HephaGiantFillariElectrobike
Sivu 183 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 83 133 173 181 182 183 184 185 193 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.461 - 5.490 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

  1. #5461
    Liittynyt
    11/2005
    Paikkakunta
    Vaasan mlk
    Viestit
    1.074
    Taisi teippaukset pettää ja jouduin rakentamaan uudelleen. Nyt taas vaikuttaa siltä, että alkoi vuotaa venttiilin juuresta. Täytyy vesikokeella vielä varmistaa, mutta venttiilin tienoilla sihisee. Merkillistä, että tuo töhnä on innokas tukkimaan venttiilin mutta ei niinkään venttiilinjuurta. Hutsu Python ja Spank yhdistelmä kyllä tiivistyy heti kun renkaan laittaa kiinni, muutenhan tuossa olisi jo sisuri.

    Positiivistakin, läskissä on pitänyt ilmat jo kaksi vuotta eikä ole tarvinnut Caffelateksia lisätä.

    No nih. Sen verran tuli rassailtua tuota rengasta kahtena iltana, että sisuri meni jo helposti. Olipa tosi tiukka uutena.
    BB Holland muokkasi tätä : 23.02.2022 at 10.21

  2. #5462
    Onnistuuko FattyStipperilla tubeless projekti vaikka vanne ei ole tubeless ready? Rengas kyllä on.

  3. #5463
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.970
    ^Onnistuu melko varmasti.

    ^^laita sisurinpala venttiilin kannan alle lisätiivisteeksi.

  4. #5464
    ok, eli tältä sivulta tilaus?
    http://fattystripper.com/install.html
    Tuleeko jotain tullimaksuja yms?

  5. #5465
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.970
    Tulee varmaan. Sieltä itse tilasin joskus ennen kuin siirryin teipattuihin vanteisiin. Teipattu sen takia että voi vaihtaa renkaita. Fattystrippereiden kanssa menee aina stripperi roskiin.

  6. #5466
    ja jos ei tubeless vanne, niin teipeillä niitä ei saa pitäväksi?

  7. #5467
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Lpr:n kupeessa
    Viestit
    1.630
    Täälläkin keskustelua herättänyt hirvisäkki toimii yhtähyvin kuin fattystripper, kokemusta molemmista on. Huikeesti paljon halvempaa, jos vaikka tulee renkaanvaihtoja jne.

  8. #5468
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.970
    Kyllä teipilläkin saa tiiviiksi. Vanteen muoto reunalla on melkein se ratkaisevin, onko siellä sellaista harjannetta tai koloa mihin rengas hypähtää tai ei. Todella harvassa on kyllä ne oikeasti tubeless läskivanteet, melkein aina pitää teipata tai jotain. Jos tehtaalta tulee esim Mülefut on siinä teippaus.

    Omat teippasin kaksi ja puoli vuotta sitten teipillä joka löytyy Prismasta. Leikkasin vain vannenauhan kapeammaksi että teipillä oli tilaa tarttua. Ihan hyvät ja tiiviit tuli, ja on kestänyt monta renkaan irroitusta ja vaihtoa. https://www.prisma.fi/fi/prisma/telr...m-x-25m-vihrea




    Jos vanteessa on reikiä kannattaa ne tukkia ehkä kuumaliimalla;


    Jos nyt teippaisin teippaisin ehkä reunasta reunaan enkä jättäisi tuota ulointa osaa teippaamatta. Käytä sitten saippuavettä ettei rengas tartu teippiin nostaessa rengasta hyllylle.

  9. #5469
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Ei se tubelessvanne tarkoita tosiaan tuota teippausta, vaan sitä onko renkaassa hyllyä.

    Läskikehistä en tiedä mitään. Mutta ainakin normaaleissa non-tubeless fillarin kehissä ei välttämättä ole lainkaan hyllyä, jolloin rengas ei todellakaan tiivistyisi millään fattystriperilla, tai ehkä tiivistyisi, mutta blurbbaisi välittömästi alas. Läskikehissä voi hyvinkin olla kaikissa hyllyt. En tiedä.

  10. #5470
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.970
    Olen saanut ymmärtää että melkein kaikissa nykyisissä läskivanteissa on tuollainen ura tai hylly, mutta en voi mennä takuusen aivan kaikista halpaläskien vanteista. Irrottamalla rengas selviää kyllä millaiset mahdollisuudet on. Fattystripper ei tosin auta sekään siinä.

  11. #5471
    Liittynyt
    02/2000
    Paikkakunta
    HKI
    Viestit
    1.883
    Toi yllämainittu höyrynsulkuteippi on tod.näk karmeaa räkää kun sitä alkaa irrottaa. En suosittele myöskään pressu- enkä gorillateippiä. Niistäkin jää helvetilliset jäämät vanteeseen. Suosittelen läskivanteelle maatilateippiä ja sitä reunasta reunaan.

  12. #5472
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.970
    On kyllä totta että tuossa höyrysulkuteipissä on melko ikävää liimaa. Parasta olisi tietenkin tubeless teippi, mutta saatavuus on ollut aika huono.

  13. #5473
    Laittakaa hirvisäkkiä tai fattystripperi.

    Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla

  14. #5474
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Ei se tubelessvanne tarkoita tosiaan tuota teippausta, vaan sitä onko renkaassa hyllyä.

    Läskikehistä en tiedä mitään. Mutta ainakin normaaleissa non-tubeless fillarin kehissä ei välttämättä ole lainkaan hyllyä, jolloin rengas ei todellakaan tiivistyisi millään fattystriperilla, tai ehkä tiivistyisi, mutta blurbbaisi välittömästi alas. Läskikehissä voi hyvinkin olla kaikissa hyllyt. En tiedä.
    Näin just. Siinä kohtaa kun alatte poistamaan kumia kehältä, niin sen täytyy vaatia vähän voimaa että saa tippumaan hyllyltä, loput hoituu sit kyllä teipillä. Mut jos kumi putoaa itestään keskelle kehää niin ei kannata alkaa leikkimään.

    Mulla oli mondrakerissa just tollaset paskat kehät, revoloopin sisurit kun ei pitäny ilmaa niin aina oli kumi pudonnut kehältä. Ostin DtSwissin kehät ja heitin revoloopit roskiin, sen jälkeen ei ole tarvinnut leikkiä. Ja ihan vaan jessellä teipattu, hyllyltä hyllylle.

    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

  15. #5475
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.200
    DT swissin tubeless teippiä saa max 42mm. Vois sekin toimia fätissä.

  16. #5476
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Helsinki/Haaga
    Viestit
    105
    Eilen askartelin jumppakuminauhasta tubeless pohjat DT:n läskivanteisiin. Hyvin tuntuu toimivan. Fattystripperit olleet käytössä mutta ovat kertakäyttöisiä. Tuo jumppakuminauha on paksumpaa ja halvempaa. [IMG][/IMG][IMG][/IMG][IMG][/IMG]

  17. #5477
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.687
    Mulla tuli Mulefut SL 80:set suoraan tubeless vanneteipillä eli ei tarvinnut leikata. Kierros tätä per vanne: https://www.bikeshop.fi/Whisky-Parts...auppa/pRT2716/ ja hyvin on pitänyt. Riittää juuri sopivasti yksi rulla kahteen 27.5" vanteeseen.

  18. #5478
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lare Katso viesti
    Toi yllämainittu höyrynsulkuteippi on tod.näk karmeaa räkää kun sitä alkaa irrottaa. En suosittele myöskään pressu- enkä gorillateippiä. Niistäkin jää helvetilliset jäämät vanteeseen. Suosittelen läskivanteelle maatilateippiä ja sitä reunasta reunaan.
    Tämä ”maatilateippi” oli jopa tällaiselle maajussille entuudestaan täysin tuntematon käsite. Netistä löytyy tosiaan tuolla nimellä. Mutta mikä tekee maatilateipistä sen mitä se on eli miksi se ei jätä jäämiä, kuten nuo gorilla- ja pressuteipit jättävät ja joista on kokemusta vuosien varrelta? Hankkijan sivuilla todetaan seuraavaa: Aumateippi eli Polyeteeniteippi. Kemian osastolle menee (kuten maatalous muutenkin)

    Huomasin että maatilateipissä on myös 100 mm vaihtoheto, mikä on iloinen vaihtoehto erittäin tahmaavalle Clas Ohlsonilla myytävälle pressuteipille. Kiitän siis vinkistä.

    Laiskuuttani ja konservatiivina olen mennyt näillä teipeillä enkä ole jaksanut tutustua noihin hirvisäkkeihin ja fattystrippereihin, jotka ovat varmasti hyviä ratkaisuja. Lisäksi en ole jaksanut noita jäämiä poistaa poikkeuksena edellinen tubelosointi. Eivät ole nämä jäämät juuri menoa haitanneet tai esteettisiä arvoja kyseenalaistaneet siellä teippien alla.


    Sent from my iPad using Tapatalk

  19. #5479
    Liittynyt
    02/2000
    Paikkakunta
    HKI
    Viestit
    1.883
    Maatilateippi lienee jotain pakkausteippiä. Aika ohutta,vrt gorilla, ja helppo kiristää vanteelle. Sitä ei tarvitse asettaa paikalleen sisurilla.

    Kuvassa n.8kk vanteella ollut maatilateippi

  20. #5480
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Olen tykännyt helposta elämästä ja vältellyt ylimääräisiä suuria ponnistuksia. Mutta pitäisikö sitä itsekin rohkaistua ja ottaa keväällä Dudesta sisurit pois näiden teippien avulla. Kuinkahan pari vuotta vanhat JJ:t ilmaa pitäisi.

  21. #5481
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Olen tykännyt helposta elämästä ja vältellyt ylimääräisiä suuria ponnistuksia. Mutta pitäisikö sitä itsekin rohkaistua ja ottaa keväällä Dudesta sisurit pois näiden teippien avulla. Kuinkahan pari vuotta vanhat JJ:t ilmaa pitäisi.
    Eka tubelosointi tapahtui pari vuotta vanhalle Bud/Lou-combolle. Ja kun ilmaa alkoi mennä sisään lensi litkua ainakin kymmenestä reiästä renkaan ”kulutuspinnoilla”. Niin vaan alkoi pitämään reikien tukkeuduttua.


    Sent from my iPad using Tapatalk

  22. #5482
    Liittynyt
    09/2017
    Viestit
    249
    [IMG][/IMG]

    Ei varsinaisesti ongelma , mutta hikoilee huomattavasti kirkasta nestettä. Renkaat Johnny 5 ja Stan Race sealant litkut. Paineet ei vajene viikossa niin paljoa että pitäisi lisätä. Molemmat renkaat ja kauttaaltaan hikoilee.
    Novus Ordo Mundi

  23. #5483
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488
    ^Ihan sama mulla Race Kingien kanssa, kesäkiekkoja katsoin niin isot valumat joka puolella. Samaa kesälläkin. Seuraaville rallikunkuille pistän eri litkun.

  24. #5484
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Lpr:n kupeessa
    Viestit
    1.630
    ^ Sama. Just tilasin effettoa putelin, testaan sillä.

  25. #5485
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.687
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hphuhtin;[URL="tel:3132451"
    3132451[/URL]]^Ihan sama mulla Race Kingien kanssa, kesäkiekkoja katsoin niin isot valumat joka puolella. Samaa kesälläkin. Seuraaville rallikunkuille pistän eri litkun.
    Mulle sanottiin ainakin Hi5bikesissä viime keväänä suoraan että ei kannatta laittaa tuota racea vaan Stansin peruslitkua kun olin ostamassa ensimmäistä kertaa tubelesshommia.

  26. #5486
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Lpr:n kupeessa
    Viestit
    1.630
    Ei pysyny race kingeissä ilmat stanilla, eikä orangella. Molemmilla tuli läpi kyljistä ja kulutuspinnasta.

  27. #5487
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488

    Pahoja Tubeless ongelmia!

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bndit Katso viesti
    Mulle sanottiin ainakin Hi5bikesissä viime keväänä suoraan että ei kannatta laittaa tuota racea vaan Stansin peruslitkua kun olin ostamassa ensimmäistä kertaa tubelesshommia.
    Se perus-stani taas ei ole itsellä paikannut oikein mitään, tiivistänyt on kyllä suht ok. Orange Seal on toiminut parhaiten tiivistämiseen koska se tekee kattavan kalvon, ja on se reikiäkin paikannut, mutta perhana sen pois siivoaminen on ihan hirveä homma kun stäni lähtee vaan pyyhkimällä

  28. #5488
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488

    Pahoja Tubeless ongelmia!

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tinke77 Katso viesti
    Ei pysyny race kingeissä ilmat stanilla, eikä orangella. Molemmilla tuli läpi kyljistä ja kulutuspinnasta.
    Ilmat mulla kyllä stänillä hyvin pysyneet vaikka litkut tulee läpi, vähän mystistä. Se minkä olen huomannut on, että stänin litku vanhenee aika äkkiä. 6kk vanha (siis avattu pullo) toimii selvästi huonosti. Onneksi litkua menee useisiin kiekkopareihin, tietää että enpä säästele..

    Ostin halpis-WTB-rangerit hetki sitten wigglestä (12€/kpl ) ja niissä stäni näyttää pysyvän hyvin, ei ole tihkunut.

  29. #5489
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Itse olen käyttänyt pääsääntöisesti perus-Stania ja vaikeimmissa tapauksissa (kun tiivistyminen on ollut epävarmaa) käyttänyt race-versiota. Perustyytyväinen olen ollut, mutta muitakin litkuja katsellut vuosien varrella. Tuosta race-versiosta sen verran että ei ole venttiilejä tukkinut (mistä varoitellaan), mutta on ollut huomattavasti perusversiota paremmin paikkaavaa. Hankalaa saada venttiiliaukosta sisään, mikä myös ohjeissa ainakin ennen kerrottiin.

    Ainoa ongelma oli aikanaan, ei siis enää, se että paikkaus ei tapahtunut tie- tai mettäoloissa toivotusti. Tai aina silloin tällöin petti. Taustalla oli lähes aina se, että litkua ei enää ollut renkaan sisällä - syystä tai toisesta. Siten litkutason tarkastukset silloin tällöin ovat paikallaan eli sielu pois ja vaikka pieni & ohut nippuside venttiiliaukosta sisään ja nestepinnan tarkistus, sitten sielu ja ilmat sisään ja menoksi.


    Sent from my iPad using Tapatalk

  30. #5490
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.826
    Kyllä itsellä on pysynyt Race King RS:ssä ilmat sisässä eikä litkukaan ole hikoillut. Racea käytössä. Ei ole ollut nyt ajossa neljään kuukauteen, niin nyt on renkaat tyhjät, mutta muuten pitäisivät noin viikon verran ajopaineet. Toki ennen joka lenkkiä tulee aktiivikaudella tarkistettua paineet.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •