FillariElectrobikeGiantHepha
Sivu 69 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 19 59 67 68 69 70 71 79 119 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.041 - 2.070 / 4142

Aihe: Paksut GG renkaat

  1. #2041
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    ^Tuota en ymmärrä näissä Jarnon testeissä. Harva käyttää gravelissa sisuria. Olis mielenkiintoista nähdä RH:n tulokset tubeleksena. Niin kuin Stenu aiemmin mainitsikin, niin ohutkylkiset kärsinee sisurista eniten.

  2. #2042
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti misopa Katso viesti
    ^Tuota en ymmärrä näissä Jarnon testeissä. Harva käyttää gravelissa sisuria. Olis mielenkiintoista nähdä RH:n tulokset tubeleksena. Niin kuin Stenu aiemmin mainitsikin, niin ohutkylkiset kärsinee sisurista eniten.
    Taitaa olla myös paljon kiinni siitä miten se sisuri sattuu hankaamaan, eli paljonko sisä ja ulkokumin välinen kitka ahdistaa ja siitä että jos Jarno laittaa saman sisurin kaikkiin niin onhan se ihan eri paksuinen 35mm kuin 45mm renkaan sisällä. Mutta joo, en kanssa ymmärrä miksei voi käyttää tubeleksena, tai edes latexilla

    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

  3. #2043
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Not, extra light on käytännössä yhtä nopea, mitä gp5000. Vertaa tuolta gravell kategoriasta löytyvään 32mm gp5000s renkaaseen, se on yhtä vikkelä, mitä muutkin viistonniset. Maantierenkaat testataan eri kriteereillä.

    Eli takkiin tulee ainoastaan leveämmän renkaan ilmavastuksessa.

    Edit: Piti nyt tsekata mitä eroa noissa road ja gravell testeissä on. Maantiellä tubeless renkaat testataan tubeleksena. Gravellissa käytetään aina butyyli sisuria ja matalampia paineita.
    Totta juu. Mut gp5000 ei ollutkaan nopein maantiekumi vaan vittoria

    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

  4. #2044
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti misopa Katso viesti
    ^Tuota en ymmärrä näissä Jarnon testeissä. Harva käyttää gravelissa sisuria. Olis mielenkiintoista nähdä RH:n tulokset tubeleksena. Niin kuin Stenu aiemmin mainitsikin, niin ohutkylkiset kärsinee sisurista eniten.
    Haluaa, ettei vanhat datat häviä taivaan tuuliin. Siis säilyy vertailukelpoisuus. Hänhän teki myös testin, jossa vertailitiin sisuri vs tubeless, tai ainakin muistelen niin. Aika johdonmukaisesti tuo sisuri toi vastusta kuitenkin.

    En ole yhtään varma miten päin tuo sisuri vaikuttaa. Voi nimittäin olla just toisinkin päin. Tuossa jarnon testissähän on sekin vika, että paineet säädetään suoraan renkaan leveyden mukaan, eikä painumasta. (tai ainakin muistan näin lukeneeni) Jos käytettäisiin vakioitua painumaa, niin extra lightilla voisi ajaa kovemmilla paineilla, jolloin ero enduranceen olisi vieläkin suurempi. Niin ja se paksu sisuri "tukee" rengasta. Jotain se vaikuttaa, tai sitten ei.

    No mutta nyt meni jo korkeampaan wattihifistelyyn

  5. #2045
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Qilty Katso viesti
    Totta juu. Mut gp5000 ei ollutkaan nopein maantiekumi vaan vittoria

    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla
    No ei niillä montaa wattia ollut eroa.

  6. #2046
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    ^ Mutta jostain syystä eron huomaa maantiellä ihan käytännön ajossa. Corsa Speed vaan rullaa paremmin.

  7. #2047
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Haluaa, ettei vanhat datat häviä taivaan tuuliin. Siis säilyy vertailukelpoisuus. Hänhän teki myös testin, jossa vertailitiin sisuri vs tubeless, tai ainakin muistelen niin. Aika johdonmukaisesti tuo sisuri toi vastusta kuitenkin.

    En ole yhtään varma miten päin tuo sisuri vaikuttaa. Voi nimittäin olla just toisinkin päin. Tuossa jarnon testissähän on sekin vika, että paineet säädetään suoraan renkaan leveyden mukaan, eikä painumasta. (tai ainakin muistan näin lukeneeni) Jos käytettäisiin vakioitua painumaa, niin extra lightilla voisi ajaa kovemmilla paineilla, jolloin ero enduranceen olisi vieläkin suurempi. Niin ja se paksu sisuri "tukee" rengasta. Jotain se vaikuttaa, tai sitten ei.

    No mutta nyt meni jo korkeampaan wattihifistelyyn
    Eipä ole kauaa kun joku taisi ihan linkin laittaa tänne kun jossain testattiin sisuri vs tubeless eri renkailla ja toisissa sisuri vaikutti huomattavasti enemmän kun toisissa.

    Mun mielestä nää rullatestit nyt on muutenkin niin ja näin, tai no kertoo se millä renkaalla olis kevyin ajella 70cm turkkilevyrullalla, mutta aika vähän on tekemistä sit oikean pyöräilyn kanssa. Voihan siitä tietysti saada placeboa kun noita tuijottaa

    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

  8. #2048
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    Kyllä ja äskettäin oli toisaalla siitä tärinästä soralla ajaessa puhetta. Ohuet/joustavat kyljet yhdistettynä isoon ilmatilaan tuo soralle smoothia kyytiä, joka myös lisää vauhtia ja auttaa pitämään sitä yllä. Sen turkkilevyllä mitatun hyvän rullauksen lisäksi.

  9. #2049
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti misopa Katso viesti
    Kyllä ja äskettäin oli toisaalla siitä tärinästä soralla ajaessa puhetta. Ohuet/joustavat kyljet yhdistettynä isoon ilmatilaan tuo soralle smoothia kyytiä, joka myös lisää vauhtia ja auttaa pitämään sitä yllä. Sen turkkilevyllä mitatun hyvän rullauksen lisäksi.
    No se on selvää enkä Hersejen nopeutta epäile hetkeäkään. Mutta kyllähän niissä miettii että onko Extralightit ihan paperia kun on melko kevyetkin, lähinnä kulutuspinnasta, kyljistä ne varmaan on. Ei kai se auta kun kokeilla itse, siinä ne oppirahat maksaa.

    Kuinkahan leveä snowqualmie pass on 24id hookless kehällä? Varmaan lähempänä 45mm kun katsoo tuolta Hersen omilta sivuilta. 23mm kehällä, 43mm, tubeless +0.5mm, extralight +1mm

    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

  10. #2050
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Qilty Katso viesti
    No se on selvää enkä Hersejen nopeutta epäile hetkeäkään. Mutta kyllähän niissä miettii että onko Extralightit ihan paperia kun on melko kevyetkin, lähinnä kulutuspinnasta, kyljistä ne varmaan on. Ei kai se auta kun kokeilla itse, siinä ne oppirahat maksaa.

    Kuinkahan leveä snowqualmie pass on 24id hookless kehällä? Varmaan lähempänä 45mm kun katsoo tuolta Hersen omilta sivuilta. 23mm kehällä, 43mm, tubeless +0.5mm, extralight +1mm

    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla
    Maksa se muutama ege, niin näät nuo testit. brr on tehnyt myös pistosuojaustestit. Mulla ehkä tuo extralight kammo liittyy eniten hintaan.

    Normaalilla kesäkelillä, siis ennen hiekoitussepeliä, suojaamaton WTB resolute on kyllä kestänyt täysin ongelmitta kaikki ajot. Tuotakin pidän pienenä ihmeenä. Ehkä se matala paine säästää noiden leveiden renkaiden kylkiäkin.

    Sliksissä tulen varmasti kuitenkin päätymään ensi kesänä challangeen. Tai siis tulenkinkin. Hinta on selkeästi pienempi ja strade biancan pistosuojaus on BRRn mukaan loistavalla tasolla. Sama, mitä endurace rene hersellä. Aika uskomaton temppu oikeastaan. Tuon perusteella uskon myös stenun tarinan jäykemmästä kyljestä, joka pehmeni, kun huomasi miten hienosti rengas rullasi

  11. #2051
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Qilty Katso viesti
    Kuinkahan leveä snowqualmie pass on 24id hookless kehällä? Varmaan lähempänä 45mm kun katsoo tuolta Hersen omilta sivuilta. 23mm kehällä, 43mm, tubeless +0.5mm, extralight +1mm
    25id kehällä nämä omani ovat 44,8mm leveät sorapaineilla (n. 26psi). 45mm menee rikki sitten hiukan kovemmilla paineilla, jolla ajan nuo puhtaat maantielenkit.

  12. #2052
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Ehkä se matala paine säästää noiden leveiden renkaiden kylkiäkin.
    Itse olen myös taipuvainen uskomaan noin. Snakebite on sitten uhkana jos paineissa mennään liian alas ja ajolinjat eivät ole harkittuja (hookless-kehä vissiin auttaisi tuossa jonkin verran? Tai niin niitä ainakin markkinoidaan...)

  13. #2053
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Rene herse ultra lihgt 2.3 ja 0.4mm
    Strade biance 2.6 ja 1.15mm

    Eli rene herse on kyllä reippaasti ohuempi rengas. Tuo selittää eron suojauksessa ja pakko olla eroa myös pehmeydessä => oikeassa nopeudessa gravellilla.

  14. #2054
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Maksa se muutama ege, niin näät nuo testit. brr on tehnyt myös pistosuojaustestit. Mulla ehkä tuo extralight kammo liittyy eniten hintaan.

    Normaalilla kesäkelillä, siis ennen hiekoitussepeliä, suojaamaton WTB resolute on kyllä kestänyt täysin ongelmitta kaikki ajot. Tuotakin pidän pienenä ihmeenä. Ehkä se matala paine säästää noiden leveiden renkaiden kylkiäkin.

    Sliksissä tulen varmasti kuitenkin päätymään ensi kesänä challangeen. Tai siis tulenkinkin. Hinta on selkeästi pienempi ja strade biancan pistosuojaus on BRRn mukaan loistavalla tasolla. Sama, mitä endurace rene hersellä. Aika uskomaton temppu oikeastaan. Tuon perusteella uskon myös stenun tarinan jäykemmästä kyljestä, joka pehmeni, kun huomasi miten hienosti rengas rullasi
    No hintaankin joo. Olihan noi tulokset tänne laitettu eikä se pistosuojaus mitenkään älyttömän huono ollut. Kylkireikä varmaan nyt on enimmäkseen huonoa säkää.

    Ite kun en valitse reittejä renkaiden mukaan niin olis kiva että ne kestäis vähän karkeempaakin soraa. Ja täytyis niiden pitää myös ilmatkin, pyörä liikkuu lähes joka päivä niin pumpata en jaksa päivittäin.

    Tuollaista kylkien notkistumista huomasin täpärin maxxiksissa, juuri alle laitettuna ne oikein ritisi kun kumista puristi.

    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

  15. #2055
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Qilty Katso viesti
    Ja täytyis niiden pitää myös ilmatkin, pyörä liikkuu lähes joka päivä niin pumpata en jaksa päivittäin.
    Orange Sealin litkun kanssa ei tarvitse pumpata edes viikoittain. Jos ei muusta syystä halua säätää ilmanpaineita.

  16. #2056
    Liittynyt
    09/2005
    Viestit
    1.297
    Onko BRR muuten testannut käytettyjä, sanotaan nyt vaikka 500 tai 1000km ajettuja renkaita? Olisi mielenkiintoinen nähdä miten renkaan rungon ominaisuudet muuttuneet.

    Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla

  17. #2057
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Rene herse ultra lihgt 2.3 ja 0.4mm
    Strade biance 2.6 ja 1.15mm

    Eli rene herse on kyllä reippaasti ohuempi rengas. Tuo selittää eron suojauksessa ja pakko olla eroa myös pehmeydessä => oikeassa nopeudessa gravellilla.
    Noita ei voi vaan verrata 1:1, koska se Challengen Superpoly tms. casing on ihan omanlaisensa, sellanen ”vaahtomainen”.

    Tärinänvaimennusjuttuihin liittyen, siellä toisaalla joku mainitsi jenkkiarmeijan tutkimuksesta, minkä mukaan ihminen kestää tärinää tosi hyvin. Sen tutkimuksen mukaan sietämättömäksi koetun tärinän raja olisi 2000W. Sen perusteella jos arvotaan vaikka, että 1 promille siitä on sellainen tärinä, mitä ei juurikaan edes ajaessa noteeraa, niin sekin hukkaa on jo 20W.

    ”These suspension losses are mostly absorbed in the rider’s body. Imagine a bean bag that drops on the ground without bouncing back – all the energy is absorbed by friction between the beans. The human body works similarly. Studies by the U.S. Army found that the more discomfort vibrations cause, the more energy is being absorbed. And the amount of energy that a vibrating human body can absorb is significant – the U.S. Army’s study measured up to 2000 Watt! Huh, that's a lot. About 3 horsepower. I don't know what the test setup for that is like, but I'm glad I wasn't the test subject.”

    Jos toi promillen veikkaus pitää alkuunkaan paikkansa, niin musta on aika käsittämätöntä, että tärinänvaimennus saa niin vähän huomiota gravel-pyörien ja komponenttien suunnittelussa. Jännä nähdä, mikä on meininki muutaman vuoden päästä. UCI- ja ison rahan kisojen myötä luulisi, että tutkimukseen alkaisi löytyä kiinnostusta ja dollareita.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  18. #2058
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    ^eikös se kuitenkin ole saanut huomiota kun rengastilat on kasvanut? Ja lisäks kaikenmaailman joustoja tullut, vaikka Bmc Urs Lt, joustaa kymmeniä millejä molemmista päistä. Ei kai sen enempää voi soralla tarvita?

    Se on aika varma että niitä kiekkoja ei aleta silti lakunauhasta tekemään, ne ehkä suodattaa paremmin isompaa röykkyä mutta on sit huonot monessa muussa kohdassa.



    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

  19. #2059
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Noita ei voi vaan verrata 1:1, koska se Challengen Superpoly tms. casing on ihan omanlaisensa, sellanen ”vaahtomainen”.

    Tärinänvaimennusjuttuihin liittyen, siellä toisaalla joku mainitsi jenkkiarmeijan tutkimuksesta, minkä mukaan ihminen kestää tärinää tosi hyvin. Sen tutkimuksen mukaan sietämättömäksi koetun tärinän raja olisi 2000W. Sen perusteella jos arvotaan vaikka, että 1 promille siitä on sellainen tärinä, mitä ei juurikaan edes ajaessa noteeraa, niin sekin hukkaa on jo 20W.

    ”These suspension losses are mostly absorbed in the rider’s body. Imagine a bean bag that drops on the ground without bouncing back – all the energy is absorbed by friction between the beans. The human body works similarly. Studies by the U.S. Army found that the more discomfort vibrations cause, the more energy is being absorbed. And the amount of energy that a vibrating human body can absorb is significant – the U.S. Army’s study measured up to 2000 Watt! Huh, that's a lot. About 3 horsepower. I don't know what the test setup for that is like, but I'm glad I wasn't the test subject.”

    Jos toi promillen veikkaus pitää alkuunkaan paikkansa, niin musta on aika käsittämätöntä, että tärinänvaimennus saa niin vähän huomiota gravel-pyörien ja komponenttien suunnittelussa. Jännä nähdä, mikä on meininki muutaman vuoden päästä. UCI- ja ison rahan kisojen myötä luulisi, että tutkimukseen alkaisi löytyä kiinnostusta ja dollareita.
    Voi muuten olla perääkin tossa promillessa. Muistan kun viime kesänä ajoin maantiemiesten kanssa 43mm gk ss kumeilla, lenkin alkupäässä käännyttiin melko tuoreelta assulta vähemmän tuoreelle ja multa kysyttiin että huomaako eroa tien pinnassa, no ei todellakaan huomannut. Niillä 23-25mm kumeilla kuulemma huomasi.

    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

  20. #2060
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Alla vertailun vuoksi tänne aiemminkin linkattu Tom Anhaltin harjoitusrullilla mittaamat tulokset. Kaikki mittaukset tehty lateksisisurilla ellei muuta mainittu, 15% painaumalla ja 85kg kokonaismassalla. Zipp Course 30 sisäleveys = 21mm.

    Havaintoja:
    - Tulokset yhdensuuntaisia BRR:n tulosten kanssa
    - Nopeimmat gravel-renkaat yhtä nopeita kuin takavuosien nopein maantierengas GP4000S
    - Challengen tubeless- ja sisuriversioiden vierinvastus molemmissa sama
    - Strada Bianca 36c vierinvastus sama kuin Snoqualmie Pass EL. (SB 40 tai 45 millisenä gravel-renkaiden graalin malja - nopea, mukava, kestävä?)
    - Snoqualmie Pass (Standard) ja Bon Jon Pass välinen ero vierinvastuksessa rullilla noin 10% tai 2...4W per rengaspari. Huonokuntoisessa maastossa todellinen ero suurempi kuin testissä?
    - Steilacoom EL ja Snoqualmie Pass EL välinen ero 9...18W SP:n hyväksi. Ero 30km/h vauhdissa 14W - pitkällä pk-lenkillä iso ero.



    Suora linkki taulukkoon: https://docs.google.com/spreadsheets...it?usp=sharing.

  21. #2061
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Qilty Katso viesti
    ^eikös se kuitenkin ole saanut huomiota kun rengastilat on kasvanut? Ja lisäks kaikenmaailman joustoja tullut, vaikka Bmc Urs Lt, joustaa kymmeniä millejä molemmista päistä. Ei kai sen enempää voi soralla tarvita?

    Se on aika varma että niitä kiekkoja ei aleta silti lakunauhasta tekemään, ne ehkä suodattaa paremmin isompaa röykkyä mutta on sit huonot monessa muussa kohdassa.
    No tutkittua tietoa ei juurikaan ole Heinen tekemiä lukuunottamatta. Jos vertaa vaikka tuulitunneleihin käytettyihin dollareihin, niin potentiaalinen hyötysuhde ($/säästetty watti) voisi olla paljon parempi. En jaksa jatkaa väittelyä täällä, mutta Ursin tapaisissa vaimennetuissa jousituksissa se jousituksen vaimennus absorboi ne watit ihmisen sijaan, koska jousituksen vaimennuksen tehtävä on juurikin vaimentaa se jousitusliikkeen energiaa. Heinen teorioiden mukaan esim. renkaat (ja kiekot) vaimentamattomina jousituselementteinä palauttaa sen joustoenergian eteenpäin vieväksi liikkeeksi. Validi tutkimusnäyttö puuttuu.

    Sekin on ihan varma, että esim. Enven G23 kiekkoja ei ole ihan tyhjän takia tehty sellaisiksi, kun ne on. Lukuisien niistä tehtyjen arvostelujen perusteella teoria toimii myös käytännössä, mutta validi tutkimusnäyttö puuttuu.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  22. #2062
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti huotah Katso viesti
    Alla vertailun vuoksi tänne aiemminkin linkattu Tom Anhaltin harjoitusrullilla mittaamat tulokset. Kaikki mittaukset tehty lateksisisurilla ellei muuta mainittu, 15% painaumalla ja 85kg kokonaismassalla. Zipp Course 30 sisäleveys = 21mm.

    Havaintoja:
    - Tulokset yhdensuuntaisia BRR:n tulosten kanssa
    - Nopeimmat gravel-renkaat yhtä nopeita kuin takavuosien nopein maantierengas GP4000S
    - Challengen tubeless- ja sisuriversioiden vierinvastus molemmissa sama
    - Strada Bianca 36c vierinvastus sama kuin Snoqualmie Pass EL. (SB 40 tai 45 millisenä gravel-renkaiden graalin malja - nopea, mukava, kestävä?)
    - Snoqualmie Pass (Standard) ja Bon Jon Pass välinen ero vierinvastuksessa rullilla noin 10% tai 2...4W per rengaspari. Huonokuntoisessa maastossa todellinen ero suurempi kuin testissä?
    - Steilacoom EL ja Snoqualmie Pass EL välinen ero 9...18W SP:n hyväksi. Ero 30km/h vauhdissa 14W - pitkällä pk-lenkillä iso ero.

    Suora linkki taulukkoon: https://docs.google.com/spreadsheets...it?usp=sharing.
    Nuo chalannget ei varmaan ole näitä uusia HTLR versioita, mutta rullaus ei näemmä ole muuttunut mihinkään?

  23. #2063
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Nuo chalannget ei varmaan ole näitä uusia HTLR versioita, mutta rullaus ei näemmä ole muuttunut mihinkään?
    Hyvä pointti. Kolmesta tubeless-renkaasta yksi on HTLR, kaksi normi TLR. HTLR on kaikista kolmesta kapein mutta nopein.

    Test Clincher(C) or Measured Rear Vert. 15% Drop K Curve Fit Meff Amb. Temp. Rear Drum Average Drum Roller Temp. Flat Surface Power (2 tires) Power (2 tires) Power (2 tires)
    Challenge Gravel Grinder Pro HTLR 700x36c 04/05/20 TLR 36.7 51.5 54 56 55.2 18.5 40.3 86.0 81.7 0.01349 0.01321 0.0041 19 29 38 AC101 rim
    Challenge Gravel Grinder TLR 700x42c 05/19/19 TLR 44.6 48 40 39 51.4 19.1 41.6 98.3 93.4 0.01602 0.01583 0.0050 23 34 46 Zipp Course 30 rim
    Challenge Gravel Grinder TLR 700x38c 05/19/19 TLR 39.1 48 46 48 51.4 19.0 40.5 98.2 93.3 0.01644 0.01622 0.0051 24 35 47 Zipp Course 30 rim

    Challengen renkaista ei meinaa saada mitään selvää. Malli-/markkinointinimet ja rakenteet muuttuu kaudesta toiseen, tekniset tiedot on vanhentuneita, 60 tpi variantti onkin oikeasti 120tpi yms.
    The older I get the faster I was

  24. #2064
    Liittynyt
    04/2016
    Paikkakunta
    Kirkkonummi
    Viestit
    284
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Rene herse ultra lihgt 2.3 ja 0.4mm
    Strade biance 2.6 ja 1.15mm
    Strada Bianca HTLR:n kyljen paksuus on hyvin vaihteleva. Keskellä kylkeä on sentin kaistale ohuimmillaan 0.5mm luokkaa, lähempänä kulutuspintaa tai reunalankaa paksumpi. Bierman lienee mitannut siitä paksummalta kohdalta

  25. #2065
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gary oin' Katso viesti
    Strada Bianca HTLR:n kyljen paksuus on hyvin vaihteleva. Keskellä kylkeä on sentin kaistale ohuimmillaan 0.5mm luokkaa, lähempänä kulutuspintaa tai reunalankaa paksumpi. Bierman lienee mitannut siitä paksummalta kohdalta
    Toi ohut kaistale varmaan sit jeesaa rullaavuudessa ja kun muualta on paksumpaa niin ainaki teoriassa on kestävemmät kyljet.

    Edit. Hö, ovat "hooked rims only". Ainakin siis nää uudet 40mm versiot. En ymmärrä miksi, kun eihän niissä kovia paineita käytetä

    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

  26. #2066
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    ^Kysyin asiaa suoraan Challengelta:

    Dear Sir,

    Strada Bianca from 33mm size are hookless compatible, within ETRTO pressures limit 5 bar.
    Edit: tämä tieto on saatu Challengen aspasta 31.1.2022
    The older I get the faster I was

  27. #2067
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti huotah Katso viesti
    ^Kysyin asiaa suoraan Challengelta:



    Edit: tämä tieto on saatu Challengen aspasta 31.1.2022
    Jep. Mäkin tänään kysyin getawaysta ja biancasta htlr versiosta, vastasivat että sopii. Ymmärsin että koskee kaikkia tubeless kumeja.

    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

  28. #2068
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Qilty Katso viesti
    Jep. Mäkin tänään kysyin getawaysta ja biancasta htlr versiosta, vastasivat että sopii. Ymmärsin että koskee kaikkia tubeless kumeja.
    Jep, vahvistivat mullekin vielä erikseen että myös Getaway HTLR on hookless -yhteensopiva. Tämä käy järkeen koska nuo ovat ymmärtääkseni rakenteeltaan sama rengas, pintakuviot vaan poikkeavat.
    The older I get the faster I was

  29. #2069
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    https://www.bicyclerollingresistance...away-pro-htlr?

    Noniin. Siinä tärkeimmät. Getaway testattu ja se on nopea! Rullalla täysin tasoissa conti terran kanssa, mikä on todella hyvä saavutus. Kun paineet lasketaan alle 2bar, niin challange menee ohi.

  30. #2070
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Ja näköjään ihan hyvät pistosuojapisteetkin

    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •