ElectrobikeHephaGarminGiant
Sivu 47 / 54 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 37 45 46 47 48 49 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.381 - 1.410 / 1608

Aihe: Kiekon rakentaminen

  1. #1381
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    圖爾庫
    Viestit
    582
    DT:n laskuri antaa Squorx-nippelille samat pinnanmitat kuin normaalilla nippelillä mutta luultavasti pari milliä pitempiä pinnoja voi huoletta käyttää koska nippelissä on kierteet ylös asti.

  2. #1382
    Liittynyt
    08/2011
    Viestit
    1.168
    ^Ei se liian pitkä pinna siihen tökkää, ettei nippelissä kierrettä piisaa, vaan siihen, että pinnassa kierre loppuu. Kierre on pinnassa "puristettu" eli se pinna ei mene nippeliin enää syvemmälle kun pinnan kierre on lopussa.

    Jos on liian pitkät pinnat niin vähän pystyy korjaamaan lisäämällä prikat väliin (katkaisemista ja uusien kierteiden tekoa ei nykyään enää suositella).

  3. #1383
    Liittynyt
    11/2005
    Paikkakunta
    Vaasan mlk
    Viestit
    1.074
    Am Classicin nippelit vaativat 2mm pidemmät pinnat, mutta tosiaan jotkut prikat ovat olemassa mitkä ajaa saman asian. Siinä tapauksessa että on liian pitkät. Josta tulikin mieleeni, että tilaamiini Classicin pinnoihin täytynee tilata uudet nippelit kun mukana tulevat eivät sitten ehkä käykään - ei noita 1,8mm nippeleitä pahemmin ole hyllyssäni ylimääräisiä jos ne semmoisia ovat.

  4. #1384
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    圖爾庫
    Viestit
    582
    ^^Ei lopu kierteet, pari milliä pidemmät voi laittaa huoletta. Näin siis ainakin DT-comp pinna ja squorx nippeli yhdistelmässä.
    Millin pidemmät ehkä kannattaisi laittaa ihan siksikin että saattaa olla kestävämpi kun on kierrettä enemmän käytössä. Ainakin alunippelillä.

    Viilasin yhden nippelin halki, siitä hyvin näkee miten pinna asettuu kun sen kiertää loppuun asti.


  5. #1385
    Liittynyt
    08/2011
    Viestit
    1.168
    Pitkän pinnan pää tulee norminippelissäkin nippelin läpi ja vähän matkaa yli, mutta ei ihan noin paljoa ainakaan niissä mitä minä olen käyttänyt.

  6. #1386
    Liittynyt
    02/2010
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    14
    Hei arvon raati:

    Korkkasi 10 v vanhasta Mavic Aksium takakiekon kehästä pinna läpi. Saisikos tuohon vielä vaihdettua kehää? Toki uusi Aksium ei kustanna kuin reilun satkun, mutta ajattelin että tulisi vielä käyttökelpoinen ja ainakin varakiekoksi. Olen etsinyt sopivaa kehää mutta ei tiedot ja taidot riitä...
    - Pinnoja: 20 pituudeltaan 300mm ja litteitä.
    Vanteen merkintä: 622*13C. Mittasin korkeudeksi 21 mm ja sisäleveydeksi 15 mm?. Ilmeisesti nykyiset kehät ovat järkiään vähän leveämpi? 25 mm rengasta tulee käytettyä.

    https://www.bikester.fi/dt-swiss-rr-...759&cgid=37217 Löysin tuollaisen DT swissin mutta korkeus on 32 mm, niin vaatiiko tuo lyhymmät pinnat.

    On joskus aikoinaan tullut kasailtua peruspyörien kiekkoja, mutta näistä uudemmista hienouksista ei ole kokemusta. Kuinka tarkkoja uudemmat on pinnojen kireydelle, ts. onko pinnankireysmittari pakollinen kasatessa, aikoinaan kiristeltiin käsituntumalla...?

    Onko muuten suosituksia "pommin" varmoista "lähinnä" maantiekiekoista (varsinkin taakse). Elopaino kun huitelee jossain 110 kg paremmalla puolella, niin ei grammanviilaus osat oikein sovi. Kyseinen Aksium on tähän asti ollut kestävä. Vaikka vain 20 pinnaa, niin koskaan ei ole vielä pinna katkennut ja 10 vuotta on pysynyt luotisuorana ilman mitään kiristyksiä.

  7. #1387
    Liittynyt
    11/2005
    Paikkakunta
    Vaasan mlk
    Viestit
    1.074
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Boothroyd Katso viesti
    Hei arvon raati:

    Korkkasi 10 v vanhasta Mavic Aksium takakiekon kehästä pinna läpi. Saisikos tuohon vielä vaihdettua kehää? Toki uusi Aksium ei kustanna kuin reilun satkun, mutta ajattelin että tulisi vielä käyttökelpoinen ja ainakin varakiekoksi. Olen etsinyt sopivaa kehää mutta ei tiedot ja taidot riitä...
    - Pinnoja: 20 pituudeltaan 300mm ja litteitä.
    Vanteen merkintä: 622*13C. Mittasin korkeudeksi 21 mm ja sisäleveydeksi 15 mm?. Ilmeisesti nykyiset kehät ovat järkiään vähän leveämpi? 25 mm rengasta tulee käytettyä.

    https://www.bikester.fi/dt-swiss-rr-...759&cgid=37217 Löysin tuollaisen DT swissin mutta korkeus on 32 mm, niin vaatiiko tuo lyhymmät pinnat.

    On joskus aikoinaan tullut kasailtua peruspyörien kiekkoja, mutta näistä uudemmista hienouksista ei ole kokemusta. Kuinka tarkkoja uudemmat on pinnojen kireydelle, ts. onko pinnankireysmittari pakollinen kasatessa, aikoinaan kiristeltiin käsituntumalla...?

    Onko muuten suosituksia "pommin" varmoista "lähinnä" maantiekiekoista (varsinkin taakse). Elopaino kun huitelee jossain 110 kg paremmalla puolella, niin ei grammanviilaus osat oikein sovi. Kyseinen Aksium on tähän asti ollut kestävä. Vaikka vain 20 pinnaa, niin koskaan ei ole vielä pinna katkennut ja 10 vuotta on pysynyt luotisuorana ilman mitään kiristyksiä.
    Pinnojen pituuteen vaikuttaa eniten käytettävä kehä, ja nämä ovat aivan erilaiset. Aksiumeja saattaa olla erilaisia, mutta niiden ERD huitelee yli 600:n . Ja eikös niissä ole suoravetonavat?. mikä ei ole välttämättä helppo homma, muutenkin erikoisesti puolatut luulen. Sinänsä minä olen tullut toimeen ilman pinnankireysmittaria tai rihtauspukkia, olisihan se mittari tietenkin hyvä olemassa.

    Noilla spekseillä on erittäin vaikea löytää sopivaa vannetta.

  8. #1388
    Liittynyt
    02/2010
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    14
    Kiitos vastauksesta: Rikkoontuneessa aksiumissa on suoravetonapa. Pakan puolella pinnat menee suurinpiirtein "navan tangentin suuntaan 2 ristiin" ja vastapuolella kohtisuoraan. Käytännössä jos sopiva kehä löytyisi: niin apinoisin pinna kerrallaan paikalleen. En ole löytänyt vanteen ERD mittaa, enkä "satavarmasti" osaa sitä mitata tarpeeksi tarkasti... Nyt ajan kanssa kuitenkin löytyi manuaalit ja kasausohjeet: malli on aksium s 2012.
    https://tech.mavic.com/tech-mavic/te...&macronu=14626

    https://tech.mavic.com/tech-mavic/te...ucts/2_238.pdf

    Ei tähän taida sopivia kehiä löytää.. Pitäneen suosiolla hankkia uusi...
    Speksejä kun katsoo niin vanhan suositeltu max paino pyöräilijälle varusteineen on 100 kg. Ihme että on 10 vuotta kestänyt. Usein on roikkunut tavaravaunu perässä + muita varusteita mukana. Usein laskettu 70- 80 km/h kehnoa asvalttitietä vaaran reunaa alas (hirvittänyt) Uusissa aksiumeissa suositeltu paino on noussut 120 kiloon, mutta mietityttää • ASTM CATEGORY 1: For use on paved roads and paths only. Toki entiset on myös "vain päällystetyille teille" mutta retkikäytössä väkisinkin joutuu sorateille poikkeamaan.

    Vaihtoehtona voisi olla ksyrumit, joissa: Recommended max. system weight: 120 kg (cyclist, bike, gear and luggage)
    • ASTM category 2: for on and off-road use with jumps up to 15 cm. Tuossa on jo 19 mm sisäleveys. Mahtuneen vielä 25mm renkaan kanssa ongelmitta pyörimään takahaarukassa...?

  9. #1389
    Liittynyt
    11/2005
    Paikkakunta
    Vaasan mlk
    Viestit
    1.074
    ^ Sen verran vielä, että Aksiumille on netissä laskettu ERD-arvoja 594-603. H Plus Son Archetypea saa mustana 20-reikäisenä Bricklanebikesta ja sen ERD on 595. Myös Wiggle myy, mutta ei 20-reikäisenä. Tuo on mun suosikkikehä, korkeus 25mm. Pinnat ovat tod.näköisesti 3-4mm liian pitkät.

  10. #1390
    Liittynyt
    11/2005
    Paikkakunta
    Vaasan mlk
    Viestit
    1.074
    ^^ Tulipa mieleen toinen vanne, jota olen käyttänyt. Velocityn A23, ERD 601. Saa myös Bricklanebikesta 20-reikäisenä. Tuon luulisi sopivan.

  11. #1391
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    334
    Maantiepyörään ust kuitukehää vannejarruille etsin, joskus tilasin lightbicyklesistä kehän joka osoittautui laadukaaksi. Onko tullut sillä aikaa muita valmistajia joita kannattaa harkita?

  12. #1392
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.923
    Light Bicyclen kehille rakentelin itsekin kiekot keväällä, ja tyytyväinen olin laatuun (toki hintaan myös). Farsports lienee myös suosittu vaihtoehto.

  13. #1393
    Millaisia pinnan pituus eroja (per kiekon puoli oikea/vasen) levyjarrukiekoilla olette nähneet edessä / takana.

    Mun laskurilaskennat näyttää eteen ja taakse vain 1mm pituus eroa. mietin voiko olla oikein.

  14. #1394
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.329
    ^En ymmärrä kysymystä, puolaustapa, napa ja vanne määrää pinnan pituuden.

  15. #1395
    Voi olla oikein, jos edessä ja takana on perus 3 yli niin ei niihin välttämättä kauheasti tule eroa. Muistathan tarkastaa jos DT Swissin laskurilla lasket että olet ottaneet ne sivusuuntaiset etäisyydet keskilinjalta, kuvan takaa aukeaa miten pitäisi mitata. Mulla tais tulla 27,5" vanteisiin 3 eri mittaa 276,277 ja 278 vaikka edessä oli navan laipat eri halkaisijalla ja takana eri valmistajan napa.

  16. #1396
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    ^En ymmärrä kysymystä, puolaustapa, napa ja vanne määrää pinnan pituuden.
    Jäi oleellinen tieto pois - pahoittelut. Siis pituusero per kiekon puoli vasen/oikea.

    Takana pinnat ovat sinkuloita lukuunottamatta eripituiset per puoli. ja levyjarrun kanssa myös edessä.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti StevieRayVehkakoski Katso viesti
    Voi olla oikein, jos edessä ja takana on perus 3 yli niin ei niihin välttämättä kauheasti tule eroa. Muistathan tarkastaa jos DT Swissin laskurilla lasket että olet ottaneet ne sivusuuntaiset etäisyydet keskilinjalta, kuvan takaa aukeaa miten pitäisi mitata. Mulla tais tulla 27,5" vanteisiin 3 eri mittaa 276,277 ja 278 vaikka edessä oli navan laipat eri halkaisijalla ja takana eri valmistajan napa.
    DT Swiss antoi myös 1mm erot per puoli. Kaippa se on sitten oikein +++

    _________

    Ostin setin "valmiina" ja tähän lienee ostettu väärän pituisia pinnoja. Onneksi oli halpa :-) harjoittelua varten ostinkin.

    Nyt oli:
    - taakse mitoitettu 291 / 285 pinnat joilla juuri ja juuri sain riittävän kiereäksi ja kehän suht keskitettyä - Laskuri näyttää että pitäsi olla 288 / 287

    - eteen taas oli varattu 291 / 291 - tällä ei toimivaa kiekkoa saa rakennettua - Laskuri näyttää 287 / 288 (jarrulevyn puolelle pitää olla lyhyemmät)

  17. #1397
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.329
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TeekooVee Katso viesti
    Jäi oleellinen tieto pois - pahoittelut. Siis pituusero per kiekon puoli vasen/oikea.

    Takana pinnat ovat sinkuloita lukuunottamatta eripituiset per puoli. ja levyjarrun kanssa myös edessä.
    Valmistajan omituisuuksilla on vaikutusta tuohon, navan laipan mitoilla pelaamalla jotkut ovat saaneet kiekkosetteihin vähemmän eri mittaisia puolia. Esim eräät Mavicin maastokiekkosetit oli kahdella mitalla, DS erikseen ja sitten kaikki loput samaa mittaa.

  18. #1398
    Liittynyt
    07/2016
    Viestit
    98
    DT swiss:n osista rakennetut kiekot (rr 521db, DT champion pinnat (2mm) + phr prikat, ja 350 navat) parisen vuotta sitten, ja nyt renkaita vaihtaessa tuli huomattua että takakiekon kaikki pinnat olivat löystyneet ~20% alkuperäisestä kireydestä - etukiekon pinnojen jännityksessä ei ollut mitään sanoattavaa. Pienien hämmästelyn jälkeen kiekko irti ja pinnojen kiristys, mutta mitähän tuossa on oikein tapahtunut..? Takapyörä toki ottaa isompaa osumaa kanttareiden ylityksessä (etupäässä jousitus, hybridi kýseessä) ja kuskilla painoa +100kg, mutta onko todennäköisempää että _kaikki_ nippelit ovat kiertyneet auki noin saman verran (jännityksissä ei ollut kovin suurta eroa), vai ovatko pinnat voineet yksinkertaisesti vain venyä? Yli 10tkm ajetuilla orggisvanteilla ei ollut mitään vastaavaa..

  19. #1399
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    244
    Huomasin samanlaista omassa etukiekossa. Vajaa vuosi polkuajelua ja kiekko oli niin löysä että ihme ettei ollut hajonnut. ”Kierteenpoisto” oli tehty mutta mitenkään älyttömän tiukalle ennollut pinnoja vetänyt. Onneksi ei mennyt mitään rikki ja kiristämällä sain kuntoon

  20. #1400
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.709
    Voisiko olla mahdollista että pinnat "syöneet" itseään navan laipan reikiin itsensä tiukemmalle ja nippelit taasen porautuneet vanteeseen tiukemmin?

  21. #1401
    Liittynyt
    06/2006
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    128
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    Light Bicyclen kehille rakentelin itsekin kiekot keväällä, ja tyytyväinen olin laatuun (toki hintaan myös). Farsports lienee myös suosittu vaihtoehto.
    Paljonko Light Bicycle perii lähetyskuluja pelkistä vanteista? Sivustolla ei ole mitään hintatietoa raveista.

  22. #1402
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.923
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti titaani Katso viesti
    Paljonko Light Bicycle perii lähetyskuluja pelkistä vanteista? Sivustolla ei ole mitään hintatietoa raveista.
    Taisi olla 120$ eli noin satasen verran euroissa. Tämä siis valmiiksi tullattuna ja verot maksettuna suoraan kotiin kuljetettuna.

  23. #1403
    Liittynyt
    08/2010
    Viestit
    411
    Hojo hojo ..pitäisi vaihtaa vanne DTSwissin E1900 denttia saaneeseen takakiekkoon. Kun aiempaa kokemusta ei ole ja halua opetella homma niin parit tyhmät kysymykset:

    1) Mitä töhnää ("anti-seizing" tms.) pitäisi laittaa pinnan ja nippelin väliin ? Vai pitääkö mitään?
    2) Kumpia nippeleitä kannattaisi käyttää: alu vai pronssi? (brass) ja miksi - kyseessä siis DTSwissin squorx- nippelit, mitkä alkuperäisessä kiekossa ovat alu-nippeleitä.
    Vaikuttaako tämä kohdan 1. töhnän valintaan?
    3) Jos vanteessa on vahvistetut pinnanaukkojen reunat, niin tarvitseeko siihen laittaa mitään prikkaa väliin (DT:llä on sellaisiakin)? Kun ei ole tullut vielä alettua löysäämään pinnoja vanhasta kiekosta niin ei tietoa onko tuollaista prikkaa siinä ollenkaan.

  24. #1404
    Liittynyt
    09/2005
    Viestit
    1.300
    Muista asioista en osaa ottaa kantaa, mutta jos laitat noilla squorxeilla niin kannattaa hommata se dt:n oma torx-avain.
    Työkalukaupoissa olevat naaras torxit on järjestään liian paksuja eivätkä mahdu vanteen sisään

    Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla

  25. #1405
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.923
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IHD Katso viesti
    Hojo hojo ..pitäisi vaihtaa vanne DTSwissin E1900 denttia saaneeseen takakiekkoon. Kun aiempaa kokemusta ei ole ja halua opetella homma niin parit tyhmät kysymykset:

    1) Mitä töhnää ("anti-seizing" tms.) pitäisi laittaa pinnan ja nippelin väliin ? Vai pitääkö mitään?
    2) Kumpia nippeleitä kannattaisi käyttää: alu vai pronssi? (brass) ja miksi - kyseessä siis DTSwissin squorx- nippelit, mitkä alkuperäisessä kiekossa ovat alu-nippeleitä.
    Vaikuttaako tämä kohdan 1. töhnän valintaan?
    3) Jos vanteessa on vahvistetut pinnanaukkojen reunat, niin tarvitseeko siihen laittaa mitään prikkaa väliin (DT:llä on sellaisiakin)? Kun ei ole tullut vielä alettua löysäämään pinnoja vanhasta kiekosta niin ei tietoa onko tuollaista prikkaa siinä ollenkaan.
    Jos laitat DT:n Pro Lock nippelit, niin ei tarvitse mitään töhnää vaan lukite on valmiina. Itse käyttäisin messinki (brass) nippeitä varsinkin jos ajaa talvella suolavellissä, ja muutenkin kivemmat kun ovat kestävämmät. Prikat laittaisin jos sellaiset on nyttenkin, olettaen että vaihdat samanlaisen vanteen.

  26. #1406
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.204
    Tällä videolla muutamat näppärät niksit esitelty. Suosittelen kattomaan.


  27. #1407
    Liittynyt
    08/2010
    Viestit
    411
    Ihan hyvä video, tosin jossain toisissa vastaavissa on uusi vanne teipattu vanhan viereen mutta tämä jantteri jätti sen väliin Juu, ja tarkoitus on hommata tuo DT:n torx-meisseli
    sekä uusi vanne tulee olemaan E532 joka näyttää mittojen puolesta olevan sama kuin E1900.

    Nippelimateriaaleista selvisi PinkBikesta että:

    "What is the difference in strength between aluminum and brass spoke nipples?

    I think it's better to attack this from a "pros vs. cons" debate between the two. The advantages to brass nipples are they are less expensive to manufacture, and due to the harder material (brass), brass nipples are less prone to rounding by the nipple wrench. Brass nipples are better for wheels that see more service and are used in corrosive or dirty environments. Brass nipples can also be a bit easier to build with because the nickel-plating acts as a "lubricant" allowing them to spin a bit more freely under tension. The main disadvantages to brass nipples are increased weight and limited color options.

    Alloy nipples have their place too. They are lighter and reduce rotational weight at the rim which some users feel is critical. Colors and build personalization abound with alloy nipples. Numerous anodized color options are available to help customize any build. There are some things to be mindful of when using alloy though. Due to the softer metal, care must be exercised when building/using alloy nipples in order to not round the nipple at the wrench flats. This is where our Hexagonal or Torx nipples really shine. Both offer more purchase for the nipple wrench and allow for better performance. Corrosion can also plague alloy nipples being used in high-mileage, all-weather applications. Typically, this pertains to wheels that see little maintenance and many, many miles in wet environments.
    As a side note to the nipple discussion, DT Swiss manufactures nipples for just about any application imaginable - different materials, colors, wrench interfaces or locking agents are all available from DT. I point this out, because choosing the right nipple for the build shouldn't be an afterthought. Proper nipple choice (I can hear the funny reader comments now....) is just as important as choosing the right rim, hub or spoke."

    Lukite (töhnä) kysymys on edelleen hieman auki, kuten myös noiden prikkojen tarpeellisuus. Pitäis vaan tietää ennenkuin tilaa romppeet...

    Jaa näköjään töhnääkään ei tarvita: "

    DT Pro Lock® technology:
    The patented locking system is based on a special pre-applied dual compound adhesive, which coats the nipple threads. As soon as the nipples are twisted, the dual compound adhesive starts to react and is completely hardened after 6 - 7 hours. If necessary, the wheel can be used immediately after assembling. The wheel can be completely re-trued several times, but the adhesive effect decreases with each re-truing."

  28. #1408
    Liittynyt
    08/2011
    Viestit
    1.168
    Jos kiekon tekee itselle ja kokoaa oikeaan jännitykseen niin ei kannata laittaa mitään lukitetta. Ennemminkin voidetta niin helpompi koota ja myöhemmin säätää. Ei ne oikein kootun kiekon nippelit mihinkään löysty ja jos löystyy niin sitten pitää kiristää. Tuppaa ne vanhan kiekon nippelit olemaan tarpeeksi jämähtäneitä ilmankin, että on varta vasten laitettu lukitetta.

    Ja messinkinippelit jos talviajopyörä ja muutenkin jos nyt ei grammanviilauspyörä ole kyseessä.

  29. #1409
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.923
    Prolockit on omassa käytössä olleet hyvät, ja niitä DT Swiss taitaa itsekin valmiskiekoissaan käyttää. Ei estä millään tavalla rihtaamista jos sille sattuu tarvetta tulemaan.

  30. #1410
    Liittynyt
    04/2016
    Paikkakunta
    Kirkkonummi
    Viestit
    284
    Pääsiäisenä ensimmäisellä maantielenkillä kuului takaa napsaus ja pysähdyin katsomaan: 2000-luvun alun Chorus-navan laippa halki parin pinnan kohdalla. Navassa on jossain vaiheessa elämäänsä vaihtunut pinnojen suunta, ja tässä oli hyvä opetus miksi suunnanvaihto on no-no.

    Uusi vastaava napa on jo postissa tulossa ja DT RR411 Asy -kehä on moitteeton, mutta mikä kannattaa pinnojen suhteen kun tuon rakentaa uusiksi?
    A: Kaikki entiset
    B: Vetopuolen pinnat uusiksi
    C: Kaikki uusiksi

    Itse olin päätymässä vaihtoehtoon C, mutta 294mm Revolutionien kanssa päädyin jo "Mistä näitä osia saa"-topicciin. Onko iso riski jättää kolme-neljä vuotta ajetut NDS-pinnat ja uusia vain vetopuoli, vai onko vaihto ylipäätään tarpeellista?

    Parkin pinnankireysmittarikin on tulossa kun näitä kiekkotöitä tulee sen verran. Jos sillä välttäisi nämä myös jatkossa, kun aiemmin olen luottanut vain basistin sävelkorvaan.

    Edit: Kaivelin muistiinpanoja: olen kasannut nämä 2017 Velocity A23-vanteilla ja 292/294mm Revolutioneilla. Vanne vaihtui saman ERD:n RR411:een 2019, eli pinnat jäi. Antaako viisi vuotta vanhat pinnat jo periksi useamman rakennuskierroksen jälkeen?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •