GiantElectrobikeHephaFillari
Sivu 206 / 237 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 106 156 196 204 205 206 207 208 216 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 6.151 - 6.180 / 7087

Aihe: Hiihtojutut

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tuntsan Palo Katso viesti
    Jos tähän aikaa kaudesta pitäisi saada hommattua luistelutyyliln kisa- tai aktiiviharrastajan suksi ja ostaa se vielä käymättä liikkeessä niin minne soittaisit?

t etätöissä Lapissa ja tarve medium-jäykälle pikkupakkasen sukselle.
    Häijääseen. Haijaa.fi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tuntsan Palo Katso viesti
    ... minne soittaisit?.
    Urheiluhullu/Rovaniemi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti lai Katso viesti
    Kannattaa aina katsoa forecan sivulta ilman suhteellinen kosteus paikkakunnalla. https://www.foreca.fi/Finland/Tampere Nytkin näyttää Tampereelle suhteellista kosteutta 95%. Veikkaan että vetää liipalle aika nopeasti paljon hiihdetyillä laduilla. Aamulla täällä Poris toimi hyvin violetti liisteri jossa Rex sininen purkki päällä. Lumisissa kohdissa ei jäätynyt ja pitää liippakohdissa melko hyvin.
    Kiitti vinkistä, tänään toimi hyvin. Kun eilisen nuoska lumen satamisen jälkeen pakasti.

Kaipaisin kokemuksia paremman pään luistelumonoista. 7v sitten hiihdin viimeksi kilpaa ja nykyiset 10v vanhat Salomonin slabit ovat palvelleet hyvin. Mutta kaikki ovat siirtyneet nnn ym. Sidejärjestelmiin ja uudet sukset samalla pitäis hankkia,joten lienee samalla koko setti. Jotenka onko esim nykyiset slabit samaa kokoa kuin omani? Ovatko muuttaneet kokoja pienemmäksi yms? 44 2/3 koko. Mitenkä alpine elite/fisserin speedmax tahi xium yms. Parhaat monot sattuu kooltaan Salomonoihin? Onko mitään radikaalia muutosta parhaimmilla monoilla esim. Speedmax versus vaikka toi Alpinen elite? Lämmöneristys, kestävyys, mukavuus? Huonosti on monoja kokeiltavaksi.

Suksista haaveilisin Heliumia,mutta siitä lienee ei kokemusta vielä. Entä Atomic? Muutoinkin on todella nihkeästi tuotetestejä netissä,niin suksista kuin monoista.
    Walk the line..

Oisko carilainen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Redfive Katso viesti
    Kaipaisin kokemuksia paremman pään luistelumonoista. 7v sitten hiihdin viimeksi kilpaa ja nykyiset 10v vanhat Salomonin slabit ovat palvelleet hyvin. Mutta kaikki ovat siirtyneet nnn ym. Sidejärjestelmiin ja uudet sukset samalla pitäis hankkia,joten lienee samalla koko setti. Jotenka onko esim nykyiset slabit samaa kokoa kuin omani? Ovatko muuttaneet kokoja pienemmäksi yms? 44 2/3 koko. Mitenkä alpine elite/fisserin speedmax tahi xium yms. Parhaat monot sattuu kooltaan Salomonoihin? Onko mitään radikaalia muutosta parhaimmilla monoilla esim. Speedmax versus vaikka toi Alpinen elite? Lämmöneristys, kestävyys, mukavuus? Huonosti on monoja kokeiltavaksi.

Suksista haaveilisin Heliumia,mutta siitä lienee ei kokemusta vielä. Entä Atomic? Muutoinkin on todella nihkeästi tuotetestejä netissä,niin suksista kuin monoista.
    Olin saman ongelman edessä kun talvi oli tekemässä tuloaan, suurin piirtein saman vuosikerran s-lab luistelumonot vielä ihan käyttökelpoiset, mutta sukset finaalissa joten kengätkin vaihtoon kun oli vielä pilottisiteillä. Päädyin tälläkin kertaa s-lab monoihin, kun on kapea jalka ne ovat aina sopineet hyvin. Kokeilin kaupassa myös mm. Fisherin Carbonlite monoa (ei siis Speedmax) mutta siinä tuntui ettei kantapää pysy tarpeeksi jämäkästi paikallaan, ja oli ehkä hieman leveä. Rossignolin X-ium ja oli myös aika hyvä, kuten myös joku Alpinan malli (en muista mikä mutta ei ihan huippumalli kuitenkaan), mutta s-lab siis mun jalkaan paras. Mulla on ihan sama koko (44 2/3, käytän pertsamonoissa kokoa 45 1/3), ja tuntuu että nykyinen s-lab olisi samassa koossa jostain syystä hieman lyhyempi kuin vanha malli, mutta varvastila taas hitusen leveämpi, eli ehkä kannattaa kokeilla uutta mallia kokeilla ennen ostoa jos mahdollista? Ei ehkä ole myöskään ihan samalla tavalla pehmustettu kuin vanha, mutta kun sopii omaan jalkaan kuin hansikas niin ei turhaa pehmustetta kaipaakaan.

Niin, suksissa päädyin Fisherin Speedmaxeihin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pedalatleten Katso viesti
    Olin saman ongelman edessä kun talvi oli tekemässä tuloaan, suurin piirtein saman vuosikerran s-lab luistelumonot vielä ihan käyttökelpoiset, mutta sukset finaalissa joten kengätkin vaihtoon kun oli vielä pilottisiteillä. Päädyin tälläkin kertaa s-lab monoihin, kun on kapea jalka ne ovat aina sopineet hyvin. Kokeilin kaupassa myös mm. Fisherin Carbonlite monoa (ei siis Speedmax) mutta siinä tuntui ettei kantapää pysy tarpeeksi jämäkästi paikallaan, ja oli ehkä hieman leveä. Rossignolin X-ium ja oli myös aika hyvä, kuten myös joku Alpinan malli (en muista mikä mutta ei ihan huippumalli kuitenkaan), mutta s-lab siis mun jalkaan paras. Mulla on ihan sama koko (44 2/3, käytän pertsamonoissa kokoa 45 1/3), ja tuntuu että nykyinen s-lab olisi samassa koossa jostain syystä hieman lyhyempi kuin vanha malli, mutta varvastila taas hitusen leveämpi, eli ehkä kannattaa kokeilla uutta mallia kokeilla ennen ostoa jos mahdollista? Ei ehkä ole myöskään ihan samalla tavalla pehmustettu kuin vanha, mutta kun sopii omaan jalkaan kuin hansikas niin ei turhaa pehmustetta kaipaakaan.

Niin, suksissa päädyin Fisherin Speedmaxeihin.
    Kiitos vastauksestasi. Pitää muutama paikallinen liike vielä käydä katsomassa,jos löytyisi monoja. Pertsan monot ovat slabit ja skiathlon myös,tosin sitä mustaa mallia ja lie jo 14v vanhat,mutta vielä toimii. Sama koko mulla pertsan monoissa kuin vapaan monoissa eli 44 2/3. Mutta vahvasti vaikuttaa,että Salomoniin kallistun,kun hyvät ja kestävät ovat olleet nämä nykyisetkin. Mutta vannomatta paras.
    Walk the line..

Kiitos vastauksestasi. Pitää muutama paikallinen liike vielä käydä katsomassa,jos löytyisi monoja. Pertsan monot ovat slabit ja skiathlon myös,tosin sitä mustaa mallia ja lie jo 14v vanhat,mutta vielä toimii. Sama koko mulla pertsan monoissa kuin vapaan monoissa eli 44 2/3. Mutta vahvasti vaikuttaa,että Salomoniin kallistun,kun hyvät ja kestävät ovat olleet nämä nykyisetkin. Mutta vannomatta paras.
    Juu, mulla myös pertsamonoiksi valikoitui s-lab, ostettu viime talvena ja malli näyttää tälle vuodelle pysyneen samana. Erittäin tyytyväinen molempien tyylien s-labeihin, salomon on mun mielestä onnistunut tekemään sukkamaisen tasaisesti istuvan "sisämonon" joka pitää jalan paikallaan jämäkästi ja samalla erittäin mukavasti ilman että mikään kohta hankaisi.

Hiihtokärpänen on purassut kovaa. Minulla on vain karvasukset tällä hetkellä ja pertsa onki selkeesti osoittautunut omaksi jutuksi. Nyt kun lenkit koostuu pääasiassa 20-50km matkoista niin olen alkanut miettimään saisinko jotain lisähyötyä/iloa tekemiseen jos hankkis voideltavat sukset? Kuinka iso ero noissa on sillä oletuksella että pitovoitelu onnistuu? Tuo voitelu tosiaan ei ole itselle ongelma, pukki ja muut vehkeet jo löytyy omasta takaa.
    Chuck Norris doesn't use Facebook or Twitter, he's already following you.

Mun mielestä voideltavalla on paljon hauskempaa hiihtää, vaikka vauhti olisi sama. Karvasuksi kahnaa aina vähäsen yhden suksen liussa ja tasurissa, jos nousee päkiälle.

Voideltava on kyllä mukavempi hiihtää sillon ku pito toimii.
    Purkkipito.
    Liisteri on aika samanlaista ku karvasuksi. Ainaki tökkii samanlailla ku omat madshusin karvat.

Suksissa varmaan paljon eroja

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nikkke Katso viesti
    Hiihtokärpänen on purassut kovaa. Minulla on vain karvasukset tällä hetkellä ja pertsa onki selkeesti osoittautunut omaksi jutuksi. Nyt kun lenkit koostuu pääasiassa 20-50km matkoista niin olen alkanut miettimään saisinko jotain lisähyötyä/iloa tekemiseen jos hankkis voideltavat sukset? Kuinka iso ero noissa on sillä oletuksella että pitovoitelu onnistuu? Tuo voitelu tosiaan ei ole itselle ongelma, pukki ja muut vehkeet jo löytyy omasta takaa.
    Saat paremman luiston ja pidon - ainakin tietyillä keleillä. Tuo karvapohja on markkinoinnin riemuvoitto. Niiden avulla on myyty hirmuiset määrät suksia tarinalla, että nyt hiihtäminen on lopultakin helppoa ja vaivalloisesta voitelusta pääset eroon ja suksi toimii loistavasti kelillä kuin kelillä - ja mikään noista väittäistä ei ole kokonaan totta.

Karvapohja on erinomainen kompromissi, joka toimii aika hyvin kelillä kuin kelillä. Ihan pomminvarma se pito ei ole mekaanisen rakenteensa takia, mutta aika hyvä kaikissa keleissä. Ja luistoa se karva vie aina. Jos purkkeja on ja niiden laittaminen ei ole ongelma, niin minä tekisin niin (ja teenkin), että karvapohjalla hiihdän hankalia kelejä, kun en viitsi liisterin kanssa tuhrata, mutta kaikki selkeät pakkaskelit vetelen sinistä/vihreää rexiä ja suksi toimii niillä keleillä paremmin kuin karvapohja. Välillä saa seinäpidon ja purkki ei samaantapaan hankaa luistoa pois kuin karva.

Eli ilman muuta voideltava suksi kaveriksi, jos kerran voiteita on ja voiteluhalua on. Törkeän helppo homma pakkaskeleillä ja hiihtoon saa lisää nautintoa. Joskin kyllä pakkasilla karvallakin hyvin pärjää, mutta purkkisuksella yleensä vielä paremmin. Hankalat kelit, kun mennään nollaan ja plussalle on toinen tarina - silloin voitelun epäonnistumisen riski kasvaa ja hommasta tulee sotkuisempaa kotona, joten minä ainakin silloin valitsen karvapohjaa - tai luistelen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tikola Katso viesti
    Eli ilman muuta voideltava suksi kaveriksi, jos kerran voiteita on ja voiteluhalua on. Törkeän helppo homma pakkaskeleillä ja hiihtoon saa lisää nautintoa.
    Täällä sama homma. Yhdet karvapohjasukset suojasäille ja yhdet purkkisukset selkeille pakkaskeleille. Purkkisuksissa on aina Rexin vaaleansininen -1 / -4 ja se toimii niin kylmiin pakkasiin asti mitä itse tarkenee hiihdellä.

Ja talvesta riippuen noiden suksien välinen käyttöaste voi vaihdella paljonkin.

Kiitoksia vastauksista kaikille. Tuota yllämainittua pohdin itsekkin että nuo vetiset kelit hiihtelis karvalla niin ei tarvis liistereiden kanssa sotkea ja pakkaskelit purkkisuksella. Eiköhän tämä keissi ole clousattu!
    Chuck Norris doesn't use Facebook or Twitter, he's already following you.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nikkke Katso viesti
    nuo vetiset kelit hiihtelis karvalla niin ei tarvis liistereiden kanssa sotkea ja pakkaskelit purkkisuksella.
    Kannattaa ihan huvin vuoksi testailla noissa voideltavissa suksissa Rex:in nro 4 violettia powergrippiä, ehdottoman hyvä pitovoide alkavalle liippaladulle ja antaa lähes liisteritason pidot eikä sotke paikkoja. https://www.normark.fi/tuotteet/rex-...rip-pitopurkit

Tuli noita miesten viestejä seuratessa mieleen kun kerran vuosia sitten meni luistelusuksen voitelu pieleen. Pääsin niillä suksilla perinteisen vuorohiihdolla ylös viimeisen ylämäen(Hollola, Salpakankaan teollisuusalueen Messiläntien viereinen mäki jos joku tietää). Oli aika ikävä lenkki

Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla

Karvapohjasuksissa olennaista on sopiva jäykkyys, niin eivät töki. Näin ainakin minulla. Hiihdän noilla lähinnä pakkaskeleillä ja luisto on minusta ihan ok, vaikka en luistovoiteita juurikaan viitsi laittaa. Ilmeisesti on niin, että jos potku ei ole riittävän terävä, joutuu ottamaan tavallaan liian löysän suksen pidon saamiseksi, jolloin suksi tökkii helpommin.

Ovatko muuttaneet kokoja pienemmäksi yms? 44 2/3 koko. Mitenkä alpine elite/fisserin speedmax tahi xium yms.
    Mulla on kahdet Salomonin Pilot monot, molemmat 44 2/3, niistä uudemmat n 12-13v vanhat mustat kisamallit. Atomicin pilot pertsat suunnilleen samaa vuosikertaa oli 45 1/3 koolla. Syksyllä sovittelin Carilaisella NNN luistelumonoja ja aloitin Alpinan 45 koolla. Oletin 45:n sopivan, kun pertsalle on kahdet Alpinan 45 koon NNN monot. Pienet oli, piti siirtyä suoraan 46:een. Malli oli joku kisamonosta pykälä alaspäin. Alpinassa tuntui seistessä joku painepiste päkiän alla jonka kanssa en päässyt sinuiksi, mutta Rossarin Xium WC samassa 46 koossa istui täydellisesti, ja sellaiset lähti mukaan. Ulkomitoiltaan toi Rossari on samaa luokkaa kuin pertsan Alpinan CCL+ Maraton 45 koossa, mutta ao Alpina on pikkasen topatumpi massahiihtomalli. Vanhaan Salomonin 44 2/3 Pilot monoon verrattuna Rossari on ulkoisesti vähän pidempi, mutta jalalle tuntuu pituus aika samalta. Salomonissa on pikkuvarpaat sivulta enemmän puristuksessa, kärki vähän kapeampi.

Liekö uudet NNN monot vähän pienempiä kuin vielä pari vuotta sitten, vai sattuiko mulle vaan kooltaan poikkeavat mallit, kun piti pykälää isommat ottaa kuin pertsamonot (n 5v vanhat mallit pertsassa)..?

Ainoat NNN luikkasukseni on pikkupakkaselle, joten kovin kylmässä ei ole tullut monoilla hiihdeltyä. Ihan älyttömän lämpöiseltä tuo Rossari ei vaikuta.

Kiitokset vielä vinkeistä. Kotiutui kotimaiset luistelusukset niiden perusteella.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tchegge_ Katso viesti
    Alpinan Action Skate olisi noissa hinnoissa ja omiin hiihtoihin, (tai siis pääasiassa retkiluisteluun) varmaan täysin riittävä, niitä oli parissa paikassa kokojakin, jos tässä joku ilta hermo pettää ja vedän ostoliipasinta.

Se siro 49 kokovaatimuksena tosiaan rajaa noita aika paljon. Fischerin 48 kokoja vois kokeilla jos niitä jossain olisi, se niiden jalan skanneri-sovellus toimi vaan niin huonosti että periaatteesta voisi jättää väliin.

Tuli tuossa toissa viikolla tilattua nuo Alpinat. V-käyrä olikin sit kohdallaan kun viime torstaina paketista paljastui perinteisen versiot...

Asiakaspalvelu kyllä sitten vastasi nopeasti ja pistivät (toivottavasti) oikeat monot matkaan. Saksan pikatoimitus kyllä ei päätä huimaa kun tänään saivat ne vasta kohti suomea... Eipä näillä keleillä kyllä järville ole asiakaan ennen loppuviikkoa, mutta silti...

Perjantain hiihtolenkillä tuli sitten mieleen päivittää perinteisen monot kun ne kerta on laatikossa tossa toimistohuoneessa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mackaiweri Katso viesti
    Lisäyksenä vielä tähän, että mski.fi/tampere löytyy latuprofiilit melkein kaikille laduille.
    Onko vinkkejä ilmaisille hiihtoparkkipaikoille Tampereella?

Sent from my YAL-L21 using Tapatalk

Kuinka pitkillä sauvoilla porukka täällä luistelee ?

Itse olen 178 cm ja sauvat 160 cm piikin kärjestä hihnan kiinnityskohtaan ja tuntuu että sauvat voisivat olla pidemmätkin…vai meneekö metsään jos pidempiä havittelen ?

Maasto missä hiihtelen on aika tasaista.

Minä hiihtelen 15cm itseä lyhyemmillä sauvoilla. Kokeilin joskus pidempiäkin, mutta lyhyemmillä sai vähäiset voimat paremmin käyttöön mäkisessä maastossa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti #78 Katso viesti
    Minä hiihtelen 15cm itseä lyhyemmillä sauvoilla. Kokeilin joskus pidempiäkin, mutta lyhyemmillä sai vähäiset voimat paremmin käyttöön mäkisessä maastossa
    0.90 kertaa oma pituus on melko kohdallaan vapaan sauvoissa. Pidemmät ovat hitaat ja alkavat rasittaa olkapäitä, koska hiihtoasennosta ei tule optimaalista ja keskivartalo sekä selkälihakset eivät osallistu työntöön. Lisäksi työntö tulee voimantuotan kannalta epäedullisessa kulmassa alustaan.
    Jos et aja et voi ottaa!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kaneli Katso viesti
    Kuinka pitkillä sauvoilla porukka täällä luistelee ?

Itse olen 178 cm ja sauvat 160 cm piikin kärjestä hihnan kiinnityskohtaan ja tuntuu että sauvat voisivat olla pidemmätkin…vai meneekö metsään jos pidempiä havittelen ?

Maasto missä hiihtelen on aika tasaista.
    Melko hyvä mitta. Pidemmät ovat vain haitaksi voimantuotossa ja hiihtotekniikassa.
    Jos et aja et voi ottaa!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hannupulkkinen Katso viesti
    Luiston lisäksi ja oikeastaan harrastajalle tärkeintä on suksen vakaus. Löysä suksi ei mene suoraan. Painealueiden tulee olla riittävän kaukana toisistaan ja sitä lyhyemmät, mitä lämpimämmälle keleille mennään. Liian lyhyt painealue tekee taas suksesta epävakaat. Hiihdosta suurin osa tehdään kovalla alustalla, joten kannattaa valita sille sopivat sukset. Painealueet eivät saa olla liian jyrkät vaan melko pyöreät ja takapainealueen vähän etupainealuetta pidempi ja alkaa selkeästi monon kannan takaa. Etupainealueen tulee olla riittävän kaukana monon etupuolella. Kuntoilijan ei kannata ottaa liian korkeaa(jäykkää) suksea kovallekaan alustalle. Itsellä on neljät vapaan sukset. Yhdet pluskelille, yhdet lumikelille, yhdet kovalle pohjalle ja yhdet vanhan ns. yleiskelin sukset. Testasin niitä rinnakkain kovahkolla pohjalla puolen kilsan matkalla, jossa oli loivaa nousua, lyhyt jyrkähkö ylämäki ja tasaista. Otin ajan ja kaikki olivat 10 sekunnin sisällä. Parhaalta tuntui hiihtää lumikelin suksilla, joissa painealueiden etäisyys on kauimpana toisiaan ja noin 20 senttiä pitkät. Eli vauhti ei parantanut minulla suksia vaihtamalla, mutta hiihdettävyys on erilainen. Toissapäivänä taas testasin kolmen kilsan matkalla noita pluskelin suksia ja lumikelin suksia. 0 keli, mutta lumi ei ollut märkää ja taas tuo lumikelin suksi oli nopein, mutta pluskelin suksi vakain.
    Erothan ovat aivan järisyttäviä, jos puolella kilsalla tulee 10 sekuntia eroa!
    10 km hiihdossa tulisi jopa 200 sekuntia, eli 3 min 20 sek. Viidellä kympillä 16 min 40 sekuntia.

Jos suksi jää vauhdissa suunnilleen joka kelissä vertailupareille esim. viiden kilsan lenkillä, niin parempi myydä jollekin, jolla suksi saattaisi toimia. Eihän sillä vauhdilla sinänsä ole harrastajalle paljoakaan merkitystä, mutta voi olla niin, että hidas suksi ei toimi. Mukavaahan se on hiihtää itselle sopivalla suksella (profiili, jäykkyys, jne.). Ongelmana voi olla, että vauhti jää vähäiseksi, kun suksi karkaa alta, potku ei tavoita maata, pitoalue hankaa jatkuvasti tai jotain muuta sellaista.

Etelässä on ollut näitä +/- kelejä niin vähän jännitti mennä Paloheinään, missä ladut oli olosuhteisiin nähden kuitenkin hyvässä kunnossa, eikä mitään ruuhkaa ollut kun monet varmaan viettävät jo hiihtolomaa muualla. Lumitykit oli parkkipaikalle tuotu odottamaan aamuyön pakkasia eli laduista pidetään kyllä huolta. 7 km lenkki on tosi hauska kun siinä on monta nousua ja laskua. Onneksi ostin Yoko 70% hiilikuitusauvat, on meinaan kevyet.

Jos lähtisi hiihtämään täällä Länsi-Vantaalla vaan ulkoilukartan värien mukaan niin saattaisi tulla itku. Pähkinärinteen ladut merkattu hyväkuntoisiksi vaikka ajettu viimeksi 2 viikkoa sitten... Eihän tässä olekaan kuin viisi vesi- ja kolme lumisadetta ollut tässä välillä.

Mutta perjantaina Hollolassa ladut oli priimaa. Siellä hauska hiihdellä.

Luistelusukset kyseessä. Kun seisoo yhdellä jalalla suksen päällä, monot jalassa ja siteissä kiinni niin millä alueella paperin pitäisi liikkua noin suunnilleen jos ajattelisi kovan alustan suksea ?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kaneli Katso viesti
    Luistelusukset kyseessä. Kun seisoo yhdellä jalalla suksen päällä, monot jalassa ja siteissä kiinni niin millä alueella paperin pitäisi liikkua noin suunnilleen jos ajattelisi kovan alustan suksea ?
    Sitä pidemmälle mitä vakaampaa suksea haet - eli reilusti kantapään takaa reilusti varpaiden etupuolelle, jossa reilusti on joku senttimäärä välillä 20-50cm. Itse ehkä kaipaisin pidemmälle edessä kuin takana. Ongelma tässä on se, että luistelusuksen "voidepesä" (=lumesta irti oleva alue keskellä) on epämääräisempi kuin perinteisen suksessa. Toisin sanoen tämä paperitesti ei välttämättä ole luistelusuksella ehdottoman tarkka - kuten vaikka teräväkaarisessa liisterisuksessa. Eli testillä eniten haetaan paineen kovimpia kohtia, kuin ilmassa olevaa aluetta

Kova alusta tarkoittaa pidempää paperin liikettä ja ehkä terävämpää painealuetta.

Se joka löytää halvalla sen urheiluliikkeissä käytettävän puristusvaakan saa sanoa hep. Se tuote kiinnostaa henkilökohtaisesti kovasti, kun hinta vain on kohdillaan. Sillä voisi haistella aluetta vähän erilaisilla painoilla ja sen muutoksilla.

Eli tätähän siinä operaatiossa haetaan:

https://juoksufoorumi.s3.eu-central-...4186809825.jpg

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •