GarminGiantElectrobike
Sivu 2 / 6 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 31 - 60 / 154

Aihe: Pumppu

Kas kun kukaan ei ole tehnyt läskikuskeja varten omaa käsipumppua. Muuten ihan normi taskupumppu, mutta männän halkaisija olisi jotain 40 mm luokkaa. Joku sellainen olisi kätevä. Ehkä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Serpico Katso viesti
    Ok kiitokset tästä, laitetaan Bosch tilaukseen.
    Motonetissä näkyy olevan vielä kolmaskin akkupumppu valmistaja: Berg.Osaako joku vertailla noihin?
    https://m.motonet.fi/fi/tuote/450221...sella-naytolla
    Edit: Kiitos linkistä testiin

Velogi noita testasi juuri viisi päivää sitten. Bosch ei tainnut olla siinä mukana.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Kas kun kukaan ei ole tehnyt läskikuskeja varten omaa käsipumppua. Muuten ihan normi taskupumppu, mutta männän halkaisija olisi jotain 40 mm luokkaa. Joku sellainen olisi kätevä. Ehkä.
    Eikö tämä ole aika lähellä tuota?
    Lezyne Micro Floor XL

Ostin tuollaisen ihan normi 29" renkaille + Läskille. On muutaman pumppauksen perusteella ollut ihan ok. Pumpusta on vielä olemassa mitarillinen versio, mutta sitä ei ollut missään varastossa niin ostin tuon ilman mittaria olevan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jalkkis Katso viesti
    Mä olen ekoterroristi ja mulla on toi Boschin Easypump. Tarvitsin muutenkin uuden rengaspainemittarin sekä pyörä- että autokäyttöön ja tämä hoitaa molemmat. Ja autonkin peruskokoiset renkaat (siis 205-55 16) saa pumpattua tällä.

Laitteeseen olen ollut tyytyväinen mutta mukana tulevaan presta-adapteriin en, se on susi. Onneksi oli omasta takaa vastaava, joka toimii paljon paremmin.

Pelkkään pyöränkumin pumppaamiseen en ehkä hankkisi mutta jos löytyy muutakin käyttöä niin mikjottei.
    Edelleen allekirjoitan nämä kokemukset.

Pelkkään pyöräilykäyttöön en ehkä hankkisi mutta jos on muutakin käyttöä (mulla painemittarina sekä autojen gummit) niin edelleen hankkisin. Kunhan on omat adapterit.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti IJa Katso viesti
    Lezyne Micro Floor Drive XL Mini Pump

https://www.alltricks.com/F-11929-ou...waAsvdEALw_wcB

Toi on ollut ihan hyvä repussa.
    Täältä vahva puolto tälle. En lähde läskillä pihaa pidemmälle ilman tätä pumppua. Käsittämättömän tehokas pumppu ja kohtuukokoinen sekä ilmeisen laadukas. Mukaan tuli sellainen lezynen sovite, jota en ole tarvinnut.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Kuinkahan tuo Micro floor XL käytössä eroaa tavallisesta Micro floor HVG mallista? XL on fätti malli, eli siinä on vissiin isompi mäntä ja tuotto per pumppaus. Mutta onko se ero käytännössä kuinka suuri?
    Tolla ei juurikaan yli 2bar painetta saa tehtyä, eli jos sellasia paineita tarvii niin ei kannata. Läskissä ja muissa isoissa kumeissa ollu hyvä, mulla digimittari malli tosta.

Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

Jees, kävin lähikaupasta ostamassa tuon XL mallin ja just sitä kaksi tuntia ulkoilutin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Qilty Katso viesti
    Tolla ei juurikaan yli 2bar painetta saa tehtyä, eli jos sellasia paineita tarvii niin ei kannata. Läskissä ja muissa isoissa kumeissa ollu hyvä, mulla digimittari malli tosta.

Tuota digimittariversiota itsekin metsästin (hetken) mutta koska oli olevinaan kiire niin ostin ilman mittaria olevan version ja nyt pikkasen harmittaa kun Scwalben mittarilla katsoo paineet niin yleensä mittari ehtii sammua renkaiden välissä ja muutenkin olisi helpompi kun olisi mittari pumpussa.

Oletko tarkistanut millään näyttääkö mittari oikein myös pienet paineet (alle 0,5 bar)?

Lezyne micro floor XL vai Bergin sähköpumppu, kumpi kannattaisi? Molemmissa etunsa. Lezyne olisi varmaan ikuinen, bergistä tulee ennemmin tai myöhemmin ser-jätettä. Olisi fyysisesti toisaalta pienempi.

Jos on aika odottaa minuutteja että se pumppailee niin sähköinen. Katso velogin testit. Itse ottaisin tuon Lezynen, ja taidanpa sellaisen tilatakin kun sopivasti sattuu eteen joskus.

Yksi etu sähköisessä vielä tuli mieleen, mikä takia varmaan otan sen kun kotona on kuitenkin jo iso pumppu: siinä on integroitu painemittari. Lezyne kanssa pitäisi kuljettaa mittaria erikseen.

Video oli hyvä, sen katsoinkin aiemmin jo.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JeyJey Katso viesti
    Tuota digimittariversiota itsekin metsästin (hetken) mutta koska oli olevinaan kiire niin ostin ilman mittaria olevan version ja nyt pikkasen harmittaa kun Scwalben mittarilla katsoo paineet niin yleensä mittari ehtii sammua renkaiden välissä ja muutenkin olisi helpompi kun olisi mittari pumpussa.

Oletko tarkistanut millään näyttääkö mittari oikein myös pienet paineet (alle 0,5 bar)?
    Siinä joutuu käyttämään läskissä PSI puolta kun ei näytä 0.05bar tarkkuudella. Ja aika usein mittarin joutuu resetoimaan kun näyttää mitä sattuu, liekö litkua päässyt sisään. Eli en suosittele, olen ton jälkeen ostanut Blackburn honest mittarin millä tarkastan

Lainaus Alkujaan tämän lähetti McPolo Katso viesti
    Lezyne micro floor XL vai Bergin sähköpumppu, kumpi kannattaisi? Molemmissa etunsa. Lezyne olisi varmaan ikuinen, bergistä tulee ennemmin tai myöhemmin ser-jätettä. Olisi fyysisesti toisaalta pienempi.
    Xiaomin sähkönen oli dna kaupassa tarjouksessa.

Huawein löytyy verkkokaupan outletistä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti McPolo Katso viesti
    Lezyne olisi varmaan ikuinen, bergistä tulee ennemmin tai myöhemmin ser-jätettä.
    Juuri tuosta syystä en ostaisi mitään akkupumppua, elektroniikka romua kertyy muutenkin ihan liikaa.

F. Kotlerburg Guest
    Itse en ostaisi akkupumppua sen takia, että se akku kuitenkin olisi tyhjä silloin kun sitä pumppua tarvitsee eli harvoin

Ei sitä kuitenkaan muistaisi huolehtia. Välillä voi mennä koko kesä mokomaan koskematta

Mun on kyllä henk.koht. erittäin vaikea keksiä mitään syytä hankkia tuollaista akkupumppua. Ainoa olisi, jos esimerkiksi käsissä ei voima riitä, loukkaantumisen tai muun vamman vuoksi, niin silloin tuollainen puolustaa paikkaansa. Tosin ajan kyllä sähköpyörällä...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Mun on kyllä henk.koht. erittäin vaikea keksiä mitään syytä hankkia tuollaista akkupumppua...
    Aivan samaa olen miettinyt kun katselin Velogin videon aiheesta. Jos pumppaus olisi edes yhtä nopeaa kuin manuaalipumpuilla hankinta voisi olla edes mietinnän aihe.

Niin ja pumpputehtailijoille vinkiksi, laittakaa softaan mahdollisuus ennakkoastuksille vaikkapa neljälle nimetyllle rengasparille. Niin että voisi vain valikosta valita fillarin ja renkaan ja olosuhteen mukaisesti tallennetut paineet.... ei mitään numeroiden kelausta Ja toki BT-yhteys sekä nettiyhteys ja vehkeen konffaus kännyllä.

Mun mielestä sellasella pumpulla mitä viittii mukana kantaa, kestää se pumppaus vähintään yhtä kauan kun tollasella akkupumpulla. Akullisella jäis kädet vapaaksi hyttysten lätkintään, vaikka todellisuus varmaan olis just se että akku olis kuitenkin tyhjä kun sitä tarttis...

Ostin sittenkin tuon Velogin testissä olleen Xiaomin akku pumpun kun tuli vastaan sen verran houkuttavalla hinnalla DNA:lta eli alle 40 euroa.

https://kauppa.dna.fi/tuote/xiaomi-m...SABEgLcv_D_BwE

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tietämätön Katso viesti
    Menin nyt sitten kuitenkin ostamaan Blackburn Mammoth flip mini-pumpun, kun tuli alennuksessa vastaan. Koitan muistaa sanoa, jos tein suuren virheen.

https://www.bike-discount.de/en/blac...-flip-minipump
    Päästiin testaamaan pumppua kenttäolosuhteissa, kun renkaaseen tuli pieni reikä, joka hiljaan tyhjensi kumin. Tällä sai hyvin pumpattua lisää ilmaan ja sillä sitten kotiin paikkaamaan.
    Tuo 15 sentin letku on kyllä harmittavan lyhyt ja ei ole kivaa kyykkiä kosteassa maassa. Mutta noi ongelmat lienee kaikilla minipumpuilla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tietämätön Katso viesti
    Tuo 15 sentin letku on kyllä harmittavan lyhyt ja ei ole kivaa kyykkiä kosteassa maassa. Mutta noi ongelmat lienee kaikilla minipumpuilla.
    Jos on tarvetta jatkolle, niin Hydro Marketissa olen jatkanut useampien pumppujen letkuja ja teetättänyt liitoksen, jolla voi vaihtaa pään toiseen.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

Miten paljon tuolla Lezynen micro floor xl:llä on pituutta? Tämä aika oleellinen tieto puuttuu kokonaan valmistajan sivuilta mm. tankolaukkuun mahtumisen kannalta.
    Roots, bloody roots

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pturunen Katso viesti
    Miten paljon tuolla Lezynen micro floor xl:llä on pituutta? Tämä aika oleellinen tieto puuttuu kokonaan valmistajan sivuilta mm. tankolaukkuun mahtumisen kannalta.
    Saattaisi olla tuo valmistajan mainitsema 303mm, jota kauppiaatkin käyttävät. Toki voi halutessaan kysellä valmistajalta.
    Tosin Suomen urheilupyörä myy kevyempänä ja lyhyempänä.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

Todellinen pituus on 31 cm, just kävin mittaamassa.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.

Hitto, 31 cm alkaa olla aika tiukka, kun 30 cm viivotin (jossa on siis lisämittaa molemmissa päissä) ei mahdu tankolaukkuun.
    Roots, bloody roots

Siinä oli se letku paikoillaan, ilman sitä n 301-303 mm.

Toimiiko teillä Xiaomi Mi pumpun Presta-adapteri?

Minulla on käynyt aina niin että entisetkin paineet katoavat ja pitää lopulta hakea jalkapumppu. Nyt yritin oikein ajan kanssa ja sain lisättyä yhden renkaan paineen 1.5 -> 3 bar, mutta letkua piti koko ajan työntää venttiiliin päin jotta ilma ei vuotanut pois. Siihen meni varmaan vartti ja oli niin työlästä että luovutin kesken toisen renkaan täytön.

Tässä ketjussa linkkinä olleessa videossa letku pysyi paikoillaan itsekseen. Pitäisikö sen toimia noin?

Xiaomin pumpusta en tiedä mutta ihan sama ongelma mulla on Boschin Easypumpun kanssa. Vakioadapteri on p.ska, vuotaa joka suuntaan. Onneksi mulla on toinen adspteri mallia Biltsu ja toimii virheettömästi.

Eli käviskö toinen adapteri?
    jalkkis muokkasi tätä : 23.03.2022 at 07.40

Samanlaisia aiheita

1. CO2- "pumppu"
    By twentyniner in forum Varusteet
    Vastaukset: 176
    Viimeinen viesti: 11.05.2024, 23.48
  2. Pieni pumppu presta-venttiilille?
    By Tony47 in forum Renkaat
    Vastaukset: 60
    Viimeinen viesti: 08.10.2021, 16.33
  3. Pumppu läskipyörään?