GiantElectrobikeBikeshopLostInLapland
Sivu 1 / 3 1 2 3 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 72

Aihe: Suunto

Suunto

Onko tosiaan niin, ettei Suunnolle yrityksenä ole omaa ketjua? Jos on, niin jatkot sinne.

Menin DCRainmakerin sivuille katsomaan, josko olisi tarinaa Fenix 7:sta, mutta tämä pamahti ensin silmille:
    Suunto Sold To New Owners (Again)

https://www.dcrainmaker.com/2022/01/...ers-again.html

Eli Amer:han myytiin kinuskeille ja nyt sitten ex-Amerista on divestoitus Suunto ja myyty jälleen kiinalaisille. Eri firmalle tosin. DCRainmakerilla tuon lisäksi hieman pohdintaa Suunnon jatkosta.

Mutta tämä aika lailla summaa tilanteen:
    "As I’ve said before, I don’t think Suunto can meaningfully compete anymore at either the high end or the budget end. We only need to look at their competitors to see that. At their own admission during my discussions with them, they aren’t going to try and compete with Garmin and its Fenix series. They simply can’t. Not on features, and certainly not on accuracy anymore. Even competing with COROS & Polar is virtually impossible for Suunto in their Suunto 9 Peak series. In virtually every category, except perhaps navigation (and even that landscape is already changing with COROS having maps now), they’re significantly behind.

Meanwhile, at the low-end, it’s near impossible to compete with like-priced watches from Samsung and Apple that cater better to the very casual fitness realm. And if someone is more serious, both Polar and Garmin also offer similarly priced offerings that have far better screens and better apps/data."

Harmi. Takana loistava tulevaisuus.

Kiinalaiset pilaa kaiken.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Suunnon alamäki alkoi ennen kinuskeja...
    Pysyn kannassani.
    JackOja muokkasi tätä : 19.01.2022 at 12.43

Suunnon alamäki alkoi aika lailla samaan aikaan kun Nokian. Nokian inssit nimittäin rupesi tekemään Suunnon kelloja.

Esim. sukellustietokoneissa Suunto oli edelläkävijä 2000-luvun alussa. 2010-luvun taitteessa alkoi ongelmat.

Itsellä vaihtui Suunnosta Polariin kun taannoin Suunto päätti lopettaa Movescountin, jolloin muuten toimivaa Ambit 2:sta ei saanut enää synkattua.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Kiinalaiset pilaa kaiken.
    Suunnon alamäki alkoi ennen kinuskeja. Spartan oli julkaisuajankohtanaan tasavertainen kilpailija Garminille ja Polarille, mutta siihen se sitten jäi. Spartanissakin ihme puutteita, kuten alussa ei voinut muutella niitä näyttöjä. Lisäksi ei tukea useammalle tehomittarille tullut koskaan. Eli vain yksi kerrallaan pystyi olemaan paritettuna. Ja mitä kaikkea muuta.

Nythän sieltä tulee lähinnä vain uusia värivaihtoehtoja vanhoista kelloista. Mitään varsinaista uutta ei ole tullut seiskan jälkeen, eikä seiskakaan ole mikään maailmanpelastaja.

Mun mielestä vielä Ambit 3:n aikaan Suunto oli the kello triathlonisteilla.

Tuo on kiva lukea, jos ois just ostanut 9 Peakin.

Käsittääkseni se 9 Peak on kuiteskin ihan pätevä kapistus? Miksi se ei kilpailisi jos ei garminin niin polarin kanssa?

Minulla oli Suunto 9 Baro eikä Suunto edes silloin melkein neljä vuotta sitten enää pärjännyt kilpailijoilleen. Vain yksi saman laadun sensori paritettavissa kerrallaan. Huono rannesykemittaus eikä edes 24/7 päällä, silti akun kesto ei mitenkään ihmeellinen. Täyttä v*ttuilua oli se että halvempiin malleihin 3 ja 5 tuli laajempi kattaus Firstbeatin ominaisuuksia jotka malliston kalliista kärkituotteesta 9:stä jätettiin pois. Käytössä oli täysin keskeneräinen Suunto App, onneksi silloin vielä oli mahdollista käyttää Movescountia lisänä, tosin sinne piti olla eri tunnukset kuin sovellukseen. Nyt ei taida Suunnolla olla enää mitään nettipalvelua josta voisi isommalta ruudulta tutkia ja käsitellä treenitietoja. Elektroninen kompassi vaati kalibrointia suunnilleen aina kun sitä käytti. Montakohan kertaa tuon kellon käyttöönotto piti tehdä uusiksi kun joku meni solmuun, vai liittyikö se uudelleenasennuksen tarve päivityksiin. Kuitenkin aika monta kertaa joka tapauksessa piti laite resetoida ja kaikki perustiedot syöttää uusiksi. Ei tuota kelloa vaan halunnut käyttää kovin pitkään vaikka kova tahto oli, ja laite jäi todella pian pois käytöstä. Hinta kuitenkin muistaakseni 600 e eli kalliimman pään laite kyseessä, mutta ei siltä kyllä tuntunut. Ainoat asiat joilla 9 siihen aikaan jotenkin erottui muista oli multisport-treeni ja akkua säästävät fiksut toiminnot joissa laite päätteli omilla gyroskoopeillaan kävellen tai juosten kuljettua reittiä melko tarkasti ottaen gps-linkin vain harvakseltaan, tosin kohtapa Garmin Fenix 6 tarjosi paremman akun keston kokoaikaisella GPS:llä.

En tiedä onko 9 Peak:ssa korjattu alkuperäisen ysin olennaisia puutteita mutta en olisi siitä asiasta kovin toiveikas.

Toivottavasti Kiinasta löytyy rahaa Suunnon tuotekehitykseen panostamiselle niin että perinteinen merkki pääsisi taas jaloilleen. Noiden pitäisi rakentaa koko sporttikellomallistonsa siihen liittyvine palveluineen ihan alusta alkaen uusiksi.

Kyllähän kai ambit 1/2/3 synkkaa suunto appiin. En tosin ole itse kokeilut.

Haastavaa on nykyisin gps kelloa hommata, siis jos ensisijaisesti tallentuvan gps reitin tarkkuus kiinnostaa ja featuret en niinkään. Toki koskee kaikkia valmistajia.

Samaa kokemusta kuin Kollinjoella. Suunto 9 Baro vaihtui viime keväänä polar grit:iin. Mulle viimeinen niitti (kaiken yllä mainitun ongelman, sekä luokattoman huonojen sykevöiden jälkeen) oli se kun jonkun päivityksen yhteydessä hävisi kaikki omat asetukset. No siinä urheilutilojen näkymiä säätäessä havaitsin että laji triathlon ei olekaan muokattavissa lainkaan Suunto app kautta (aiemmin onnistui kyllä movescountilla). Tuo katkaisi kamelin selän kun siinä vaiheessa olin valmistautunut ensimmäiseen puolimatkan kisaani n 1,5v ja totesin että kaiken tämän jälkeen kellovalmistaja ei muuten päätä mitä tietoja näen kisan aikana ja mitä en (olisin vielä saattanut sulattaa tämänkin jos oletusasetukset ois ollu edes järkevät).

Tuohon päättyi n 10 vuoden merkkiuskollisuus suuntoa kohtaan, nyt polar ranteessa. Ei täydellinen tämäkään, mutta ainakin valtaosa mulle oleellisista jutuista onnistuu

Lähetetty minun XQ-BT52 laitteesta Tapatalkilla
    Se ei ole harrastus jos muut pitävät sitä täyspäisenä touhuna.

Ambiteissa ei taida olla bt-yhteyttä.

Suunto

Mulla taisi olla jossain vaiheessa kaksikin spartania yhtä aikaa, kun siinä huippumallissa ei ollut rannemittausta. Tosin se rannemittaus toimi niin surkeasti, ettei siitä loppujen lopuksi paljoa iloa ollut.

Mut olishan se hienoa, jos Suomessa olisi toinenkin tämän alan huippufirma. Nähtäväksi jää, mitä kinuskit tekee.

Ambit 3:ssa on bluetooth. Vanhemmissa 1 ja 2 ei ole, ne synkataan Appiin usb kaapelilla läppärin suuntolink ohjelmalla. Samalla softalla valitaan urheilutilat ja muokkaillaan mitä tietokenttiä näkyy näytössä yms, eli niitä juttuja mitä ennen tehtiin movescountissa.

^Mulla on Ambit 3 Peak ja se synkkaa nätisti Suunto Appiin. Paremmin kuin mun Gritti Flow:hun.

Suunto App on kehittynyt paljon ja on nyt ihan asiallinen harrastuskäyttöön. Mutta kun se on vaan se appi... Sports Trackerin webbisaitti ei ole tarpeeksi.

ST webbisaitti ei taida olla kuin korkeintaan nimellisesti hyödyllinen. En tosin movescounttiakaan käytänyt, enkä suuto appiakaan. Minulla datat on aina siirtynyt automaattisesti muualle, joten sinällään ei tullut mitään muutosta. Ambittia kevyemmäksi kelloksi hommasin suunto 5:n, jossa vielä on oikea antenni. Antennimöykyttömillä samaa metsäpolkua edestakaisin kulkiessa vippausta on tavannut tulla paikoin toistakymmentä metriä.

Sports Tracker on hyödyllinen meille, jotka haluamme katsoa samoja asioita tietokoneella, mitä Suunto App tekee kännykällä. Eli jos sen GPS viivan haluaa viedä eteenpäin jne. Minäkään en tajua sitä Suunnon kuviota, jossa toimiva Movescout ajettiin alas ja ajateltiin, että kaikki hoituu kännykällä. Hoituuhan se toki joo, mutta moni asia on kivempi tehdä tietokoneella. No sinällään, jos ne sitten vaikka Stravaan vie, niin sitten sillä tietokoneella voi sen datan kanssa pelata, mutta ajatuksena että suljetaan toimiva verkkopalvelu ja korvataan se kännykkäsovelluksella on kummallinen.

En nyt ihan taivaisiin, sitä Polarin Flowtakaan kehuisi, mutta onhan se monipuolisempi, mutta ehkä vähän enemmän insinöörimäinen kuin Suunnon tekeleet. Minä sanoisin, että kaikki kellot merkistä riippumatta hoitavat saman perustehtävän ihan OK tasolla ja nuo verkkopalvelut ovat se erottava tekijä. Suunto lähti enemmän näyttää kivalta, mutta toiminnoista viis linjalle, kun taas Polar on pysynyt enemmän - lisätään toimintoja, mutta ei tehdä siitä ihan niin nättiä linjalla. Garmin sitten erilailla globaalina toimijana lienee tässä se resursseiltaan ylivoimainen ja se ehkä vähän näkyy Garminin eduksi.

Meillä on taloudessa ollut noita kaikkia ja viimeisimmät valinnat ovat kallistuneet Polarin suuntaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tikola Katso viesti
    Sports Tracker on hyödyllinen meille, jotka haluamme katsoa samoja asioita tietokoneella, mitä Suunto App tekee kännykällä. Eli jos sen GPS viivan haluaa viedä eteenpäin jne. Minäkään en tajua sitä Suunnon kuviota, jossa toimiva Movescout ajettiin alas ja ajateltiin, että kaikki hoituu kännykällä. Hoituuhan se toki joo, mutta moni asia on kivempi tehdä tietokoneella. No sinällään, jos ne sitten vaikka Stravaan vie, niin sitten sillä tietokoneella voi sen datan kanssa pelata, mutta ajatuksena että suljetaan toimiva verkkopalvelu ja korvataan se kännykkäsovelluksella on kummallinen.

En nyt ihan taivaisiin, sitä Polarin Flowtakaan kehuisi, mutta onhan se monipuolisempi, mutta ehkä vähän enemmän insinöörimäinen kuin Suunnon tekeleet. Minä sanoisin, että kaikki kellot merkistä riippumatta hoitavat saman perustehtävän ihan OK tasolla ja nuo verkkopalvelut ovat se erottava tekijä. Suunto lähti enemmän näyttää kivalta, mutta toiminnoista viis linjalle, kun taas Polar on pysynyt enemmän - lisätään toimintoja, mutta ei tehdä siitä ihan niin nättiä linjalla. Garmin sitten erilailla globaalina toimijana lienee tässä se resursseiltaan ylivoimainen ja se ehkä vähän näkyy Garminin eduksi.

Meillä on taloudessa ollut noita kaikkia ja viimeisimmät valinnat ovat kallistuneet Polarin suuntaan.
    No itse en ole enää Movescountia kaivannut, vaikka siirtymävaihessa tietty piti se normaali muutoskäyrä käydä läpi. Suunto-app on nykyisellään ittelle varsin passeli, reittejä tulee tehtyä ja valmiita reittejä latailtua kelloon, ja normi treenipäiväkirjana se täyttää omat tarpeet hyvin. Data menee myös stravaan ja sports trackeriin joten desktop-puolellakin kaikki toimii. Suunto 5 on käytössä eikä kellon puolesta ole mitään päivitystarpeita. Arveluttaa vaan jatko, ts miten kinuskit saavat homman sössittyä.

Lähetetty minun Nokia 2110i laitteesta Tapatalkilla

Itellä on Suunto 9 Baro myös käytössä ja aika pitkään tehnyt mieli hankkiutua siitä eroon. Rehellisesti sanottuna eniten vituttaa surkeat sykevyöt ja etenkin juoksulenkkien alussa vaivaava liian korkeiden sykkeiden mittaaminen. Järjestään juostessa näyttää ensimmäiset 5-10 minuuttia 30-40 bpm liian korkeita sykkeitä. Vyö on oikeaoppisesti kostutettu, puhdas, patteri vaihdettu ja niin itse vyö kuin anturikin. Eikä silti pääse tosta eroon.

Ennen suorituksen käynnistämistä olevassa näytössä, jossa yhdistää sykevyöhön ja GPS:ään, syke näkyy oikein. Heti, kun suorituksen käynnistää syke ei näy ekan minuutin ajan ja sitten näyttää ton 40 bpm liikaa. Ja tekee tätä vain juoksumoodissa, joka on itelle tärkein sykkeen seurannan kannalta. Ottaako sitten häiriötä bluetooth-kuulokkeista tai puhelimesta, en tiedä. Muissa lajeissa tota ongelmaa ei ole.

Tämä jatkuva taistelu on saanut leirin vaihtamisaikeet valmiiksi. Polarin Grit X kiinnostais design-mielessä ja ihan hyvältä vaikuttaa oninaisuudetkin. Garminin käyttis on auttamatta vanhentuneen (=vanhan Nokian) oloinen, ettei oikein nappaisi. Tärkeää olisi myös saada siirrettyä kaikki vuosien harjoitteludata uudelle alustalle, kun Stravassa oon ollut vasta puolitoista vuotta. Polarin Flowhun toi ilmeisesti onnistuisi kohtuu helposti, mutta miten lie Garminin laita?

^Hommaa Polarin sykevyö (esim. H10), niin hyvin varmasti homma paranee. Ja jos ei parane, on vyö valmiina uutta Polarin kelloa varten. Ite kettuunnuin kanssa aikalailla Suunnon syketarkkuuteen Ambit 3:n kanssa muutama vuosi takaperin, mutta kun vaihdoin Polarin H10 vyöhön, niin sykeongelmat hävis samoin tein. Keväällä tulee 6 vuotta täyteen tuon Ambit 3 Peakin kanssa ja sinänsä houkuttelis 9 Peak seuraavaksi, mutta näiden juttujen valossa kannattaa ehkä kuitenkin mennä vanhalla niin pitkään kuin se hengissä pysyy...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohnnyBuzz Katso viesti
    Tärkeää olisi myös saada siirrettyä kaikki vuosien harjoitteludata uudelle alustalle, kun Stravassa oon ollut vasta puolitoista vuotta. Polarin Flowhun toi ilmeisesti onnistuisi kohtuu helposti, mutta miten lie Garminin laita?
    Garminiin ei käsittääkseni saa siirrettyä muuta kuin Garminin dataa. Mutta voithan pitää sitä Stravaa "keskuspaikkana" ja siirtää kaikki vanhatkin treenit sinne. Niin minä tein, kun aikanaan siirryin Suunnosta pois. Yksi ilta siinä taisi mennä niitä naputellessa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Adrift Katso viesti
    ^Hommaa Polarin sykevyö (esim. H10), niin hyvin varmasti homma paranee.
    Juuri näin. Kaikki joiden tiedän vaihtaneen Suunnon sykevyön Polarin vastaavaan ovat kehuneet ongelmien poistuneen. Eli se on se yksinkertaisin korjaus sykevyömurheeseen. Kriteerinä lienee "mikä tahansa bluetooth sykevyö", mutta Polarin vöistä on ollut hyviä kokemuksia monilla minunkin tutuilla.
    tikola muokkasi tätä : 20.01.2022 at 10.57

Polar flowhun ei myöskään saa siirrettyä dataa muuta kuin polarin laitteista.

Kannattaa pitää joku kolmannen osapuolen alusta pääasiallisena päiväkirjana missä on kaikki, vaikka vaihtais taas myöhemmin kellomerkkiä. Itsellä trainingpeaks tässä käytössä.

Jos kokemukset vaihdosta suunto 9 -> polar grit x kiinnostaa niin hihkaiskaa, voin listailla omat huomioni kellojen eroavaisuuksista

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Garminiin ei käsittääkseni saa siirrettyä muuta kuin Garminin dataa. Mutta voithan pitää sitä Stravaa "keskuspaikkana" ja siirtää kaikki vanhatkin treenit sinne. Niin minä tein, kun aikanaan siirryin Suunnosta pois. Yksi ilta siinä taisi mennä niitä naputellessa.
    Ai Stravaan saa siirrettyä historian? En tiennytkään tota. Miten moinen onnistuu Suunto appistä?

Ai Stravaan saa siirrettyä historian? En tiennytkään tota. Miten moinen onnistuu Suunto appistä?
    https://tapiriik.com/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kalle salonen Katso viesti
    Polar flowhun ei myöskään saa siirrettyä dataa muuta kuin polarin laitteista.

Kannattaa pitää joku kolmannen osapuolen alusta pääasiallisena päiväkirjana missä on kaikki, vaikka vaihtais taas myöhemmin kellomerkkiä. Itsellä trainingpeaks tässä käytössä.

Jos kokemukset vaihdosta suunto 9 -> polar grit x kiinnostaa niin hihkaiskaa, voin listailla omat huomioni kellojen eroavaisuuksista

Polar Flowhun onnistuu siirtäminen kolmannen osapuolen appin kautta. Pitäisi toimia ihan ongelmitta. Muistaakseni Grit X -ketjussa kyselin tota ja siellä osattiin vinkata sopivaa sovellusta.

Suunto 9:stä siirtyminen Grit X:ään kiinnostaa kyllä. Itselle tärkeimpinä ominaisuuksina kellolle on sykkeen ja matkan mittaaminen, jos oikein yksinkertaistaa. Lajeina juoksu (katu & polku), maastopyöräily (trail & bike park), sali, outdoor cross-training ja silloin tällöin uinti sekä myös boulderointi. Navigoinnin hoidan puhelimella Topo GPS:llä, koska etenkin maastopyöräilyyn kellon näyttö on auttamatta liian pieni. Polkujuoksussa toimii vielä ihan ok. Arvostan pitkää akun kestoa, selkeää designia & intuitiivista käyttöliittymää. Unen ja palautumisen mittaaminen kiinnostaa myös.

Ambit2 - Grit X siirrossa itselle paras oli se että sain kellon joka synkkaa puhelimen kautta.
    Gritin ”rugged outdoor design” on sen huonoin puoli minulle, ruipelon ranteessa tuntuu esim pitkän ajopäivän jälkeen että pyöreämpi design olisi parempi, toisaalta näyttö on hieman suojatumpi kuin Vantagessa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Vähän sketchyn oloinen saitti. Mitähän muuta vie samalla, kun synkkaa? Ja osaako poistaa tuplat eli kun puolentoista vuoden edestä on treenejä Stravassa, niin ei kiinnostaisi niitä ottaa tuplana sisään ja sitten poistella manuaalisesti yksitellen.

Vähän sketchyn oloinen saitti. Mitähän muuta vie samalla, kun synkkaa?
    Ne vie sun sotun, pankkitunnukset, isovanhemmat, akuankat ja kaiken muunkin mitä irti lähtee.

Älä käytä ellet uskalla, kaikki me muut ollaan tuolla tehty ja hengissä ollaan ja rahatkin on tilillä.

Ja osaako poistaa tuplat eli kun puolentoista vuoden edestä on treenejä Stravassa, niin ei kiinnostaisi niitä ottaa tuplana sisään ja sitten poistella manuaalisesti yksitellen.
    En kyllä muista miten itse tein, mutta tuplia en ottanut sisään.

En tiedä miten onnistuu Suunto App:ista, kun aikanaan itse siirsin Movescountista. Silloin sieltä sai pyydettyä koko historian ja se tuli sitten muistaakseni zipattuna johonkin pois kerättäväksi. Tosin tästä nyt pari vuotta, joten voi olla että meni jotenkin muutenkin.

Mutta tuota tapiiria varmaan voi kokeilla.

Yritän pitää lyhyenä (tuskin onnistuu) mutta tosiaan omat ajatukset suunto 9 vs grit x.

Grit on kädessä mukavampi ja kevyempi ja napit ei tee niin herkästi virhepainalluksia. Suunto piti laittaa aina näppäinlukkoon, gritistä en edes muista ulkoa miten se tehdään.

9:ssä sykkeen mittaus ranteesta oli lähinnä vitsi, gritissä on mielestäni melko hyvä, tän kanssa jätän jopa välillä sykevyön kotiin mitä en tehnyt suunnon kanssa ikinä. Nykyisisä sykevöissä on hiukan älyä ja muistia ja suunto lataa harjoituksen lopuksi automaattisesti vielä syketiedot vyöstä siltä varalta että yhteys on pätkinyt tms treenin aikana. Polar ei tätä osaa vaan jos yhteys sykevyöhön katkeaa niin hakee rannesykkeen automaattisesti. Marginaalinen ongelma, mutta tulee esim uidessa vastaan.

Suunnossa urheilutilojen mukautukseen on paremmin vaihtoehtoja (poislukien mainitsemani triathlon). Suunnossa saa enemmän dataa kerralla ruutuun ja samalle lajille voi tehdä vaikka kuinka monta eri tilaa. Polarissa lajitiloja voi olla vain 1/heidän etukäteen keksimä laji (ei iso ongelma, mutta tykkäsin suunnon tavasta enemmän). Polarilla ei myöskään ole mahdollisuutta nähdä aiempien kierrosten tietoja treenin aikana (suunnolla on). Paitsi just tuli päivitys minkä myötä saa vissiin näkymään yhden edellisen kierroksen tiedot.

Unen seuranta on Polarissa huomattavasti parempi.

Akun kesto on molemmissa hyvä ja siihen voi asetuksilla vaikuttaa (Suunnossa ehkä hiukan enemmän). Polarissa sellainen miinus että sitä ei jostain ihme syystä voi ladata jos suoritus käynnissä (suuntoa voi), mutta tämäkään ei ole vielä toistaiseksi tullut itselle ongelmaksi.

Reitin seuraaminen on ehkä hitusen helpompaa Polarilla (ei isoa eroa). Polarissa oli ennen päivitystä sellainen älyttömyys ettei reittiä voinut vaihtaa lennosta vaan harjoitus täytyi keskeyttää. En ole varma onko asia muuttunut päivityksessä, mutta ennen ei myöskään voinut aloittaa reittiä kesken treenin vaan se piti laittaa heti aluksi päälle tai sitten jättää kokonaan väliin.

Reiteistä vielä että niiden lataaminen polariin onnistuu puhelimella vissiin ainoastaan komootin kautta, jos jollain muulla luotuja gp-tiedostoja haluaa niin täytyy päästä selaimella polar flowhun. Toisaalta suunnolla oli käytössä ainoastaan kännykkä-appi nii siihen oli taas hankalaa kun piti tietokoneella luotu jälki lähettää itselleen sähköpostiin tms.

Suunto app on musta sovelluksena parempi kuin polarin vastaava, mutta koska Polarilla myös selainversio niin sen vuoksi tästä osiosta pisteet polarille kuitenkin.

Summa summarum, en vaihtaisi enää takaisin, mutta kyllä polaria vielä kehittäisin tietyiltä osilta. Polarin barometria on tämänkin foorumin ketjussa haukuttu, tähän en osaa ottaa kantaa mitään, en ole seurannut omani tarkkuutta kun ei niin paljoa kiinnosta.

Ja sellainen pointti vielä tuli mieleen että grit on uutena selkeästi halvempi kuin suunto 9. Jos nyt olisin ostamassa uutena niin tutkisin ainakin onko grit x pro kovemman hintansa väärti

Siirsin itse kamat Suunnosta Polar Flowiin SyncMyTracksilla.

Samanlaisia aiheita

1. Suunto 9 Peak
    By Hower in forum Varusteet
    Vastaukset: 4
    Viimeinen viesti: 21.06.2021, 22.55
  2. Suunto App
    By kauris in forum Varusteet
    Vastaukset: 115
    Viimeinen viesti: 08.11.2020, 13.21
  3. Suunto 7
    By maalinni in forum Varusteet
    Vastaukset: 18