GiantElectrobikeGarmin
Sivu 132 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 32 82 122 130 131 132 133 134 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.931 - 3.960 / 4143

Aihe: Canyon maantiepyörä

  1. #3931
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.810
    OOkkei. Olit nopsa

  2. #3932
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Jos se käpy on sellainen kumiluttero, niin sinnehhän jää jännitys. Eli just sen kiristysrenkaan löysäys ja uudelleen kiristäminen riittää poistamaan välyksen.

    Mutta se syy on edelleen tuossa luistavassa stemmissä. Ja stemmi jää nyt kiristysrenkaan löysäyksen jälkeen edelleen"ylös".

    Se stemmi ei pääse koskaan luistamaan, jos alla on normaali pitkä käpy, joka tulee laakeriin asti
    En tiedä tosta kumilutterosta mutta reijästä katsottuna se on kokonaan alumiinia, tuossa Föhnin kuvassa on mustat reunat. Siksi en siis tiedä kun sitä ei saa ulos ilman että jollain vetää sen tukiholkin pois ensin. Täytyy napata kuva kun seuraavaks taas ihmettelee.



    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

  3. #3933
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Kuronen Katso viesti
    Jos käpy pysyy paikallaan, niin en osaa kuvitella, että stemmikään voisi mitenkään luistaa. Ja tuo kiristysrinkulan löystäminen, jotenkin ajatus veisi siihen, että jokin on vino, tai että jossakin on joku purse tai klöntti.
    Joo, ja lisäksi se kihnuttaa ajossa sitä kireetä lukkorengasta ylöspäin. Se lukkorengas on vielä tosi kapea, ihan max 5mm. Eli se ainakin helposti pääsee menemään vinoon, varsinkin kun sekin käytännössä joustaa sen kiristys sydeemin ansiosta.

    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

  4. #3934
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Kai kirit sen lukkorenkaan vasta aivan viimeiseksi kun asensit tuon viime kerralla? Noin tekisin itse, jos siellä on normi käpy.
    Kokeillut myös näin, vaikka canyonin ohje käskee tehdä sen ennen stemmin kiristystä

    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

  5. #3935
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.309
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Föhn Katso viesti
    Ultimatessa se on ainakin tollanen. Miten lie sitten Grailissa?
    Mjoo... Jos sinne saa kunnollisen pitkän expanderin sisään, niin ongelmat poistuvat.

    Spessuhan juuri asennutti kaikkiin sl7 malleihin sellaisen megapitkän mallin.

  6. #3936
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.810
    Tuollainen keskustelun pätkä tuli vastaan. Jossain oli kattavamminkin mut hukkasin sen prkle!
    https://www.reddit.com/r/CanyonBikes...et_adjustment/

  7. #3937
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Sen verran voin paljastaa että telineeseen en ole jaksanut pyörää virittää ja purkaa koko keulaa(johtuen asumisratkaisusta rakennusaikana). Eli eteisen lattialla on tapahtunu huoltotyöt. Varmaan tarvii hakea teline sisään....

    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

  8. #3938
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.810
    Ai tämän?

  9. #3939
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.309
    Tuolla tukiholkilla on varmaan haettu samaa kuin pitkällä expanderilla. Kaiketi liimattu kiinni?

  10. #3940
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.309
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Föhn Katso viesti
    Ai tämän?
    Ei


  11. #3941
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.810
    No katoppas, patentille jatkopatentti.

  12. #3942
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.309
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Föhn Katso viesti
    No katoppas, patentille jatkopatentti.

    Joo, kunnon jenkkikorjaus.

    Siellä on kaljamahaiset eläkelläiset ajaneet täyden spaceripinkan kanssa monttuun ja kaulaputki mennyt katki. Korjaustapana sitten niin pitkä expanderi, että tuo toimii tasan kaikilla. Ois vielä rosterista tehty varulta.

  13. #3943
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.810
    Factorin Ostrossa on alumiininen sleeve hässäkkä edessä vissiin vähän samasta syystä. No, siellä voi weight weenies Tarmacci kuskeilla seota puntarit. Mulla on tollanen linkkaamani expander ilman tuota lisäpatenttia ja sehän piruvie vie yöunet keventäjiltä. Painaa sen liki 30g ja entäpäs sitte kun tuo pidennystötterö lisätään kimppaan?

  14. #3944
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Tuolla tukiholkilla on varmaan haettu samaa kuin pitkällä expanderilla. Kaiketi liimattu kiinni?
    Ehkä. Mut se on ehkä vain noin 10-15mm syvä. Sen jälkeen on tyhjää ja sit expanderi, joka on varmaa pauttiarallaa ylälaakerin kohdalla. Grailissahan on emäputki tosi lyhyt kun vaakaputki on stemmin ylätasossa.

    Äsken kokeilin löysätä lukkorenkaan ja stemmin, top cap oli edelleen kireällä, eli tuskin luistaa stemmi tai käpy. Ja ei, top cap ei ole pohjannut, senkin tarkistin.

    Tuo kurosen veikkaama purse jossain alkaa näyttää vahvalta vaihtoehdolta. Tai sit se lukkorengas. No nyt on todella hellästi kiristetty, se työkalukin muistuttaa sellaista mikä partakoneen mukana tulee

    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

  15. #3945
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.309
    Se alumiiniholkki estää tehokkaasti kaulaputken pään hajoamisen.

    Kaverilta hajosi Ultimatessa noin kaulaputki.

  16. #3946
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Se alumiiniholkki estää tehokkaasti kaulaputken pään hajoamisen.

    Kaverilta hajosi Ultimatessa noin kaulaputki.
    Kävin muuten kurkkimassa top capin alle, tällä kertaa ihan valolla. Kyllä se expander on varmaan juuriki tollanen kumiluttero.

    Ja sit googlasin tota knock blockia, sehän riittää että sinne on jäänyt purse/kivi/roska väliin.
    https://www.canyon.com/dw/image/v2/B...1/10007139.png

    Ps. Alkaa olla sen verran tekijöitä tällä työmaalla että luulis korjaantuvan.

    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

  17. #3947
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.309
    Mä en kyllä tuosta kuvasta tajua mitään. Onko tuo alumiiniholkki kaulaputken sisällä vai rungossa kiinni? Kaulaputki on vedetty tuossa kuvassa just rungon tasolle? Tai oletko onnistunut kuvaamaan tasan pystysuorasta, ettei kaulaputken ulkonemaa nää?

  18. #3948
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Mä en kyllä tuosta kuvasta tajua mitään. Onko tuo alumiiniholkki kaulaputken sisällä vai rungossa kiinni? Kaulaputki on vedetty tuossa kuvassa just rungon tasolle? Tai oletko onnistunut kuvaamaan tasan pystysuorasta, ettei kaulaputken ulkonemaa nää?
    Kuvassa on ohjaamo paikallaan, pelkästään top cap pois. Tuo musta missä on numerosarja, on se holkki. Alumiininvärinen on expanderi.

    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

  19. #3949
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.691
    Onko siellä kaikki osat varmasti oikeilla paikoillaan? Jos esim se laakerin keskittävä alumiinikartio on huonosti paikoillaan, tai siellä välissä on jotain niin asennus alkaa kantamaan väärästä kohtaa? Tällöin laakeri kiristyy ihan ok tuntuisesti, mutta välys ilmestyy ihan hetkessä. Yksi maasturin laakeriasennus kerran kiusasi ennen kuin tajusin että minulta unohtui yksi pieni rengas sieltä välistä.

  20. #3950
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Onko siellä kaikki osat varmasti oikeilla paikoillaan? Jos esim se laakerin keskittävä alumiinikartio on huonosti paikoillaan, tai siellä välissä on jotain niin asennus alkaa kantamaan väärästä kohtaa? Tällöin laakeri kiristyy ihan ok tuntuisesti, mutta välys ilmestyy ihan hetkessä. Yksi maasturin laakeriasennus kerran kiusasi ennen kuin tajusin että minulta unohtui yksi pieni rengas sieltä välistä.
    Meinaatko sitä mikä yleensä tulee ylälaakerin ja ohjainputken "väliin"? Tässä ei sellaista ole.
    Edit. Onpas, ei ollut vakuuttava kapistus, oli jotain muovia mihin on vulkanoitu kumikaulus.

    Äsken purin koko keulan, aika miehekkäästi oli jotain asennusrasvaa laitettu laakerien ja rungon väliin. Putsailin suurimmat pois ja käytin tuon rajoittimenkin irti ja putsailin.

    Sillehän mä en sit voi mitään jos kiinalainen on tehny laakeripesät vinoon...

    Tälläinen on se lukkorengas
    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla
    Qilty muokkasi tätä : 04.02.2022 at 09.26

  21. #3951
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Löyty joku arvostelu grailista missä kerrotaan myös tästä lukkorenkaasta ja tosta knock blockista.

    There is a separate low-profile clamp that locks the headset setting so that the stem setting does not change the bearing preload.

    https://newsbeezer.com/aus/canyon-gr...st-drive-test/

    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

  22. #3952
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Ongelma saattaa olla tuo compression ring, se on muovia johon vulkanoitu tiivistekaulus.

    https://acros-components.com/en/prod...0aAtfQEALw_wcB

    Lukkorenkaassa on taas upotus tolle kaulukselle, ja veikkaan että siinä kohtaa kun tuo ekan kerran löystynyt on lukkorengas päässyt liikahtamaan ja nyt ne ei ehkä asetu enään hyvin yhteen.

    https://canyon.my.salesforce.com/sfc...VIKeV8KRDWCMjA

    Canyonilta laittoivat uuden(samanlaisen) tulemaan kun kysyin olisko parempaa versiota tarjolla. Täytyy kysyä fillariosasta alumiinista, ongelma voi olla tuo 1 1/4" ruoto...

    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

  23. #3953
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Ongelma löyty. Laitoin top capin alle yhden 5mm spacerin niin paketti pysyi kireellä koko lenkin. Eli ruoto oli just sen verran liian pitkä että laakerin sai muka kireälle, mutta ajossa tulevat voimat sai sen pienen välyksen sinne. Kävihän toi aikasemminkin mielessä mutta ajattelin että ei kai uudessa pyörässä...ja lisäks grailissa on erilaiset spacerit stemmin alle ja päälle, ja nää päälle tulevat oli mulla edelleen pahvilaatikossa.

    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

  24. #3954
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Kiitoksia, mukava saada kuittaus, on tätäkin tullut pohdituksi, vaikka ei ole ollut annettavana ratkaisuehdotuksia.
    Pitkää hyvää ajoikää pyörälle kuin kuskillekin!

  25. #3955
    Liittynyt
    06/2015
    Viestit
    73
    Ekaa maantiepyörää hankkimassa ja koko mietityttää. Canyonin Endurace harkinnassa ja mitoilla 170/81 tarjotaan kokoja XS ja S. Kumpaan kannattaa kallistua?

    https://www.canyon.com/fi-fi/road-bi...cf-8/2736.html

  26. #3956
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.810
    Ottaisin ässän. Noilla mitoilla. Perheen talousjohtajalla on myös S-koko. Mittojen ollessa samat noin suurinpiirtein. Kokeili pienempää muttei osannut ottaa omakseen. Minulle muutaman sentin pidempänä, koko passaisi ollen ainoastaan aavistuksen liian pieni. Ihan toimiva tuossakin koossa mutta henkilökohtaiset preferenssit puoltaa itselläni väljempää.

  27. #3957
    Liittynyt
    06/2015
    Viestit
    73
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Föhn Katso viesti
    Ottaisin ässän. Noilla mitoilla. Perheen talousjohtajalla on myös S-koko. Mittojen ollessa samat noin suurinpiirtein. Kokeili pienempää muttei osannut ottaa omakseen. Minulle muutaman sentin pidempänä, koko passaisi ollen ainoastaan aavistuksen liian pieni. Ihan toimiva tuossakin koossa mutta henkilökohtaiset preferenssit puoltaa itselläni väljempää.
    Vain maastureita aiemmin omistaneena tuo vaakaputken korkeus, 78,8cm, kuulostaa melko paljolta jalan pituuteen, 81cm, verrattuna. Onko tuo vaakaputken korkeus tuossa S-koossa ongelma, vai kuvittelenko vaan turhia?

  28. #3958
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Ei riskiä vaakaputken osalta eikä muiden mittojenkaan, ei mene pieleen S kokoisena koon vuoksi, tätä Mieltä olen.

    Vain jos kädet, ylävartalo muutoikin on paljon normaalia hintelämpi, sitten pienempi.

  29. #3959
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.309
    Canyoni taipuu moneen. Ottaisin itsekkin S-koon 178cm pitkänä ja sitä suosittelee myös canyon.

  30. #3960
    Liittynyt
    06/2015
    Viestit
    73
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Canyoni taipuu moneen. Ottaisin itsekkin S-koon 178cm pitkänä ja sitä suosittelee myös canyon.
    Hmm, eikö Canyon suosittele 178cm pitkälle jo M-kokoa? Ainakin geometriataulukossa lukee M-koon kohdalla kuljettajan pituus: 177-184cm.

    Canyonin tsätti suositteli mulle XS-kokoa.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •