FillariGiantHephaElectrobike
Sivu 52 / 52 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 42 50 51 52
Näyttää tulokset 1.531 - 1.542 / 1542

Aihe: Cervelo

  1. #1531
    Liittynyt
    11/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    208
    Mitä Cervelolle on muuten foorumilla käynyt? Eikö se ollut takavuosina jumalmerkki joka ei tehnyt mitään väärin ja jonka kaikki halusivat?

  2. #1532
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.212
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tuntsan Palo Katso viesti
    Mitä Cervelolle on muuten foorumilla käynyt? Eikö se ollut takavuosina jumalmerkki joka ei tehnyt mitään väärin ja jonka kaikki halusivat?
    Lökäpöksyt ovat vallanneet foorumin.

  3. #1533
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Hypetys lähti ehkä eniten Samu Ilosen myötä liikkeelle. Toni Tonin Tonikin tais kasata näyttävän keposen Cervolon joka oli palstalla näytillä.
    Mutta tästä on jo aikaa tosi paljon. Kauan ennen levyjarruja jne. Joskus itsekin mietin kovasti R3 tai S3 ostamista. Ja ai että sitä kauhistelua kun eka S5 julkaistiin. En itsekään meinannut lämmetä koverrettuun satulaputkeen eli renkaan muotoa mukailevaan muotoiluun. Oli uutta silloin.

  4. #1534
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.389
    Itselläni on 2018 mallinen Cervelo S3 joka hoitaa enemmänkin tehtäväänsä trainerissa. Meni tovi löytää hyvä ajoasento tuossa. Kun ostin fillarin jonka runko koko vastasi mahdollisimman lähelle aikaisempia fillareitani eli 54cm runko, kopioin edellisestä fillarista mittoja joita sitten yritin soveltaa Cerveloon. Kuitenkaan jokin ei täsmännyt, meni tovi kun huomasin että satulaputken kulma poikkesi jonkin verran aikaisemmista fillareistani. Satulaputki kallistuu jonkin verran kauemmas keskiön linjasta taaksepäin verrattuna aikaisempiin fillareihini, siis useamman sentin. Kaiketi kuului Cervelon aero geometriaan.

  5. #1535
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.212
    Kun mittoja siirretään vanhasta uuteen, niin ensimmäinen tarkistettava kohde on satulan setback, eli matka keskiöstä satulan nokkaan.

    Tuota jos ei tee, niin mikään muukaan ei täsmää. Ostaa huonolla tuurilla stemmiä sun muuta väärin.

  6. #1536
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.389
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Kun mittoja siirretään vanhasta uuteen, niin ensimmäinen tarkistettava kohde on satulan setback, eli matka keskiöstä satulan nokkaan.

    Tuota jos ei tee, niin mikään muukaan ei täsmää. Ostaa huonolla tuurilla stemmiä sun muuta väärin.
    Juurikin näin. Onneksi uudempi fillari tuli ostettua tuosta viisastuneena.

  7. #1537
    Olen hankkimassa uutta pyörää ja vaihtoehtoina käytännössä ovat Cervelo Caledonia-5 Force tai Rival. Paljon on tullut pohdiskeltua, pitäisikö tässä kohtaa säästää vai panostaa. Mitä mieltä kokeneemmat ovat?

  8. #1538
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    1.135
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tuntsan Palo Katso viesti
    Mitä Cervelolle on muuten foorumilla käynyt? Eikö se ollut takavuosina jumalmerkki joka ei tehnyt mitään väärin ja jonka kaikki halusivat?
    Kun tuottaa läjäpäin sontaa ja ylihinnalla käy näin.

    Vastustan tyranniaa viimeiseen asti
    Ei lähde saatana Moskovasta, njet

  9. #1539
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti granq Katso viesti
    Olen hankkimassa uutta pyörää ja vaihtoehtoina käytännössä ovat Cervelo Caledonia-5 Force tai Rival. Paljon on tullut pohdiskeltua, pitäisikö tässä kohtaa säästää vai panostaa. Mitä mieltä kokeneemmat ovat?
    Rival ja Force osasarjojen välillä ei ole toiminnallista eroa, käytännössä ainoat erot ovat Rivalin sirommat kahvat ja koko osasarja painaa valmistajan ilmoituksen mukaan 223g enemmän kuin Force. Jos painoero häiritsee niin vaihtamalla Force kampisarjaan ero on käytännössä olematon.

    Force -version kiekot ovat himpun verran modernimmat (leveys) ja aerommat (korkeus), navat on molemmissa samat. Pieni etu Force -versiolle, mutta ei ainakaan paperilla mitään merkittävää ottaen pyörän kohderyhmä.

    Aika minimaalisia eroja spekseissä kun miettii että hintaeroa on melkein pari tonnia. Rival on järkivalinta ja jos kiekot alkaisi myöhemmin kaduttamaan niin päivitys on helppo ja riihikuivaa jäisi vielä sievoinen summa ylikin vrt. Force.
    The older I get the faster I was

  10. #1540
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.389
    Ei selitä hintaeroa kuin pieneltä osin mutta onko force versiossa wattimittari kun taas rivalissa ilmeisesti ei ?.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  11. #1541
    Jep, force versiosta löytyy ja rivalista ei

  12. #1542
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti huotah Katso viesti
    Rival ja Force osasarjojen välillä ei ole toiminnallista eroa, käytännössä ainoat erot ovat Rivalin sirommat kahvat ja koko osasarja painaa valmistajan ilmoituksen mukaan 223g enemmän kuin Force. Jos painoero häiritsee niin vaihtamalla Force kampisarjaan ero on käytännössä olematon.

    Force -version kiekot ovat himpun verran modernimmat (leveys) ja aerommat (korkeus), navat on molemmissa samat. Pieni etu Force -versiolle, mutta ei ainakaan paperilla mitään merkittävää ottaen pyörän kohderyhmä.

    Aika minimaalisia eroja spekseissä kun miettii että hintaeroa on melkein pari tonnia. Rival on järkivalinta ja jos kiekot alkaisi myöhemmin kaduttamaan niin päivitys on helppo ja riihikuivaa jäisi vielä sievoinen summa ylikin vrt. Force.
    Tätä vähän ajattelinkin. Kiekot voi päivittää sitten myöhemmin, jos tulee tarve. Wattimittari tosin olisi ollut ihan kiva, mutta sekään ei ole mikään välttämättömyys.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •