Alkujaan tämän lähetti JMJP
Katso viesti
Pyörän kuljettaminen junassa ja linja-autossa.
Collapse
X
-
Itse olen tästä aiheesta kysellyt aina silloin tällöin ja vastaukset taitaa mennä tällä hetkellä 4-1, kieltävät selkeässä johdossa. Asiakaspalvelija Tuula on ensimmäinen valonpilkahdus joka on tullut vastaan.
Sekä tietenkin nuo ratapihoilla duunissa olevat, on varmasti iso kynnys toimia isossa konsernissa vastoin virallista ohjeistusta. Mutta jos porukka viitsisi aiheesta laittaa kyselyitä ja painetta VR:n suuntaan niin EHKÄ se virallinenkin linja joskus voisi alkaa muuttumaan.
Comment
-
Itseltä mennyt tää vallan ohi silmien, torukaa jos on jo käsitelty muualla. VR:n sivulta bongattua:
Onko mukana polkupyöräteline?
Yleisimmät auton taakse asennettavat polkupyörätelineet lisäävät auton kokonaispituutta noin 40-100 cm. Muistathan aina mitata autosi todelliset enimmäismitat. Väärin ilmoitetut auton mitat voivat johtaa auton jäämiseen pois kyydistä.
Comment
-
Jos varaa matalan autopaikan niin nehän on pääsääntöisesti noissa uusissa katetuissa vaunuissa joissa alusta on tasainen eikä ongelmaa pitäisi olla. Itse aina korkealla paikalla avovaunuissa joissa on tuo vuoristorata. Autossa maavara vähän vajaa 20cm ja Thulen teline lisää paketin pituutta 65cm eikä ole murhetta tuon kanssa ollut niinä muutamina kertoina kun olen onnistuneesti fillarit pohjoisesta etelään kuskannut.
Comment
-
Tuo auttaa vuoristoradassa peräylityksen kanssa.Alkujaan tämän lähetti JMJP Katso viesti.... Autossa maavara vähän vajaa 20cm ...
Comment
-
Takaylityksen aiheuttamaa jännitystä voi vähentää roikotin-mallisella telineellä, se minimoi maakosketuksen riskiä ja lisää myös todnäk kokonaispaketin pituutta vähemmän kuin vastaavalle pyörämäärälle tarkoitettu alustamallinen teline. (onhan ne enemmän persiistä kuin alustamalliset mutta joskus pitää vaan nöyrtyä)Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viestiTuo auttaa vuoristoradassa peräylityksen kanssa.
Tuo VR:n 5m:n raja taitaa paukkua aika monilla auto/pyöränkuljetustelineyhdistelmillä.
Mutta kaikenkaikkiaan VR:n myöntyminen pyörien kuljettamiseen autojunissa on omassa harrastuskuplassani yksi parhaimmista uutisista vuosiin, ehkä jopa vuosikymmeneen.
Comment

Comment