ElectrobikeHephaGiantGarmin
Sivu 62 / 67 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 12 52 60 61 62 63 64 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.831 - 1.860 / 1995

Aihe: Specialized Turbo Levo FSR kaikkine variaatioineen

  1. #1831
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.208
    No ainakin se on toi Thru Axle, viisaammat sitten osaa sanoa pituuden ja sopivan kierteen. Alla nyt kuitenki omat mietteet:

    https://www.burley.com/wp-content/up...-Fit-Guide.pdf

    Tossahan sanotaan, että ku ton printtaa kirjekoossa ni oman pyörän akselin saa vertaamalla paperin piirrustuksiin selville.

    "Print this sheet on a standard 8.5”x11” letter sheet. Verify that the illustrations are to scale by using this ruler"

    Jossain akseleissa on myös tarvittavat tiedot printattu itse akseliin, eli irroita akseli ja kurkkaa onko siinä merkinnät?

  2. #1832
    Tuota Thru Axlea olisin myös itse veikannut useamman tunnin googlettamisella ja selvittämisellä, mutta kun kokemus näistä on aika vähäistä, niin parempi kysyä apua viisammilta :-) Kiitoksia. Bike24 sivuilla oli myös joku taulukko, missä Shimanon kohdalla näyttäisi olevan 1.5 mm, mutta en sitten tiedä, että onko se aina tuo 1.5 mm vai voiko se olla myös jotain muutakin. En ole ikinä tuollaista akselia irroittanut, niin ajattelin, että kyllä kai tuollainen tieto varmaan jostain löytyy ilman, että pitää alkaa purkamaan pyörää :-)

    Foxcompin sivuilla oli myös joku taka-akseli, mikä ilmeisesti menee "2020 LEVO LEVO COMP 29" pyörään, mutta minulle jäi hieman epäselväksi, että onko tässä 2021 mallissa myös tuo sama taka-akseli. Foxcompista olen pyörän ostanut, eli varmaan sieltäkin osaisivat sanoa, että mikä näistä yhdeksästä mallista nyt menee tähän minun pyörään...

    https://www.bike24.com/p2292856.html...20ballz%20axle

    https://foxcomp.fi/specialized-thru-...m-172mm-lenght

  3. #1833
    Liittynyt
    07/2020
    Viestit
    370
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti i75n Katso viesti
    Tuota Thru Axlea olisin myös itse veikannut useamman tunnin googlettamisella ja selvittämisellä, mutta kun kokemus näistä on aika vähäistä, niin parempi kysyä apua viisammilta :-) Kiitoksia. Bike24 sivuilla oli myös joku taulukko, missä Shimanon kohdalla näyttäisi olevan 1.5 mm, mutta en sitten tiedä, että onko se aina tuo 1.5 mm vai voiko se olla myös jotain muutakin. En ole ikinä tuollaista akselia irroittanut, niin ajattelin, että kyllä kai tuollainen tieto varmaan jostain löytyy ilman, että pitää alkaa purkamaan pyörää :-)

    Foxcompin sivuilla oli myös joku taka-akseli, mikä ilmeisesti menee "2020 LEVO LEVO COMP 29" pyörään, mutta minulle jäi hieman epäselväksi, että onko tässä 2021 mallissa myös tuo sama taka-akseli. Foxcompista olen pyörän ostanut, eli varmaan sieltäkin osaisivat sanoa, että mikä näistä yhdeksästä mallista nyt menee tähän minun pyörään...

    https://www.bike24.com/p2292856.html...20ballz%20axle

    https://foxcomp.fi/specialized-thru-...m-172mm-lenght
    Niin siis burleyn sivulta löytyy tiedosto, minkä voit tulostaa tavalliselle a4-paperille. Otat akselin irti pyörästä ja vertaat sitä paperiin, niin saat selville minkälaisen akselin tarvitset. Akselin irroittamiseksi pyörää ei tarvitse purkaa.

    Akselista sun tulee tietää:
    - pituus
    - kierteen nousu

    Ja näillä spekseillä osaat valita oikean osan listasta.

    Veikkaan itse, että kierteen nousu on 1.5mm ja pituus on 172-178mm. Näillä spekseillä osanumeroksi tulisi 960213. Tämä siis vain villi arvaus.

  4. #1834
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.208
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti i75n Katso viesti
    missä Shimanon kohdalla näyttäisi olevan 1.5 mm, mutta en sitten tiedä, että onko se aina tuo 1.5 mm vai voiko se olla myös jotain muutakin. En ole ikinä tuollaista akselia irroittanut, niin ajattelin, että kyllä kai tuollainen tieto varmaan jostain löytyy ilman, että pitää alkaa purkamaan pyörää :-)
    Akselin määrittää rungon, ei navan valmistaja.

    Eikä takapyörän iroittaminen mitään vakavaa purkamista ole, aika normaali toimenpide esim renkaan paikkauksessa.

  5. #1835
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ViP Katso viesti
    Niin siis burleyn sivulta löytyy tiedosto, minkä voit tulostaa tavalliselle a4-paperille. Otat akselin irti pyörästä ja vertaat sitä paperiin, niin saat selville minkälaisen akselin tarvitset. Akselin irroittamiseksi pyörää ei tarvitse purkaa.

    Akselista sun tulee tietää:
    - pituus
    - kierteen nousu

    Ja näillä spekseillä osaat valita oikean osan listasta.

    Veikkaan itse, että kierteen nousu on 1.5mm ja pituus on 172-178mm. Näillä spekseillä osanumeroksi tulisi 960213. Tämä siis vain villi arvaus.

    Iso kiitos kaikille avusta. Ensimmäistä kertaa irroittamassa taka-akselia pyörästä, niin "hieman" homma vielä hakusessa, kun ei oikein ollut mitään ymmärrystä edes noista eri numeroista, mitä tähän liittyy. Naapurissa oli aikaisemmin pyöräliike, niin se oli liian helppoa vaan viedä koko pyörä sinne, jos oli rengas, yms rikki - tiedän, väärin harrastettu :-) Ajattelin, että tämä olisi ollut sellainen tieto, mikä löytyy helposti netistä, jos vain tietää oikeat hakusanat.

    Yhtä kaikki, mittanauha kertoi tuo taka-akselin pituudeksi 173 mm tai 174 mm. Kierteeksi olisin veikannut mittanauhan perusteella 1 mm. Mutta löysin tuolta Bike24 sivuilta taka-akselin, joka ainakin speksien perusteella pitäisi mennä tämän mun pyörään (LEVO COMP (2021/20/19)) ja siinä oli kierteeksi sanottu tuo sama 1 mm, joten kai se tuo on?

    https://www.bike24.com/p2469867.html

    Taas selvisi paljon kaikkea uutta ja jos nyt yhtään mitään ymmärsin näistä luvuista, niin silloin se oikea taka-akseli olisi:

    12 x 1.0 tp, for 142-148mm hub spacing (160-174mm actual length) (SKU 960212).

  6. #1836
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    Ihan vaan tiedoksi, kyselin Levon renkaanympäryksen muuttamisen vaikutusta pyörän takuuseen kun 27.5 kiekot tulossa.
    Paikallinen liike kertoi alunperin että takuu raukeaa samointein kun mittaa muutetaan.

    Specialized Rider Care Nordicin mukaan takuu ei raukea kun myyjä tekee muutoksen.

    ”Takuu ei raukea kun kauppias muuttaa ympärysmitan.
    Kauppias mittaa uuden ympärysmitan ja muuttaa sen heidän ohjelmiston kautta.”

  7. #1837
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    83
    Minulla ja monella muulla muuttu moottorin vaihdon yhdeydessä syksyllä 2020 vakio 2300mm 2250 millimetriin ja kun esimerkiksi 27.5 rengaat mitä käytän enimmäkseen on ympärysmitaltaan MM 27.5x2.8 2260mm Wrathchild 27.5x3 samoin 2260mm ja isoin Purogatory 27.5x3 2290mm niin paljonkohan se myyjäliike suostuis sitä ympärysmittaa pienentämää ? kun ostin levon niin myyjäliike laitto ympärysmitaksi 2190mm kun sanoin ajavani 27.5 kiekoilla ! jos sen sais ne laittamaan niin sitten se jo vähän huomais eron.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    Ihan vaan tiedoksi, kyselin Levon renkaanympäryksen muuttamisen vaikutusta pyörän takuuseen kun 27.5 kiekot tulossa.
    Paikallinen liike kertoi alunperin että takuu raukeaa samointein kun mittaa muutetaan.

    Specialized Rider Care Nordicin mukaan takuu ei raukea kun myyjä tekee muutoksen.

    ”Takuu ei raukea kun kauppias muuttaa ympärysmitan.
    Kauppias mittaa uuden ympärysmitan ja muuttaa sen heidän ohjelmiston kautta.”

  8. #1838
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    100. lenkki aamulla Levolla.
    Tähän mennessä saldona 1kpl takuuvaihdettua akkua, kohtuu hyvin on siis selvitty.

  9. #1839
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    Kukaan istuttanut 27.5 3.0 Dirt Wizardeja 2021 Levoon?
    Mahtuneeko i35-kiekolla?

  10. #1840
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    vantaa
    Viestit
    268
    ^mahtumiseen en osaa sanoa mitään mutta mahottoman liukas pakkautuneella lumella toi mutavelho, kesäkumina tykkäsin kovastikin

  11. #1841
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lego Katso viesti
    ^mahtumiseen en osaa sanoa mitään mutta mahottoman liukas pakkautuneella lumella toi mutavelho, kesäkumina tykkäsin kovastikin
    Tämä oli hyvä ja oleellinen tieto. Kiitos. Jatkamme 3.0 lumirenkaan etsintää siis. Ehdotuksia?

    Ajattelin kokeilla myös noita kohta saapuvia MM/BB-softeja lumella. 2.8-koossa ovat ne.

    Muoks: onko kesäkumina DW:n kulutuskestävyys siedettävä?

  12. #1842
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    vantaa
    Viestit
    268
    Luomussa oli molemmissa päissä jja kohtuu hyvin kesti noi mutavelhot.

    High Rolleria sai 3" pari vuotta sitten, en tiedä mikä tilanne tällähetkellä

  13. #1843
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lego Katso viesti
    Luomussa oli molemmissa päissä jja kohtuu hyvin kesti noi mutavelhot.

    High Rolleria sai 3" pari vuotta sitten, en tiedä mikä tilanne tällähetkellä
    Maxxiksen kokopolitiikka vaan on mitä on. Luomussa olevat 2.8 Rekonit mittautuu i35 kiekolla tubeleksena 67mm.
    Hyvä rengas kyllä, tykkään.

  14. #1844
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    2022 Turbo Levossa on siis 2.2-moottori ja M3 700 paristo.
    Mitkä mahtanee olla erot 2021 mallin 2.1-moottoriin ja M2 700 paristoon?

  15. #1845
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    Huomenaamuksi luvannu niin rapeaa keliä että ei ehkä vielä testilenkille pääse 27.5 rengastuksella.

    Mielenkiinnolla odotan kyllä vaikutelmia vs 29 Piikkisiat näin talviaikaan.

    Pahoittelut taustasta.

    Rengaskoko pitäis käydä huollossa muutattamassa softaan vielä.



    Muoks: eipä ole MM/BB-kombosta vastusta Piikkisioille ainakaan yhden 25km lenkin perusteella. Polkuajoa kovalla polulla jossa päällä hiukan tuoretta lunta. Toki lämpötila just tippui -25c to -4c, voi vaikuttaa osaltaan asiaan.
    Ei vaan olut MM:ssä kanttauspitoa eikä BB:ssä vetopitoa kuten Piikkisiassa olen tottunut.

    Jatkamme tutustumista aiheeseen. Ei nyt vielä yhden ajon (ja olosuhteiden) perusteella haukuta ihan maanrakoon.
    ruuduntakaa muokkasi tätä : 12.01.2022 at 12.34

  16. #1846
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.716

    Specialized Turbo Levo FSR kaikkine variaatioineen

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    Huomenaamuksi luvannu niin rapeaa keliä että ei ehkä vielä testilenkille pääse 27.5 rengastuksella.

    Mielenkiinnolla odotan kyllä vaikutelmia vs 29 Piikkisiat näin talviaikaan.

    Pahoittelut taustasta.

    Rengaskoko pitäis käydä huollossa muutattamassa softaan vielä.



    Muoks: eipä ole MM/BB-kombosta vastusta Piikkisioille ainakaan yhden 25km lenkin perusteella. Polkuajoa kovalla polulla jossa päällä hiukan tuoretta lunta. Toki lämpötila just tippui -25c to -4c, voi vaikuttaa osaltaan asiaan.
    Ei vaan olut MM:ssä kanttauspitoa eikä BB:ssä vetopitoa kuten Piikkisiassa olen tottunut.

    Jatkamme tutustumista aiheeseen. Ei nyt vielä yhden ajon (ja olosuhteiden) perusteella haukuta ihan maanrakoon.

    Tulin just keskuspuistosta 26km lenkiltä. Toinen kerta vasta elämäni aikana tämmöisellä lumipoluilla. Kävin kyllä pari kertaa testaan piikkisikoja kun oli vähemmän ja vielä vähemmän lunta, mutta onhan se ihan eri kun on kunnolla lunta. Ensinäkin keskupuistossa oli huomattavasti hauskempi ajaa nyt kun juuret ja kivet oli peittynyt lumeen, baana oli nopeeta . Toiseksi, vaikka noiden piikkisikojen kanssa on ollut kaiken maailman ongelmia, niin kyllä ajoltaan ja pidoltaan on kyllä todella hyvä! En jaksanut tarkistaa lähtiessä paineita, vähän painelin renkaita että aika löysät ja tarkistin kotiin palatessa: 9psi edessä ja 15,2 takana, ei ihme että oli pitoa . Oli kaikin puolin parasta maastopyöräilyä pitkään aikaan! Ja huomasin että Levossa on mainio lumimoodi:Turbo, mode mitä välttelen kesäisin
    Ps. Ajelin siis pääasiassa vaan tampattua polkua, tuossa kuvan otto vaiheessa kävin vaan kikkailemassa.


    Sent from my iPad using Tapatalk

  17. #1847
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.716
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    2022 Turbo Levossa on siis 2.2-moottori ja M3 700 paristo.
    Mitkä mahtanee olla erot 2021 mallin 2.1-moottoriin ja M2 700 paristoon?
    Olen ymmärtänyt että tuo -21 mallin Turbo Levon 2.1 moottori on sama kun uudempi 2.2 , se on vaan nimetty uudelleen 2.2:ksi että saadaan pesäeroa moottoriongelmiin. Eli -21 2.1 ja 2.2 on sama pata eli myös -22 malli on sama.


    Sent from my iPad using Tapatalk

  18. #1848
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647

    Specialized Turbo Levo FSR kaikkine variaatioineen

    Polut oli oletuksena hieman jäisiä niin pistin Piikkisian eteen, tuli kokeiltua siis "mullettia" samalla.

    Erittäin toimiva setuppi omaan makuun ainakin yhden ajon perusteella.
    Levo tuntui paremmalta kuin koskaan.

    Edessä siis 29 2.6 Piikiisika i30 kiekolla, takana Schwalbe Big Betty 27.5 2.8 i35 kiekolla.

    Kesälle 29 Butcher T9 Gravity vois olla eteen kova sana.
    Magic Mary 27.5 2.8 löytyy siis myös eteen.

    ruuduntakaa muokkasi tätä : 16.01.2022 at 10.57

  19. #1849
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    N. 20mm tippuu keskiö 27.5 2.8:lla vs 29 2.6 piikkisika(joka on melko korkea rengas).
    Piikkisika on nimittäin sisurilla ja käy jo ahtaaksi, tubeleksena venyneenä saattais nastat jo raapia seatstayn poikkitukeen.

    En vielä mitannut paljonko flip chipin high asento nostaa keskiötä.


  20. #1850
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.716
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    N. 20mm tippuu keskiö 27.5 2.8:lla vs 29 2.6 piikkisika(joka on melko korkea rengas).
    Piikkisika on nimittäin sisurilla ja käy jo ahtaaksi, tubeleksena venyneenä saattais nastat jo raapia seatstayn poikkitukeen.

    En vielä mitannut paljonko flip chipin high asento nostaa keskiötä.

    Mä vetelin viimeksi melko alhaisilla 12psi:n paineilla insertin kanssa, ei ottanu kiinni, tai en ainakaan huomannut mutta pito oli melkoinen


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  21. #1851
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    En ole syvemmin perehtynyt aiheeseen mutta tuollaiseen törmäsin. Ja sähköpyörät ovat ylihinnoiteltuja(ko)?


  22. #1852
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    Ensimmäinen ajo takana Fat Freddiellä, kyllä kelpasi.
    Takaapään burbbauksesta huolimatta.

    Jos mielii hyvin matalia paineita käyttää ehken sisurin paikka.


  23. #1853
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    Kertokaas kokemuksianne jotka olette päivittäneet gen2 Levon gen3, onko arvoisensa päivitys? 2022 Comp Carbon vaikuttaisi melko miellyttävältä.

  24. #1854
    Kevytsähkötäpäri hakusessa ja valinta taitaa kallistua Spessuun saatavuuden ja hinnan vuoksi (Orbea Rise M20 toinen vaihtoehto).

    Bike24 tarjoilee Levo Turbo SL Carbonia hintaan vajaa 5700e toimitettuna Suomeen. Eikös tämä kuulosta jo ihan kohtuulliselta dlililtä? Itsellä budjetin "kipuraja" menee tuolla 6kEur kieppeillä, joten siihen tuo menisi oikein nätisti.

    Muita kokemuksia SL mallista?

  25. #1855
    Liittynyt
    04/2016
    Viestit
    297
    Minulla on sellainen Spessun KSL. Se on kyllä oikein hyvä vempain enkä ole lisäpuhtia siihen kaipaillut. Ajoin noin vuoden verran ns täysitehoisella sähköpyörällä mutta se avusti mielestäni liikaa eikä eikä enää oikein tuntunut pyöräilyltä. SL moottori avustaa minusta juuri sopivasti. Range Extenderin kanssa pystyy ajamaan ihan tarpeeksi pitkälle ja lyhyitä (15-20km) iltapuhdeajoja pystyy sisäisellä akulla ajamaan pari kappaletta latauskertojen välillä.

  26. #1856
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mope Katso viesti
    Kevytsähkötäpäri hakusessa ja valinta taitaa kallistua Spessuun saatavuuden ja hinnan vuoksi (Orbea Rise M20 toinen vaihtoehto).

    Bike24 tarjoilee Levo Turbo SL Carbonia hintaan vajaa 5700e toimitettuna Suomeen. Eikös tämä kuulosta jo ihan kohtuulliselta dlililtä? Itsellä budjetin "kipuraja" menee tuolla 6kEur kieppeillä, joten siihen tuo menisi oikein nätisti.

    Muita kokemuksia SL mallista?
    Itse en sähköä ehken tilaisi ulkomailta, takuukeissien vuoksi.
    Tosin ei ole kyllä kokemustakaan toimiiko hyvin vai huonosti takuuasiat ulkomailta ostetun kanssa.

  27. #1857
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Tyrnävä
    Viestit
    67
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    Itse en sähköä ehken tilaisi ulkomailta, takuukeissien vuoksi.
    Tosin ei ole kyllä kokemustakaan toimiiko hyvin vai huonosti takuuasiat ulkomailta ostetun kanssa.
    Mulla on kokemusta ku akku sippasi niin takuuseen meni ja homman hoiti paikallinen spessu liike. Olin viellä pyörän ostanut käytettynä ja se oli ulkomailta tilattu. Ostokuitti ku oli niin ei mitään ongelmaa ollut.

  28. #1858
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    2021 Levon suurin ongelmakohta on tässä.
    Tunti lumituiskussa, Åtecin pohjapanssari paikallaan ja niin vaan lumi löytää tiensä sinne minne ei pitäisi.

    Verrattuna vaikkapa Boschilaisiin toi virtaliitin on aivan käsittämättömässä paikassa.


  29. #1859
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.208
    Eikö tuossa virtaliitessä ole jotain tiivistystä? Ja jos on, niin eihän siinä sitten mitään väliä oo jos liitti on vedentiivis?

  30. #1860
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuminauha Katso viesti
    Eikö tuossa virtaliitessä ole jotain tiivistystä? Ja jos on, niin eihän siinä sitten mitään väliä oo jos liitti on vedentiivis?
    On siinä tiiviste. Kuinka kauan se sitten pysyy tiivinä kun availlaan hyvin useasti?
    Ja mulla on yksi akku jo vaihdettu takuuseen, edellinen oli ottanut jostain kosteutta.

    Tämä tapahtui silloin ensin, päivä tuon jälkeen akku kuoli täysin.


Samanlaisia aiheita

  1. Specialized s-works turbo ONGELMA
    By Riksha in forum Renkaat
    Vastaukset: 11
    Viimeinen viesti: 03.05.2018, 15.35
  2. Specialized Fatboy
    By jaksu in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 1041
    Viimeinen viesti: 15.03.2017, 10.45
  3. Specialized turbo sähköfillarin omistajat
    By juha_l in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 12
    Viimeinen viesti: 17.08.2015, 14.26

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •