GiantGarminElectrobikeMPMessut
Sivu 40 / 44 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 30 38 39 40 41 42 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.171 - 1.200 / 1298

Aihe: Tee Itse

  1. #1171
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nickname Katso viesti
    ^ Kyllä, tuollaista pelle pelottoman vikaa pitäisi löytyä kaikista, letkussa tulee siis paine kupille asti ja uimurin laskiessa avaa venttiilin eli mekaaninen vai onko joku hienompi sähkö systeemi? Ihan vaan mielenkiinnosta ex maalainen kyselee, olen nähnyt vain sellaisia juomakuppeja missä eläin painaa turvalla levyä ja kuppi täyttyy.,
    Tein joskus lehmien laitumelle juottoaltaan. Peltitynnyri pituussuunnassa halki ja toiseen päätyyn uimuri, joka suojataan eli jää piiloon. Jalakset alle, että seisoo paikallaan.
    Isoissa pihatoissa on erilaisia muovi- ja rosterialtaita. Ne pitää puhdistaa päivittäin - kippilaite tai erilaisia tulppia sivussa. Uimurit tietysti piilossa, mutta varsin perinteisiä mekaanisia.
    PS. Aiheen ohi, mutta jos ex. maalaista kiinnostaa: Lypsyrobotit maksavat 150.000, teollisuusrobotit 700.000. Lypsyrobotissa on huomattavan hienoa tekniikkaa ja älyä, mm. lypsimien kiinnitys edes taas keinuvaan lehmään, useat maidon ja lehmän analyysit ja maidon erottelu. Teollisuusrobo on varsin tyhmä.

  2. #1172
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Skatta
    Viestit
    1.106
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti s.ilmarinen Katso viesti
    En tuohon räminään osaa sanoa, ei ainakaan ole tullut puheeksi, että noi aikaisemmin tehdyt räminään pitäisi.
    Omat vastaavat eivät rämise yhtään. En yhtään muista mistä ne tilasin.

  3. #1173
    Liittynyt
    10/2019
    Paikkakunta
    Hese
    Viestit
    1.355
    Ei kai ne rämise, kunhan kiinnikkeet ja kiinnitykset on kunnossa.

    Lähetetty jonkun tutun Tapatalkilla

  4. #1174
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    449
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ebike-harrastelija Katso viesti
    Hieno lokari! Tuollaista pitkää mallia olen hakenut eteen ja taakse, mutta eipä noita löydy valmiina. Mahtaako olla esteitä tehdä lokarista enempi rengasta peittävä, leveämpi? Ehkä renkaan poissaanti voi hankaloitua..


    Lähetetty jonkun tutun Tapatalkilla
    Itsellä pyörässä valmiina ostetut pitkät peltiset lokarit. Eli saa noita valmiina. Toki näemmä juuri nyt loppu varastosta. Suomessa noita on ollut myynnissä Akkutehdas.com firmalla. https://classic-cycle.com/fender-and...ays-extra-wide

    Ja tuossa vielä kuva miltä näyttää pyörässä:


  5. #1175
    Liittynyt
    10/2019
    Paikkakunta
    Hese
    Viestit
    1.355
    ^ kiitos vinkistä, tuo takalokari on juuri sitä mallia mitä olen haeskellut.

    Lähetetty jonkun tutun Tapatalkilla

  6. #1176
    Liittynyt
    07/2016
    Paikkakunta
    Kajaani
    Viestit
    363
    Vaihoin arskojen pokiin värin, tai siis laitoin niihin väriä.

    Lähetetty minun JSN-L21 laitteesta Tapatalkilla
    Kona kikapu deluxe 2004

  7. #1177
    Tarakka sai lisää putkia. Lokasuojalle kiinnitys osien sorvaus olis seuraavana ohjelmassa.

    Takavalon kiinnikkeet työnalla tuohon taka kaareen, kaapelille reitti putken sisällä takavaihtajan viereen josta vaijerin vieressä moottorille.

    Jani Mahonen muokkasi tätä : 31.01.2022 at 10.05 Syy: Kuva omalle rivilleen

  8. #1178
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    408
    Printtailin etu- ja takavalolle custom telineet työmatkapyörään.
    Takatarakan oman lampputelineen hitsaukset petti niin piti kehittää joku muu ratkaisu. Nyt on nippareilla kiinni ja tuntuu aika hyvin olevan paikallaan.
    Etuvalolle pitäis vielä printata joku valonhajotin tohon päähän. Toi teippiviritelmä on aika karun näkönen.



  9. #1179
    Löyty varastosta unohdettu alumiini levy.

    Pyöräytin siitä lokasuojat.

    Ei tartte maalata. Pikkasen meinasin tahnalla ja rätillä puunata.

    Kuralätkät vielä leikattava taka lokasuojaa molempiin päihin. Eteen vaan taakse.

    Putki osat hiekkapuhallettava ja värit päälle.

    Johdotuksia pikkasen siistiä.



    Jani Mahonen muokkasi tätä : 31.01.2022 at 10.06 Syy: Kuvat omille riveilleen

  10. #1180
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.046
    On kyllä hienot loksut!!!!


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  11. #1181
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.469
    ^^Joskus aikoja sitten kun vielä lokasuojia käytin nin tuollaiset hyvin lähelle rengasta tulleet tukkeutuivat helposti sohjosta... Oli pitkälti syy lupua moisista härveleistä ja korkeintaan työmatkoilla käyttää irtopainoksia tms...

  12. #1182
    N. 30mm on väliä tuolla, en usko että ongelmaa, kun ei tuolla joka päivä kuitenkaan ajeta ja sohjossa tuskin ollenkaan, kuraa toki tulee näkemään.

  13. #1183
    Nickname Guest
    Menköön vaikka tähän ketjuun, en itse ole tehnyt mutta Strömsöössä tekivät teräskiekon ympärille havukranssin, renkaan tilalle sidottiin kuusenhavuja, oli ihan kivan näköinen ennenkuin laitttoivat siihen vielä kukkaruukkuja ja kiekko hukkui niitten taakse, jos on jonniin joutavia teräskiekkoja jemmassa niin siinä yksi hyötykäyttö kohde, tuo Strömsö jakso löytynee yle areenasta, tämän päivämäärän jakso.

  14. #1184
    Parit pussukat tuli ommeltua.

  15. #1185
    Tuollainen flatbar graveli valmistumassa.

  16. #1186
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    176
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti N-K Katso viesti
    Printtailin etu- ja takavalolle custom telineet työmatkapyörään.
    Takatarakan oman lampputelineen hitsaukset petti niin piti kehittää joku muu ratkaisu. Nyt on nippareilla kiinni ja tuntuu aika hyvin olevan paikallaan.
    Etuvalolle pitäis vielä printata joku valonhajotin tohon päähän. Toi teippiviritelmä on aika karun näkönen.


    Mistä hait mallit? Thingiverse?

  17. #1187
    Päivitys etenee pikkuhiljaa, ylempi oli runko putkien luovuttajana.

  18. #1188
    ^Kuvista katsottuna mielenkiintoisen näköinen geometria. Paljonko tuossa on ohjauskulma, haarukan off-set ja traili?

  19. #1189
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.727
    Sanattomaksi vetää

  20. #1190
    ^^ trail hiukan yli 50mm, offset muistaakseni 62mm.

  21. #1191
    Saumat vetelin tigillä käyttäen lisäaineena MT-CuSi3 lankaa. Muutamissa paikoissa on alla normi tig hitsaus.

  22. #1192
    Kruunuun tein pyöreästä putkesta ovaalia tuurnalla.

    Yläpään jätin pyöreämmäksi ja alapää putkesta haarukan putken muotoiseksi.

    Messingillä juotin 20mm päällekkäin.

  23. #1193
    ^^^Ok, katsoinkin että offsetia näyttäisi olevan aika lailla. Mutta kruunun rakenne on hienon näköinen. Onko siitä lähikuvaa?

  24. #1194
    Hö, ei se trail mitään 50mm ole, se on n.70mm. Ei passaisi muistella mitään.

    Kesken eräisiä ovat kohteet vielä, mutta pakko oli päästä ajamaan.

    Akselit on sanan varsinaisessa mielessä läpi akselit.

    Eipä oo ennen mikään pyörä antanut ensimetreiltä yhtä hyviä fiiliksiä, olisikohan mitoitus vahingossa osunut kohdalleen.

    Ja kyllä joustaa runko, mikä oli tavoitteenakin.

  25. #1195
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    408
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pker Katso viesti
    Mistä hait mallit? Thingiverse?
    Tein itse Fusion 360:llä. Sen verran kustomit osat piti saada.

    Tässä vähän lisää printtejä mitä on tullut tehtyä.

    Aiemmin nähtyyn pyöränlamppuna toimivaan ikivanhaan Creen lamppuun printtasin läpinäkyvästä PLA:sta valonhajottimen. Toimii erittäin hyvin.


    Tein myös Shimanon jarruihin sopivan ISPEC2 kiinnityksellä olevan dropperivivun. Aiemmin tässä ketjussa mainittu alumiininen vipu hajosi kaatumisessa ja itse asiassa tästäkin juuri viime viikonloppuna hajosi runko samoin kaatuessa. Aiempi musta oli ehkä vähän nätimpi, mutta käy tämä harmaakin.

    Sisällä on joku ylijäämälaakeri jostain navasta tms.


    Sitten vielä mallinsin ja printtasin TPU:lla tollasen STFUBike kloonin. Aika rumaa jälkeä, mutta kaipa se toimii. En tiedä liekö tarpeellinen kapistus.

  26. #1196
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    176
    Aika velho,

  27. #1197
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Etelä-Ranska ja Espoo
    Viestit
    808
    Puolitoista vuotta on ehtinyt vierähtää edellisestä viestistä tänne, mutta en mä silti jouten ole ollut. Jotain saanut aikaiseksi kuitenkin.



    Tässä kenties maailman ensimmäinen analogisesti korkeussäädettävä etuhaarukan trainerituki. Enää ei eturengas pompi alta pois sprinteissä. Myös fillarin cromovelato väri on oman pajan tuotantoa.

  28. #1198
    Liittynyt
    06/2019
    Viestit
    4.310
    Tervetuloa takaisin, kuuluu kai sanoa!

    Fillarin on kai tarkoitus vielä päästä maanteillekin, koska jarrut on jätetty paikoilleen - vai onko kyse siitä että niiden irrottamiseen ei vain ollut erityistä syytä ja senkin ajan ja energian käytti mieluummin maalaustyöhön?

    PS Jotain kuvassa ihmettelin - kunnes tajusin että trainerin alta puuttuu matto. Ei se tietenkään välttämätön ole, mutta näköjään sitä pitää niin asiaankuuluvana....

  29. #1199
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    P-Savo
    Viestit
    691
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pexi Katso viesti
    Tässä kenties maailman ensimmäinen analogisesti korkeussäädettävä etuhaarukan trainerituki.

    Kerro lisää..
    -- Parempi pitää kirellä ketju kuin pinna --

  30. #1200
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Etelä-Ranska ja Espoo
    Viestit
    808
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti
    Tervetuloa takaisin, kuuluu kai sanoa!

    Fillarin on kai tarkoitus vielä päästä maanteillekin, koska jarrut on jätetty paikoilleen - vai onko kyse siitä että niiden irrottamiseen ei vain ollut erityistä syytä ja senkin ajan ja energian käytti mieluummin maalaustyöhön?

    PS Jotain kuvassa ihmettelin - kunnes tajusin että trainerin alta puuttuu matto. Ei se tietenkään välttämätön ole, mutta näköjään sitä pitää niin asiaankuuluvana....
    Kiitos kiitos, en varsinaisesti koskaan pois täältä lähtenyt, mutta kirjoittelu ja palstan seuraaminen vaan jossain vaiheessa jäi.

    Jarruista:
    Maalausvaiheessa ihan kaikki tekniikka oli toki pyörästä pois, rungonkin hioin puhtaalle hiilikuidulle, mutta tottakai pyörään on jarrut asennettava. Tämä oranssi vehje vuodelta 2009 (tai 2010, 2011?) on itse asiassa kai jonkunlainen varapyörä, mutta on nyt kyllä melko kiinteästi trainerikäytössä, kun alunperin traineriin tuomitusta laitteesta hajosi takavaihtajan kahva.

    Trainerimatosta:
    Laattalattian puhtaanapito tuolla kellaritilassa on minusta helpompaa ilman trainerimaton siirtelyä ja pesua.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •