ElectrobikeHephaGiantGarmin
Sivu 24 / 39 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 14 22 23 24 25 26 34 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 691 - 720 / 1153

Aihe: Laskettelu

Hyvät lumet hemavanin alueella ja säätkin on suosinut

^Ai että on hienoo. Tuonne minäkin olen unelmoinu. Reissukaveri vaan hakusessa
    Täältä rovaniemeltä olis hyvä ponnistaa tuohon suuntaan.

Kerran päässyt itse sinne reilu 20 vuotta sitten, kun pääsin mukaan Oulusta Hemavaniin lähteneen lukioporukan matkaan. Bussin lastina tais olla lasketteluvälineiden lisäksi aika monta koppaa kaljaa, koska osa oli muistanut ettei Ruotsin puolella saa muuta kuin kakkosolutta. En mä niistä rinteistä muista kyllä mitään.

Onkos kukaan käyny täällä sallatunturilla offareita laskemas. Hissioffarit vissii on ihan ok mutta entä skinnattavat?
    Tuossa näyttäs olevan toinen tunturi viessä. Sallatunturi pohjoinen. Mutta ei löydy netistä mitää että siellä joku ois käyny laskeen.
    Sit ois ruuhitunturi mutta sinne ei taida autolla kovin lähelle päästä?

Ruuhitunturi on hyvä, mutta sinne on varsin vaikea päästä. Helpoin tapa lienee kävellä sitä ylläpidettyä vaellusreittien tai skinnata se suoraan päälle menevä murtsikkalatu. Autolla ei pääse lähellekään.

Se pohjoinen Sallatunturi on vissiin ihan laskukelpoinen myös. Hiihtokoulu siinä kahvilassa varmasti tietää päivän tilanteen.

^nojoo tuli käytyä tuola pohjoispuolella.
    Varmaan sieltä hyviä laskureittejä löytys mutta nää kelit on kyllä tehny tehtävänsä.
    Joko on jäässä tai uppoaa kiville.
    Pakkasta ja uutta lunta tarvis.
    Sallatunturin hissioffaritki näytti hyviltä. Jos vaan olis kelit kohillaa.

Ens sunnuntaina auton nokka kohti vuoria ja ihan vaan vähän olen täpinöissäni. 28-31.3 mäenlaskua ja ilmavirtaukset vaikuttaisivat vähän sellaisilta että saattaa tulla ihan OK uutta lunta. Viimeisen viikon aikana on tullut joku 50cm uutta lunta, eli toivottavasti jatkuu samanlaisena. Aloitetaan 28.3 Sunshine Villagesta ja kelien mukaan sitten katellaan josko lasketaan Lake Louisessa päivä tai jopa kaksi.
    6.7 WTF/kg

Entiiä. Pitäskö palata takasi salomoneihin enskaudeksi. Mulla väsyy jalat noissa dalbello lupo ax 120:ssä. Huiput skinnata ilman jäykistepalaa mutta laskemisessa väsyy. Liian jäykät.
    Ei oo oikeen hommasta tullu mitään tällä kaudella ku pakko lähtiä jo 3h jälkeen pois ku jalat niin väsyny.

Edelliset oli salomon qst pro 100:set. Niillä kyllä jakso mutta mielestäni anto kyllä liikaa periksi laskemisessa

^Noh palaan takasi niihin ku ne oli hyvät. uudempaa versiota vaan eli shift pro at 100 lähti tilaukseen ku halvennuksesta löyty. Vähän pehmeethän ne on mutta pääasia että ei kipeydy jalat

Mulla samat QST pro 100:set ja tykkäsin niistä todella paljon ennen kuin hankein uudet monot tänä talvena. Nyt tuntuu että Salomonit ovat todella pehmeät ja pyörii jaloissa. Jopa minä huomaan eron vaikka yleensä olen huono tuollaisissa nyansseissa.

Tulipas laskettua ja reissun tavoite, eli ainakin yhden lapsen ainakin jonkinlainen koukutus lasketteluun tuli saavutettua. Meni hiihtokeskusten jako aika putkeen, eli kaksi päivää Sunshinessa ja yksi päivä Lake Louisessa koska LL oli vähän turhan haastava aloitteleville junnuille, jopa vihreät rinteet olivat paikoin aika jyrkkiä ja keskuksen matalammasta sijainnista johtuen jäisiä. Mulle kyllä maistui Lake Louise paremmin kun sitä "hissioffaria" on aika paljon ja laskut ovat pidempiä. Rajoitetut alueetkin olisivat olleet auki, mutta mulla ei ollut laskukaveria, niin en edes lähtenyt haikailemaan niiden perään.

1400km on ajomatka "ovelta ovelle" mutta kahden kuskin taktiikalla se meni alle 14 tunnissa pys
    ähdyksineen.

Sunshine "Side Country"

Sunshine Wildside

Lake Louise, Eturinteiden suuntaan, En noille eturinteille ehtinyt kun oli takapuolellakin niin paljon laskettavaa.

6.7 WTF/kg

^Suorastaan vituttaa katella nuita vuoria

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcf Katso viesti
    ^Noh palaan takasi niihin ku ne oli hyvät. uudempaa versiota vaan eli shift pro at 100 lähti tilaukseen ku halvennuksesta löyty. Vähän pehmeethän ne on mutta pääasia että ei kipeydy jalat
    Joo-o kyllä noi salomonit oli hyvät taas. Suorastaan nautinto laskea. Ja laskeminen tuntu taas normaalilta. Tuntuu paljon tukevammiltaki ku dalbellot. Entiiä onko ne korkeammat tai jotai. Vaikka ei ole niin jäykät. Mutta sanoisin että on jäykemmät mitä QST. Yks solki tullu lisää

Dalbellojen kans ollu kyllä laskeminenki outoa. Tuntunu kokoajan että nyt on jotai pielessä. Epäilin eka että ne on siteet ku asennettu pari senttiä taaksemmas.
    Ne ei vaan sovi mun koipeen.

Ja tracereihin tullu taas läpi menny kivenisku. Nuissa taitaa olla normalia ohuempi tuo pohjamateriaali. Kevyet ku on

Luostolla mainiot kelit laskea vielä. Täydellinen kauden lopetus. Ellei sitte vielä pallakselle vappuna innostu. Riippuu keleistä.

hcf muokkasi tätä : 16.04.2022 at 18.01

Vielä onnistuu tämäkin laji ihan etelä-suomessa. Levi ja Saariselkä taitaa olla ainoat vihdin lisäksi auki..

Oho, aikamoista. Tais olla enkka Etelä-Suomessa.

Huomenna laskee äidit ilmaiseksi ja tiistaina viimeinen päivä kun hissit pyörii, jos toteutuu niin vihtiski on viimeinen keskus Suomessa joka sulkee hissit

Eikös Hyvinkään Sveitsi lupaillut vielä ma pitää rinteen auki...
    Vihti nokittaa sit päivällä.

Sent from my YAL-L21 using Tapatalk

Peak Skis á la Bode Miller: https://peakskis.com/

Äkkiseltään ei löytynyt tietoa, kuka/missä tehdään.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

^TGR:stä löytyy testikin. Agressiiviseen ja vaudikkaaseen laskuun, hyvä yleissuksi. Vaikka painoa ei ilmoitettu niin ei ehkä sieltä kevyemmästä päästä..

https://www.tetongravity.com/story/g...-peak-skis-104

https://www.extremskis.com/
    Ensiluokkaisia suksia... Ja haluttuja ??
    Uudenkarheat Project satkut löysivät uuden omistajan; LaClusaz.n ravintolan edestä.
    Nykyään kurvailen Opinioneilla, 98-millisillä.
    Onneksi maahantuonti on Lohjalla, JK- shopissa
    "tasamaiden suuri yksinäinen"

www.mtb-lohja.com

^ Joo mä olen kanssa ollut tyytyväinen ja kiva tukea Pohjoismaista independent-firmaa. Mulla on muutaman vuoden vanhat Opinion 108 Carbonit ja viime talven ajan lasketut Fusion 105 Carbonit, jotka on kyllä eniten quiver killerit kaikista mulla koskaan olleista suksista (jos oletus-quiver on sellainen, että siihen pitää sisältyä myös randottavat sukset).

Tässä tälle palstalle sopivaa hiihtomeininkiä: https://theradavist.com/southwest-sc...orado-to-utah/

“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Extrem Fusion Carbon 95 toimii minulla loistavasti telemarkissa, nopeat puolen/painonvaihdossa ja sopivan haasteelliset ettei tylsäksi käy rinteessä.
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora

Pitäs alkaa kehitteleen all-mountain suksia lähinnä rinneoffareille ja rinteeseen ku offareille ei pääse. Joten painosta ei väliä.
    Entiset on vähä turhan liian kapeat.

Ei ainakaan vielä löydy kovinkaan edullisesti varastonpoistoja

Salomon qst 98 tai elan ripstick 96 ois kova mutta 500€ näyttää olevan

Pitäs alkaa kehitteleen all-mountain suksia lähinnä rinneoffareille ja rinteeseen ku offareille ei pääse. Joten painosta ei väliä.
    Entiset on vähä turhan liian kapeat.

Ei ainakaan vielä löydy kovinkaan edullisesti varastonpoistoja

qst98 + griffonit 518e Sport-Conradilla.

^Joo sieltä löyty ihan hyviä tarjouksia

Otappa tavalla tai toisella yhteys Levin Stadiumiin, kun noinkin "lähellä" asut. Kysy mitä niillä olis tarjolla. Ainakin keväällä siinä oli leveitä suksia kuluttajaystävälliseen hintaan hyllyssä, 199-299€ ja tais kuulua siteet hintaan. Mut nyt meni mutulla tuo loppu.

Ite hommasin noi QST 98 sukset viime talvena. Ei mulla mitään kokemusta mistään ole, vuokrasuksilla olen laskenut viimesen vuosikymmenen, mutta olen kyllä todella tyytyväinen noihin. Ehkä noi on liian loysät jollain kovaa laskevalla tyypillä ainakin jäisillä rinteillä, mutta kyl noi mun käytossä toimi niin hyvin etten osaa oikeen mitään parempaa toivoa. Kunnon puuteria en ole noilla laskenut, oisko yhtenä päivänä ollut joku 10cm uutta tai uudehkoa lunta.
    6.7 WTF/kg

Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Ite hommasin noi QST 98 sukset viime talvena. Ei mulla mitään kokemusta mistään ole, vuokrasuksilla olen laskenut viimesen vuosikymmenen, mutta olen kyllä todella tyytyväinen noihin. Ehkä noi on liian loysät jollain kovaa laskevalla tyypillä ainakin jäisillä rinteillä, mutta kyl noi mun käytossä toimi niin hyvin etten osaa oikeen mitään parempaa toivoa. Kunnon puuteria en ole noilla laskenut, oisko yhtenä päivänä ollut joku 10cm uutta tai uudehkoa lunta.
    Joo jäykät ei kyl passaa olla. Ku pääasiassa offarilaskuun menee. Jäiset rinteet ei kiinnosta yhtää

Oispa lunta (no ei ehkä ihan vielä). Sähkopostiin putoilee taas kaikenlaista ensi talven diiliä, eli ehkä sitä "joutuu" harkitsemaan mäenlaskureissua jonnekin Helmi-Maaliskuulle
    6.7 WTF/kg

Oho. Rolloon avataan blue tomaton putiikki. Ihmetellykki miksi lapista ei löydy alan liikettä vaikka täällä kaikki käy laskeen.

Ostampa sieltä sukset sitte

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •