ElectrobikeGarminGiant
Sivu 14 / 56 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 12 13 14 15 16 24 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 391 - 420 / 1670

Aihe: Flatbar Gravel...

  1. #391
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    ^1568g. teipattuna... Hieman enemmän kuin valmistaja ilmoittaa kuten normaalisti... Pyörän paino 8.513kg... Tavoite hieman uupuu...

  2. #392
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.810
    Pystyishän tuosta vielä painoa nipistää. Stonga ja tolppa vaihtoon. Uskoisin että jopa parisataa grammaa pystyisi vielä miinustaa…

  3. #393
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    ^Satula vaihtuu, nykyiset tolppa noin 180g., tanko 150g., stemmi 105g. Etuakseli sikapainava mutta Kettukauppa luvannut toimittaa uuden ja tosiaan renkaista lähtee min. 250g. Ei lähtökohtaisesti mitään kallista ollut edes rakentaa joten Extralite ja Gelu pysyy maantiepyörässä...

  4. #394
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Jaahas, kiekot paketissaja paikoillaan. Ulkonäkö tyylikäs, logot ym. painettu eikä reppsottavia tarroja. Rallikunkut asentui hooklesille hieman helpommin kuin CrossMaxeille, ainoa hankaluus kun vanne ilman koukkua niin meinaa rengas karata koko ajan pois mutta vanha kunnon nippusidepatentti toimi hyvin.
    Setin paino täydellisenä noin 3.5kg vaikkei sillä muistaakseni mitään merkitystä ollutkaan. Itse tyytyväinen, toistaiseksi...
    Täh? Mistä se rengas karkaa? Miksi mä olen kuvitellut että mavicit olis kaikki ollu hooklesseja jo pitkään?

  5. #395
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    ^Kas perkelettä, en moista edes ajatellut, olet täysin oikeassa. No, Mavic oli selkeästi tiukempi joka tapauksessa... Siis kaikki hyvin ja vanne ja rengas toimii keskenään hyvin...

  6. #396
    Liittynyt
    01/2017
    Viestit
    109
    Tämä uusin keksintö huvitti sen verran(hybridi / 90 luvun maastopyörä), että itsekin päätin lähteä kokeilemaan, kun kohtuu pienellä panostuksella ollaan taas muodin mukaisesti. Oma versio tuli, kun hiilikuituseen jäykkäperään (Scott Scaleen) vaihdoin jäykän hiilikuitukeulan ja taas mennään. Nopealla kokeilulla vaikuttaa aivan eri pyörältä kuin Joustohaarukalla. En tiedä muuttuiko geometria.

  7. #397
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.692
    Onko Scale 26” vai 29” kiekoilla?

  8. #398
    Liittynyt
    01/2017
    Viestit
    109
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Onko Scale 26” vai 29” kiekoilla?
    29 kiekoilla. Alla 2.35 renkaat 28 mm vanteella. Pitää mennä maastoon testaamaan miltä ajossa tuntuu.

  9. #399
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.810
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Qilty Katso viesti
    Täh? Mistä se rengas karkaa? Miksi mä olen kuvitellut että mavicit olis kaikki ollu hooklesseja jo pitkään?
    En minäkään oikein käsittänyt että mihin se rengas karkaa ja mitä sillä nippusiteellä saavutettiin.

  10. #400
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.202
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Föhn Katso viesti
    En minäkään oikein käsittänyt että mihin se rengas karkaa ja mitä sillä nippusiteellä saavutettiin.
    Komppaan. Vaaditaan lisäselvityksiä ja/tai kuva. Ja selitys sille, ettei ole tajuttu "ikänsä käyttämiensä" kiekkojen olleen hookless vaan peräti kauhisteltu sellaisia


  11. #401
    Liittynyt
    06/2019
    Viestit
    4.310
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Föhn Katso viesti
    En minäkään oikein käsittänyt että mihin se rengas karkaa ja mitä sillä nippusiteellä saavutettiin.
    Nyt iskee mieleen epäilys että kommentissa on tarkoituksellista tietämättömyyttä En voi näet mitenkään uskoa ettei silläkään jolla tarvittava tekniikka on täydellisesti hallussa olisi joko omakohtaista tai kuultua kokemusta siitä miten jotkut renkaat eivät niitä vanteelle asennettaessa yksinkertaisesti halua pysyä vanteella vaan sitä mukaa kun laittaa rengasta vanteelle jo vanteella laitettu osa sananmukaisesti karkaa vanteelta.

    Siis toisesta päästä. Parhaimmillaan voi onnistua kiertämään täyden kierroksen ilman että tulosta syntyy...

    Schwalben pistosuojatut Plus-renkaat ovat varsin tunnettu malliesimerkki tällaisista renkaista, mutta on niitä muitakin, esimerkiksi Challengelta löytyy monia...

    Osaaja tietenkin laittaa renkaan vanteille molemmilta puolilta samanaikaisesti ja pitäen jo vanteella olevaa osaa koko ajan tiukalla (joko vetäen tai painaen sitä itseään tai lattiaa vasten), mutta jos se ei onnistu, on nippusiteestä, irtohihnasta, kengännauhasta tai narunpätkästä (tai kahdesta) apua: kiristämällä vanteelle asetetun renkaan sopivasta kohtaa vannetta vasten varmistetaan ettei se himputin rengas enää karkaa minnekään...

  12. #402
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    ^Tuota juuri rarkoitan, vaikka satoja renkaita asentanut niin tuntuu että toiset vain menee ja toiset ei suostu millään menemään tai sitten tosiaan karkaa mistä jo saanut vanteelle. Itse tälläisissä tapauksissa käytän nipparia toisella puolella jolloin voi keskittyä lopun asentamiseen...
    Tietenkin toisen pikku ongelman tuo mukanaan tuo sisureiden käyttäminen, saa olla tarkkana ettei sisuri jää vanteen ja renkaan väliin. Joskus aikoinaan niinkin käynyt ja pamaus on melkoinen...
    Ehkä parivaljakko Föhn & Jack olivat aamutuimaan sarkastisella tuulella tai sitten ei ollut kahvit vielä juotu...

  13. #403
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.810
    Noin mä sen tosiaan ajattelin ensiksi kuten kuvailit mutta sitten tuli mieleen että oliko tuossa jotain muuta sittenkin. Varsinkin kun tuolla nippuside patentilla tiedän renkaita kehälle nostetun. Epäilin että rallikingi pyrkii nousemaan kehältä pois eli ikäänkuin ei pysy vanteella. Kerran on vastaava tapaus sattunut itselle ja syynä oli varmaankin venynyt reunalanka tai että se oli poikki.

    Itsellä ei ole vain noin itsepäistä rengasta vielä vastaan tullut että joutuisi nippareita virittelemään.

    Toki tässä saattaa jopa olla niin että savolainen syntyperäni ei riitä tajuamaan nuren kaikkea sisältöä vaikka se muille olisikin selvää.

  14. #404
    K.Kuronen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ...
    Tietenkin toisen pikku ongelman tuo mukanaan tuo sisureiden käyttäminen, saa olla tarkkana ettei sisuri jää vanteen ja renkaan väliin. Joskus aikoinaan niinkin käynyt ja pamaus on melkoinen...
    ...
    Tähän sain nappulana ollessani perimätietona kulkeneen pätevän ohjeen, jota tosin olen ylimielisenä rikkonut ja sisurin räjäyttänyt: leivo rengasta.

  15. #405
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    Föhn, sama rengas toisella vanteella aivan erillailla käyttäytyi, CrossMaxilla muuten pysyi mainiosti mutta viimeinen 20cm vaati voimaa. Tuo savolaisuus selvittää kyllä paljon asioita...
    Kuronen, samaa itsekin noudattanut mutta aina silti varovainen ollut...

  16. #406
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.810
    Pakko sen savolaisuuden on vaikuttaa kun ei Turussa asuneenakaan aina kaikki aukea… Tässä on niin vähän seurattu foorumia että muut heebot osaa täällä tekstejäsi lukea vaikka minä jään kaipaamaan sanan tai kaksi lisää. Vika on siis minussa.

    Nonnii, jatketaanpa taas topikissa.

  17. #407
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    ^ Hommaa ei kannata aina niin vakavasti ottaa... Kuten entinen työkaveri sanoi "Ei taida savolainen ja Turkulainen huumori kohdata"... Eikä kyse siitä kene vika on...
    Joka tapauksessa, pyörä alkaa olemaan valmis, vain etuakselia odotellaan ja satula lie matkalla... Nyt vain kaksi projektia työn alla ajankuluksi...

  18. #408
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    Tilannepäivitys vaikkei ketään kiinnosta, 8.446kg kun satula vaihtui...

  19. #409
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.692
    Joskus oli puhetta jäykistä kuitukeuloista, niin minä tilasin tämän. Pitää asentaa joskus keväällä kun nastarenkaista pääsee eroon.

    Tiedoissa ilmoitetaan renkaan max-leveydeksi 2.3”, mutta haarukassa on tilaa yli 90 mm.
    https://r2-bike.com/NORTON-SHORES-Ri...red-BOOST-QR15

  20. #410
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    ^Omassa Ritcheyssä ilmoitetaan maksimiksi 2.9" vanteesta riippuen ja haarukan sisäleveys on tuo sama 90mm. joten kyllä voi varmasti mennä liki plussakokoon jos haluaa...

  21. #411
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.445
    ^^Norton shores näyttää vastaavan Kinesiksen keulaa. Oma non-boost Kinesis on 81mm sisäleveä ja 2.3" renkaalle sopiva. Olisiko siis tullut kapeamman mallin spekseistä.
    Toinen flatbar gravel tuli rakennettua Bontrager Bowie keulan ympärille, siinä 15x100mm napa. Sisäleveys renkaan kohdalla >95mm ja Chronicle 29x3.0" mahtuu hyvin.

  22. #412
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    Ei mennyt ihan putkeen kevyemmän etuakselin hankinta, yli kolme kuukautta kesti saada ja kierre pari milliä liian lyhyt... Nyt vain sopivaa prikkaa hankkimaan...

  23. #413
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    389
    155cm pitkälle naisoletetulle perus lenkkipyörä hakusessa. Flatbar graveli osuus aika hyvin tarpeeseen. Mutta löytyykö 800-1300€ budjetilla XS-S kokoisia vaihtoehtoja joita vielä saisi kesäksi/ennen kesää? Ehdotuksia otetaan vastaan.

    https://whyte.bike/collections/bikes/products/victoria

    Tämä Whyte pisti itselle silmään. Oli se nyt sitten flatbar graveli tai hybridi.

  24. #414
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    Yleensä Whyten pyörät saaneet positiivista palautetta, ko. malli kylläkin vieras. Saatavuus ollut melkoinen ongelma viimeaikoina joten kannattaa tehdä päätöksiä suht äkkiä...

  25. #415
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    389
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Yleensä Whyten pyörät saaneet positiivista palautetta, ko. malli kylläkin vieras. Saatavuus ollut melkoinen ongelma viimeaikoina joten kannattaa tehdä päätöksiä suht äkkiä...
    Saatavuutta vähä pelkäsinkin. Laitoin nyt heti kyselyä tuon saatavuudesta vaikka en vielä kaikkia vaihtoehtoja löytänytkään.

    Aika paljon tuo koko ja hinta tuntuu valikoimaa rajoittavan. Ja sitten toki vielä se saatavuus.

    Marin DSX 1 olisi kans voinut olla mutta S-koko alkaa 160cm eteenpäin.

  26. #416
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti santei Katso viesti
    155cm pitkälle naisoletetulle perus lenkkipyörä hakusessa. Flatbar graveli osuus aika hyvin tarpeeseen. Mutta löytyykö 800-1300€ budjetilla XS-S kokoisia vaihtoehtoja joita vielä saisi kesäksi/ennen kesää? Ehdotuksia otetaan vastaan.

    https://whyte.bike/collections/bikes/products/victoria

    Tämä Whyte pisti itselle silmään. Oli se nyt sitten flatbar graveli tai hybridi.
    https://www.canyon.com/fi-fi/hybridi...n-product-grid

    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

  27. #417
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    389
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Qilty Katso viesti
    https://www.canyon.com/fi-fi/hybridi...n-product-grid

    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla
    Tämä olis muuten varteenotettava vaihtoehto mutta vähän tuo joustokeula närästää. Käyttö kun ei sitä vaadi niin mieluummin huoltovapaa jäykkä keula. Tai no tuossa halvimmasta oli jousikeula jota nyt ei varsinaisesti taida edes pystyä huoltamaan mutta kuitenkin.

  28. #418
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti santei Katso viesti
    Tämä olis muuten varteenotettava vaihtoehto mutta vähän tuo joustokeula närästää. Käyttö kun ei sitä vaadi niin mieluummin huoltovapaa jäykkä keula. Tai no tuossa halvimmasta oli jousikeula jota nyt ei varsinaisesti taida edes pystyä huoltamaan mutta kuitenkin.
    Riittääkö Roadlitessa rengastila?

    https://www.canyon.com/fi-fi/hybridi...rahmenfarbe=BK

    Edit. Äh, ei niitä saa. Tosin sitä halvinta en katsonut
    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

  29. #419
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    389
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Qilty Katso viesti
    Riittääkö Roadlitessa rengastila?

    https://www.canyon.com/fi-fi/hybridi...rahmenfarbe=BK

    Edit. Äh, ei niitä saa. Tosin sitä halvinta en katsonut
    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla
    Halvinta näytti olevan. 30mm ensiasennusrenkaat, pitääpä tutkailla saako yhtään isompia alle.

    Konan dew mallistoa näyttää myös saavan. Otetaan sekin harkintaan vaikka ei ehkä aivan yhtälailla iske kuin nämä muut.

  30. #420
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    Jos lenkkipyörää haet niin et paljon leveämpää rengasta tarci ja veikkaus on että aina hieman levempikin menee mitä ensiasennuksena on... Canyon on suht laadukas ja kevytkin hintaisekseen...
    Jos tuollainen "Naistenrunko" ei haittaa niin https://www.cube.eu/uk/2022/bikes/ur...green-trapeze/ voisi olla yksi vaihtoehto...

Samanlaisia aiheita

  1. Gravel Grinding ja Gravel Racing
    By stenu in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 1353
    Viimeinen viesti: 22.10.2025, 22.02
  2. Gravel vs Cyclocross
    By narg142 in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 7
    Viimeinen viesti: 28.03.2020, 11.03
  3. White gravel gx lite 18 vs white gravel gx pro 18
    By Jmh in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 21
    Viimeinen viesti: 11.12.2019, 22.01
  4. Cyclocross vai Gravel
    By Kristo in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 38
    Viimeinen viesti: 19.06.2019, 10.42
  5. SUP X-Mud Gravel Disc
    By teejhoo in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 16
    Viimeinen viesti: 07.05.2019, 17.43

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •