Onko kellään ollut vielä Elite Suito pitempään käytössä? Katselin eilen takuuaikaa jos tuossahan on vaan 12kk mikä on itsellä päättymässä nyt joulun aikaan. Onkohan tuohon laakerit ym. kuluvat osat vaihdettavissa miten helposti, ajotunteja tänä vuonna kuitenkin jo 460 trainerilla. Elite turbo muinista jäi huono kokemus kun akseli oli tehty pehmeästä teräksestä ja alkoi kolisemaan.
Sitäkin mietin jos päivittäisi parempaan ja jättäisi tuon varalle, jospa joulun jälkeen tulisi käytettyjä myyntiin.
Täällä juuri hajosi reilu vuoden vanha kickr core, vauhtipyörä rupesi varoittamatta pitämään kauheaa meteliä.
Ajettu noin 5000km, onneksi noissa on kahden vuoden takuu.
Muuten toiminut kuin unelma ja todella hiljainen "ehjänä" joka sopii tälläiselle kerrostalossa asuvalle.
Niin, aina voi säästää ja vakuutella itselleen, että takuunalainen laite on hyvä ostos.
Mulla leviäisi pää, jos trainerin kanssa saisi kesken treeniviikon alkaa säätämään takuiden kanssa. Käytännössä ainoa vaihtoehto olisi hakea välittömästi uusi kaupasta.
Nyt rupeaa jännittämään. Itsellä tulee huomenna 2 vuotta täyteen Kickr Corella, noin 9000 km mittarissa eikä sen kummepaa ongelmaa.
Edit. paaton:n kanssa samaa mieltä, en usko että montaa päivää menisi että korvaaja olisi tilalla vaikka en nyt mikään tavoitteellisempi käyttäjä olekaan.
Itsellä on Elite Turbomuin kestänyt jo pari vuotta ja 20 000 trainerikilometriä ilman mitään ongelmia. Käyttötunteja on takana 672h. Painoa on 90kg ja olen ajanut trainerilla sekalaisilla tehoilla aina 1kW saakka.
Ei voi valittaa.
Kiitoksia vastauksista! Laitoin Kickr Coren tilaukseen kun ilmeisesti tuntuma on Elite Suitoa parempi. Ihmeen paljon kyllä tuntuu olevan ongelmia melkein tuhannen euron laitteissa, mutta toivotaan ettei osu omalle kohdalle.
Olisi kysymys noista softista kun tuli hankittua Elite Suito. Olisi kiva kuulla noista muista palveluista myös, sillä trainerin mukana tuli alennukset moneen palveluun, kuten rouvy, bkool, kinomap ja rgtcycling.
Neo 2t 1080e bike24
Ostin Wahoon Kickr V5:n syksyllä, ja olen sillä ajanut Standert-pyörälläni. Nyt ajattelin ostaa uuden Canyonin Ultimate SL 8:n vannejarruilla, mutta luin netistä, että kyseinen malli ei ole sopiva Kickrin kanssa. Tämän sivun (https://www.dcrainmaker.com/2021/01/...w-adapter.html) mukaan Wahoo olisi 2021 korjannut tilanteen uudenlaisen adapterin avulla. Onko palstalla sattumoisin jotakuta, joka olisi tilannut Wahoolta tällaisen adapterin? Toimiiko kaikki kuten pitääkin?
Mikä tuon erg asetuksen tarkoitus on? Oli pari treeniä mennyt sellaiseen asetukseen että pakko käyttää pienintä vaihdetta ja kadenssi jossain 50 paikkeilla, eli pyörä kulki tosi nihkeästi. Toisen treenin aikana (vahingossa) huomasin että oli päällä ja sen pystyy muuttamaan, joten laitoin sen pois päältä sen jälkeen pysty vaihteita käyttää ja kadenssi oli ns. normaali. Tämä siis Zwifti treeni ja traineri Direto XR.
ERG päällä trainer säätää vastuksen kohdilleen. Esim jos treeneissä haetaan 2 min @200W jonka jälkeen 30 sen @250W niin tuo säätää vastuksen aina kohdilleen. Sun ei tartte kun polkea.
https://www.zwift.com/uk/video/how-t...SAAEgKYW_D_BwE
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ok kiitos. Mutta mistä johtuu kun kadenssi jäi matalaksi?
Edellisenä päivänä kokeilin ftp testin niin meni väkisin runttaamiseksi ja polvi ei tykännyt tuosta. Tänään vaikutti oirehtivan siitä. Ja tosiaan tuntui ettei kadenssia pystynyt millään nostamaan eli pysyi siinä 50-60 välillä.
Kadenssi laskee, teho laskee. Tuosta tulee sellainen oravanpyörä.
Mutta ei sen ergn kanssa ole mikään pakko ajaa. Itsekkin ajan nykyään ison osan treeneistä ilman.
Itse en ole ikinä käyttänyt erg-modea treeneissä. Häiritsee juuri tuo jos kadenssi laskee niin muuttuu raskaammaksi. Myöskin elite suiton reagointi muutoksiin on hidasta, kiinnostaisi kokeilla hieman paremmalla vastuksella. Toisaalta vapaassa moodissa ylläpitää tuota taitoa pysyä tietyllä tehoalueella.
Joo ei ole tuota erg tullut käytettyä, mutta nyt pari kertaa on mennyt vahingossa päälle ja sen toimintaa aloin ihmettelemään.
Asiasta toiseen, aika hankalalta tuntu pitää tuo kadenssin ja tehon tietyssä lukemissa kun ajoin zwiftin treeniä. Tietyssä kohtaa treeniä oli tavoite alue mm. 475w/100rpm sitten 165w/85rpm …
Monesti ns. porttien jälkeen meinannut millään pysyä annettuissa raja arvoissa.
Joko watit tai sitten kadenssi karkaili eli vaati jatkuvaa keskittymistä suoritukseen.
Millaisia kokemuksia muilla on tuosta? Vai johtuuko zwiftin asetuksesta eli säätöä ettei olisi noin tarkka?
Sitä varten on just se ERG. Pitää vaan huolen siitä että rpm on oikein ja traineri hoitaa ite sen tehon oikeeksi ja vaihteisiin ei tartte koskea ollenka
Jep. Itsekkään en tykkää ajaa treenejä täysin tyhmässä moodissa. Kadenssin/tehon suuri vaihtelu tuntuu oudolta. Osa käyttää tyhmän moodin kanssa erillistä tehosäätöä kännykästä. Eli jos haluttua kadenssia/tehoa ei löydy niin vaikka tacxin apsilla slideria eri asentoon. Zwiftissä tuota ei taida olla.
Ajan siis itse joko erg:n kanssa tai luonnollisessa tilassa zwiftissä. Kadenssin/tehon vaihtelu tuntuu normaalilta, kun mäet säätävät vastusta.
Jos sinulla on moderni traineri älyominaisuuksilla varustettu niin ensimmäiseksi minulla tuli mieleen onko laitteet oikein paritettu. Käytätkö Zwiftiä vai mikä ohjelma on käytössä?. Onko bluetooth vai Ant+ käytössä. Jos on bluetooth käytössä niin vaihtoehtoja ei taida olla mutta jos on Ant+ käytössä niin kannattaa tarkistaa controllable trainer laatikko jos on Zwift käytössä, paritetun laitten yhteydessä pitäisi olla FE-C tunnus niin silloin ohjelma ja trainer osaa kommunikoida keskenään, muuten joutuu vaihteiden kanssa räpäläämään jos haluaa kadenssin pitää järkevänä, näin itse näkisin. Voin olla väärässäkin.
Zwiftiä käytän ja AppleTV kommunikoi laitteen kanssa eli käyttää bluetoothia.
Kun Zwiftin käynnistää ja kerran pyöräyttää kampia niin välittömästi tunnistaa trainerin ja samalla myös Polarin sykevyön tiedot yhdistyy.
Pitää alkaa varmuuden vuoksi aika ajoin tehdä kalibrointi.
Traineri on Direto XR-T johon olen ollut tyytyväinen, tosin eipä muita ole päässyt kokeilemaan.
Tuosta voi muidenkin kokemuksia Direton ERG moodista lukea http://forum.elite-it.com/viewtopic.php?f=34&t=2530
Direton kanssa vähän auttoi kun laittoi kevyen välityksen ERG moodiin, kerkeäisikö reagoimaan paremmin kun vauhtipyörän kierrokset pienemmät ? En käytä ERG moodia, muutaman kerran zwift FTP testiä kokeillut
Miten teillä sujuu pidemmät trainer-sessiot? Mun pitää melkeinpä puolen tunnin välein nousta pyörän selästä vähän jaloittelemaan, kun alkaa strategiset paikat puutua. Ulkona ajaessa ei ole tällaista ongelmaa, pystyy ajamaan parinkin tunnin pätkiä pysähtymättä ollenkaan. Varmaan koska asento pyörän päällä vaihtelee enemmän verrattuna staattiseen harjoitusvastuksella ajamiseen.
Pisin sessio on ollut 3t14min ja muuten ihan hyvin meni mutta takapuoli tahtoo puutumaan siinä määrin että putkelta joutuu loppua kohden useammin ja useammin polkemaan. Tuo häiritsee kaikkein eniten jos teen valmiita harjoituksia ja yritän pitää tasaisesti kadenssia yllä.
Eilinen neljä tuntia meni helpommin kuin tämän päivän 2,5 tuntia. Eilen oli vaihteleva ja jännittävä kisa, joten ajorytmissä oli vaihtelua eikä ehtinyt mietiskellä mitään muuta kuin kisatilannetta. Tänään ei oikein ollut voimaa ja ajo meni satulasta vääntämiseksi. Koska tänään tuli aika hiki, niin märät pöksyt ja hierominen satulaa vasten > iho rikki. Laitoin suihkun jälkeen ohuelti perusvoidetta, eiköhän se siitä.
10k-kerhon jäsen
Viikottain tulee ajettua 4 tuntinen trainerilla ja on noita 5 tuntisiakin jokunen tullut ajettua. Lopussa tulee kyllä useammin noustua ylös varmaan vähintään 10 minuutin välein muutaksi polkaisuksi. Tai jos sattuu lyhyt mäki niin se isolla vaihteella putkelta ylös. Rocker plate auttaa paljon ja ajo-asennon vaihtelu.
Ajallisesti pisin sessio noin 6,5 tuntia. Parhaat mahdolliset housut, assosin rasva ja rockeri auttavat. Tässä järjestyksessä.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Tätä juuri aloin tänään oikein pähkäillä, että mikä trainerilla ajossa aiheuttaa sen, että persus puutuu ja hiertyy, genitaalialuekin on puutumisvaarassa ja lisäksi ajoasentokin on vaikeampi saada samalla tavalla rennoksi kuin samalla pyörällä ulkona ajellessa. Toki putkelta ei tule enemmälti ajettua, pyöräily on kokonaisuutena tylsempää, suurempi hikoilu aiheuttaa hiertymiä persukseen eikä tule mikrotaukoja, jolloin voisi vain rullata alamäessä. Mutta nämä tuntuvat vain osaselityksiltä, koska en saa yläkroppaakaan yhtä rennoksi. Ehkä pyörän asento on vaan sen verran erilainen trainerissa, että ei saa samanlaista asentoa tai sitten joku psykologinen vaikutus siinä on.
Viitisen kuukautta tahkosin Zwiftiä, nyt Trainerroad tuntuu kivalta ja tervetulleelta vaihtelulta. Ei ole retrograafisia maisemia eikä toisten pyöräilijöiden virtuaaliolemuksia katseltavaksi, mutta kun softalle riittää oikein hyvin puhelin pienine näyttöineen, vapautuu pädi laatuviihteen katsomiseen. Puolentoista tunnin lenkkiin ehti katsoa muutaman jakson verran hyvää sarjaa ja puhelimen näytöltä pystyi seuraamaan oikein hyvin, mitä TR halusi minulla milloinkin teettää. Laitoin Zwiftin tilauksen tauolle ja kokeilen tehdä enemmän TR:n kivoja treenejä nyt kevätkaudella.
Tätä ette olekaan kuulleet moneen kuukauteen: Elite Diretosta meni hihna.
Vaihteeksi siis avorullat & Assioma wattipolkimet. Keskiviikkona CCH Coffee Ridessä siirryn vetäjän paikalta Sweeperiksi, kun en ole tarpeeksi hyvä tekstailemaan rullien päällä.
10k-kerhon jäsen
Olen tullut sellaiseen johtopäätökseen että persustan puutuminen ja hiertyminen johtuu siitä kun fillari on ikään kuin naulattuna trainerissa kiinni, ei juurikaan luontaista sivuttaisliikettä jotta fillari liikkuisi samaan tahtiin kehon kanssa mahdollisimman luontevalla tavalla. Säämiskävoide auttaa jonkin verran mutta putkelta ainakin minä joudun välillä polkemaan.
Sent from my iPad using Tapatalk
Kirjanmerkit