ElectrobikeGarminGiant
Sivu 15 / 56 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 13 14 15 16 17 25 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 421 - 450 / 1670

Aihe: Flatbar Gravel...

  1. #421
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    ^samaa meinasin just tarjota. Ja miksei "miesten" mallikin jos koko passaa

    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

  2. #422
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    389
    Ok, otetaan cube vertailuun mukaan. 1x vaihteistoa ajattelin riittävänä ja mukavan yksinkertaisena mutta varmasti 2x kelpaisi myös.

    Pitääkö käydä vähän koko/geotaulukoita läpi.

  3. #423
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    Jos/kun tuo 2x lopettaa kiinnostamasta on helppo modata yhdelle rattaalle, kustannukset viidenkympin luokkaa... Geometriahan kannattaa tsekata mutta lienee pienin koko sopiva, se tuollaisessa rungossa hyvää ettei standoveria tarvi murehtia...

  4. #424
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Cubelle kannatusta täältäkin, hyvä kauppa saksanmaalta ja pientä olis saatavanakin:
    https://www.bike-discount.de/en/cube...-lunar-n-green

  5. #425
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    389
    Onkohan syytä murehtia 700x38c rengaskoon toimivuudesta noin lyhyelle kuskille? Yhtäkkiä katsottuna cuben pienetkin koot tulee tuolla. Versus Whyten ja Konan 650b wtb roadplussat.

  6. #426
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    En usko, täyskokoisilla sentään ajettu vuosikymmeniä ennen kuin tuota vajaakokoista alettu käyttämään...

  7. #427
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Rengaskokoa tärkeämpi on rungon koko ja siitä vielä vaakapituus, joka Cubessa näyttää melkoisen/sopivan lyhyeltä, stemmiä voi joutua vieläkin lyhentämään ja ainakin tankoa kaventamaan.

    Voisi tuosta tulla "urheilulliseen" ajoon sopiva ajokki, jopo/mummisasentoa ei tuohon saa.

  8. #428
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    ^Melkein aina pyörästä löytyy jotain modifoitavaa mutta yleensä saa istuvan jos rungon koko ei ole täysin väärä.

  9. #429
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti santei Katso viesti
    Onkohan syytä murehtia 700x38c rengaskoon toimivuudesta noin lyhyelle kuskille? Yhtäkkiä katsottuna cuben pienetkin koot tulee tuolla. Versus Whyten ja Konan 650b wtb roadplussat.
    650x47 taitaa olla halkaisijaltaan ainakin samaa kokoa kun tuo 700x38

    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

  10. #430
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    ^Ja lenkillä isompi rullaa paremmin, maastossa vajaakokoinen kylläkin ketterämpi pienen kuskin hallittavaksi...

  11. #431
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    Jaahas, alkaa olla valmis kun tuo etuakselin ongelmakin ratkesi, takajarrun kun vielä ilmaa... Painoksi reilu 8.4kg joten suht tyytyäväinen oon, toisaaltaan jos kovalla alustalla ajaa niin SpeedKingeillä saisi parisataa grammaa vielä pois mutta ajetaan nuo nykyset vielä pois alta.

  12. #432
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.692
    Vaihdoin eilen 29" Kinesikseen vanhan liiton flat bar tangon. Kokonaista 580 mm ja nousukahvat päihin. Vanha 720 mm maasto-riseri on hiukan liian leveä tiepohjilla ajeluun

    Saas nähdä miltä se tuntuu, testaamaan en ole vielä päässyt.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  13. #433
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    ^Itsellä 640millinen lowriser ilman barendzejä, on suht passeli vaikka pari senttiä voisi vielä lyhentää.

  14. #434
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.692
    No niin, nyt on testit heitetty. Nousukahvat on kyllä tiellä hyvät, käsille saa mukavan asennon.

    Mutta pyörän hallittavuus kyllä romahti. Kävin tuolla lenkin lomassa Iidesjärven mutaisia rantaväyliä ajamassa, niin eihän siitä mitään meinannut tulla. Kyllä piti 720 mm Enve vaihtaa kiireesti tilalle.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  15. #435
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    ^Itse jopa miettinyt että voisi kaventaa. Miksi suora/riser pitäisi olla paljon leveämpi kuin esim. 440millinen gravetanko?

  16. #436
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.009
    Etsiskelen itsekin tässä ohjaustankoa kun rakenteilla hybr...eikun siis flat bar gravel hieman liian isosta cyclocrossarin rungosta. Onko ideoita minkä levyinen stonga olisi passeli? Nuo Trekin ja muiden uudet kaupan flat bar gravelit tulee jollain 660 tienosilla olevilla tangoilla mutta veikkaan että niissä on menty vakaus edellä.

    Mihin mittaan Nure tuon 640 tankosi kaventaisit jos kaventaisit ja oletko leveä/kapea harteinen?

    Toinen homma, pitäisi löytää kevyt ja mukava 25.4mm clampin riseri mutta katu-uskottavana merkkituotteena tuntuu olevan kiven alla nykyään. Jotain zoomeja ja procrafteja löytyy lähinnä. Tästäkin löytövinkit otetaan vastaan virtuaalisilla halauksilla.

  17. #437
    Kavensin flatbar gravelin tangon 660 ja on hyvä.

  18. #438
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    1.621
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ^Itse jopa miettinyt että voisi kaventaa. Miksi suora/riser pitäisi olla paljon leveämpi kuin esim. 440millinen gravetanko?
    Riseriin et ainakaan saa ängettyä grippejä/jarrukahvoja/vaihdevipuja noin kapeeseen millään. Itellä oli joku 58cm kepakko sinkulassa, johon ei mahtunut kuin alimittaiset gripit ja jarrukahvat.

  19. #439
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.009
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Puskis Katso viesti
    Riseriin et ainakaan saa ängettyä grippejä/jarrukahvoja/vaihdevipuja noin kapeeseen millään. Itellä oli joku 58cm kepakko sinkulassa, johon ei mahtunut kuin alimittaiset gripit ja jarrukahvat.
    Mietin just jotain 60 senttistä, mutta toki ensin kannattanee kaventaa kohtuudella ja testata, aina voi ottaa lisää pois mutta takaisin ei saa.

  20. #440
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    Hit, suht leveähartiainen, voimakas yläkroppa. Itselle tuo 640 toimii mainiosta enkä mitenkään huteraksi tuntenut. Hyvä periaate että vähän kerrallaan, omalta kohdalta kyllä puhdasta spekulointia ja gripitkin niin tiukasti kiinni ettei ehjinä irti sais.

    Puskis, itsellä tankona 3T LTD kuituinen "low"riser ja oli about 100milliä varaa ennen kuin tulee vastaan valmistajan raja, 130mm:n gripit ja jarrukahvojen clamppeihin 40mm. väliä että tangosta kiinni.

  21. #441
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.009
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Hit, suht leveähartiainen, voimakas yläkroppa. Itselle tuo 640 toimii mainiosta enkä mitenkään huteraksi tuntenut.
    Täytyypä noilta tienoilta lähteä liikkeelle. Löytäisi vaan asiallisen stongan ensin. Tilasin jo Bike24:sta yhden alumiinisen Ritcheyn riserin mutta järkytyksekseni paketista ottaessa huomasin että se painaa rapiat 500g 60cm pitkänä koska putken seinämä oli liki paksumpi kuin jäljelle jäävä reikä.

  22. #442
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    Hit, olikos niin että sulla oli tuollainen vanhempimallinen stemmi? Entäs stemmin vaihto?

  23. #443
    Liittynyt
    09/2005
    Viestit
    1.308
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Puskis Katso viesti
    Riseriin et ainakaan saa ängettyä grippejä/jarrukahvoja/vaihdevipuja noin kapeeseen millään. Itellä oli joku 58cm kepakko sinkulassa, johon ei mahtunut kuin alimittaiset gripit ja jarrukahvat.
    Mitä kapeampi tanko sitä suorempi(ja pidemmällä) se voi olla. Riserin taivutuksista on niissä vain harmia.
    Jossain historian havinaa sisältävässä keskustelussa muistaakseni totesin käyttäneeni yrjöisellä 90-luvulla 52cm leveää tankoa, siinä oli kiinni nousukahvaa ja Gripshiftejä, tyhjää tilaa siinä ei paljoa kyllä ollut.

    (korjattu kirjoitusvieheitä)
    Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla
    tchegge_ muokkasi tätä : 23.08.2022 at 22.42

  24. #444
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.009
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Hit, olikos niin että sulla oli tuollainen vanhempimallinen stemmi? Entäs stemmin vaihto?
    Mulla on laatikot täynnä hyviä 31.8 stemmejä mutta haluaisin käyttää yhtä vanhaa 25.4:sta ihan fiilistely/ulkonäkösyistä. Lisäksi pyörän runko terästä jolloin ohuempi tanko sopii teemaan.

  25. #445
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    ^Aivan ymmärrettävää, pyörän täytyy olla omannäköisensä ja sellaisia ei aina/harvoin kaupasta saa. Kevyet suorat ja riserit harvinaisia tai sika kalliita, muistaakseni KCNC:ltä löytyi ainakin ennen suora kapea kevyt...

  26. #446
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    Hit, 24:ssa melko valikoima 25.4 millisiä, risereitä ja suoria, keveämpiäkin löytyy, halvallakin...

  27. #447
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    708
    580mm Easton EC 70 -tanko käytössä, ja KCNC nousukahvat päissä. Aika hyvä kompromissi tuokin. Tuppien sisäpuolelle tulevat SQ Lab riserit voisivat toimia paremmin tiellä ajaessa.

  28. #448
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    Itse mietin Farr innerbaria jossain vaiheessa mutta aika kapea paketti. Barendzit hylkäsin vuostuhannen alussa, aika hyvin tuolla lowriserillä tottunut ajamaan.

  29. #449
    Liittynyt
    08/2011
    Viestit
    52
    Vanha 26” Commencal vuodelta 2007 saa uuden elämän 27.5” kiekoilla ja jäykällä keulalla. Kiva yllätys oli nuo perän sliding dropoutit. Osat pääosin kaivellaan laatikoista.

  30. #450
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    ^Itsellä oli Pacessa vastaavat ja kyllä muutama sentti vaikuttaa kummasti.

Samanlaisia aiheita

  1. Gravel Grinding ja Gravel Racing
    By stenu in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 1353
    Viimeinen viesti: 22.10.2025, 22.02
  2. Gravel vs Cyclocross
    By narg142 in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 7
    Viimeinen viesti: 28.03.2020, 11.03
  3. White gravel gx lite 18 vs white gravel gx pro 18
    By Jmh in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 21
    Viimeinen viesti: 11.12.2019, 22.01
  4. Cyclocross vai Gravel
    By Kristo in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 38
    Viimeinen viesti: 19.06.2019, 10.42
  5. SUP X-Mud Gravel Disc
    By teejhoo in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 16
    Viimeinen viesti: 07.05.2019, 17.43

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •