ElectrobikeGiantGarmin
Sivu 9 / 28 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7 8 9 10 11 19 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 241 - 270 / 815

Aihe: Pääkaupunkiseudun pyöräteiden kunto

  1. #241
    Taas on riittänyt ukkoja ja kalustoa kylvää sepeliä pakkaslumelle Kallvikintielle, itse tie kuin perunapelto täynnä irtolunta ja mäki liikenneympyrältä Fallbackaan todella vaarallisessa kunnossa ajaa pyörällä alas. Oikeesti itketään resursseista, mutta tänä talvena on ollut resursseja kylvää joka lumisateen jälkeen sepeliä pakkaslumella jonka seuraavan päivän lumisade taas peitti ja sama uudestaan varmaan 4 kertaa viikkoon.

  2. #242
    Liittynyt
    02/2016
    Viestit
    1.254
    Tyytyväisyyskysely Helsingin talvikunnossapidosta. Tuolta löytyy myös pyörätiet.

    https://query.eharava.fi/3780

  3. #243
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Kiitti vinkistä. Annetaas palautetta.

    Pelkään että tulee pitkä talvi. Kaivojen kohdilla ja siellä täällä näkee, että pakkaantunutta lunta ja/tai jäätä on paikoitellen sellaiset 10 cm. Ihan heti ei sula. Meneekö sohjoksi vai sulaako vähitellen riippuu lämpötiloista. Ja höylistä.

  4. #244
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    669
    Juu, ongelman juuret on jo kauan sitten tehty. Aurauksessa on ajettu vähän aura ylhäällä, jolloin on jäänyt kiva kerros joka painuu kasaan, kiillottuu, jääty jne. Nyt sitä ei saisi pois kuin tiekarhulla, joita ei enää taida olla. Ainoa toivo on se, että keväät tulee sen verran asteittain (yöllä pakkasta, päivällä plussaa), että vedet pikku hiljaa valuvat hulevesikanaviin. Pyöräilijöitä tää ei lohduta, loska jatkuu vielä melko pitkään.

  5. #245
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.194
    Veikkaan, että harmitus kelvien kunnosta kompensoidaan jättämällä sepelit vastaavasti pidemmäksi aikaa väylille


  6. #246
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Tuskin maltan odottaa minkälaiset määrät sepeliä on hautautuneena noihin jääkenttiin. Jos lumityöt ovat jääneet pääkaupunkiseudun kaupungeilta tänä vuonna pahemman kerran väliin, niin toivottavasti sepelinpoisto toimii yhtä nopeasti kuin (ainakin minun reiteilläni) viime vuosina. Joskus kymmenisen vuotta sitten sepelit olivat pahimmillaan alkukesään asti ilonamme.

  7. #247
    Liittynyt
    02/2016
    Viestit
    1.254
    Varmaan kestää pitkään. Jossain paikoissa missä lumet ovat jo sulaneet on asfalttitie muuttunut hiekkatieksi.

    Pitkäsillalta oli jo eilen sepeli poistettu

  8. #248
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.933
    Annoin palautetta tyytyväisyyskyselyyn, mutta ei se mihinkään johda.

  9. #249
    Liittynyt
    02/2016
    Viestit
    1.254
    Kyllä siitä palautteesta jotain hyötyä voi olla. Jos ei anna palautetta, niin sitten ei ainakaan mikään muutu.

  10. #250
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Jaan xubun näkemyksen. Olen antanut palautetta paljon stadille vuosien varrella ja palautteeni takia (heh) tilanne on parantunut vuosikymmenen aikana huomattavasti - lukuun ottamatta tätä talvea.

    En ole kuitenkaan mikään peruspalautemyönteinen ihminen: omassa organisaatiossa on kyselty työntekijäoletettujen hyvinvointia harva se kuukausi. Niinpä eräs kollega kysyikin aiheellisesti, että milloinkas aletaan sitä hyvinvointia oikeasti parantamaan että tässä on vastailtu näihin kyselyihin kynä sauhuten.


    Sent from my iPad using Tapatalk

  11. #251
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.194
    Jees, palautetta annettu. En kyllä jaksanut kartalle erikseen klikkailla erityisiä kohteita.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Isä nitro Katso viesti
    ...omassa organisaatiossa on kyselty työntekijäoletettujen hyvinvointia harva se kuukausi. Niinpä eräs kollega kysyikin aiheellisesti, että milloinkas aletaan sitä hyvinvointia oikeasti parantamaan että tässä on vastailtu näihin kyselyihin kynä sauhuten.
    Onko palaute ollut sellaista, että työhyvinvoinnissa on parantamisen varaa vai oletatko niin? Onko mahdollista, että sinä ja mainittu kollega olette ainoita kenen mielestä hyvinvoinnissa on puutteita?

    Meillä kysellään onneksi vain kerran vuodessa. Niin ja ammattijärjestöhän tekee omansa vuosittain myös.


  12. #252
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Jees, palautetta annettu. En kyllä jaksanut kartalle erikseen klikkailla erityisiä kohteita.



    Onko palaute ollut sellaista, että työhyvinvoinnissa on parantamisen varaa vai oletatko niin? Onko mahdollista, että sinä ja mainittu kollega olette ainoita kenen mielestä hyvinvoinnissa on puutteita?
    Ha haa, parantamisen varaa on ollut. Sehän tässä olikin pointti. Minä ja kollegani saatamme olla yhteistä hyvinvointia kyseenalaistavia tekijöitä…


    Sent from my iPad using Tapatalk

  13. #253
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.309
    On kyllä kelvit paikoittain jäätävän pskssa kunnossa. Jos noita ei saada tänään hoidttua, niin pakkasten tullessa nämä kohdat täytyy taluttaa.

  14. #254
    Liittynyt
    02/2016
    Viestit
    1.254
    Ice Spiker Prot alle niin ei liukastele.

  15. #255
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.309
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti xubu Katso viesti
    Ice Spiker Prot alle niin ei liukastele.
    Mjoo, nehän ne pakko on tuolla kelveillä olla. Menee kävelyksi gravellin kanssa. Tosin olihan hienoa ajaa maantietä piiiitkään aikaan. Ne olivat priimaa tänään.

  16. #256
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    ISPit alla jälleen tänä aamuna, mutta usko niiden pitokykyyn loppui niissä kohdin, joissa sulan aikaiset jalan- ja renkaanjäljet ovat tehneet pinnasta röpeloisen. Ja nämä kohdat lisääntyvät, koska ajankohdan mukaisesti päivät ollaan plussalla ja yöt miinuksella.

    Aamuisella työmatkalla mietin, että ideaali kulkupeli olisi täysjousitettu läski, jonka renkaissa on riittävästi hyviä nastoja. Paineet renkaissa n. 0,25 baria (kuskista riippuen), jotta voi ajaa pitkin tai poikin noita minijääharjanteita. Ja koska tuo alkaa olla jo niin painava tankki, niin sitten siinä pitää olla sähköavustus. Etutarakalla voisi olla sähkömoottoriin kytketty vinssi, jotta selviää kaikkein liukkaimmista ylämäistä.

  17. #257
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.194
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Isä nitro Katso viesti
    ISPit alla jälleen tänä aamuna, mutta usko niiden pitokykyyn loppui niissä kohdin, joissa sulan aikaiset jalan- ja renkaanjäljet ovat tehneet pinnasta röpeloisen. ...
    On tosiaan paikoin sellaistä möykkylää, ettei siinä ISPit auta.


  18. #258
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    975
    Itse ajan joka päivä ISP:illä Espoon kelvejä (aurattu ehkö kerran koko talvena), länsiradanbaanaa (joka on ollut fantastisen hienossa kunnossa _melkein_ joka päivä), keskuspuistoa ja lopuksi vielä Stadionnin ohitse Töölöön, jos ISP ei muka pidä niin etsisin vikaa ohjaustangon ja satulan välistä)..

  19. #259
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Uskoisin että en ole ainoa, jolla on vikaa ohjaustangon ja satulan välissä. Kiitti kuitenkin vinkistä. Muutenkin uskon että tuo reittisi kuvaa tilannetta ihan kaikilla pääkaupunkiseudun reiteillä, jotka ovat nyt tosiaankin fantastisen hienossa kunnossa.

  20. #260
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.442
    Noissa rupulille jäätyneissä sohjopaikoissa ei ISP:n pitokyvystä ole kiinni, vaan pinnan epätasaisuudesta. Kapeampi rengas vetelee ja pomppii nastoitettunakin enemmän kuoppien reunamuodoista kuin leveämpi. Plussanastakumilla ja tarpeeksi rohkealla vauhdilla ei ongelmia.

  21. #261
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.977
    Nastat läskissä toimii kyllä röpelöisellä alustalla hyvin. Ei tarvitse olla edes sähköavusteinen eikä täpäri. Johnny 5 rullaa kivasti jos vain mahtuvat.

  22. #262
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.933
    Espoossa väylät on edelleen ihan paskat, mutta Helsingin puolella selvästi paremmat. Ei viitsisi 3/4 työmatkasta ajella ISP:llä paljaalla asfaltilla sen takia, ettei Espoon kaupungin katujen kunnossapito-organisaatio hoida hommiaan. Tänään otin ekaa kertaa gravelin alle sitten joulukuun, ja aika kieli keskellä suuta sai niillä jäätikköosuuksilla ajella.

  23. #263
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.194
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Takamisakari Katso viesti
    Itse ajan joka päivä ISP:illä Espoon kelvejä (aurattu ehkö kerran koko talvena), länsiradanbaanaa (joka on ollut fantastisen hienossa kunnossa _melkein_ joka päivä), keskuspuistoa ja lopuksi vielä Stadionnin ohitse Töölöön, jos ISP ei muka pidä niin etsisin vikaa ohjaustangon ja satulan välistä)..
    Nää on ihan tosi hankalia juttuja kun ajotapahtumat eivät ole identtisiä. Monessa paikassa, mm. EKP:n kelvit ja Kepu, onkin aivan nastaa ajella. Mutta vaikkapa Kehä I (suolaamaton osuus) ja etenkin sen sillanaluset & alikulut paikoin järkyttäviä.

    Mulla on ISP "pitänyt" kun en kerran ole kaatunut niillä. Välillä on melko levotonta ollut jäämöykkelikössä. Kuljettajan osuus on toki merkittävä tekijä, mutta muitakin muuttujia on paljon.

    Pitäisi järjestää testitapahtuma identtisillä olosuhteilla ja reiteillä, että nähtäisiin kuka on #tosikovakuski ja ketkä mikkihiiriä.


  24. #264
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    975
    No joo, ei oteta liian vakavasti, löydän varmasti itseni myös mikkihiiripuolelta.. Seon totta että Espon puolella asiat on vielä huonommin kuin Helsingissä. Ehkä tämäkin pitäisi laittaa jotenkin prespektiiviin, ei se varmasti ole helppoa esim lastenvaunujen, rollaattoreiden tai muiden kanssakaan liikkuminen, autoille multa ei löydy sensijaan minkäänlaista sympatiaa

  25. #265
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Kyllä minä perille pääsen, mutta tänäänkin katselin yhtä mummoa eikä kateeksi käynyt. Tilanne rajoittaa heidän liikkumistaan aivan varmasti.

    Minulla on Dillinger 5t, mutta en ole saanut asennetuksi (siis jaksanut) niitä tälle talvelle. Ja nyt niitä olisin nimenomaan tarvittu. Tästä voi syyttää vain itseään.

  26. #266
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    669
    No, ei kai autoilijoitakaan vaadita käyttämään vähintään katumaasturia tai oikeaa maasturia talviliikenteessä?

  27. #267
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.748
    Täytyy sanoa että Helsinki on ottanut mielenkiintoisen linjan olla hiekottamatta noita kevyenliikenteenväyliä. Itseä se ei niin työmatkalla haittaa kun on nastarenkaat, mutta ei siellä kävellä pysty. Nyt on tulossa kumminkin taas enemmän pakkasta niin ei noi heti sula. Vantaa yllätti tänään ja oli hiekattanut koko matkan mitä pitkin ajan töihin, on se toki asteen turvallisempaa pyörälläkin.

  28. #268
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.309
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bndit Katso viesti
    Täytyy sanoa että Helsinki on ottanut mielenkiintoisen linjan olla hiekottamatta noita kevyenliikenteenväyliä. Itseä se ei niin työmatkalla haittaa kun on nastarenkaat, mutta ei siellä kävellä pysty. Nyt on tulossa kumminkin taas enemmän pakkasta niin ei noi heti sula. Vantaa yllätti tänään ja oli hiekattanut koko matkan mitä pitkin ajan töihin, on se toki asteen turvallisempaa pyörälläkin.
    Niin ja ei se ole pelkästään helsinki. Kiersin äsken tuusulanjärven. Maasturilla ja ISPeillä. Oli siistiä. Vielä siistimpää oli katsella niitä hipsuttelevia jalankulkjoita, jotka eivät meinanneet oikeasti päästä alikulkujen kohdalta mäkiä ylös. Tietystikkin noissa kohdissa piti nostaa vielä reilusti vauhtia Ne ilmeet olivat näkemisen arvoisia.

    Ei siis uutta sepeliä tai hiekkaa koko lenkin aikana uraisen jään päällä.

  29. #269
    Liittynyt
    02/2016
    Viestit
    1.254
    No tänään vedin lipat vaikki ISP:t olikin. Vauhtia oli varmaan liikaa ja perä lähti alta. Olin niin onnessani kun kehä l:n kelvi oli jyrsitty aika hyväksi Kannelmäestä itäänpäin. Kumminkin Yhdyskunnantien tien jälkeen missä meluaita taas alkaa dösäpysäkin jälkeen oli sellainen polanne josta sitten takapyörä lähti ja sitten se oli menoa. Nyt on sitten kylki kipeä.

  30. #270
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.309
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Takamisakari Katso viesti
    No joo, ei oteta liian vakavasti, löydän varmasti itseni myös mikkihiiripuolelta.. Seon totta että Espon puolella asiat on vielä huonommin kuin Helsingissä. Ehkä tämäkin pitäisi laittaa jotenkin prespektiiviin, ei se varmasti ole helppoa esim lastenvaunujen, rollaattoreiden tai muiden kanssakaan liikkuminen, autoille multa ei löydy sensijaan minkäänlaista sympatiaa
    Just noin. Jossain tuusulantien alikulussa vedettiin myös lastenvaunuja. Äitiä työntää takaa ja iskä yrittää kiskoa edestä. Jalat lipsuu molemmilla, niin eihän se minnekkään liikkunut. Siinä saa ehkä hipsteri mussuttaa vieressä aika rauhassa, ettei saa laittaa sepeliä kun se puhkoo minun gravell kingit.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •