GiantElectrobikeGarmin
Sivu 88 / 122 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 38 78 86 87 88 89 90 98 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.611 - 2.640 / 3651

Aihe: Mikä asia EI yllättänyt sinua tänään?

Pyry ei päässyt yllättämään.Oli jo kinostanut ku lähin liikkeelle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tempokisu Katso viesti
    Mutta tärkein syy on se, jos Omaveroa käyttää niin senjälkeen kaikki viranomaispostit menee jonnekin Suomi24-palveluun. Ei kiitos.
    Eikä mene! Ei varsinkaan suomi24.fi:hin tai edes suomi.fi:hin.

tempokisu Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti 29er Katso viesti
    Eikä mene! Ei varsinkaan suomi24.fi:hin tai edes suomi.fi:hin.
    Suomi.fi se nyt vaan näyttää olevan, jonne kaikki viranomaispostit sitten menee, veroilmoitusta ei voi enää tehdä paperisena jos on tuonne omaveroon menny, ja kaikki "viranomaispostit" muutenkin ( mun pitää joka vuosi rekisteröidä joku toimintakertomus, mutta rastitan siten että työnantaja ilmoittaa, käyntien lukumäärä yms. ) muistutus asiasta tulee kirjeenä, vaikka tiedän muutenkin että se pitää 12.1. jälkeen tehdä.
    Minä ainakaan rupea etsiskelemään jostain viranomaisviestejä ja kuluttamaan avainlukupareja..

Tarkoitin tätä:

Saanko kaikki viestit jatkossa sähköisesti Suomi.fi-viesteihi

Kun otat Suomi.fi-viestit käyttöön, annat yleisen suostumuksen, että kaikki viranomaisviestit voidaan toimittaa sinulle Suomi.fi-viesteihin.
    Suostumuksesi jälkeen Suomi.fi-viestejä käyttävät viranomaiset ja muut palvelua käyttävät organisaatiot saavat toimittaa sinulle tavallisia sekä vastaanottokuittauksen vaativia viestejä sekä päätösasiakirjoja Suomi.fi-viesteihin. Tällöin viestejä ei toimiteta postitse.
    Suomi.fi-viestien käyttö on käyttäjälle maksutonta, mutta viranomainen voi periä tekemästään päätöksestä maksun.

Suomi.fi se nyt vaan näyttää olevan, jonne kaikki viranomaispostit sitten menee, veroilmoitusta ei voi enää tehdä paperisena jos on tuonne omaveroon menny, ja kaikki "viranomaispostit" muutenkin ( mun pitää joka vuosi rekisteröidä joku toimintakertomus, mutta rastitan siten että työnantaja ilmoittaa, käyntien lukumäärä yms. ) muistutus asiasta tulee kirjeenä, vaikka tiedän muutenkin että se pitää 12.1. jälkeen tehdä.
    Minä ainakaan rupea etsiskelemään jostain viranomaisviestejä ja kuluttamaan avainlukupareja..

Tarkoitin tätä:

Saanko kaikki viestit jatkossa sähköisesti Suomi.fi-viesteihi

Kun otat Suomi.fi-viestit käyttöön, annat yleisen suostumuksen, että kaikki viranomaisviestit voidaan toimittaa sinulle Suomi.fi-viesteihin.
    Suostumuksesi jälkeen Suomi.fi-viestejä käyttävät viranomaiset ja muut palvelua käyttävät organisaatiot saavat toimittaa sinulle tavallisia sekä vastaanottokuittauksen vaativia viestejä sekä päätösasiakirjoja Suomi.fi-viesteihin. Tällöin viestejä ei toimiteta postitse.
    Suomi.fi-viestien käyttö on käyttäjälle maksutonta, mutta viranomainen voi periä tekemästään päätöksestä maksun.

Osa kuten mm. vero toimittaa sinne vain tiedon että sinulle on viesti omaverossa. Tuhosin sieltä juuri Suomi.fi apilla ilmoituksen omaverosta sekä tiedon äänioikeudesta, tuotakaan on turha toimittaa kotiin kun sillä ei paperisena tee hevon helkuttia.

Spaceman

tempokisu Guest
    ^ no minä teen omalla tavallani, sellaisella joka on minulle helpointa. Verotoimistoon vietynä ne paperit myös saa aikaan lisälenkin, ja siis veroilmoituksen täyttäminen ei vienyt kuin ehkä 5 minuuttia kun piti nimi ja toimialakin ite kirjoittaa ( aiemmin oli valmiiksi).

^ no minä teen omalla tavallani, sellaisella joka on minulle helpointa. Verotoimistoon vietynä ne paperit myös saa aikaan lisälenkin, ja siis veroilmoituksen täyttäminen ei vienyt kuin ehkä 5 minuuttia kun piti nimi ja toimialakin ite kirjoittaa ( aiemmin oli valmiiksi).
    Eihän tässä kukaan sanonut miten sinun pitää tehdä asiasi, kerroin vain miten tuo palvelu toimii, tai en puoliakaan siitä mutta viestitpalvelusta, on siellä paljon muutakin.

Sent from my iPad using Tapatalk

tempokisu Guest
    No kyllähän tässä oli tätä että netissä helposti hoituu, jokuhan tuossa että miksi et tee sitä (veroilmoitusta) online ( siis netissä)...mä hieman ärsyynnyin, mikä ei varmaankaan yllättänyt ketään, eikä itseänikään...

Ja just kun tässä manailin unitautia, nyt ei ole sitten useampaan yöhön nukuttanu paljo mitään, parin tunnin unilla...varo mitä pyydät, sillä sä saat sen.
    Aurinkoisia vapaapäiviä odotellessa...

Suomi.fi se nyt vaan näyttää olevan, jonne kaikki viranomaispostit sitten menee, veroilmoitusta ei voi enää tehdä paperisena jos on tuonne omaveroon menny, ja kaikki "viranomaispostit" muutenkin
    Eikä mene. Olen täyttänyt veroilmoituksen jo useita vuosia omaverossa. Yhtään ainotata viranomaispostia ei ole saanut suomi.fi:hin. Paperilla tulee edelleen veroehdotus ja muut verojutut. Oletko ruksannut siellä jonkin täpän että postisi menee sinne?

Israelin ulkoministerin reaktio sai minut palaamaan Amnestyn lahjoittajaksi.

PS. ja juu, luin raportin edes osittain.
    10k-kerhon jäsen

tempokisu Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti 29er Katso viesti
    Eikä mene. Olen täyttänyt veroilmoituksen jo useita vuosia omaverossa. Yhtään ainotata viranomaispostia ei ole saanut suomi.fi:hin. Paperilla tulee edelleen veroehdotus ja muut verojutut. Oletko ruksannut siellä jonkin täpän että postisi menee sinne?

En, verohallinnolta tuli kirje, jossa ilmoitettiin että eivät enää lähetä paperista lomaketta eikä esitäytettyä lomaketta kuten vielä viime vuonna. Suositellaan Omaveroa, jonne en siis ole menossakaan.
    Enkä mihinkään Suomi.fi.
    Soittamalla lähettivät minulle oikeanlaiset lomakkeet, kaksin kappalein. Raapustin sinne kolmeen kohtaan luvut, ja vein viime viikolla Tampereen verotoimistoon.
    Se miksi minulla menee eri tavalla, johtuu varmastikin siitä että olen ammatinharjoittaja eli yrittäjäpuolen verojutut. On yksinkertaisesti vain tulot ja vähennyksinä YEL-vero sekä pakollinen potilasvakuutus, en tarvitse mitään tilitoimistoa hoitamaan tätä ( kuten moni muu kollega).

Verotoimistoon paperien vieminen ei muuten sitten ainakaan nopeuta käsittelyä. Toimisto lähettää ne paperipostissa skannattavaksi toiselle paikkakunnalle (eli just se lisälenkki jos sitä tarkoitit) josta ne sitten siirtyvät sähköiseen muotoon. Viikon verran menee hitaammin kuin siten, että teet ilmoittelusi Omaverossa tai lähetät liitteet omaveroon skannattuina liitteinä. Vähän nopeammin menee jos paperia toimitat siten, että postitat sen paperin suoraan veron ilmoittamaan PL osoitteeseen (joka vie suoraan sinne skannaukseen).
    Toimistoon viemällä saa toki halutessaan kuitin siitä että paperin on jättänyt (toisin kuin postissa itse postittamalla). Toki Omavero silti kätevin ja nopein kun kuittaus sieltäkin tulee.

tempokisu Guest
    Säästä siinä kuitenkin postimerkin eikä mulla ole kiire saada sitä "mätkylaskua" syksyllä se tulee.

Lähin verotoimisto jossa minä asun on n.42km päässä, tällaisissa tilanteissa omavero on enemmän kuin kätevä. Viime vuonna en käynyt kyseisessä konttorissa mutta edellisvuonna kun kävin niin korona rajoitusten takia joutui ulkona odottamaan vuoroaan melkoisen kauan kun sisälle päästettiin vain muutama yhdellä kertaa ja vaikka ei rajoituksia olisikaan niin ainakin kyseisellä konttorilla joutuu joka tapauksessa odottamaan omaa vuoroaan melkoisen kauan.

Että Toni Niemimen on jälleen iltalehdessä kertomassa rakkauselämästään.

^oliko ilme se sama virnuilu kuin aina?

tempokisu Guest
    ^ on, ja dementiakin Tonia ( tai sitten iltiksen toimittajaa)vaivaa kun avautuu nyt ensimmäistä kertaa siitä rakkauselämästään..vielä aamulla se otsikko oli näin mutta näköjään muuttunut, ja nyt onkin Tonilla jälleen uusi työpaikka - ja (ääni)kirja tulossa.

Toni toteaa lopuksi että
    –Olen tehnyt omat virheeni yrittäjänä ja muutenkin, mutta paljon on päästy eteenpäin. Haluan uskoa, että parhaat vuoteni ovat vielä edessä. Kyllähän tässä on myös kertynyt matkan varrella valtava kokemuspankki erilaisista hommista.

tempokisu Guest
    no eipä yllättänyt että paikallislehdykäisiä Pirkkalainen ja Tamperelainen ei taaskaan jaettu tähän taloon. Ai joo! - se lehtienkuskauskärryhän on pyörävarastossa ...ja siellähän oli tuoreet paikallislehdet kärryssä. Otin yhdet kappaleet.
    Netistä löytyikin paikallislehtijakelun palautesivu, laitoin sinne sitten palautetta...

Audi -kuski teki aivan järkyttävän ohituksen, rekasta ohi ylämäessä, jossa näkyvyys olematon ja vielä rekka pöllytti lunta. Asennevamma yleinen ongelma Audia ajavilla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti m-52 Katso viesti
    Asennevamma yleinen ongelma Audia ajavilla.
    Itse monet kerrat ihmetellyt että mistä toi kumpuaa? Tekeekö auto ihmisestä asennevammaisen vai ostaako valmiiksi asennevammainen tietynlaisen auton?

Muoks: vai oisko tuota nykypäivän Ladaa sitten niin paljon suhteessa muihin että kuva vääristyy?

^Minäkin haluaisin tietää milloin se oma asenne muuttuu kun pihassa on kolmesta mulkuimmaksi väitetystä merkistä kaksi. Tien päällä minusta jänniä ohituksia tekee aikalailla kaikenmerkkiset.

Hässäkkä töissä ei yllättänyt, tää on niin tätä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    ^Minäkin haluaisin tietää milloin se oma asenne muuttuu kun pihassa on kolmesta mulkuimmaksi väitetystä merkistä kaksi. Tien päällä minusta jänniä ohituksia tekee aikalailla kaikenmerkkiset.

Hässäkkä töissä ei yllättänyt, tää on niin tätä.
    Ootko sä ottanu lisävarustelistalta ne vilkut sun autoihin?
    Moni jättänyt ottamatta Audiin ja Bemariin, kai ne maksaa liikaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    Kuskit ovat (sähkö)pyöräilijöitä ja siksi eivät ole tottuneet näyttämään suuntamerkkejä lainkaan.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti

Eihän niitä kaikki vipuja kukaan muista vedellä vaikka vakiona oliskin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    Joo, itse asiassa se mikä minua lähinnä hämmästyttää, on muiden liikenteessä olevien käyttäytyminen minua kohtaan riippuen siitä, olenko liikkeellä Seat Ibizalla vai kulloinkin omistuksessani olleella möhköllä (Audi SQ5, BMW X4, Volvo XC60). Kehällä saa ajella vasemmalla kaistalla ihan rauhassa möhköllä, mutta annas olla, jos eksyt sinne Ibbellä: alkaa valot vilkkumaan ja ohi on päästävä väkisin. Vaikea uskoa, että mun ajaminen kauheasti muuttuu sen mukaan mikä auto on alla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Joo, itse asiassa se mikä minua lähinnä hämmästyttää, on muiden liikenteessä olevien käyttäytyminen minua kohtaan riippuen siitä, olenko liikkeellä
    Kokeile joskus Viron kilvissä olevalla, koet suomalaisuuden uudella tavalla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Oatmeal Stout Katso viesti
    Kokeile joskus Viron kilvissä olevalla, koet suomalaisuuden uudella tavalla.
    Minkä tahansa ulkomaan kilvillä saa saman kokemuksen. Varsinkin jos erehtyy ohittamaan. Olen nähnyt Luxin kilvillä ohituskaistalla Qashqain kiihdyttävän 140 km/h vauhtiin 90:stä kun ulkomaalainen ohittaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kmruuska Katso viesti
    Minkä tahansa ulkomaan kilvillä saa saman kokemuksen. Varsinkin jos erehtyy ohittamaan. Olen nähnyt Luxin kilvillä ohituskaistalla Qashqain kiihdyttävän 140 km/h vauhtiin 90:stä kun ulkomaalainen ohittaa.
    Viron kilpien lisäarvo tulee siitä, että pysäköitäessä ja välittömästi sen jälkeen saa ohjeita selkohuutamisella jalankulkijoilta.

Mikä asia EI yllättänyt sinua tänään?

Näyttää purevan hyvin nykyhallituksen talouspolitiikka.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000008588469.html

Nyt paukahti vuosituhannen ennätys rikki: palkansaajien reaaliansiot putosivat

https://www.iltalehti.fi/politiikka/...2-c6925d5d32f8

Inflaatio iski historiallisen rajusti: Suomen palkansaajien ansioissa 2000-luvun pahin romahdus

Ihmisten tietämättömyys politiikasta ja taloudesta

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •