HephaFillariGiantElectrobike
Sivu 101 / 148 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 51 91 99 100 101 102 103 111 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.001 - 3.030 / 4420

Aihe: Nastarenkaat näin yleensä ottaen

  1. #3001
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.665
    Vielä semmonen kyssäri et riittääkö nastarenkaissa pito ja ominaisuudet kovempaankin ajoon? Vai irtooko nastat semmosessa ajossa ja enemmän semmosee retkeilyyn ja ”selviämiseen”? Mutkapätkiä ja enskahenkistä menoa? Tosin jää nyt varmaa tältä talvelta hankkimatta kun ei taida keretä enää ajamaan mut jos ens talveks sais vaikka toiset kiekotkin.

  2. #3002
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Vielä semmonen kyssäri et riittääkö nastarenkaissa pito ja ominaisuudet kovempaankin ajoon? Vai irtooko nastat semmosessa ajossa ja enemmän semmosee retkeilyyn ja ”selviämiseen”? Mutkapätkiä ja enskahenkistä menoa? Tosin jää nyt varmaa tältä talvelta hankkimatta kun ei taida keretä enää ajamaan mut jos ens talveks sais vaikka toiset kiekotkin.
    Sähköllä mutkapätkiä ja enskahenkistä menoa aina kun mahdollista. Piikkisiassa on riittäny pito ja ominaisuudet, nastatkin on tallella.
    Ajoin ne hyvin sisään asfaltilla toki.

    Kovalla lumella ja jäällä ominaisuudet on itse asiassa välillä hämmästyttävät. Pehmeä lumi saattaa olla joskus akilleen kantapää.

  3. #3003
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.686
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Vielä semmonen kyssäri et riittääkö nastarenkaissa pito ja ominaisuudet kovempaankin ajoon? Vai irtooko nastat semmosessa ajossa ja enemmän semmosee retkeilyyn ja ”selviämiseen”? Mutkapätkiä ja enskahenkistä menoa? Tosin jää nyt varmaa tältä talvelta hankkimatta kun ei taida keretä enää ajamaan mut jos ens talveks sais vaikka toiset kiekotkin.
    Riittää pito mihin vaan. Itselläni on ensimmäinen talvi maastopyörällä poluilla ja voin kertoa mitä tekisin toisin . Nyt on 29x2.6 Piikkisiat molemmissa päissä, tai no nyt odotan taas kerran ehjää rengasta eteen. Erittäin hyvä rengas, etenkin nyt inserteillä ja pienillä paineilla. Ongelma on vaan niiden laatu. Jos ajaa sisureilla, niin sitten pikkureiät ei varmaan haittaa. Nyt laittasin mahdollisimman leveää rengasta, 29x2.8 eteen ja 27.5x2.8/3 taakse ja niihin insertit niin pystyy ajamaan mahdollisimman pienillä paineilla ja saa paremmin kantavuutta pehmeään lumeen. Jos Piikkisian laadusta ei olisi 100% niin laittaisin Cake Eaterit tai sitten Wratchildit vaikka niillä on vaan 29x2.6 etunen. Mutta noi piikkisiat on todella hyvät renkaat pidoltaan ja muutenkin ajo-ominaisuuksiltaan, toivottavasti seuraava rengas on ok niin pääsee taas nauttimaan ajosta. Ja onhan ne edullisemmat kun muut ja tehty vielä Suomessa. Nastoja irtoilee sitten huolella etenkin sähköpyörällä ja etenkin jos ajaa lumettomilla poluilla. Itse ostan kevääksi Mcarbonilta pari pakettia erilaisia nastoja ja liimalla kiinni irronneiden tilalle seuraava talvea varten, siellä on kaikista halvimmat nastat.

  4. #3004
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    Sähköllä mutkapätkiä ja enskahenkistä menoa aina kun mahdollista. Piikkisiassa on riittäny pito ja ominaisuudet, nastatkin on tallella.
    Ajoin ne hyvin sisään asfaltilla toki.

    Kovalla lumella ja jäällä ominaisuudet on itse asiassa välillä hämmästyttävät. Pehmeä lumi saattaa olla joskus akilleen kantapää.
    Pääosin samat kokemukset. Ihan peilijäällä joutuu ottamaan vähän varovaisemmin kuin kesällä. Ja peilijäälle satanut parin sentin uusi lumi oli todella liukasta kun nasta ei yllä jäähän asti ja lumi liukuu jään päällä.

  5. #3005
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647

    Nastarenkaat näin yleensä ottaen

    Toi mainittu kantavuus lumella on kyllä 2.6 renkaalla huono.
    Josko ens talvena kokeilis Fat Freddietä, sais vähän kantavuuttakin.

    Tiedä sitten sen muista ominaisuuksista vs Piikkisika, onko tästä kenelläkään omakohtaisia kokemuksia?
    Ja toimiiko tubelessina ok?

    29 ja 27.5 kiekot löytyy joten siinä mielessä helppo kokeilla eri variaatioita.

  6. #3006
    Liittynyt
    07/2016
    Paikkakunta
    Nummela
    Viestit
    299
    Eilen tuuppasin Piikksiat alle. Molemmat WXC, taakse 2.25" ja eteen 2.6". Takarengas 25mm vanteella 56mm ja eturengas 25mm vanteella 60mm. Takanen siis hyvin lähelle mitassa ja etunen kapeampi kuin speksin 65mm.

    Takarenkaassa oli pari pientä reikää, jotka litku paikkasi nopeasti. Muualta ei vuotanut lainkaan ja nousi vanteelle helposti jalkapumpulla. Eturenkaassa ei ollut yhtään reikään. Paistoleimat ovat vähän mystisia, mutta takarenkaassa on ympyrässä luku 121 ja 4 palloa, eturenkaassa 122 ja 3 palloa. Onko kellään parempaa tietoa, mitä nuo tarkoittaa? Molemmat renkaat suorat.

    Jäällä ja kovalla lumella pito on erinomainen! Ehkä renkaan profiilin ansiosta mun mielestä parempi kuin ISP:llä. Rullaavat myös hyvin vaikka ovatkin aika ankkurit. Näistä kun saisi 200-300g pois painoa per kumi ja ominaisuudet muuten samat niin olisivat huippurenkaat!
    MTB Engineer -blogi: Http://mtbengineer.blogspot.com
    Yeti SB150, SB120, ARC
    Giant Revolt
    Orbea Wild

  7. #3007
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Käsitykseni mukaan keveyden tavoittelu juuri teki noista Piikkisika-kumeista niitä kieroja. Paksusti kumia, niin pysyvät paiston jälkeenkin suorana.

    Minulla on kanssa 29" jäykkäperässä 2,25" / 2.6" renkaat, mutta eihän niillä poluilla mitään tee. Ainakin täällä Tampereella on sen verran lunta, ettei ilman läskipyörää polkuajelu mikään nautinto ole. Tai sitten se polku pitää olla kunnon jääränni.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  8. #3008
    Liittynyt
    12/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    834
    29" 2.6 piikkisika vaijeriversio meni alle viime viikolla ja laakista piti ilmat litkuilla.

  9. #3009
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.969
    Muistakaa nyt että speksien mukaan TLR-rengas vaatii sen litkun tiivistyäkseen. Fillarin renkaat eivät ole siinä mielessä tubeless-renkaita kuten autossa jotka oikeasti pitävät paineen kuukaudesta toiseen.

  10. #3010
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti harald Katso viesti
    Muistakaa nyt että speksien mukaan TLR-rengas vaatii sen litkun tiivistyäkseen.
    Ei kai tuo kenellekään ole epäselvää?

    Mistä muuten löytyy "TLR-speksit"? Käsittääkseni ainakaan mitään standardia ei ole olemassa, vaan valmistajat puuhailevat omiaan.

    Fillarin renkaat eivät ole siinä mielessä tubeless-renkaita kuten autossa jotka oikeasti pitävät paineen kuukaudesta toiseen.
    Jonnet ei muista, kyllä UST:t piti.


  11. #3011
    Liittynyt
    04/2016
    Viestit
    296
    Joo aina välillä tulee ikävä UST renkaita ja vanteita. Mavicilla taitaa vieläkin olla joitakin mtb-kiekkoja jotka eivät tarvitse teippauksia.

  12. #3012
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti miumau Katso viesti
    Joo aina välillä tulee ikävä UST renkaita ja vanteita. Mavicilla taitaa vieläkin olla joitakin mtb-kiekkoja jotka eivät tarvitse teippauksia.
    Crankbrothersilla on myös, cobalt tais olla malli. Siis kehät joita ei tarvii teipata.

  13. #3013
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti miumau Katso viesti
    Joo aina välillä tulee ikävä UST renkaita ja vanteita. Mavicilla taitaa vieläkin olla joitakin mtb-kiekkoja jotka eivät tarvitse teippauksia.
    Aamen! Joskus kun tubeless- aikaan siirryin, ajoin ekan kesän UST-Crossmaxeilla olleilla kumeilla, olisiko olleet Maxxis:in jotkut UST- renkaat, täysin tyytyväisenä ilman että olin mistään litkusta kuullutkaan

    Ja aiheeseen: ihan ilmoitusluonteisena asiana 42mm Roudat asentuivat DT Swissin G1800- kiekoille kuin valssi kesällä. Jalkapumpulla nousivat ja kohtuullisen hyvin pitivät ilmat ilman litkuja luoden näin luottavaista tunnelmaa lopputuloksen suhteen.

    60ml litkua/ rengas, paineet kohdalleen, 30km sisäänajo/testilenkki ja seuraavana päivänä katso: totisesti minä sanon teille: ja paineet pysyivät.
    They said it couldn't be done. So I didn't do it.

  14. #3014
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti miumau Katso viesti
    Joo aina välillä tulee ikävä UST renkaita ja vanteita. Mavicilla taitaa vieläkin olla joitakin mtb-kiekkoja jotka eivät tarvitse teippauksia.


    E-Deemaxit on ainakin. Ollu mielessä joskus hankkia(nuokin).

    https://www.mavic.com/en-us/e-deemax-s30-29-rv1267.html

  15. #3015
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.665
    Kai mäki ajelen ilman litkuja kun sen kerran asentaessa jaksaa laittaa tilkan ja sit vaa ajelee kunnes vaihtaa renkaat uusiin.

  16. #3016
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Homelite Katso viesti
    Aamen! Joskus kun tubeless- aikaan siirryin, ajoin ekan kesän UST-Crossmaxeilla olleilla kumeilla, olisiko olleet Maxxis:in jotkut UST- renkaat, täysin tyytyväisenä ilman että olin mistään litkusta kuullutkaan

    Ja aiheeseen: ihan ilmoitusluonteisena asiana 42mm Roudat asentuivat DT Swissin G1800- kiekoille kuin valssi kesällä. Jalkapumpulla nousivat ja kohtuullisen hyvin pitivät ilmat ilman litkuja luoden näin luottavaista tunnelmaa lopputuloksen suhteen.

    60ml litkua/ rengas, paineet kohdalleen, 30km sisäänajo/testilenkki ja seuraavana päivänä katso: totisesti minä sanon teille: ja paineet pysyivät.
    Hyvin pysyy paineet Roudissa. Ovat ne nopeatkin nastarenkaiksi, viime talvena ajoin 90 km maantielenkin niillä (tai siis 50-millisillä versioilla) jäisellä asfaltilla 30,3 km/h keskarilla - oli tosin wattejakin aika paljon pelissä

  17. #3017
    42mm Roudat XXL:ssä 34,90€. Joutui tilaamaan.

  18. #3018
    Liittynyt
    09/2021
    Viestit
    44
    Ei helvata. 19 nastaa irti. Eihän tässä vielä oo kunnolla ees päässy poluille.


  19. #3019
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.665
    Ihmisillä on kovempaa ajaessa lähteny näitä nastarenkaita vanteelta, eine taida kovin tukevia olla.

  20. #3020
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Ihmisillä on kovempaa ajaessa lähteny näitä nastarenkaita vanteelta, eine taida kovin tukevia olla.
    Siis mitkä nastarenkaat? Eipä ole koskaan nastarenkaat vanteelta lähteny ajaessa. Enkä ole kuullut että ois muiltakaan lähtenyt.
    Joku urbaanilegenda.

  21. #3021
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.686
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Ihmisillä on kovempaa ajaessa lähteny näitä nastarenkaita vanteelta, eine taida kovin tukevia olla.
    Joo kyllä ne voi luiskahtaa vanteelta maastossa ihan samalla tavalla kun muutkin renkaat kun tarpeeksi pienet paineet laittaa ja ajaa ilman sisuria ja jos sattuu olemaan vielä kapea vanne ja leveä rengas combo. Vaatii toki sitten kitkaa, ihan lumella tuskin lähtee…


    Sent from my iPad using Tapatalk

  22. #3022
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    kyröskoski
    Viestit
    433
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jame1967 Katso viesti
    Muistelinkin kuinka helppoo oli oikeilla tubelesvanteilla ja tubelesrenkailla , laakista nousi ja piti ilmat.
    Renkaiden poisotto teetti välillä töitä kun ei meinannu hyllyltä pudota kun raaalla voimalla .

  23. #3023
    Liittynyt
    12/2005
    Paikkakunta
    Maunula, Helsinki
    Viestit
    100
    Olen siinä käsityksessä, että monet pyöräilijät arkailevat talvipyöräilyä tai epäilevät nastarenkaiden hyödyllisyyttä. Ovatko nämä huolet aiheellisia? Se selviää tästä:



    Pieni disclaimer on kuitenkin paikallaan: ei nastoilla ajaminen aina kesää tee ja vaihtelevat olosuhteet on tottakai huomioitava. On totta että talvipyöräily on kesäkruisailua hankalampaa, mutta 10 vuoden aikana olen talven vuoksi joutunut taluttamaan ehkä 100 metriä. Tästä kiitos myös Helsingin ulkoilureiteille! Kenties vastoin yleistä käsitystä ne ovat useimmiten todella hyvin hoidettuja tai ainakin ajettavissa. Asia olisi varmasti toisin, jos joutuisin aina ajamaan kevyenliikenteenväyliä tai autoteitä pitkin, mutta nyt on näin. Nähdään poluilla!
    "Anybody who rides a bicycle is a friend of mine." - Albert Einstein

  24. #3024
    Liittynyt
    09/2020
    Viestit
    1.140
    Oliks tää joku ilta-ale? Menin tilaamaan ja ostoskoriin laittaessa hinta tuo, mutta maksaessa hävisivät ostoskorista ja hinta 60€

  25. #3025
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.665
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bndit Katso viesti
    Joo kyllä ne voi luiskahtaa vanteelta maastossa ihan samalla tavalla kun muutkin renkaat kun tarpeeksi pienet paineet laittaa ja ajaa ilman sisuria ja jos sattuu olemaan vielä kapea vanne ja leveä rengas combo. Vaatii toki sitten kitkaa, ihan lumella tuskin lähtee…


    Sent from my iPad using Tapatalk
    Ihan sisurinkin kanssa. Harvase päivä somessa nyt ollu kun joku valittaa jotain nastarenkaiden laadusta. Tähän vielä lisäks woblaamiset, kylkien repeytymiset, litkujen tihkuminen läpi ja ties mitä Kyseessä satkun tai yli renkaat, ei vakuuta. Jos kyse ois jostai kiinatuotteista ni vois vaa kuvitella millanen paskamyrksy olis. Miksei swalpe tunge niitä nastojaan vaikka taikamariin, maksaisin satkun mielellään

  26. #3026
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    ^Mitenhän on, löytyisköhän kesärenkaista vaikka 3 samantyylistä tapausta?

    Siitä olen samaa mieltä että Schwalbe vois tehdä muutakin talvimaastoon kuin sen jaskan Ice Spikerin.

  27. #3027
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.113
    Taikamarista ruuvirengas?

    Ruuvirenkaista on topiccikin.


  28. #3028
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.665
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    ^Mitenhän on, löytyisköhän kesärenkaista vaikka 3 samantyylistä tapausta?

    Siitä olen samaa mieltä että Schwalbe vois tehdä muutakin talvimaastoon kuin sen jaskan Ice Spikerin.
    Löytyy varmasti, mut niissä on vaihtoehtoja. Miksei nastoja voida tehä kunnon kestävällä kyljellä? Mielellään ottais sen pari kolme sataa grammaa lisää painoa.

  29. #3029
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.665
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Taikamarista ruuvirengas?

    Ruuvirenkaista on topiccikin.
    Itse nastoittamista miettinyt kyllä.

  30. #3030
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Löytyy varmasti, mut niissä on vaihtoehtoja. Miksei nastoja voida tehä kunnon kestävällä kyljellä? Mielellään ottais sen pari kolme sataa grammaa lisää painoa.
    Edelleen: mitä nyt hypistelin niin Schwalben 27.5 2.6 Ice Spiker DD-kyljillä vaikutti ihan ok:lta. Ei super DH-tasoa mutta aivan eri luokkaa kuin aiemmat pierunkuoret.
    1241g näyttää Schwalben sivusto painoksi.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •