HephaGiantGarminElectrobike
Sivu 65 / 74 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 15 55 63 64 65 66 67 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.921 - 1.950 / 2209

Aihe: Vanhusten aikaraudat - puhelin ei ole kello

Chrono24 antaa hyvin suuntaa hinnoista

Spaceman

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Facessa esim seikoholistit-tori.
    Fb:n Rymykellot ja vintagekellot -ryhmä myös hyvä vaihtoehto. Seikoholistit tori ollut aika hiljainen viime aikoina

Vinkkejä kaivattaisiin...

Pitäis junailla kello lahjaksi miehelle ja budjetti 300-400. Ovh saa olla toki enemmänkin, jos alennettu hinta pysyy rajoissa.

Tyyli vapaahko, mutta enemmän puku- kuin rymypuolelle, sanoisin.

Millaista lähtisitte etsimään? Uus pitäis olla.
    - Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -

Nahkarannekkeella kvartsi Seikoa löytyy tuohon hintaan, esim. Keskisellä on laaja valikoima kelloja.

Sent from my iPad using Tapatalk

Meinasin suositella tätä Seiko Sarb 035 tai 033 mallia. Ostin itse n. 350 eurolla ulkomailta tilaamalla. Mutta eihän sitä enää myydä. Eikä vastaavia taida enää saada samaan hintaan.
    https://www.keskisenkello.fi/blog/se...imallin-tarina

Seikolta löytyy laaja valikoima tuohon hintaluokkaan. Lavennetaan merkkivalikoimaa Tissotiin, esim. PRX kvartsikoneistolla https://laatukoru.fi/products/tissot...-00-rannekello

The older I get the faster I was

- Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -

^mun mielestä tuo käyntivaran ilmaisin on ihan turha ja päivämääränäyttö dorka ja epähieno.

Mut mullehan tää ei kai ole tulossa.

Vanhusten aikaraudat - puhelin ei ole kello

Jos pukukello ja ei aina handussa niin miettisin winderin ostamista kylkeen tai patterikelloa, automaatti tykkää käydä.

Edit: autoomaatti tarttee joskus huoltaa joka voi olla satasia, maksoin omani huollosta vajaan tonnin kiillotuksineen ja oli reissussa lähes pari kuukautta kun lähin on tukholmassa.

Spaceman

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    ^mun mielestä tuo käyntivaran ilmaisin on ihan turha ja päivämääränäyttö dorka ja epähieno.

Mut mullehan tää ei kai ole tulossa.
    Täysin päinvastaista mieltä.

Ei vissiin mullekaan tulossa.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    ​Mick Channon: "We've got to get bodies into the box! The French do it, the Italians do it."
    Brian Clough: "Even educated fleas do it."

Lainaus Alkujaan tämän lähetti zort Katso viesti
    Täysin päinvastaista mieltä.
    Makuasioitahan nää kellojutut pitkälti on. Kun nyt kysyttiin niin kannoin korteni kekoon... kun muuten on melko hiljainen tää foorumi.

Ei vissiin mullekaan tulossa.
    Harmi kun emme tiedä varmasti. Jos itse olisin saamassa kelloa lahjaksi haluaisin päästä vaikuttamaan siihen, että saisi mieleisen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Makuasioitahan nää kellojutut pitkälti on. Kun nyt kysyttiin niin kannoin korteni kekoon... kun muuten on melko hiljainen tää foorumi.

Harmi kun emme tiedä varmasti. Jos itse olisin saamassa kelloa lahjaksi haluaisin päästä vaikuttamaan siihen, että saisi mieleisen.
    Täysin samaa mieltä

​Mick Channon: "We've got to get bodies into the box! The French do it, the Italians do it."

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Concorde Katso viesti
    Sanoisin että hyvä ostos, jos vaan design miellyttää. Makuasioista on turha kysyä muiden mielipidettä

Lähinnä tuossa Seikossa kiinnosti toi tekniikka, koska ulkonäkö on, kuten mainittua, makuasia. Tossa kun lukee: "Seikon valmistama 29 kivinen automaattikoneisto, koneistossa on 41 tunnin käyntivara, 21,600 sykähdystä tunnissa ja 4800A magneettisuojaus." , niin itse en osaa sanoa onko se paljon vai vähän...

Toi kommentti, että automaatti tykkää käydä, oli hyvä, eli pitää olla mielummin aktiivikäyttöön tuleva kello, jos automaattia suunnittelee? Ja se huoltohinta vähän kirpaisi sielusta...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hemppa Katso viesti
    Sanoisin että hyvä ostos, jos vaan design miellyttää. Makuasioista on turha kysyä muiden mielipidettä
    Mutta jos on yllärilahjaa ostamassa, niin on ihan fiksua kartoittaa yleistä mielipidettä.
    Minusta muuten fiksu esitys, mutta pvm näyttö jotenkin vaikeasti luettava.

Missä muuten olette automaattikoneiston Seikoja viime aikoina huollattaneet? Mulla alkaa varmaan olemaan 5 vuotta kohta kellolla ikää ja eka huolto alkais siksi olee ajankohtainen. Muistan joskus lukeneeni, että Virossa olis edullisempi virallinen Seiko-huolto ja että sinne vois ehkä siis postittaa.

Tähän asti vähäisissä kelloseppä asioissani olen tyytyväisenä asioinut Leppävaarassa Janne Mikkosella. Eiköhän hän Seikonkin toki huolla. https://kelloseppa.com/

Ei mekaanisen kellon tarvitse koko aikaa käydä mutta ei varmaan tykkää jos on vuosia pysähdyksissä. Ja loppuu se käynti kvartsikellossakin virran loputtua eikä sitäkään ole hyvä jättää tyhjine paristoineen ilman huomiota.

Onko väliä pitääkö harvoin käytettävän kellon käynnissä winderissa vai nupista vetämällä?

6R15 on koneisto tuossa Sarb035 mallissa. Olen itse kanssa pyrkinyt kerran kuussa laittamaan kelloon liikettä. Seikoa heiluttelen hetken ja vedän vähän lisävetoa nupista jos en laita käteen saamaan lisävirtaa.. Ja toisen kelloni Stowa fliegerin joka käsin vedettävä ruuvailen täyteen latinkiinsa about kerran kuussa myös.

Joo oli kyllä varsin hyvä diili, kun tuon kellon reilulla 300 eurolla tilasin. Täältä palstalta samaiselta palstalta sain vinkin. Löytyy noilta alkupään sivuilta tätä ketjua se kauppa yms.

edit. Nyt kun tutkin, niin nimimerkki sähköläski sen mulle silloin 2017 alkuvuonna vinkkasi ja ebay.de oli ostosivusto. Eli viisi vuotta on aika tasan nyt hankinnasta. Parin vuoden sisällä ehkä siis huoltoon.
    https://www.fillarifoorumi.fi/forum/...15#post2632815

Saatavuuskin oli siihen aikaan vähän eri luokkaa. Monet suositut mallit nostaa arvoaan kun loppuu valmistus, esim SKX nyt.

Nyt on minullakin kello jonka kuvan kehtaa laittaa. Camy krono jostain 58-60 vuoden huitteilta.
    Kummisetäni vanha kello jonka sain perintönä. Hihna oli joskus vaihdettu karmeaan rimpulaan, mutta tuo uusi Hirsch istuu siihen ihan kivasti.

XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.

Ohiampujalla hieno Camy. Näyttää olevan erinomaisessa kunnossakin kuvasta päätellen.

Kiitos vaan. Ensi perjantaina sillä on kunniatehtävä olla ranteessa hautajaisissa, mutta sitten se lähtee huoltoon.

Minne se Leijona katosi, se oli hieno? Safiirilasi ja 100 m vedenkestoa. Samat speksit ja sama hinta kun mun Seikossa.

Mikä muuten sammui yllättäen. Sitten Kalevan Kellossa tehtiin demagnetointi, kun se on yleinen ongelma nykyään. Mutta minulle uusi juttu, koronapiikin säteily vai 5G verkkoko kellot sotkee?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Minne se Leijona katosi, se oli hieno? Safiirilasi ja 100 m vedenkestoa. Samat speksit ja sama hinta kun mun Seikossa.

Mikä muuten sammui yllättäen. Sitten Kalevan Kellossa tehtiin demagnetointi, kun se on yleinen ongelma nykyään. Mutta minulle uusi juttu, koronapiikin säteily vai 5G verkkoko kellot sotkee?
    Katosi, kun poistin, mutta tässä uudelleen minulle hieno Leijona, sai paikallisesta kaupasta muutaman kympin halpuutuksella, oli siellä myös noita muutaman kympin jellonia, joilla tosin olis pärjänny.
    Tässä tätä kehutaankin, kauppiaat osaavat:
    https://www.kellopuoti.fi/Leijona-Sw...ello-5020-2487

Toi on kieltämättä nätti kello.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti

Monesti magnetisoitunut alkaa vauhdilla edistämään. Noita demagnetisointi laitteitta saa halvalla idästä. Ite tulee varottua magneettisia asioita.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    Joo ja laadukas kone ja varmaan muutenkin. Jos ei tarvi automaattikoneistoa harrastuksen tai muiden semiuskonnollisten syiden takia, niin järkivalinta nimenomaan.
    Patterikello riittää omaan kellonhimoon, edellinen oli patteri-Seiko, vanhakin 36 v, käy lootassa vieläkin, mutta nyt ranteessa vajaan kolme vuotta kulkenut Polar M430 alkoi kypsyttää pelkkänä kellona, vanhat viisarit on parempi ja isonpuoleisia möykkyjä kaposessa ranteessa nuo halpa-Polarit.

Seikoa on vaan rasvattu kolmisen kertaa patterinvaihdon yhteydessä, ite oon suhauttanut varovaisesti pienestä lukkoöljypullosta koneistoon, putsattu ei ole koskaan, tarkasti käykin, mutta alkaa olla ulkonäöltään rapistunut. Mukava oli saada uusi, ei näitä monta olekaan tullut.
    Ehkä tämä on se "loppuelämän kulkupeli".

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •