FillariGiantHephaElectrobike
Sivu 103 / 148 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 53 93 101 102 103 104 105 113 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.061 - 3.090 / 4420

Aihe: Nastarenkaat näin yleensä ottaen

  1. #3061
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    189
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    45nrth wrathchild 27.5 3.0; onko vain yksi versio?
    Painoa 1020g, ilmeisen pierunkuori?
    On siitä 60 ja 120 tpi versiot. 120 tpi:ssä pidemmät XL-nastat, pitävät hyvin mutta lähtevät luomupyörilläkin helposti irti. 60 tpissä pienemmät mutta yhä samantyyppiset (koverat) nastat. Jos muistan oikein niin 45NRTH ei itsekään suosittele ainakaan XL-nastaisia sähköpyöriin.

    ISP:n ja Fat Freddieen verrattuna 120 tpi version kylki tuntui mielestäni jäykemmältä, ei meinannut hevin nousta vanteellekaan vaikka jäykkä olikin. Sitten kun nousi niin ilmat pysyi kuivanakin jo hyvin sisällä.

  2. #3062
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.665
    Tilasin nyt nuo pahkasiat kun oli saatavilla ja alennuksessa, toivottavasti on toimivat, vissii ainakin vaijerikylkisissä parempi onnistumisprosentti.

  3. #3063
    Liittynyt
    07/2016
    Paikkakunta
    Nummela
    Viestit
    299
    Lähipiirin otannalla uudet vaijerikylkiset Piikkisiat ovat olleet ongelmattomia, mutta taittuvakylkinen WXC SL vuoti kaverilla oikeastaan joka paikasta. Eniten renkaan ja vanteen välistä. WXC:ssä ainakin uusissa on hyvin sileä reuna ja se tiivistyy hyvin. Mulla oli toisessa renkaasa kyljessä kaksi ~1mm reikää, jotka litku paikkasi hyvin. Toisessa ei mitään ongelmia.
    MTB Engineer -blogi: Http://mtbengineer.blogspot.com
    Yeti SB150, SB120, ARC
    Giant Revolt
    Orbea Wild

  4. #3064
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti miumau Katso viesti
    Fat Freddiet ei ainakaan alunperin olleet mitkään Tubeless ready renkaat. Tosin kyllä ne litkulla alkoivat pitämään kunhan jaksoi niihin lisätä ilmaa ja litkua aina välillä. Sama juttu tuntuu olevan Piikkiskojen kanssa. Viime vuotinen pitää ilmat jo oikein hyvin ja takana oleva tämän vuotinen pitää nyt ilmat jo kohtuu hyvin. ISP:een ongelma taitaa olla juuri päinvastainen eli pakasta vedettynä pitävät ilmat todella hyvin mutta huononevat sitten vähitellen.
    Eikä ole edelleenkään.


    -Moi,
    Fat Freddie ei ole alun perinkään valmistettu tubeles yhteensopivaksi.-

    Oli vastaus lyhykäisyydessään kun laitoin kuvat renkaan kylkien vuodoista valmistajalle.

    Muoks: mielestäni piikkisiat oli kyllä mainittu Suomi Tyresin sivuilla tubeless-readyiksi? Ei ole enää.

  5. #3065
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.969
    Millä litkuilla olette kokeilleet? Joku Orange tai Velox (bas-shop.fi) tiivistää kyllä huokoiset kyljet eri tavalla kuin Stan, joka pitää kyljet märkinä koko ajan.

  6. #3066
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647

    Nastarenkaat näin yleensä ottaen

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti harald Katso viesti
    Millä litkuilla olette kokeilleet? Joku Orange tai Velox (bas-shop.fi) tiivistää kyllä huokoiset kyljet eri tavalla kuin Stan, joka pitää kyljet märkinä koko ajan.
    Ei kyse ole siitä, Suomi Tyresin kylkiin alkaa tulemaan reikiä. Venymisen seurauksena luulen.

    Fat Freddiet ja Piikkisiat alkoi valskaamaan kyljistä vasta päivien kuluttua asennuksesta.

    Ohessa kuva Freddystä, litkusta oikealle niin näkyy pullistumia/rakkuloita, niitä ilmestyy itsekseen:



    Eturenkaasta löytyy myös tuollaista:



    Muoks: sain juuri tiedon että uudet renkaat lähtevät tulemaan.

  7. #3067
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.969
    OK no tuossa ei ole kyllä kyse litkusta.

  8. #3068
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Skatta
    Viestit
    1.096
    Ostin fat freddiet pian niiden tultua markkinoille ja selvästi muistan, ettei markkinoitu tubelessina.

  9. #3069
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    ^Tubeless tai ei niin ei mulla ole koskaan tullut vastaan moisia kylkiä kuin Piikkisiassa ja Fat Freddiessä.
    Ja tubelesta on kyllä tehty ties mistä tässä vuosien aikana.

    Joku valmistusvirhehän noissa on.

  10. #3070
    Liittynyt
    09/2020
    Viestit
    1.140
    Mun piikkisiat on myyty kyllä TLR nimikkeellä ja nettisivuilta löytyy kyllä tuo WXC SL TLR edelleen. Tekstissä ei kyllä erikseen mainosteta että olisi tubeless ready. En ole kehdannut ylivuotisista reklamoida, mutta niin hyvin näyttää uutta kumia tulevan joka suuntaan, että pitäisikö sitä kuitenkin kysäistä

    Etusen sain toimimaan mutta takarengas ei asetu ei millään. Liekö tuo hookless kehä takana ratkaiseva ero? Rengas kyllä istuu hyllyllä todella tiukasti, joten siitä ei liene kysymys. Reuna vain on epätasainen ja vuotaa renkaan ja vanteen välistä. Rakkuloita ei ole tullut ja ainakaan kahvilateksi ei hikoile kyljistä läpi.

    Kesäkuumalla Bontrager xr4 kyljet oli litkusta märkänä kun pyörä oli auringossa jonkun aikaa, maxxiksissa yksittäisiä pisaroita ja litkuna oko taikamaito.

  11. #3071
    Liittynyt
    03/2009
    Viestit
    1.103
    Mulla Wratchild 27.5x3.0 120 TPI ja ei nämä nyt täydelliset tubeleksena ole. DT XM1501 i40 kiekolle asentuu kyllä helposti mutta ei mikään tiukka ole vanteelle, burbbaa edessä jos matalilla paineilla kurvailee kovalla alustalla. Pientä paineenlaskua muutenkin. Toki paremmat kuin Fat Freddeistä joista on enemmänkin kokemusta. Muutama nasta edessä on lähtenyt, takana Fat Freddie luomutäpärissä. Mutta vähälumisissa alkutalven ajoissa onkin ollut Fat Freddie myös edessä. Freddie hyvä kun on saanut ilmat pitämään, ainoastaan jääkeleillä kaipaisi lisäpitoa. Nyt ehkä ostaisin bikeshopista 60TPI-version jos olisin rengasta plussarengasta taakse vailla.

  12. #3072
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    No nyt kun saan uudet Freddiet pitäydyn ehken niissä, josko ajais suosiolla sisurilla talvet. Ainakin tämän lopputalven, ei jaksa säätää enää.
    Kyljet vois olla kyllä FF jämäkämmät, en ymmärrä koko "Skinwall-rakennetta" 3" nastarenkaassa.

    Wrathchildiin en taida lähteä kun nastat on ilmeisesti sen mallisia/niin pitkiä että ne ei tule mun ajoissa sähköllä pysymään kiinni.
    Oisko 60tpi sitten järeämpi kyljistä kuin FF?

    Mites näihin vertautuu Terrene Cake Eater Tough?

  13. #3073
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Oiskohan aihetta sähköpyörien nastarengas ketjulle?

    Ymmärrän kyllä täysin, ettei sähkärin kanssa rullaus ole niin tärkeää, jolloin jäykempien kylkien edut ajaa valinnassa ohi.

  14. #3074
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Oiskohan aihetta sähköpyörien nastarengas ketjulle?

    Ymmärrän kyllä täysin, ettei sähkärin kanssa rullaus ole niin tärkeää, jolloin jäykempien kylkien edut ajaa valinnassa ohi.
    No on taas. Tekis mieli jo antaa kehoitus, mutta hillitsen itseni.

    Onko sulla jotain antiakin antaa tähän pohdintaan vai onko vittuilu pääasiassa?

    Edellinen kommenttisi:


    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Mites jos liimaisi sinne sisäpuolelle oikein paksua pistosuojanauhaa?
    Edellistä edellinen:

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Ai joo, ja perinteisesti on ajateltu sisurin menevän rikki snakebitessä, mut ehkä tämä ei taaskaan koske sähkäreitä

    Mitä jos bannataan kaikki keskustelu sähköpyöristä täällä, siis koko foorumilla? Saa armon herra oikea pyöräilijä nukuttua yönsä?
    Toki voit myös ohittaa olankohautuksella pohdinnat joissa on mukana sähköpyörät, tai käyttää ignorea.

  15. #3075
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.422
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    No nyt kun saan uudet Freddiet pitäydyn ehken niissä, josko ajais suosiolla sisurilla talvet. Ainakin tämän lopputalven, ei jaksa säätää enää.
    Kyljet vois olla kyllä FF jämäkämmät, en ymmärrä koko "Skinwall-rakennetta" 3" nastarenkaassa.

    Wrathchildiin en taida lähteä kun nastat on ilmeisesti sen mallisia/niin pitkiä että ne ei tule mun ajoissa sähköllä pysymään kiinni.
    Olen pitänyt FF vain takarenkaana kun nastan ulkonema ei ole riittävä kunnon purentaan. Juuri asensin kolmannen yksilön uutena Scraperille, tyhjenee pikku hiljaa kuten edellisetkin uutena, ei kuitenkaan itke kyljistä Stanin normilitkulla. Toimii noilla kyljillä mielestäni hyvin "pikkuläskirenkaana".
    Eteen laitettu vaijeriversio Piikkisika käyttäytyy samoin, eiköhän nuo tiivisty kuten entisetkin. Paineita ei tarvitse juurikaan yli 1bar sitten kun ovat tiivistyneet.
    Wrathchild 120tpi toimii aika hyvin lumellakin, nappulat eivät syö uraa lumeen kuten ISP. Nastoja ei ole kadonnut.
    Eli melko hyvä tuuri on käynyt omalla kohdalla 27.5" nastarenkaiden suhteen.

  16. #3076
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    En siis oikeasti tarkoittanut tuota kettuiluna. Renkaiden käyttötarkoitus on vaan ihan toinen. Saadaan maksimoitua pito ja vanteella pysyminen, kun watteja ei tarvitse laskeskella.

    Tähänhän on lähtenyt mukaan jo useampikin rengasvalmistaja. Kyljet paksunee. Ehkä tuo on just se juttu, mikä ottaa kuulaan. Mutta siis eri renkaat erillaiseen käyttöön. Ei enska prätkilläkään ole se ohut kylki ensimmäinen valintakriteeri.

  17. #3077
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.427
    Mulla ei ole Wrathchildeista (29x2.6") lähtenyt kuin muutama nasta, mutta ei noilla ole hirveästi sulan maan aikana ajeltu eikä muutenkaan revitelty. Lähinnä työmatkaa ja lumisia polkuja. Voi toki olla että jos on "huoleton" ajotapa, tulee sähköpyörällä ongelmia...

    Mainittakoon vielä, että useamman talven aikana ei ISP:stäkään ole lähtenyt kuin joitakin nastoja. Olisinkohan korkeintaan 10 laittanut lisää ja tällä hetkellä ehkä pari puuttuu. Itsellä tulee nastarenkailla ajettua hieman varovasti nastoja ajatellen. Ei siis välttämättä hiljempaa, mutta niin että varoo raapimasta niitä pahasti kiviin ja välttelee lukkojarrutuksia kovalla alustalla. ISP:llähän ei toki kivellä mitään pitoa olisikaan.

  18. #3078
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Marsusram Katso viesti
    Olen pitänyt FF vain takarenkaana kun nastan ulkonema ei ole riittävä kunnon purentaan. Juuri asensin kolmannen yksilön uutena Scraperille, tyhjenee pikku hiljaa kuten edellisetkin uutena, ei kuitenkaan itke kyljistä Stanin normilitkulla. Toimii noilla kyljillä mielestäni hyvin "pikkuläskirenkaana".
    Eteen laitettu vaijeriversio Piikkisika käyttäytyy samoin, eiköhän nuo tiivisty kuten entisetkin. Paineita ei tarvitse juurikaan yli 1bar sitten kun ovat tiivistyneet.
    Wrathchild 120tpi toimii aika hyvin lumellakin, nappulat eivät syö uraa lumeen kuten ISP. Nastoja ei ole kadonnut.
    Eli melko hyvä tuuri on käynyt omalla kohdalla 27.5" nastarenkaiden suhteen.
    Ehkä tuostakin syystä FF sopinee mun käyttöön paremmin, olen kokenut että pitoa on tarpeeksi(tosin en ole vielä puhtaalla jäällä ajanut), mutta nastat saattaa pysyä paremmin kiinni kun ovat hieman syvemmällä?

  19. #3079
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.422
    Uudemmissa FF yksilöissä on kuulemma nastan ulkonemaa hieman lisätty, jolloin purisi paremmin kurvissa kuin alkupään yksilöt. Vertailu näyttää kun saan sisäänajettua.

  20. #3080
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    189
    Omat olikohan 2019 - 2020 vaihteessa hankitut FF:t piti hyvin ilmat Orange Sealin Endurance ja Sub Zero litkuilla kunhan ne sai vain hyllyille nousemaan, toki omat polkuajot talvella olleet melko rauhallista sorttia ja työmatkaa. Hurjat patit tuli tosin toisen renkaan kylkeen aluksi, eivät kuitenkaan läpi vuotaneet:



    Noissakin oli melkoisesti joutavanpäiväistä kumilirpaketta vaijerin kyljessä, jotka saksin sittemmin pois. Nastaulkonema näissä yksilöissä selvästi pienempi kuin noissa ruuduntakaan uudemmissa rinkuloissa.

  21. #3081
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.205
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    Kyljet vois olla kyllä FF jämäkämmät, en ymmärrä koko "Skinwall-rakennetta" 3" nastarenkaassa.
    Rullaus maximus tietysti tubeleksen kautta.

    Edit. ja kyseessä olikin vissiin sähköpyörä.
    Ite en jaksanut edes askarrella rouvvan sähkikseen talveksi tubeleksia. Suorilta vaan sisurit kun ei sillä ole mitään väliä.
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  22. #3082
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.665
    Onkos joku onnistuneesti tubelesoinu sitten noita vaijerisikoja?

  23. #3083
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    369
    Mulla kyllä vuoti vaijerikylkiset vanteen ja renkaan välistä niin paljon että en edes yrittänyt laittaa litkuja vaan laitoin suosiolla sisurit.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MTB Engineer Katso viesti
    Lähipiirin otannalla uudet vaijerikylkiset Piikkisiat ovat olleet ongelmattomia, mutta taittuvakylkinen WXC SL vuoti kaverilla oikeastaan joka paikasta. Eniten renkaan ja vanteen välistä. WXC:ssä ainakin uusissa on hyvin sileä reuna ja se tiivistyy hyvin. Mulla oli toisessa renkaasa kyljessä kaksi ~1mm reikää, jotka litku paikkasi hyvin. Toisessa ei mitään ongelmia.

  24. #3084
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TheMiklu Katso viesti
    Rullaus maximus tietysti tubeleksen kautta.

    Edit. ja kyseessä olikin vissiin sähköpyörä.
    Ite en jaksanut edes askarrella rouvvan sähkikseen talveksi tubeleksia. Suorilta vaan sisurit kun ei sillä ole mitään väliä.
    Kyllä sillä on sähköpyörässäkin väliä.
    Vähemmän talvella, mutta eihän sisurilla voi kesällä ajaa laisin.
    Pitäis olla oma reppu varasisureille mukana.

    Ja vaikuttaahan se ajo-ominaisuuksiin. Paljonkin.

  25. #3085
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.205
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    Kyllä sillä on sähköpyörässäkin väliä.
    Vähemmän talvella, mutta eihän sisurilla voi kesällä ajaa laisin.
    Pitäis olla oma reppu varasisureille mukana.

    Ja vaikuttaahan se ajo-ominaisuuksiin. Paljonkin.
    No ehkä sitten niin. Ajattelin vain toisin kun halusit jäykemmät kyljet. Sääli, että valmistajat feidaa akustisille paremmin maistuvia versioita pois ja tilalle tulee e-bike yhteensopivia.

    Kesällä toki rengasrikkojen vuoksi tubelessillä paikkansa kaikissa vehkeissä mutta ainaki yks varasisuri joka tapauksessa mukaan
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  26. #3086
    Liittynyt
    08/2019
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TheMiklu Katso viesti
    Rullaus maximus tietysti tubeleksen kautta.
    Maksimaalinen rullaavuus talvella lumessa ja nastarenkailla. Vähän epäilen, että rullaamisessa olisi niin merkittävää eroa, että sen huomaisi tuossa yhdistelmässä. Kesällä toki eri juttu, mutta silloinkin tubelessin muut hyödyt kuin rullaavuus on ainakin itselle tärkeämpi. Toki, jos joku on asiaa tutkinut tarkemmin, niin mielelläni oon väärässä. Oma fiilis on, että menee lumevaikutuksen puolelle.

  27. #3087
    Liittynyt
    12/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    834
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Onkos joku onnistuneesti tubelesoinu sitten noita vaijerisikoja?
    Jep! Pitää minun käyttöön varsin riittävästi ilmat, katon paineet aina ennen lenkille lähtöä ja jos ovat useamman päivän olleet ajamatta niin pitää ilmaa lisätä. Näissä nyt on ilmeisesti vaan ollut jonkun verran myös laatuvaihtelua.

  28. #3088
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohnnyBuzz Katso viesti
    Maksimaalinen rullaavuus talvella lumessa ja nastarenkailla. Vähän epäilen, että rullaamisessa olisi niin merkittävää eroa, että sen huomaisi tuossa yhdistelmässä. Kesällä toki eri juttu, mutta silloinkin tubelessin muut hyödyt kuin rullaavuus on ainakin itselle tärkeämpi. Toki, jos joku on asiaa tutkinut tarkemmin, niin mielelläni oon väärässä. Oma fiilis on, että menee lumevaikutuksen puolelle.
    Ei siitä tubeleksesta mitään eroa talvella rullaukseen tule, varsinkin jos sisurksi laittaa lateksia. Mutta miksi laittaisi, jos litkut pysyy sisällä ongelmitta. Mulla on nyt noissa ISP liteskineissä litkut, eikä näemmä ole vajunut kahteen viikkoon pahastikkaan painetta. Enemmän lateksit vuotaa.

    Niistä paksuista kyljistä taas kyllä tulee. Niin fiilikseen, kun rullaukseenkin. Ei pystyisi edes kuvittelemaan mitään paksukylkistä nastarengasta ja reilun barin paineita. Ei vaan jalka piisaa.

  29. #3089
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.205
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohnnyBuzz Katso viesti
    Maksimaalinen rullaavuus talvella lumessa ja nastarenkailla. Vähän epäilen, että rullaamisessa olisi niin merkittävää eroa, että sen huomaisi tuossa yhdistelmässä. Kesällä toki eri juttu, mutta silloinkin tubelessin muut hyödyt kuin rullaavuus on ainakin itselle tärkeämpi. Toki, jos joku on asiaa tutkinut tarkemmin, niin mielelläni oon väärässä. Oma fiilis on, että menee lumevaikutuksen puolelle.
    Okei, nyt kannattaa muistaa että nastarenkaat on tarkoitettu jäälle eikä suinkaan yleistalvirenkaaksi.
    Ite ajan superisti rullaavalla läskillä aina kuin mahdollista mutta sitten kun on jäätä niin silloin kantaa myös 29eria ISP:llä. Tuo ISP ei ole kyllä yhtään kiva muuta kuin jäisissä olosuhteissa.
    Kaikilla ei tätä mahkua tietysti ole pyörien suhteen ja Suomessa on ihan valtavan suuri ero pituussuunnassa talvien tyypeissä. Niin ja päälle vielä rannikko vs. sisämaa.

    Tekis kyllä mieli saada läskiin nastarenkaat mutta kovasti ovat kalliita.
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  30. #3090
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TheMiklu Katso viesti
    Okei, nyt kannattaa muistaa että nastarenkaat on tarkoitettu jäälle eikä suinkaan yleistalvirenkaaksi.
    Ite ajan superisti rullaavalla läskillä aina kuin mahdollista mutta sitten kun on jäätä niin silloin kantaa myös 29eria ISP:llä. Tuo ISP ei ole kyllä yhtään kiva muuta kuin jäisissä olosuhteissa.
    Kaikilla ei tätä mahkua tietysti ole pyörien suhteen ja Suomessa on ihan valtavan suuri ero pituussuunnassa talvien tyypeissä. Niin ja päälle vielä rannikko vs. sisämaa.

    Tekis kyllä mieli saada läskiin nastarenkaat mutta kovasti ovat kalliita.
    Vähän sama taktiikka, että yhdessä pyörässä nastat. Mulla ne on gravelissa. Lumilla ajetaan läskillä. Sulan maan aikaan täpärillä.

    Ja gravelissa muuten jotkut Nicetrack snow200 ja oliko vielä joku pro-versio kun on taittuvat kyljet. Tubeless toimii kun junan vessa ja pitoa riittävästi joka kelissä. Vois suositella jossei olis menny nurin koko kiska

    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •