HephaGiantFillariElectrobike
Sivu 183 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 83 133 173 181 182 183 184 185 193 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.461 - 5.490 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

Taisi teippaukset pettää ja jouduin rakentamaan uudelleen. Nyt taas vaikuttaa siltä, että alkoi vuotaa venttiilin juuresta. Täytyy vesikokeella vielä varmistaa, mutta venttiilin tienoilla sihisee. Merkillistä, että tuo töhnä on innokas tukkimaan venttiilin mutta ei niinkään venttiilinjuurta. Hutsu Python ja Spank yhdistelmä kyllä tiivistyy heti kun renkaan laittaa kiinni, muutenhan tuossa olisi jo sisuri.

Positiivistakin, läskissä on pitänyt ilmat jo kaksi vuotta eikä ole tarvinnut Caffelateksia lisätä.

No nih. Sen verran tuli rassailtua tuota rengasta kahtena iltana, että sisuri meni jo helposti. Olipa tosi tiukka uutena.
    BB Holland muokkasi tätä : 23.02.2022 at 10.21

Onnistuuko FattyStipperilla tubeless projekti vaikka vanne ei ole tubeless ready? Rengas kyllä on.

^Onnistuu melko varmasti.

^^laita sisurinpala venttiilin kannan alle lisätiivisteeksi.

ok, eli tältä sivulta tilaus?
    http://fattystripper.com/install.html
    Tuleeko jotain tullimaksuja yms?

Tulee varmaan. Sieltä itse tilasin joskus ennen kuin siirryin teipattuihin vanteisiin. Teipattu sen takia että voi vaihtaa renkaita. Fattystrippereiden kanssa menee aina stripperi roskiin.

ja jos ei tubeless vanne, niin teipeillä niitä ei saa pitäväksi?

Täälläkin keskustelua herättänyt hirvisäkki toimii yhtähyvin kuin fattystripper, kokemusta molemmista on. Huikeesti paljon halvempaa, jos vaikka tulee renkaanvaihtoja jne.

Kyllä teipilläkin saa tiiviiksi. Vanteen muoto reunalla on melkein se ratkaisevin, onko siellä sellaista harjannetta tai koloa mihin rengas hypähtää tai ei. Todella harvassa on kyllä ne oikeasti tubeless läskivanteet, melkein aina pitää teipata tai jotain. Jos tehtaalta tulee esim Mülefut on siinä teippaus.

Omat teippasin kaksi ja puoli vuotta sitten teipillä joka löytyy Prismasta. Leikkasin vain vannenauhan kapeammaksi että teipillä oli tilaa tarttua. Ihan hyvät ja tiiviit tuli, ja on kestänyt monta renkaan irroitusta ja vaihtoa. https://www.prisma.fi/fi/prisma/telr...m-x-25m-vihrea

Jos vanteessa on reikiä kannattaa ne tukkia ehkä kuumaliimalla;

Jos nyt teippaisin teippaisin ehkä reunasta reunaan enkä jättäisi tuota ulointa osaa teippaamatta. Käytä sitten saippuavettä ettei rengas tartu teippiin nostaessa rengasta hyllylle.

Ei se tubelessvanne tarkoita tosiaan tuota teippausta, vaan sitä onko renkaassa hyllyä.

Läskikehistä en tiedä mitään. Mutta ainakin normaaleissa non-tubeless fillarin kehissä ei välttämättä ole lainkaan hyllyä, jolloin rengas ei todellakaan tiivistyisi millään fattystriperilla, tai ehkä tiivistyisi, mutta blurbbaisi välittömästi alas. Läskikehissä voi hyvinkin olla kaikissa hyllyt. En tiedä.

Olen saanut ymmärtää että melkein kaikissa nykyisissä läskivanteissa on tuollainen ura tai hylly, mutta en voi mennä takuusen aivan kaikista halpaläskien vanteista. Irrottamalla rengas selviää kyllä millaiset mahdollisuudet on. Fattystripper ei tosin auta sekään siinä.

Toi yllämainittu höyrynsulkuteippi on tod.näk karmeaa räkää kun sitä alkaa irrottaa. En suosittele myöskään pressu- enkä gorillateippiä. Niistäkin jää helvetilliset jäämät vanteeseen. Suosittelen läskivanteelle maatilateippiä ja sitä reunasta reunaan.

On kyllä totta että tuossa höyrysulkuteipissä on melko ikävää liimaa. Parasta olisi tietenkin tubeless teippi, mutta saatavuus on ollut aika huono.

Laittakaa hirvisäkkiä tai fattystripperi.

Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Ei se tubelessvanne tarkoita tosiaan tuota teippausta, vaan sitä onko renkaassa hyllyä.

Läskikehistä en tiedä mitään. Mutta ainakin normaaleissa non-tubeless fillarin kehissä ei välttämättä ole lainkaan hyllyä, jolloin rengas ei todellakaan tiivistyisi millään fattystriperilla, tai ehkä tiivistyisi, mutta blurbbaisi välittömästi alas. Läskikehissä voi hyvinkin olla kaikissa hyllyt. En tiedä.
    Näin just. Siinä kohtaa kun alatte poistamaan kumia kehältä, niin sen täytyy vaatia vähän voimaa että saa tippumaan hyllyltä, loput hoituu sit kyllä teipillä. Mut jos kumi putoaa itestään keskelle kehää niin ei kannata alkaa leikkimään.

Mulla oli mondrakerissa just tollaset paskat kehät, revoloopin sisurit kun ei pitäny ilmaa niin aina oli kumi pudonnut kehältä. Ostin DtSwissin kehät ja heitin revoloopit roskiin, sen jälkeen ei ole tarvinnut leikkiä. Ja ihan vaan jessellä teipattu, hyllyltä hyllylle.

Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

DT swissin tubeless teippiä saa max 42mm. Vois sekin toimia fätissä.

Eilen askartelin jumppakuminauhasta tubeless pohjat DT:n läskivanteisiin. Hyvin tuntuu toimivan. Fattystripperit olleet käytössä mutta ovat kertakäyttöisiä. Tuo jumppakuminauha on paksumpaa ja halvempaa. [IMG][/IMG][IMG][/IMG][IMG][/IMG]

Mulla tuli Mulefut SL 80:set suoraan tubeless vanneteipillä eli ei tarvinnut leikata. Kierros tätä per vanne: https://www.bikeshop.fi/Whisky-Parts...auppa/pRT2716/ ja hyvin on pitänyt. Riittää juuri sopivasti yksi rulla kahteen 27.5" vanteeseen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lare Katso viesti
    Toi yllämainittu höyrynsulkuteippi on tod.näk karmeaa räkää kun sitä alkaa irrottaa. En suosittele myöskään pressu- enkä gorillateippiä. Niistäkin jää helvetilliset jäämät vanteeseen. Suosittelen läskivanteelle maatilateippiä ja sitä reunasta reunaan.
    Tämä ”maatilateippi” oli jopa tällaiselle maajussille entuudestaan täysin tuntematon käsite. Netistä löytyy tosiaan tuolla nimellä. Mutta mikä tekee maatilateipistä sen mitä se on eli miksi se ei jätä jäämiä, kuten nuo gorilla- ja pressuteipit jättävät ja joista on kokemusta vuosien varrelta? Hankkijan sivuilla todetaan seuraavaa: Aumateippi eli Polyeteeniteippi. Kemian osastolle menee (kuten maatalous muutenkin)

Huomasin että maatilateipissä on myös 100 mm vaihtoheto, mikä on iloinen vaihtoehto erittäin tahmaavalle Clas Ohlsonilla myytävälle pressuteipille. Kiitän siis vinkistä.

Laiskuuttani ja konservatiivina olen mennyt näillä teipeillä enkä ole jaksanut tutustua noihin hirvisäkkeihin ja fattystrippereihin, jotka ovat varmasti hyviä ratkaisuja. Lisäksi en ole jaksanut noita jäämiä poistaa poikkeuksena edellinen tubelosointi. Eivät ole nämä jäämät juuri menoa haitanneet tai esteettisiä arvoja kyseenalaistaneet siellä teippien alla.

Sent from my iPad using Tapatalk

Maatilateippi lienee jotain pakkausteippiä. Aika ohutta,vrt gorilla, ja helppo kiristää vanteelle. Sitä ei tarvitse asettaa paikalleen sisurilla.

Kuvassa n.8kk vanteella ollut maatilateippi

Olen tykännyt helposta elämästä ja vältellyt ylimääräisiä suuria ponnistuksia. Mutta pitäisikö sitä itsekin rohkaistua ja ottaa keväällä Dudesta sisurit pois näiden teippien avulla. Kuinkahan pari vuotta vanhat JJ:t ilmaa pitäisi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Olen tykännyt helposta elämästä ja vältellyt ylimääräisiä suuria ponnistuksia. Mutta pitäisikö sitä itsekin rohkaistua ja ottaa keväällä Dudesta sisurit pois näiden teippien avulla. Kuinkahan pari vuotta vanhat JJ:t ilmaa pitäisi.
    Eka tubelosointi tapahtui pari vuotta vanhalle Bud/Lou-combolle. Ja kun ilmaa alkoi mennä sisään lensi litkua ainakin kymmenestä reiästä renkaan ”kulutuspinnoilla”. Niin vaan alkoi pitämään reikien tukkeuduttua.

[IMG][/IMG]

Ei varsinaisesti ongelma , mutta hikoilee huomattavasti kirkasta nestettä. Renkaat Johnny 5 ja Stan Race sealant litkut. Paineet ei vajene viikossa niin paljoa että pitäisi lisätä. Molemmat renkaat ja kauttaaltaan hikoilee.
    Novus Ordo Mundi

^Ihan sama mulla Race Kingien kanssa, kesäkiekkoja katsoin niin isot valumat joka puolella. Samaa kesälläkin. Seuraaville rallikunkuille pistän eri litkun.

^ Sama. Just tilasin effettoa putelin, testaan sillä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hphuhtin;[URL="tel:3132451"
    3132451[/URL]]^Ihan sama mulla Race Kingien kanssa, kesäkiekkoja katsoin niin isot valumat joka puolella. Samaa kesälläkin. Seuraaville rallikunkuille pistän eri litkun.
    Mulle sanottiin ainakin Hi5bikesissä viime keväänä suoraan että ei kannatta laittaa tuota racea vaan Stansin peruslitkua kun olin ostamassa ensimmäistä kertaa tubelesshommia.

Ei pysyny race kingeissä ilmat stanilla, eikä orangella. Molemmilla tuli läpi kyljistä ja kulutuspinnasta.

Pahoja Tubeless ongelmia!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bndit Katso viesti
    Mulle sanottiin ainakin Hi5bikesissä viime keväänä suoraan että ei kannatta laittaa tuota racea vaan Stansin peruslitkua kun olin ostamassa ensimmäistä kertaa tubelesshommia.
    Se perus-stani taas ei ole itsellä paikannut oikein mitään, tiivistänyt on kyllä suht ok. Orange Seal on toiminut parhaiten tiivistämiseen koska se tekee kattavan kalvon, ja on se reikiäkin paikannut, mutta perhana sen pois siivoaminen on ihan hirveä homma kun stäni lähtee vaan pyyhkimällä

Pahoja Tubeless ongelmia!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tinke77 Katso viesti
    Ei pysyny race kingeissä ilmat stanilla, eikä orangella. Molemmilla tuli läpi kyljistä ja kulutuspinnasta.
    Ilmat mulla kyllä stänillä hyvin pysyneet vaikka litkut tulee läpi, vähän mystistä. Se minkä olen huomannut on, että stänin litku vanhenee aika äkkiä. 6kk vanha (siis avattu pullo) toimii selvästi huonosti. Onneksi litkua menee useisiin kiekkopareihin, tietää että enpä säästele..

Ostin halpis-WTB-rangerit hetki sitten wigglestä (12€/kpl ) ja niissä stäni näyttää pysyvän hyvin, ei ole tihkunut.

Itse olen käyttänyt pääsääntöisesti perus-Stania ja vaikeimmissa tapauksissa (kun tiivistyminen on ollut epävarmaa) käyttänyt race-versiota. Perustyytyväinen olen ollut, mutta muitakin litkuja katsellut vuosien varrella. Tuosta race-versiosta sen verran että ei ole venttiilejä tukkinut (mistä varoitellaan), mutta on ollut huomattavasti perusversiota paremmin paikkaavaa. Hankalaa saada venttiiliaukosta sisään, mikä myös ohjeissa ainakin ennen kerrottiin.

Ainoa ongelma oli aikanaan, ei siis enää, se että paikkaus ei tapahtunut tie- tai mettäoloissa toivotusti. Tai aina silloin tällöin petti. Taustalla oli lähes aina se, että litkua ei enää ollut renkaan sisällä - syystä tai toisesta. Siten litkutason tarkastukset silloin tällöin ovat paikallaan eli sielu pois ja vaikka pieni & ohut nippuside venttiiliaukosta sisään ja nestepinnan tarkistus, sitten sielu ja ilmat sisään ja menoksi.

Kyllä itsellä on pysynyt Race King RS:ssä ilmat sisässä eikä litkukaan ole hikoillut. Racea käytössä. Ei ole ollut nyt ajossa neljään kuukauteen, niin nyt on renkaat tyhjät, mutta muuten pitäisivät noin viikon verran ajopaineet. Toki ennen joka lenkkiä tulee aktiivikaudella tarkistettua paineet.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •