ElectrobikeGiantHephaGarmin
Sivu 61 / 74 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 11 51 59 60 61 62 63 71 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.801 - 1.830 / 2199

Aihe: Sähkömaastopyörä ehdotuksia

  1. #1801
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.208
    Joo onhan tämä omakin Spectral:ON CF7 saanu satulaa, tankoa+stemmiä, grippejä, EN-EW100 "näytön", kammet, ketju, XT liipasi, pidempi dropperi, valo, takaiskari päivitys DPX2:een kun fillatorilta halvalla löyty.

    Vanhoja en oo myyny, ompahan sitten varalla.

  2. #1802
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar Katso viesti
    Meitä on moneen junaan. Itse pidän poljettavuutta ja luonnollista tuntumaa tärkeänä.

    Luonnollinen tuntuma helpottaa liukkaalla pyörän hallintaa ja on se muutenkin mukavampaa. Turbo asento on maastossa mulle täysin turha. Syö akkua ja on ikävä ajaa. Siirtymillä sopii hyvin käyttöön eräänlaisena miniminopeustakuuna.

    eMTB on ehdoton suosikki maastossa.
    Se teho ja kulmikkuus tai hyökkäävyys tasoittuu kun ajetaan kovempaa. Pohdiskelin tätä kerran kun turbo-moodissa kikkailin parkkipaikalla hitaassa vauhdissa. Oli tosi kulmikasta. Mutta sitten muistin miten moni moottoripyöräkin on kaasunkäytökseltään äksyä (enemmän kilpa-orientoituneet) mutta kun aletaan ajaa vauhdilla, huomaa että se terävyys häviää sinne vauhdin sekaan mutta on oleellinen osa kiihtyvyyttä ns. vauhdissa. Toisinsanoen; kun vauhdilla ajessa kiihdyttää mutkasta, huomaa äksymmän ja "luonnollisemman" moottorin erot selkeästi. Toki moottorin voisi ohjelmoida siten että se huomioisi reaktionopeudessaan myös ajonopeuden. Mutta mielestäni tärkeintä on johdonmukaisuus ja siksi en tykkää emtb:stä. Itse pidän siitä että voi luottaa jyrkässä mäessä eteen tulevan vielä jyrkemmän lopputöntäreen kohdalla että voima tulee ulos juuri silloin kun polkaisen ja nykäisen keulaa ylös. EMtb tuntuu tulevan vähän myöhässä eli saa polkaista ns. moottoria vasten ja kun keula on jo ilmassa alkaa moottori puskea tehoja täysillä. Itsellä on eMTB omassa peukalossa ja tulee plarattua eri avustustasoja edes takaisin yhtä paljon kuin vaihteita. Mutta ajoni onkin usein semmoista adhd menoa jossa mutkan takaa ei tiedä alkaako ylä vai alamäki ja pitää reagoida nopeasti.

  3. #1803
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ElBike Katso viesti
    Se teho ja kulmikkuus tai hyökkäävyys tasoittuu kun ajetaan kovempaa.
    Tämä. Kannonkiertoon ja neppailuun eri laitteet sit.

  4. #1804
    Olisikohan xxlssä myytävä Cuben maastopyörä ihan asiallinen peli pääasiassa työmatkaan asfaltilla, myös talvisin. Ja lisäksi silloin tällöin lenkkeilyyn maastossa, aloittelija kyseessä.

    Tässä linkki pyörään:

    https://www.xxl.fi/cube-reaction-hyb...B&gclsrc=aw.ds

  5. #1805
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.727
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Maple Katso viesti
    Olisikohan xxlssä myytävä Cuben maastopyörä ihan asiallinen peli pääasiassa työmatkaan asfaltilla, myös talvisin. Ja lisäksi silloin tällöin lenkkeilyyn maastossa, aloittelija kyseessä.

    Tässä linkki pyörään:

    https://www.xxl.fi/cube-reaction-hyb...B&gclsrc=aw.ds
    Pyörä kyllä on periaatteessa erittäin hyvä tuohon tarkoitukseesi, mutta nyt kun vm.2022 mallit tulossa markkinoille, niin kannattaa katsoa myös Saksan kauppojen tarjonta ja hinnat kyseisestä pyörästä.

    Tuossa vaikkapa jos koko XL olisi se oikea:
    https://www.bike-discount.de/en/buy/...n-blue-1005384
    sama mallisarja mutta paremmilla osilla, +50€ kalliimpi kuin tuo XXL:n pyörä, eli:

    Moottori: Bosch Gen3 (65Nm) -> Bosch Gen4 (85Nm)
    Vaihteisto: Alivio 9s. -> Deore 10s.
    Akku: 500Wh -> 625Wh.

    Tuossa on paljon parannusta 50€:lla (taikka 100€:lla jos lähetyskulut otetaan mukaan)

    Jos "vakavampaa" maastoajoa meinaa, niin tuo Suntourin XCM jousikeula on varmastikkin se pyörän huonoin komponentti maastoajossa.

  6. #1806
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    283
    ^ Itsellä tulee mieleen kysymys takuuasioista mikäli pyörän tilaa esim tuolta bike discountilta. Pyörä on kyllä hyvillä komponenteilla mutta joutuuko takuuasioissa lähettämään pyörän aina Saksaan?

  7. #1807
    Kiitoksia Santulle vastauksesta.

    Pyörä olisi tarkoitus saada mahdollisimman pian ja tuo XL ei ole oikea koko joten ehkä tilaan vaan XXL:stä. Ja kuten zeppo ylempänä mainitsi, takuuasiat hieman helpompia kun voi viedä lähimpään liikkeeseen.

    Näköjään tuosta mallista on myös 22 vuoden malli samaan hintaan, ei tosin komponenteissa taida olla eroa edelliseen? Virheellisesti lukee että olisi gen 4 moottori, mutta Cuben sivuilla näkyy olevan gen 3.

    https://www.xxl.fi/cube-reaction-hyb...195142_1_style

  8. #1808
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.727
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zeppo Katso viesti
    ^ Itsellä tulee mieleen kysymys takuuasioista mikäli pyörän tilaa esim tuolta bike discountilta. Pyörä on kyllä hyvillä komponenteilla mutta joutuuko takuuasioissa lähettämään pyörän aina Saksaan?
    Lähtökohtaisesti (riippuen viesta), sähköpostilla Bike Discountille kuvaus viasta mahdollisesti muutamalla kuvalla höystettynä, sieltä sitten lupa viedä lähimpään pyöräkorjaamoon korjattavaksi (ja viasta riippuen mahdollinen korjauksen hinta-arvio pitää saada etukäteen), sitten maksat korjaamolle ja kuitti Bike Discountille ja maksavat sen korjauksen hinnan sitten takaisin.
    Jossain vikaantuneissa moottoreissa sitten osat kyllä lähtevät saksaan (esim. boschille), mutta niin ne lähtisivät vikaantuneina myös XXL:ltä.

  9. #1809
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.727
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Maple Katso viesti
    Kiitoksia Santulle vastauksesta.

    Pyörä olisi tarkoitus saada mahdollisimman pian ja tuo XL ei ole oikea koko joten ehkä tilaan vaan XXL:stä. Ja kuten zeppo ylempänä mainitsi, takuuasiat hieman helpompia kun voi viedä lähimpään liikkeeseen.

    Näköjään tuosta mallista on myös 22 vuoden malli samaan hintaan, ei tosin komponenteissa taida olla eroa edelliseen? Virheellisesti lukee että olisi gen 4 moottori, mutta Cuben sivuilla näkyy olevan gen 3.

    https://www.xxl.fi/cube-reaction-hyb...195142_1_style
    Juu, tuossa Cuben Reaction Hybrid mallistossa tuo PERFORMANCE malli on se mallisarjan halvin versio ja on aina varustettu tuolla 65Nm. Gen3 moottorilla.
    Sitten seuraava pykälä ylöspäin on tuo linkkaamani ONE malli jossa sitten moottori vaihtuu tuohon 85Nm. Gen4. moottoriin ja Deoren 10s. vaihteistoon. Omasta mielestäni tuo on tuon Reaction hybrid malliston hinta/laatusuhteeltaan paras malli (Noilla Performance ja One malleilla ei ole tehtaan suositushinnastossa kuin 200€:n ero)
    Tämän jälkeen tulee listalla ylöspäin mennessä tuo PRO varusteversio, jossa keula vaihtuu ilmakeulaksi ja vaihteistoon tulee yksi pykälä lisää (11s.)
    Seuraavana sitten RACE jossa keula vaihtuu parempaan ilmakeulaan ja vaihteistoksi vaihtuu 12-pykäläinen XT vaihteisto.
    ja näiden päällä on sitten vielä EXC, SL ja SLT mallit missä sitten komponentit vaihtuvat aina pikälää parempiin sieltä täältä.
    Tuo SLT malli sitten alkaa olemaan jo 4500€:n pyörä.

  10. #1810
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Maple Katso viesti
    Olisikohan xxlssä myytävä Cuben maastopyörä ihan asiallinen peli pääasiassa työmatkaan asfaltilla, myös talvisin. Ja lisäksi silloin tällöin lenkkeilyyn maastossa, aloittelija kyseessä.

    Tässä linkki pyörään:

    https://www.xxl.fi/cube-reaction-hyb...B&gclsrc=aw.ds
    Itse olen nyt ajellut vähän reilut 4 tkm ja vuoden muuten samanlaisella mutta PRO-mallilla. Omiin kokemuksiin perustuen sopii juurikin oikein mainiosti työmatkaan kesällä ja talvella. Myös helppoon maastoon mainio mutta vaativampi maasto kannattaa kiertää. Ei mitään valitettavaa ole ollut ja bikesteristä ostin omani.

  11. #1811
    Kiitos vastauksista. Laitoin tilaukseen eilen 2 kpl, itselle ja vaimolle.

    Vielä pitäisi keksiä joku autoteline Thule Xpressin tilalle. Thule Velocompact 2 tällä hetkellä 1. vaihtoehto. Hinta melko korkea vain, pitää vielä tutkia noita halvempia merkkejä olisiko niistä mihinkään. Thulen laatu on kyllä yleensä melko varmaa.

  12. #1812
    Etsinnässä ensimmäinen sähköpyörä.

    Ajo keskittyisi pääosin helpoille poluille mutta kroppa on tässä vuosien varrella sen verran osumaa että pyörä olisi hyvä olla täpäri. Lisäksi pyörässä olisi pakko olla Irroitettava akku sillä ulkona lataaminen ei ole mahdollista.

    Kahtelin että Canyon Neuron on 7 osuisi suunnilleen työsuhdepyörän budjettiin. Selviäisköhän tuollaisella noista helpoista reiteistä vai onko tyydyttävä jäykkäperään ja oltava varovaisempi?

    Ehdotuksia otetaan ilolla vastaan. Budjetti olisi tosiaan noin 3600e kun vielä ei ole tietoa voiko itse maksaa mahdollisen erotuksen.

  13. #1813
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.208
    Ei noissa täpäreissä hirveesti oo 3600€ budjetilla vaihtoehtoja. Hyvin tollasella pyörällä maastoissa pärjää, myös haastavammissa.

  14. #1814
    Nyt alkaisi olemaan sähköpyöräkuumetta ja täysijousitettua maasturia polkuajoon pitäisi saada. Vaihtoehdot ovat tällä hetkellä joko Canyon Spectraln CF7.0 tai Radon Render 8.0. Hinnat ovat aika samalla tasolla, koska Canyoneita näkyy Outletissa aika säännöllisesti sopivassa runkokoossa. Osat taitavat olla suhtkoht samantasoisia, jos omaan ymmärrykseeni on luottamusta. Radonissaa on ilmeisesti helpommin irroitettava akku ja molemmat renkaat 29' sekä moottorina Bosch. Canyonissa edessä 29' ja moottorina Shimano. Canyonista löytyy aika paljon täältäkin keskustelua, mutta Radonista vähemmän. Osaisiko joku valottaa näiden pyörien eroja tarkemmin?

  15. #1815
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.208
    Canyonin akku lähtee parissa sekunnissa irti.


    • Canyonissa 12s SLX/XT voimansiirto, radonissa 11s deore, eli tässä Canyon on vähän parempi.
    • Radonin kiekot aika hinnat alkaen, Canyonissa DT suht pomminvarmat DT swissin. Canyonin kiekot myös valmiiksi tubeless teipatut.
    • Radonissa vähän vähemmän takajoustoa, tosin takaiskari on ehkä pikkusen parempi kuin Canyonissa, joten ei paljon eroa kokonaisuudessa. Vähän outo 20mm joustovaran ero edessä/takana tossa Radonissa.
    • Radonin hissitolppa vaan 130mm pitkä, aika lyhyt. Canyonissa 150mm L koossa.


    Ei noissa pyörissä hirveesti eroa ole, kun ottaa huomioon hintaeron. Lisähinnasta saa mielestäni Canyonissa vastinettta, lähinnä tuosta voimansiirrosta ja kiekoista. Canyon myös vähän kevyempi. Canyonin erikokoset vanteet tekee pyörästä ehkä vähän leikkisämmän. Sähköosien eroista sitten voi vääntää loputtomiin, niitä pitää itse testaa jotta tietää kummasta pitää.

    Canyonin Outletissa kannattaa olla tarkkana, ettei osta pyörää vanhalla E8000 moottorilla, niitäkin siellä välillä näkyy.

  16. #1816
    Kiitos kattavasta vastauksesta. Suurin osa Outletin Spectraleista näkyi olevan tuolla E8000 moottorilla ja niissä on myös Raceface/Shimano kiekot. Pitänee katsella EP8 moottorilla varustettua Spectralia mieluummin, ellei sitten päädy Radoniin

  17. #1817
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.208
    Aivan joo. Tossa 2020 mallissa olikin eri kiekot. En ostaisi tosiaan sitä.

  18. #1818
    Työsuhdepyörää etsimässä. Työmatkaa ei tule merkittävästi, joten se menee millä tahansa. Maastossa ajattelin kuitenkin ajella. Ei mitään harakirimeininkiä näin keski-ikäisyyden kynnyksellä enää, mutta kun pituutta on pari metriä ja painoa 115kg, niin pyörän etsiminen ei tunnu olevan aivan läpihuutojuttu.

    Vaihtoehdot mitä olen miettinyt:
    -Cube stereo hybrid 140 RACE tai SL
    -Merida eOne-Sixty 500
    -Devinci DC Deore 12S

    Koko on varmasti kaikissa XL, mutta onkohan sekään tarpeeksi kaikissa malleissa?

    Ajoasento saisi olla siirtymiin ja työmatkailuun aika pysty.

    Mitä mieltä olette näistä? Kokemusta ei ole sähköpyöristä, joten nämä mallit on nyt jääneet listalle lähinnä XL-koon saatavuuden tai painorajan mukaan. Muistakin ehdotuksista kiitän.

    Haibikeä mietin myös pienten rattaiden vaihtomahdollisuuden takia, kun painoa on näin paljon. Lienee riski, että ketjut ja takapakka kuluu aika nopeasti, jos ei vaihda vaihteita aina järkevästi. Haibiken painoraja on kuitenkin niin olematon, että se lienee viisainta jättää väliin. 120kg yhteensä ja siitäkin pyörän osuus n.25kg.

  19. #1819
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    280
    Onko olemassa täysjäykkiä sähkömaastureita plussakumeilla?

  20. #1820
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.709
    ^Villi veikkaus, että ei. Jos on jäykkä keula, kyseessä kaupunkipyörä, hybridi, gravel, tms. Muut sitten pomppukeulalla, koska sähkö.

  21. #1821
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.977
    Onko edes sähköavusteisia jäykällä haarukalla? Olen jostain saanut käsityksen että joku laki saksassa tjms. vaatii jousitusta eteen sähköavusteisilla. Voi olla että tämä koski vain E45 laitteita.

    edit: No onhan minullakin täysijäykkä sähköavusteinen läskipyörillä. Eli koskee E-45 laitteita.

    Osta täysijäykkä sähköläski, ja siiihen plussakiekot.

  22. #1822
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    280
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti harald Katso viesti
    Onko edes sähköavusteisia jäykällä haarukalla? Olen jostain saanut käsityksen että joku laki saksassa tjms. vaatii jousitusta eteen sähköavusteisilla. Voi olla että tämä koski vain E45 laitteita.

    edit: No onhan minullakin täysijäykkä sähköavusteinen läskipyörillä. Eli koskee E-45 laitteita.

    Osta täysijäykkä sähköläski, ja siiihen plussakiekot.
    Ei tullut mieleen tuo sähköläski plussakiekoilla. On kyllä yksi vaihtoehto. Voi myös olla, että lähestyn toisesta suunnasta. Sähkögravel, johon menisi 2,2-2,3" renkaat. Tuo saattaisi pärjätä siinä talvityömatka-ajossa, johon olin pyörää ajatellut. Vähissä vaan ovat nuokin sähkögravelit, joihin noin leveä rengas menisi.

  23. #1823
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.977
    Riippuu varmaan vähän myös mihin suuntaan on kallellaan. Jos maantiepuolelle niin ehdottomasti gravel, jos maasto/lumi kiehtoo niin läski?

  24. #1824
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.727
    Vähissa taitaa olla nuo edes auttavasti maatopyörää muistuttavat pyörät joissa olisi jäykkä keula (siis jos ei läskiin halua mennä)
    Muutamia sinne siintaan olevia näyttäisi löytyvän:

    https://www.bikester.fi/serious-inte...855&cgid=38448

    https://www.mhw-bike.com/ghost-hybri...ike-men-155971

  25. #1825
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    970
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pancho Katso viesti
    Ei tullut mieleen tuo sähköläski plussakiekoilla. On kyllä yksi vaihtoehto. Voi myös olla, että lähestyn toisesta suunnasta. Sähkögravel, johon menisi 2,2-2,3" renkaat. Tuo saattaisi pärjätä siinä talvityömatka-ajossa, johon olin pyörää ajatellut. Vähissä vaan ovat nuokin sähkögravelit, joihin noin leveä rengas menisi.
    Olen itse tuijotellut Whyte Winchelseaa (e-gravel) missä WTB:n 47mm renkulat alla, tuohon mahtuu eteen ainakin 2,3" ja tod näk taaksekin. Mulle tuollainen olisi aivan täydellinen työmatka/seikkailukulkine ympärivuotiseen käyttöön.. lompakko ja emäntä vastustavat vaan melkoisen runsaasti

  26. #1826
    Hirvee sähköpyöräkuume!

    Vaihtoehdot: Grand Canyon:ON 8 tai Neuron:ON 7

    Onko se täysjousto ehdoton aloittelijalle?
    Ja sitten varmasti tyhmä kysymys, mutta en näistä tajua (vielä) mitään: voiko pyörään vaihtaa plussarenkaat?

  27. #1827
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nomppula Katso viesti
    Hirvee sähköpyöräkuume!

    Vaihtoehdot: Grand Canyon:ON 8 tai Neuron:ON 7

    Onko se täysjousto ehdoton aloittelijalle?
    Ja sitten varmasti tyhmä kysymys, mutta en näistä tajua (vielä) mitään: voiko pyörään vaihtaa plussarenkaat?
    Omaan Neuron:ON 9 pyörään menee 3" helposti ja jää tilaa..

    Lähetetty minun SM-G990B laitteesta Tapatalkilla

  28. #1828
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.977
    Kyllä minä itse ottaisin tuon Neuron:On in. Mulla itse asiassa on ollut jäykkäperä sähkis, mutta raskaana fillarina tuntui siltä että takapää paukkui maastossa koko ajan. Nyt on Neuronn ja emax sähköläski. Jos on tarkoitus ajaa työmatkaa ja helppoja neulaspolkuja pääset halvemmalla tuolla Grand Canyonn-illa sillä siinä ei ole tarvetta huoltaa takaiskaria 50 tai 100 tunnin välein.

    Oma mielipide on että vasta läskipyörässä on riittävästi kumia vanteen ympärillä että maastossa pärjää (tai no, pärjää ja pärjää, ei tarvitse pelätä vannekolhuja) sähköavusteisella (paino, vauhti) ilman takajousitusta. Silti tekisi mieli sähkötäpäriläskipyörää.

  29. #1829
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    280
    Pääkäyttö olisi itsellä työmatka-ajoa etenkin talvella ja säässä kuin säässä pitäisi päästä. Läski tuntuu overkilliltä ja sen takia plussakumeja ajattelin. Perus maastokumikin kelpaisi, mutta sitä etujoustoa en tarvitse mihinkään. Vai onko sellainen syytä olla, jos renkaat on alle 2,5" leveät? En ole aiemmin sähköavusteista omistanut, niin en tiedä. Äkkiseltään tuntuu, että joustokeula tuo vain lisää hintaa ja huoltokustannuksia.


    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Takamisakari Katso viesti
    Olen itse tuijotellut Whyte Winchelseaa (e-gravel) missä WTB:n 47mm renkulat alla, tuohon mahtuu eteen ainakin 2,3" ja tod näk taaksekin. Mulle tuollainen olisi aivan täydellinen työmatka/seikkailukulkine ympärivuotiseen käyttöön.. lompakko ja emäntä vastustavat vaan melkoisen runsaasti
    Ei taida ko. Whyteä enää saada mistään.

  30. #1830
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    497
    Mitä mieltä olette, onko E7000 moottori riittävä etujousitettuun sähköläskiin? Kaikin puolin muuten sopiva paketti olisi tiedossa, mutta moottori on tosiaan tuo 60Nm vääntävä versio. Tietty laiskempi moottori voi lisätä toimintamatkaa, mutta loppuuko voima isommissa ylämäissä?

Samanlaisia aiheita

  1. Sähkömaastopyörä CFS:ää sairastavalle
    By immudium in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 13
    Viimeinen viesti: 04.12.2017, 13.09
  2. Tytölle kunnon maasturi - ehdotuksia?
    By FatLady in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 18
    Viimeinen viesti: 19.04.2016, 21.37
  3. Ehdotuksia talvitreenaukseen
    By fillari-isi in forum Kuntoilu ja ajotekniikka
    Vastaukset: 51
    Viimeinen viesti: 13.02.2015, 23.30

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •