelle nosto on välillä vähän työlästä ja jalkapumpulla ei käytetylläkään kumilla puhettakaan, että nousisi. Kompuralla noussut aina hyvin. Sanoisin, että näissä paino ja kestävyys kohtaa ja ostaisin varmasti toistekin jos alukehät olisi haussa.
    MTB Engineer -blogi: Http://mtbengineer.blogspot.com
    Yeti SB150, SB120, ARC
    Giant Revolt
    Orbea Wild

  12. #1902
    Liittynyt
    09/2020
    Viestit
    1.153
    Ei tässä talvella oikein saa kestävyydestä osviittaa, mutta kyllä tuon litkutettuna -400g huomaa nastoillakin. Piikkisika meni sormilla nostaen vanteelle ja boosterilla hyllylle kerrasta. Tämä takarengas oli vielä pahempi kuin etunen. Ilmaa tuli renkaan ja vanteen välistä ja kulutuspinnassakin oli pari reikää viime talven perintönä. Olis varmaan kannattanu ajaa sisurilla talvi, mutta eihän sitä voi luovuttaa kun on jo litkut renkaassa...
    Edelleen vuotaa hiljalleen, mutta näyttäisi se tuosta asettuvan.

    Pitäisi päästä ajamaan peräkkäin tuollaisilla xm1700 kiekoilla kivikoissa, että osaisi verrata, mutta ensivaikutelma on oikein hyvä.

  13. #1903
    Otitko muuten millä nippeleillä nuo kiekot? Alu vai messinki?

  14. #1904
    Liittynyt
    09/2020
    Viestit
    1.153
    Alunippeleillä on noi.

  15. #1905
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.667
    Pitäis takakehä uusia ja mietin vaihtoehtoja.
    A) mcarbonilta kuitunen dh kehä. Hinta 349e paino 550g
    B) DT FR 560, hinta 75e paino 635g
    C) DT EX 511, hinta 82e paino 570g

    Tulossa enska henkisee ajoo/bike park. Lähtökohtaisesti kestävyys edellä. DT:t vaikuttaa hinnan ja painon puolesta järkevämmiltä, sais usean kehän kuitusen hinnalla. Ilmeisesti maailmallakin enskassakin suosittuja. Kuitusessa crash replacementtiä taas ja sietää eniten painolastia(180kg, DT 140/130kg). Vois kuvitella tuota kuituista erittäin kestäväksi ja olisi samalla marginaalisesti kevein. Kuitusen hinnalla töineen sais dt:ltä myös ihan kokonaisena kiekon jolloin nykyinen voisi jäädä varalle. Kuitenkin kiinnostaisi kokeila kuituhype, reserveihin ei valitettavasti budjetti tai järki taivu.

    Mietteitä tai muita vaihtoehtoja?

  16. #1906
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Pitäis takakehä uusia ja mietin vaihtoehtoja.
    A) mcarbonilta kuitunen dh kehä. Hinta 349e paino 550g
    B) DT FR 560, hinta 75e paino 635g
    C) DT EX 511, hinta 82e paino 570g

    Tulossa enska henkisee ajoo/bike park. Lähtökohtaisesti kestävyys edellä. DT:t vaikuttaa hinnan ja painon puolesta järkevämmiltä, sais usean kehän kuitusen hinnalla. Ilmeisesti maailmallakin enskassakin suosittuja. Kuitusessa crash replacementtiä taas ja sietää eniten painolastia(180kg, DT 140/130kg). Vois kuvitella tuota kuituista erittäin kestäväksi ja olisi samalla marginaalisesti kevein. Kuitusen hinnalla töineen sais dt:ltä myös ihan kokonaisena kiekon jolloin nykyinen voisi jäädä varalle. Kuitenkin kiinnostaisi kokeila kuituhype, reserveihin ei valitettavasti budjetti tai järki taivu.

    Mietteitä tai muita vaihtoehtoja?
    Mulla on nykyiset ex 1501. Kaks kautta ajettu ja nyt sain espanjassa takakiekkoon ison dentin. Laitoin tilaukseen Dtn 511 kehän. Mikä on luultavasti sama kun tuo 1501 kehä. Liputan ite kyllä dtn kiekoille. Näille renkaat nousseet ongelmitta ja tubeles onnistuu aina

    Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla

  17. #1907
    Liittynyt
    09/2020
    Viestit
    1.153
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Pitäis takakehä uusia ja mietin vaihtoehtoja.
    A) mcarbonilta kuitunen dh kehä. Hinta 349e paino 550g
    B) DT FR 560, hinta 75e paino 635g
    C) DT EX 511, hinta 82e paino 570g

    Tulossa enska henkisee ajoo/bike park. Lähtökohtaisesti kestävyys edellä. DT:t vaikuttaa hinnan ja painon puolesta järkevämmiltä, sais usean kehän kuitusen hinnalla. Ilmeisesti maailmallakin enskassakin suosittuja. Kuitusessa crash replacementtiä taas ja sietää eniten painolastia(180kg, DT 140/130kg). Vois kuvitella tuota kuituista erittäin kestäväksi ja olisi samalla marginaalisesti kevein. Kuitusen hinnalla töineen sais dt:ltä myös ihan kokonaisena kiekon jolloin nykyinen voisi jäädä varalle. Kuitenkin kiinnostaisi kokeila kuituhype, reserveihin ei valitettavasti budjetti tai järki taivu.

    Mietteitä tai muita vaihtoehtoja?
    Newmeniltä löytyy raskaampi endurokehä 590g tuon kevyemmän SL.A:n kaveriksi.

  18. #1908
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.667
    32 reikänen pitäisi olla. Hopen navat aattelin säilyttää käytössä ja muutenkin kestävyyden kannalta.

  19. #1909
    Liittynyt
    09/2020
    Viestit
    1.153
    Saa noita 32 reikäsenäkin, vaikka täältä

    En tiedä onko parempi kuin DT, mutta ainakin vaihtoehto

  20. #1910
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.667
    Harmillisesti ei oikeen löydy mitää kokemuksia tai revikkaa kuin noista köykäsemmistä vanteista. Ilmeisesti painoa sen verran, että ei innosta

  21. #1911
    Kellään kokemuksia Newmenin kuitukiekoista?

    Ollut trailipyörään kiekkosetti hakusessa ja sain tosi hyvän tarjouksen newmen xa25sl carbon kehistä DT:n 350 navoilla. Painoa tuolla setillä karvan alle 1400g ja tulisi 2,3” xc renkaille. Kaipa tuollainen xc painotteinen kiekkosetti kestää satunnaisesti reiluhkoa trailiajoa sen minkä nuo ohutkylkiset renkaatkin? Kuski 75kg.

    Rajuimmille lenkeille on sit olemassa vakiokiekot rouheammilla renkailla ja enskapyörä vielä erikseen.

  22. #1912
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    209
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JiiPee82 Katso viesti
    Kellään kokemuksia Newmenin kuitukiekoista?

    Ollut trailipyörään kiekkosetti hakusessa ja sain tosi hyvän tarjouksen newmen xa25sl carbon kehistä DT:n 350 navoilla. Painoa tuolla setillä karvan alle 1400g ja tulisi 2,3” xc renkaille. Kaipa tuollainen xc painotteinen kiekkosetti kestää satunnaisesti reiluhkoa trailiajoa sen minkä nuo ohutkylkiset renkaatkin? Kuski 75kg.

    Rajuimmille lenkeille on sit olemassa vakiokiekot rouheammilla renkailla ja enskapyörä vielä erikseen.
    Onko noita yleisesti myynnissä jossain hyvään hintaan?

    Painon ja nimen perusteella mietin että onko varmasti hiilariset vai alumiiniset. Hiilariset on Avanced ja alut Evolution, joka menee Newmenin omilla navoilla 1410g https://www.newmen-components.de/Kon...9-6eb3cc22fc7c

    Mulla Newmenin alumiiniset Evolution SL A30:set. Olen niihin ollut tyytyväinen, vaikka ei toki vastaa kysymykseen.

  23. #1913
    Joo kyllä on kuituiset ja painoa DT:n 350 navoilla joku 1350. Tämä setti siis olisi yksittäisenä tarjolla kasattuna.

  24. #1914
    Jos vahinkossa joku löytää slowbuild kaupan älkää tilatko sieltä näitä halpoja settejä.

    Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla

  25. #1915
    Ei ole kokemuksia tuosta slowbuildista, mutta jossain keskusteluissa tuohon myös törmännyt ja tältä pohjalta jättänyt selailun väliin.

  26. #1916
    Kaks kaveria sieltä tilannut ja ongelmia heti ekalla ajolla.

    Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla

  27. #1917
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.262
    Hokku, nuo Newman SL 25 Evolutionit painaa hieman enemmän kuin valmistaja ilmoittaa, 1568grammaa...

  28. #1918
    Tilattiin nyt kokeeksi toinen setti 25mm alumiinista ja toinen 25mm kuituista.

    Noista kasatuista kiekoista muuten voin suositella Puolalaista Fitwheels.eu pajaa. Hyvin kohtuuhintaista ja homma on toiminut aina hyvin. Mulla on nyt kaikkiin fillareihin kiekot tuolta.

  29. #1919
    Olisiko suositusta 29 kiekkopariksi kun ei viitsisi ruveta piikkisikoja irroittelemaan? Boost 110 ja 141 lukee navoissa. Edullisuus edellä.
    30T

  30. #1920
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.262
    ^Tuo "141" ihmetyttää?

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •