FillariElectrobikeHephaGiant
Sivu 70 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 20 60 68 69 70 71 72 80 120 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.071 - 2.100 / 4142

Aihe: Paksut GG renkaat

  1. #2071
    Liittynyt
    03/2013
    Viestit
    46
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Qilty Katso viesti
    ^eikös se kuitenkin ole saanut huomiota kun rengastilat on kasvanut? Ja lisäks kaikenmaailman joustoja tullut, vaikka Bmc Urs Lt, joustaa kymmeniä millejä molemmista päistä. Ei kai sen enempää voi soralla tarvita
    Jep, ihan ilmeisimmät hyödyt on jo kerätty. Sitten kun vauhdit kasvavat lähelle maantienopeuksia, niinkuin ne huippukuskeilla kisoissa tekevät, niin aerodynamiikalla alkaa olla niin merkittävä rooli ettei renkaita kannata määräänsä enempää turvottaa. Rungosta jouston repiminen taas lienee hankalampaa sekä teknisesti että markkinainertian vuoksi.

    Juttelin erään kaverin kanssa, joka oli aika intensiivisesti pyrkinyt kvantifioimaan leveiden kumien aerovastusta, ja ajoi testejä seuraavilla setupeilla:
    A) Contin RaceKing 650b 2,25" matalaprofiilisella, kevyellä kiekolla -- tätä pienempää vierintävastusta lienee vaikea saada
    B) 700c 38mm Contin Terra Speed aerokiekolla

    Hänen tulokset osoittivat, että 30km/h vauhtiin asti läskimpi oli nopeampi, ja sitten vauhdin kasvaessa pienempi aerovastus voitti. 45km/h ero oli hänelle 20-30w luokkaa, mikä siis on jo sellainen tekijä joka kertoo kuka tippuu letkasta.

    Mä oon nyt mietiskellyt, että koska takakumin ja kiekon aerovaikutus on murto-osa etupään vastaavasta, ja toisaalta takapäässä on enemmän painoa "huonommin jousitettuna", niin lyömällä läskiä perään ja rimpulaa keulaan voisi päästä ihan merkittävästi kovempaa.

    Taakse sellainen lakuvanne maasturikumilla ja eteen täysi aerokiekko vannetta kapeammalla kumilla: pehmeä takaa mutta jämäkkä ohjata. Jos olisi vielä joku spessun futureshock tai redshiftin joustostemmi, niin saattaisi rallattaa aika kivasti.

    Olisi muuten kiva nähdä miten sellaiset täysjoustogravelit pärjää nopeusvertailuissa!

  2. #2072
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti epakesa Katso viesti
    Jep, ihan ilmeisimmät hyödyt on jo kerätty. Sitten kun vauhdit kasvavat lähelle maantienopeuksia, niinkuin ne huippukuskeilla kisoissa tekevät, niin aerodynamiikalla alkaa olla niin merkittävä rooli ettei renkaita kannata määräänsä enempää turvottaa. Rungosta jouston repiminen taas lienee hankalampaa sekä teknisesti että markkinainertian vuoksi.

    Juttelin erään kaverin kanssa, joka oli aika intensiivisesti pyrkinyt kvantifioimaan leveiden kumien aerovastusta, ja ajoi testejä seuraavilla setupeilla:
    A) Contin RaceKing 650b 2,25" matalaprofiilisella, kevyellä kiekolla -- tätä pienempää vierintävastusta lienee vaikea saada
    B) 700c 38mm Contin Terra Speed aerokiekolla

    Hänen tulokset osoittivat, että 30km/h vauhtiin asti läskimpi oli nopeampi, ja sitten vauhdin kasvaessa pienempi aerovastus voitti. 45km/h ero oli hänelle 20-30w luokkaa, mikä siis on jo sellainen tekijä joka kertoo kuka tippuu letkasta.

    Mä oon nyt mietiskellyt, että koska takakumin ja kiekon aerovaikutus on murto-osa etupään vastaavasta, ja toisaalta takapäässä on enemmän painoa "huonommin jousitettuna", niin lyömällä läskiä perään ja rimpulaa keulaan voisi päästä ihan merkittävästi kovempaa.

    Taakse sellainen lakuvanne maasturikumilla ja eteen täysi aerokiekko vannetta kapeammalla kumilla: pehmeä takaa mutta jämäkkä ohjata. Jos olisi vielä joku spessun futureshock tai redshiftin joustostemmi, niin saattaisi rallattaa aika kivasti.

    Olisi muuten kiva nähdä miten sellaiset täysjoustogravelit pärjää nopeusvertailuissa!
    Kuulostaa loogiselta ja tukee tosiaan omiakin arvioita. Leveä nappulakumi on rajusti hitaampi, kun mennään gravell lenkeillä asfalttiosuuksia kovaa ryhmässä.

    Taakse leveä, eteen kapea voisi tosian toimia. Tuo vaan ei ole kyllä järkevä ajamisen kannalta. Omilla gravell lenkeillä on paljonkin kovaa ajettavia teknisiä paikkoja. Kuulostaa aika hazardilta laittaa pitävämpää rengasta taakse. Mutta esimerkiksi 40mm terra eteen ja 43mm resolute taakse voisi olla kokeiltava kombo.

  3. #2073
    Liittynyt
    03/2013
    Viestit
    46
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Kuulostaa loogiselta ja tukee tosiaan omiakin arvioita. Leveä nappulakumi on rajusti hitaampi, kun mennään gravell lenkeillä asfalttiosuuksia kovaa ryhmässä.

    Taakse leveä, eteen kapea voisi tosian toimia. Tuo vaan ei ole kyllä järkevä ajamisen kannalta. Omilla gravell lenkeillä on paljonkin kovaa ajettavia teknisiä paikkoja. Kuulostaa aika hazardilta laittaa pitävämpää rengasta taakse. Mutta esimerkiksi 40mm terra eteen ja 43mm resolute taakse voisi olla kokeiltava kombo.
    Mä ajelin syksyllä Herskan EL 42mm edessä ja 48mm takana, molemmat 650b, mikä tuntui kyllä hyvältä kombolta. Itselle oli myös bonari, kun sain näin tankoa laskettua sen 6mm lisää.

    Päädyin tuohon vähän sattumalta, kun leveämpi kumi Rondoni etuhaarukassa flipchip yläasennossa ei ihan mahtunut laahaamatta pyörimään lokareiden kanssa. Takanakin se (48mm EL tubelessina 23mm vanteella turpoaa mulla 50mm leveäksi) kyllä vähän hieraisee lokaria oikein runtatessa, niin ensi kaudella varmaan 42mm molemmissa päissä.

    Liitteeksi muuten kuvia näistä RH EL 650b -renkaista n. 4300 km jälkeen, mustakylki vasemmalla on 42mm ja ruskea oikealla 48mm. EDIT: 42mm ei varmaan ole itseasiassa niin paljoa ajettu, se oli kaverin takakumina pari kautta kunnes vaihdoin sen syksyllä 48mm etukumiini 3000km kohdalla.



    Lähetetty minun SM-G988B laitteesta Tapatalkilla

  4. #2074
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti epakesa Katso viesti
    Jep, ihan ilmeisimmät hyödyt on jo kerätty. Sitten kun vauhdit kasvavat lähelle maantienopeuksia, niinkuin ne huippukuskeilla kisoissa tekevät, niin aerodynamiikalla alkaa olla niin merkittävä rooli ettei renkaita kannata määräänsä enempää turvottaa. Rungosta jouston repiminen taas lienee hankalampaa sekä teknisesti että markkinainertian vuoksi.

    Juttelin erään kaverin kanssa, joka oli aika intensiivisesti pyrkinyt kvantifioimaan leveiden kumien aerovastusta, ja ajoi testejä seuraavilla setupeilla:
    A) Contin RaceKing 650b 2,25" matalaprofiilisella, kevyellä kiekolla -- tätä pienempää vierintävastusta lienee vaikea saada
    B) 700c 38mm Contin Terra Speed aerokiekolla

    Hänen tulokset osoittivat, että 30km/h vauhtiin asti läskimpi oli nopeampi, ja sitten vauhdin kasvaessa pienempi aerovastus voitti. 45km/h ero oli hänelle 20-30w luokkaa, mikä siis on jo sellainen tekijä joka kertoo kuka tippuu letkasta.

    Mä oon nyt mietiskellyt, että koska takakumin ja kiekon aerovaikutus on murto-osa etupään vastaavasta, ja toisaalta takapäässä on enemmän painoa "huonommin jousitettuna", niin lyömällä läskiä perään ja rimpulaa keulaan voisi päästä ihan merkittävästi kovempaa.

    Taakse sellainen lakuvanne maasturikumilla ja eteen täysi aerokiekko vannetta kapeammalla kumilla: pehmeä takaa mutta jämäkkä ohjata. Jos olisi vielä joku spessun futureshock tai redshiftin joustostemmi, niin saattaisi rallattaa aika kivasti.

    Olisi muuten kiva nähdä miten sellaiset täysjoustogravelit pärjää nopeusvertailuissa!
    Tällä videolla täpäri oli napsun hitaampi.

    https://youtu.be/TloXwAlSkww


    Ja tuossa kaveris testissä ajettiin millasella alustalla? Vai oliko raceking yhtä nopea myös vähemmän karhealla pinnalla tossa 30kmh vauhdeissa?


    Ja jos pysytään vielä aiheessa, niin pitäsköhän pistää vaan myyden nuo ajamattomat Schwalbe g-one ärrät ja ostaa noi Getawayt. Ihan jo tuon pistotestin perusteellakin kun etu challengelle on parikyt pistettä. Paaton varmaa tietää kuinka Jarno testaa pistosuojan?



    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

  5. #2075
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Challangeissa on hyvä pistosuojaus keskellä, mutta täysin riittävä se on esimerkiksi terra speedeissäkin.

    Getawayn kylki on taas heikompi, mita terraspeedeissä, mutta ovat nämäkin kestäneet kaverin n. vuoden ajot ongelmitta. Sepeli menee kuulemma tietystikkin läpi.

    Siellä rollingresistancen sivuilla kyllä kerrotaan tarkasti kaikki testimetodit, jos kiinnostaa noihin perehtyä.

  6. #2076
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Aikasemminkin yrittänyt etsiä, mut en muka löytänyt. Siellä se tosiaan The Test sarakkeesta löytyi. Tainnut etsiä sitä aina sieltä renkaan testistä.

    Tota alumiinirullalla rullaustestiä en pidä muutenkaan oikein minään mittarina tosielämän rullauksessa niin sen perusteella en renkaita valitse.


    Lueskelin noita arvosteluja g-one ärrästä ja tais olla pelkkää kehua kaikilla että kai niille pitää mahdollisuus antaa. Niissähän on eri runko kun muissa g-oneissa.

    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

  7. #2077
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Josh Poertner Dylan Johnsonin vieraana. Jutustelua renkaista, rengaspaineista ja inserteistä. Ei juurikaan mitään uutta asioihin vihkiytyneille, mutta koska kertaus on opintojen äiti:

    The older I get the faster I was

  8. #2078
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti huotah Katso viesti
    Josh Poertner Dylan Johnsonin vieraana. Jutustelua renkaista, rengaspaineista ja inserteistä. Ei juurikaan mitään uutta asioihin vihkiytyneille, mutta koska kertaus on opintojen äiti:

    Hyvä pätkä oli silti.

    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

  9. #2079
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Rennradin testissä ajettu tubelessina ja sisurilla, aika isojakin eroja siinä paljonko sisuri vaikuttaa.

    Schwalben G-one Bite ja Contin terra trail esimerkiksi sisurin kanssa nopeampia kun tubeleksena.

    https://thumbnails.rennrad-news.de/c...luYWwuanBn.jpg

    https://www.rennrad-news.de/news/gra...est-Ergebnisse

    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

  10. #2080
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Qilty Katso viesti
    Schwalben G-one Bite ja Contin terra trail esimerkiksi sisurin kanssa nopeampia kun tubeleksena.
    Varmaankin testattu schwalben sisureilla?

  11. #2081
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Varmaankin testattu schwalben sisureilla?
    Saattanu olla spessunkin, molempien dynoja käytetty.

    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

  12. #2082
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    27
    Onko kukaan löytänyt Challenge Strada Biancaa 45mm leveänä. Googlella ei löydy kuin huhuja. Onko kokemusta Hersen Hatcher Pass 48 millisenä?
    www.mrvelo.com / pyöräharrastelua

  13. #2083
    Mikäs tällä hetkellä olis renkaista ykkösvalinta seuraavilla kriteereillä:

    - Ajosta 60 % asfalttia, 35 % hiekkatietä, 5 % helppoja polkuja
    - Ongelmaton tubeless-asennus
    - 40 mm tai vähän alle leveys
    - Kestävyys tärkeämpää kuin keveys, mutta ei nyt kuitenkaan sitä kaupan painavinta rengasta
    - Budjetti rengasparille noin satanen

    Oman listan kärjessä noilla spekseillä Specialized Pathfinder Pro 38 mm. Mitä muita kannattaa katsoa?

  14. #2084
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Kyllä minä valkkaisin terra speedin ja pirellin gravell H:n väliltä.

    Terrassa en nää mitään muut heikkoutta, kuin ehkä nopeahkon kulumisen asfaltilla, jossa pirelli ja spessu ovat varmasti parempia.
    42e näyttää terraa saavan verkkokauppa.comista heti. Noita taisi saada parhaillaan 70e pari saksasta, mutta nyt näyttää bike24 tyhjää.

  15. #2085
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.427
    Itsellä olisi aika samanlainen tarve sillä lisäyksellä, että täytyy kestää työmatkalla myös sepeliä ym. Panaracer GK semislick jätti syksyllä kahdesti tielle, joten jotain kestävämpää saisi olla. Ja tubeless-asennus helpompi. Uskaltaisiko Terraa kokeilla myös työmatkakäytössä? Samalla pyörällä tulee ajettua myös pari pyöräretkeä pääsääntöisesti asfaltilla, mutta Terra Speed vaikuttaa riittävän hyvin rullaavalta siihenkin käyttöön.

  16. #2086
    Continentalilla oli ainakin aiemmin huono maine tubeless-hommissa, toimiiko nykyään paremmin? Mulla tulee sen verran vähän kilometrejä, että renkaan nopeahko kuluminen ei ole mikään massiivinen ongelma. Todennäköisesti kestävät kuitenkin ajallisesti aika kauan.

  17. #2087
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Terroissa muuttui käsittääkseni runko jo viime kaudelle. Ne ensimmäiset olivat vähän kevyempiä ja alkoivat tosiaan tihkua litkua läpi suht nopeasti. Käsittääkseni uusissa ei enää tätä ongelmaa ole.

  18. #2088
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti velib Katso viesti
    Itsellä olisi aika samanlainen tarve sillä lisäyksellä, että täytyy kestää työmatkalla myös sepeliä ym. Panaracer GK semislick jätti syksyllä kahdesti tielle, joten jotain kestävämpää saisi olla. Ja tubeless-asennus helpompi. Uskaltaisiko Terraa kokeilla myös työmatkakäytössä? Samalla pyörällä tulee ajettua myös pari pyöräretkeä pääsääntöisesti asfaltilla, mutta Terra Speed vaikuttaa riittävän hyvin rullaavalta siihenkin käyttöön.
    Mikään noista ei kestä sepeliä. Järeä pistosuojaus ja korkea nappula toimii.

  19. #2089
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.705
    Stenun vinkistä ostetut WTB Nanot ovat kestäneet sepeliä. Eihän ne kyllä mitkään parhaiten rullaavat kumit ole, mutta menettelevät. Ajan niillä kevään sepeliajan ja sitten varmaan taas resolutet alle, jos en investoi pienemmällä nappulalla oleviin.

    edit: nyt alla siis nastat, tosin eipä tuonne oikein ole huvittanu kippuratankoisella lähteä ja vähät ajot ovat olleen talvipoluilla.

  20. #2090
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.427
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Mikään noista ei kestä sepeliä. Järeä pistosuojaus ja korkea nappula toimii.
    Näinhän se on. Tosin tässä kun mietin niin kumpikaan puhkeaminen ei johtunut hiekoitussepelistä, koska ne tapahtuivat jo aiemmin syksyllä. On toki mahdollista, että kyse oli vain huonosta tuurista, mutta mihinkään muuhun renkaaseen minulla ei ole tullut niin isoa reikää ettei litku olisi paikannut. Talvella alla on kuitenkin nastat, joten ainakaan jatkuvaa ajoa sepelillä ei tule.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kaakku Katso viesti
    Stenun vinkistä ostetut WTB Nanot ovat kestäneet sepeliä. Eihän ne kyllä mitkään parhaiten rullaavat kumit ole, mutta menettelevät. Ajan niillä kevään sepeliajan ja sitten varmaan taas resolutet alle, jos en investoi pienemmällä nappulalla oleviin.

    edit: nyt alla siis nastat, tosin eipä tuonne oikein ole huvittanu kippuratankoisella lähteä ja vähät ajot ovat olleen talvipoluilla.
    Vanhat nanot löytyisi itselläkin jostain laatikosta. Ne eivät vaan tosiaan ole ihan optimirenkaat jos suurin osa ajosta on asfaltilla, mutta soralla ne toimivat kyllä hyvin. Lisäksi en ole varma mahtuvatko ne lokarien kanssa, mutta voisihan niitä kokeilla.

  21. #2091
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Kyllähän terrat ovat tosiaan selvästi paremmin suojatut, mitä gk sliksit. Mutta jos meinaa työmatkaa ajaa noilla sepeliaikaan, niin ei siitä mitään tule.

  22. #2092
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.427
    Kyseessä oli siis GK SS. Mutta en tiedä onko siinä eroa sliksiin pistosuojauksen osalta. Talvella graveliin menee nastat ja lumi/jääaikaan työmatka menee maasturilla. Ehkä maasturiin kannattaa siirtyä heti kun sepeli on kylvetty. Sepeliajan ajot pystyy siis välttämään, joten jos Terrassa on parempi pistosuojaus niin se voisi olla hyvä vaihtoehto.

  23. #2093
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    SS pitäisi olla hyvin suojattu. Muistaakseni tasoissa terran kanssa. Terrassa taisi olla kyljet naksun vahvemmat. Challangen getaway on keskeltä noita molempia paremmin suojattu, mutta sekään ei kaverin kertoman mukaan sepeliä kestä.

    Nämä siis kaikki loistavasti rullaavia renkaita, joiden kanssa tosiaan kannattaa ajella maasturilla väliajat.

  24. #2094
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    SS pitäisi olla hyvin suojattu. Muistaakseni tasoissa terran kanssa. Terrassa taisi olla kyljet naksun vahvemmat. Challangen getaway on keskeltä noita molempia paremmin suojattu, mutta sekään ei kaverin kertoman mukaan sepeliä kestä.

    Nämä siis kaikki loistavasti rullaavia renkaita, joiden kanssa tosiaan kannattaa ajella maasturilla väliajat.
    Se normi SS ei kyllä ole kummonen, mulla oli ne hetken alla ja reikiä useita. Litku kyllä paikkas mutta ei juuri vakuuttanu. Plussa versiot varmaa kestää ja ottaa SK niin on nappulaa. Normi SK ajelin useemman tonnin ilman ongelmia

    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

  25. #2095
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    648
    Specialized julkaisi Pathfinder-renkaasta S-Works version. Vaikuttaa lupaavalta n. 100g kevyempi kuin Pro versio:

    https://www.velonews.com/gear/gravel-gear/specialized-s-works-pathfinder-gravel-tire-details-and-first-ride-impressions/

  26. #2096
    Liittynyt
    04/2013
    Viestit
    247
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti duris Katso viesti
    Specialized julkaisi Pathfinder-renkaasta S-Works version. Vaikuttaa lupaavalta n. 100g kevyempi kuin Pro versio:

    https://www.velonews.com/gear/gravel-gear/specialized-s-works-pathfinder-gravel-tire-details-and-first-ride-impressions/
    Tämä on varmasti nopea rengas! Perus Pathfinder on jo yksi nopeimmista, sekä eniten voittoja napsinut rengas.

  27. #2097
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Ja vielä hyvässä koossa.

    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

  28. #2098
    Liittynyt
    06/2015
    Paikkakunta
    Kangasala
    Viestit
    92
    Ajatuksena olisi siirtyä ensi kesänä enemmän maantieltä hiekalle ja vaihtaa graveliin alle hieman leveämmät renkaat, nykyisestä 35—> 40-42 mm. Nyt vain pohdinnassa, mikä olisi passeli vaihtoehto.


    Continental Terra, Vittoria terreno -sarjaa vai löytyisikö kenties Suomi Tyresin kesärenkaista sopivaa?
    3T Exploro 2022, Trek Rail 5 2022

  29. #2099
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Meillä on samat ajatukset. Oma empiriaan perustuva ehdotukseni on WTB Resolute.

    https://www.bikeradar.com/reviews/co...700x42-review/

    Yleensä haluan kokeilla mahdollisimman monia renkaita ja koska uusia tulee markkinoille jatkuvasti, niin harvemmin ostan samoja uudestaan. Toinen pari on kuitenkin menossa kyseisen renkaan kohdalla. Äärimmäisen mukava, kevyehkö ja rullaava ja muistaakseni ei ole sepelikään tullut vielä läpi. Ihan hirveässä mutalammikossa en noilla ajelisi. Mutta vielä siitä kummalliset, että kun on pakko oikaista asfalttia pitkin, niin rullaa sielläkin käsittämättömän hyvin. Todellinen jokapaikan höylä. Sellainen vielä, että ilmeisesti aivan viimeisimpään versioon on tullut joku pistosuojaus (SG2), josta minulla ei ole havaintoja. Niin ja minulla ehdottomasti tubeless tässä luokituksessa.

  30. #2100
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Isä nitro Katso viesti
    Meillä on samat ajatukset. Oma empiriaan perustuva ehdotukseni on WTB Resolute.

    https://www.bikeradar.com/reviews/co...700x42-review/

    Yleensä haluan kokeilla mahdollisimman monia renkaita ja koska uusia tulee markkinoille jatkuvasti, niin harvemmin ostan samoja uudestaan. Toinen pari on kuitenkin menossa kyseisen renkaan kohdalla. Äärimmäisen mukava, kevyehkö ja rullaava ja muistaakseni ei ole sepelikään tullut vielä läpi. Ihan hirveässä mutalammikossa en noilla ajelisi. Mutta vielä siitä kummalliset, että kun on pakko oikaista asfalttia pitkin, niin rullaa sielläkin käsittämättömän hyvin. Todellinen jokapaikan höylä. Sellainen vielä, että ilmeisesti aivan viimeisimpään versioon on tullut joku pistosuojaus (SG2), josta minulla ei ole havaintoja. Niin ja minulla ehdottomasti tubeless tässä luokituksessa.
    Minä kanssa seurailen ja vaihtelen renkaita useasti. Aina nuo resolutet vaan alle löytyy uudelleen. En ole oikein keksinyt vielä fiksua korviketta.

    Sitä suojaamatonta versiota saa kyllä edelleen kaupoista, eli sg2 ei ole pakko ostaa. Minkään en ole tuota pistosuojattua kokeillut.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •