FillariGiantHephaElectrobike
Sivu 67 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 17 57 65 66 67 68 69 77 117 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.981 - 2.010 / 4142

Aihe: Paksut GG renkaat

  1. #1981
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tinke77 Katso viesti
    Vaikia sanoa tuota, pitänee kattoo altaassa.
    Tilkka fairyä sumupulloon niin ei tarvii altaita, tai märkään sieneen/rättiin fairyä ja pyyhkii kyljet ja kehät. Mulla on viime aikoina vuodon syy löytynyt venttiilin juuresta.

    Mutta renkaan korvikkeeksi, ainakin Schwalbelta on useempaa G-one mallia 50mm leveenä. Jos kyseessä oli 700c

    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

  2. #1982
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Lpr:n kupeessa
    Viestit
    1.629
    No perhana, otan illalla nuo kylpyyn mukaan, josko jotain selviää. Sen jälkeen tilaan litkua joka merkiltä ja saman verran eri oluita itselleni. Pidän tubelessweekendin .

  3. #1983
    K.Kuronen Guest
    (^hanki ne oluet, mutta jätä litkut kauppaan ja törpöttele viikonloppu)

  4. #1984
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Lpr:n kupeessa
    Viestit
    1.629
    ^ Tein ohjeen mukaan ja otin vain oluet. Suihkuttelin fairyvettä renkaille ja todentotta, nehän on ihan seulat! Vaahtopalloja tuli niin kyljistä, kuin kulutuspinnastakin. Ikinä ei kyllä litkua oo tullut läpi

  5. #1985
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Efettoa vaan. Kyllä noista hyvät tulee.

  6. #1986
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.397
    Rene Herse Snoqualmie Pass with Extra Light, Standard, Endurance, and Endurance Plus Casings

    RR testissä
    Tulokset vain jäsenille.

    https://www.bicyclerollingresistance...ing-comparison

  7. #1987
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Noni, alkaa biermaninkin kanta herseistä muuttumaan, kun pääsi testaamaan extra lightin.

    Pikaisena arvioina noista luvuista tulee mieleen, että extra light on loistava rengas, mikäli ei ole tarvetta ajaa junaradan pohjaa, jossa kyljen repeäminen on mahdollista. Rullaukseltaan vastaava, mitä conti gp5000 ja strade bianche htlr. Eli ei tuota suotta ole hehkutettu. Ollut jo markkinoilla kauan ennen gp5000:sta ja challangen HTLR renkaita.

    Standard versiota on hankala perustella millään muulla kuin hinnalla. Endurancen kyljet ovat selkeästi vahvemmat. Omien testien mukaan enduranceenkin on mahdollista saada reikiä, mutta repeämiä ei. Tarttee vielä vertailla. miten endurance rullaa panaracerin suojattuun renkaaseen verrattuna.

    Rene Herse Snoqualmie Pass 44-622
    Rolling Resistance Test Results (lower is better)
    Casing Extra Light Standard Endurance Endurance+
    Inner Tube Conti Cross28 Conti Cross28 Conti Cross28 Conti Cross28
    Measured width 40.4 mm 39.6 mm 40.4 mm 40.0 mm
    Rolling Resistance
    50 psi / 3.4 bar
    14.4 Watts 17.3 Watts 19.0 Watts 24.2 Watts
    Rolling Resistance
    42 psi / 2.9 bar
    15.7 Watts 18.5 Watts 20.6 Watts 25.4 Watts
    Rolling Resistance
    33 psi / 2.3 bar
    17.3 Watts 21.2 Watts 23.4 Watts 28.1 Watts
    Rolling Resistance
    25 psi / 1.7 bar
    21.3 Watts 24.9 Watts 28.6 Watts 33.0 Watts


    Lisätään vielä alle 40mm Terra Speedin tulokset, joihin rene hersen 44mm sliksiä on helppo verrata.

    Rolling Resistance Test Results
    Inner Tube Conti Cross28 (160 gr)
    Measured Width 37.6 mm
    Rolling Resistance




    High Air Pressure
    (54 psi / 3.7 bar)
    18.4 Watts
    CRR: 0.00552
    Rolling Resistance




    Medium Air Pressure
    (45 psi / 3.1 bar)
    19.2 Watts
    CRR: 0.00576
    Rolling Resistance




    Low Air Pressure
    (36 psi / 2.6 bar)
    21.6 Watts
    CRR: 0.00647
    Rolling Resistance




    Extra Low Air Pressure
    (27 psi / 1.9 bar)
    25.6 Watts
    CRR: 0.00767

  8. #1988
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Extra Light nopein, sitten Standard, Endurance ja Endurance Plus, niinkuin saattoi olettaakin.

    Sisurilla testaaminen vähän plääh. Ihan vaan arvellen voisi epäillä, että mitä ohutkylkisempi rengas, sitä enemmän sen rullaus suhteellisesti kärsii sisurista.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  9. #1989
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    ^^Minun perstuntuma (ja watti- sekä nopeusmittari) on ollut pitkään tuota mieltä. Ja hyvin ne kyljetkin on kestäneet EL-versiossa tuhansia kilometrejä, vaikka on ajettu junaradan pohjaa, polkua yms. Samalla 45mm leveys (25mm kehällä) mahdollistaa matalat paineet, mukavan kyydin ja hyvän pidon. Eikä ole nappuloita aiheuttamassa ilmanvastusta kovemmassa vauhdissa. Ja painokin vain 330g/kpl. Korkea hankintahinta alkaa tuntua ilmaiselle, kun ottaa nuo em. seikat huomioon. Vielä kun testi olisi tehty tubeleksena.

  10. #1990
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Extra Light nopein, sitten Standard, Endurance ja Endurance Plus, niinkuin saattoi olettaakin.

    Sisurilla testaaminen vähän plääh. Ihan vaan arvellen voisi epäillä, että mitä ohutkylkisempi rengas, sitä enemmän sen rullaus suhteellisesti kärsii sisurista.
    Niin se varmaan on. Tuossa tapauksessa se on kuitenkin minusta ymmärrettävää. On jo tosi paljon dataa samalla metodilla testattuna. Nyt kun gp5000tl on testattu gravell metodilla ja road metodilla, niin on helppo vertailla maantierenkaisiinkin. => Extralight on todella nopea.

    Pitotesti on hyvä lisä. Täytyykin tsekkailla, miten rene herset vertautuu gp5000. Mulla on aika kova luotto viistonnisen pitoon assulla. Viikko sitten vuorilla sisurillinen one alkoi ääntämään kaverilla jarruissa, mutta gp5000 piti vielä kuin tauti. Tuossa oli kyllä painoeroakin kuskeilla.

  11. #1991
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti misopa Katso viesti
    ^^Minun perstuntuma (ja watti- sekä nopeusmittari) on ollut pitkään tuota mieltä. Ja hyvin ne kyljetkin on kestäneet EL-versiossa tuhansia kilometrejä, vaikka on ajettu junaradan pohjaa, polkua yms. Samalla 45mm leveys mahdollistaa matalat paineet, mukavan kyydin ja hyvän pidon. Eikä ole nappuloita aiheuttamassa ilmanvastusta kovemmassa vauhdissa. Ja painokin vain 330g/kpl. Korkea hankintahinta alkaa tuntua ilmaiselle, kun ottaa nuo em. seikat huomioon. Vielä kun testi olisi tehty tubeleksena.
    Jep, tuli sinun tarinat mieleen

    Nyt se on pakko uskoa, kun on dataa tarjolla.

  12. #1992
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Paaton, on siinä gravel-paineilla kuitenkin yli 3W eroa Standardin ja Endurancen välillä. Se on jo enemmän kuin niillä aerokiekoilla…

    Standarditkin ovat kestäneet yhtä omaa ajovirhettä lukuunottamatta jopa ratapohjasepelillä ajoa, niin mä en näe mitään syytä maksaa Endurancen lisähintaa ja saada kaupanpäälle huonompaa vaimennusta.

    Seuraavaksi taidan kuitenkin testata Extra Lighit.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  13. #1993
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Paaton, on siinä gravel-paineilla kuitenkin yli 3W eroa Standardin ja Endurancen välillä. Se on jo enemmän kuin niillä aerokiekoilla…

    Standarditkin ovat kestäneet yhtä omaa ajovirhettä lukuunottamatta jopa ratapohjasepelollä ajoa, niin mä en näe mitään syytä maksaa Endurancen lisähintaa ja saada kaupanpäälle huonompaa vaimennusta.
    Niin siis itse ajattelen nimenomaan toisinpäin. Extralight-runko ennen standardia. Standardilla ei ole oikein mitään etuja lightiin verrattuna. Endurance on ihan eri rengas ja hitaampi. Sille täytyy olla syy käyttöön.

  14. #1994
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Heh juu mä ymmärsin, mutta mä ajattelen toisin päin
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  15. #1995
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Aika paljon se Hersenkin nappula taitaa sit kuitenkin lisää vastusta, joten siinä ottaa kyllä takkiin kaikkein eniten, että slikseillä graveloiminen ei tunnu luontevalta..
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  16. #1996
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    Päivittääköhän Jarno nuo uudet tulokset Gravel-rengas kategoriaan?

  17. #1997
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.397
    Pitikö noihin extra lighteihin laittaa enemmän painetta kuin muihin ettei lyö niin helposti vanteelle? Puoli baria?
    Ja koskeeko kaikkia RH:n renkaita?
    Vai pettääkö muisti?

  18. #1998
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062

    Paksut GG renkaat

    Minulla on 25 ja 27psi paineet ollut soralla käytössä. Puhtaille assulenkeille sitten n. 35-40psi. Painoa 65kg ja pyörällä 7,9kg. Kumina siis SP EL.

  19. #1999
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arosusi Katso viesti
    Pitikö noihin extra lighteihin laittaa enemmän painetta kuin muihin ettei lyö niin helposti vanteelle? Puoli baria?
    Ja koskeeko kaikkia RH:n renkaita?
    Vai pettääkö muisti?
    Pistää insertit kaveriks.

    Tänään vähän lueskelin noista gravel inserteistä, ja joka arvostelussa kehuttiin. Kai niitä täytyy kokeilla

    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

  20. #2000
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arosusi Katso viesti
    Pitikö noihin extra lighteihin laittaa enemmän painetta kuin muihin ettei lyö niin helposti vanteelle? Puoli baria?
    Ja koskeeko kaikkia RH:n renkaita?
    Vai pettääkö muisti?
    Mä muotoilisin niin päin, että niitä voi ajaa vähän korkeammilla paineilla kuin monia muita renkaita ilman, että tärinänvaimennus kärsii. Siksi todelliset erot käytännön rullaavuudessa on vielä isommat kuin, mitä noi taulukot antaa ymmärtää. Koskee myös ainakin Standard casingiä, mutta mahdollisesti vähemmän kuin EL:ää. Endurancesta ehkä Paaton osaa sanoa jotain?
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  21. #2001
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti misopa Katso viesti
    Päivittääköhän Jarno nuo uudet tulokset Gravel-rengas kategoriaan?
    Ai ne ei ole siellä vielä? Taisin olla väärässä, eikä rene herse fobia ole vieläkään ohi.

  22. #2002
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Aika paljon se Hersenkin nappula taitaa sit kuitenkin lisää vastusta, joten siinä ottaa kyllä takkiin kaikkein eniten, että slikseillä graveloiminen ei tunnu luontevalta..
    Niin ottaahan se sileän rullan päällä. Vähän luulen, että ero rullalla on jopa isompi kuin asfaltilla.

    Mutta kyllä se nappula hidastaa assullakin oikeasti aika paljon. Eikä tartte olla isokaan nappula. Resolutet ovat oikeassa elämässä vähintään yhtä vikkelät, mitä pirellin H renkaat hiekalla ajaessa, mutta asfaltin alkaessa resolutet jäävät kuin täi tervaan. Tuo näkyy ehkä siinä testissäkin.

    Eli tuota... Alan olla sitä mieltä, että renkaita pitäisi verrata halutun kuvion mukaan. Biermanin rulla ehkä myös mallintaa parhaiten asfalttia.
    En kyllä tiedä miten edes olisi mahdollista tehdä rullalla testejä, jossa saataisiin mukaan vähän upottava ja luistava sorakerros.

  23. #2003
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arosusi Katso viesti
    Pitikö noihin extra lighteihin laittaa enemmän painetta kuin muihin ettei lyö niin helposti vanteelle? Puoli baria?
    Ja koskeeko kaikkia RH:n renkaita?
    Vai pettääkö muisti?
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Mä muotoilisin niin päin, että niitä voi ajaa vähän korkeammilla paineilla kuin monia muita renkaita ilman, että tärinänvaimennus kärsii. Siksi todelliset erot käytännön rullaavuudessa on vielä isommat kuin, mitä noi taulukot antaa ymmärtää. Koskee myös ainakin Standard casingiä, mutta mahdollisesti vähemmän kuin EL:ää. Endurancesta ehkä Paaton osaa sanoa jotain?
    Just näin. Notkealla renkaalla kärsii ajaa kovemmilla paineilla ja rengas on edelleen smoothi ajaa. Kannattaa kiinnittää huomiota esimerkiksi siihen, että extra light on terra speediä nopeampi kaikilla muilla paitsi ultra low paineilla. Siis kun terraan on pumpattu 3.7bar,,,

    Endurance rungolla huomaa tämän saman jutun toisinpäin. Kun vaihdoin notkeakylkiset WTB resolutet saman kokoisiin endurance hurricane ridgeihin, niin paineita piti laskea aika paljon, että päästiin samaan mukavuuteen.
    Endurancet ovat kyllä muuten suht kivat ajaa, eli ne eivät taitu alle matalilla paineilla, kuten resolute tekee herkästi.

    Mutta varmaan tuo paineen nosto pitää myös paikkansa. Siis jos haluaa ajaa aina siinä limitillä, jolla rengas ei vielä kolistele vanteelle, niin tuo puoli baria on aika lähellä totuutta. Hurricane ridget eivät todellakaan kolise vanteille, vaikka ajan noilla alle 2bar paineilla. Resolutet alkavat jo tuossa napsumaan kehään.

  24. #2004
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Qilty Katso viesti
    Pistää insertit kaveriks.

    Tänään vähän lueskelin noista gravel inserteistä, ja joka arvostelussa kehuttiin. Kai niitä täytyy kokeilla

    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla
    Olen itsekkin miettinyt noita inserttejä ja tullut siihen tulokseen, etten niitä tarvitse.

    Jos runkoon ei mahtuisi riittävän isoa rengasta, niin laittaisin ne ilman muuta. Isompi rengas on kuitenkin aina nopeampi pehmeällä hiekalla, eikä noilla 43mm renkailla vaan ole järkevää ajaa alle 2bar painella sekuliajossa, jolloin ne eivät vielä hakkaa pohjaan missään vaiheessa.

    Jos reitillä (kisassa) on paljon assua/kovaa hiekkaa ja speksaa renkaiksi tuon vuoksi kapeammat, niin insertti on ilman muuta fiksu lisäys.

  25. #2005
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Himpun offaria tai ehkä ei: Pehmeästä hiekasta puheenollen sellainen huomio, että Belgian CX-kansallisissa oli rata, jossa ajettiin pitkä pätkä hiekkarannalla. Kaikki kärkikuskit ajoi renkailla, jotka oli lähes sileät. Ei edes reunanappuloita, vaikka radalla oli myös pitoakin vaativia mutaisempia pätkiä. Selostajan mukaan nappulat hidastaa ja vaikeuttaa hallintaa hiekassa. Siksi sileät renkaat oli nopeimmat, vaikka pidossa tulikin takkiin. Jotenkin olisin kuvitellut, että nappulasta olisi hyötyä pehmeässä hiekassa, mutta niin sitä voi kuvitella väärin.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  26. #2006
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Himpun offaria tai ehkä ei: Pehmeästä hiekasta puheenollen sellainen huomio, että Belgian CX-kansallisissa oli rata, jossa ajettiin pitkä pätkä hiekkarannalla. Kaikki kärkikuskit ajoi renkailla, jotka oli lähes sileät. Ei edes reunanappuloita, vaikka radalla oli myös pitoakin vaativia mutaisempia pätkiä. Selostajan mukaan nappulat hidastaa ja vaikeuttaa hallintaa hiekassa. Siksi sileät renkaat oli nopeimmat, vaikka pidossa tulikin takkiin. Jotenkin olisin kuvitellut, että nappulasta olisi hyötyä pehmeässä hiekassa, mutta niin sitä voi kuvitella väärin.
    Oho. Mutta noinhan se varmaan on. Niihin pehmeisiin hiekkakohtiinhan ladataan crossikisoissa monasti aivan täysiä. Näyttää tosi hurjalta. +50 varmaan vauhtia ja äijät laittaa silmät kiinni ja katsoo minne pyörä sinkoaa. Se reunanappula alkaa varmaan vaan vetelemään vielä rajummin ohjausta. Niin ja tosiaan syö sen vauhdin pois, kun sliksi muuten syrjäyttää sen pehmeän hiekan edestään.

  27. #2007
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Olen itsekkin miettinyt noita inserttejä ja tullut siihen tulokseen, etten niitä tarvitse.

    Jos runkoon ei mahtuisi riittävän isoa rengasta, niin laittaisin ne ilman muuta. Isompi rengas on kuitenkin aina nopeampi pehmeällä hiekalla, eikä noilla 43mm renkailla vaan ole järkevää ajaa alle 2bar painella sekuliajossa, jolloin ne eivät vielä hakkaa pohjaan missään vaiheessa.

    Jos reitillä (kisassa) on paljon assua/kovaa hiekkaa ja speksaa renkaiksi tuon vuoksi kapeammat, niin insertti on ilman muuta fiksu lisäys.
    Vähän samaan tulokseen tulin itsekkin.

    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

  28. #2008
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Himpun offaria tai ehkä ei: Pehmeästä hiekasta puheenollen sellainen huomio, että Belgian CX-kansallisissa oli rata, jossa ajettiin pitkä pätkä hiekkarannalla. Kaikki kärkikuskit ajoi renkailla, jotka oli lähes sileät. Ei edes reunanappuloita, vaikka radalla oli myös pitoakin vaativia mutaisempia pätkiä. Selostajan mukaan nappulat hidastaa ja vaikeuttaa hallintaa hiekassa. Siksi sileät renkaat oli nopeimmat, vaikka pidossa tulikin takkiin. Jotenkin olisin kuvitellut, että nappulasta olisi hyötyä pehmeässä hiekassa, mutta niin sitä voi kuvitella väärin.
    Tästä syystähän aavikkovehkeissä on edessä monesti sileät renkaat.

    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

  29. #2009
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Vielä rene hersejen pitotestin yhteenveto.

    Rene Herse Snoqualmie Pass 44-622
    Static Grip Test Results (higher is better)
    Casing Extra Light Standard Endurance Endurance+
    Wet Grip Average 62 Points 60 Points 58 Points 56 Points
    Wet Grip Center 62 Points 60 Points 59 Points 59 Points
    Wet Grip Edge 61 points 59 Points 56 Points 54 Points
    Grip in points = coefficient of friction * 100

    Tested at 44 psi on a 23 mm internal width rim.

    Conclusion

    Our main conclusion is that the names of the Rene Herse casings describe them very well. Our tests show clear differences in weight, thickness, rolling resistance, and puncture resistance that are in line with the naming scheme.

    We did notice something that might be less obvious and easily overlooked, and it's the lower grip of the heavier and stronger casings as a more flexible casing results in a better gripping tire. If your main priority is grip, this new insight might be an essential point to consider.

    It's impossible to recommend which casing is best as they all have their pros and cons. It's really up to the individual to decide which version suits them best as the requirements simply aren't the same for everyone.

    We feel our test results are an excellent guide to make this decision easier for everyone interested in Rene Herse tires.
    Joustavampi rengas pitää paremmin, varsinkin reunoilta. Bierman olisi kyllä minusta voinut kertoa syynkin, joka on mielestäni aika ilmeinen.
    Ultra light rungolla on samoilla paineella isompi kontaktipinta alustaan.

    Tuo BRR:n pro jäsenyys kannattaa muuten maksaa. On todella edullinen hinta ja tällaista puolueetonta mittaajaa kannattaa kyllä tukea.

  30. #2010
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Oliks noita hipsterikumeja jossain järkevästi saatavilla?

    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •