FillariGiantHephaElectrobike
Sivu 203 / 237 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 103 153 193 201 202 203 204 205 213 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 6.061 - 6.090 / 7087

Aihe: Hiihtojutut

Atomicit pystyy vielä pitämään rospuuttosuksina, vaikka pohja on kuhmuilla. Mutta hiontaan niitä ei voi viedä. Eritoten viimeisten Atomicien hajoaminen kismitti syvästi, kun luisto oli aivan huipputasoa.
    Pohjia ei varmaan kannata lähteä uudelleen liimaamaan? Näyttää että pohja ei irtoa siististi, vaan osa suksesta jää liimapintaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tikola Katso viesti
    Ja vihreeä vitikelin Mäntyrantaahan (Rex -10 - -30 ja Mäntyrannan allekirjoituksella) meillä kaikilla on voidepakissa??

Toinen klassikko, jota itseltä vielä löytyi muutama vuosi sitten oli se, jolla Bill Koch menestyi 1976 olympialaisissa. En muista merkkiä, mutta sillä nimellä se minulle joskus myytiin ja vesikelillä oli hyvä voide. Enää sitä ei pakista löydy, mutta Mäntyrantaa on useampi purkki.

Löytyy 1 kpl ja lisää ei saa mistään. Tosin täällä rannikolla nuo kuivat pakkaskelit on aikalailla kortilla.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Vastustan tyranniaa viimeiseen asti
    Ei lähde saatana Moskovasta, njet

Erinomaista lajiniiloutta

Minulla pari purkkia ja kyllähän niillä jonkun vuosikymmenen vielä pärjää. Näkyy Rex päättäneen, että -15 riittää hiihdon alarajaksi, vaikka tokihan se toiminee kylmemmässäkin. Olen aika lailla samaa mieltä, eli yli kahdenkympin jos menee niin en enää suksille nouse ja 15-20 välilläkin jo harkitsen vahvasti. Ei ole Mäntyrannan nimikirjoitusta enää heidänkään voidepaketeissa.

https://rex.fi/fi-fi/pitovoiteet/purkkipitovoiteet

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tikola Katso viesti
    Harmittaa että tummanvihreä purkki on poistettu valikoimasta. Oli hyvä pitopurkki. Sillä olen oppinut tekemään ensimmäisen hienomman voitelun, kun alle tuli 3 kerrosta sinistä ja pintaan 2 kerrosta vihreää. Toimi hienosti aurinkoisena pakkasaamuna kun lähti hiihtämään.

Minusta Rexin purkit toimii todella laajalla kelialueella, itse olen hiihdellyt sinisellä purkilla liki parinkympin pakkasella. Ja hyvin pelaa, pitää hienosti eikä jäädy.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.

Joskus aikanaan kuulin, että kovalla pakkasella ja kovalla vanhan lumen ladulla pelkkä pohjavoide koko sukseen oli toimiva voitelu. Tuolla väitti eräs tuttu hiihtäneensä Tervahiihdon (sijoittui kärkisijoille).

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Minusta Rexin purkit toimii todella laajalla kelialueella, itse olen hiihdellyt sinisellä purkilla liki parinkympin pakkasella. Ja hyvin pelaa, pitää hienosti eikä jäädy.
    Ja minä vaaleansinisellä -1-4 Blue Special Rexillä - ohentaa vaan kerrosta kylmemmillä keleillä ja toimii edelleen. Sama juttu Roden vaaleansinisellä - sekin on todella toimiva yleisvoide pakkaskeleille.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti usko juntunen Katso viesti
    Selasin noita hiihtokalentereita ja huomasin, jotta P-Savo hiihtosuunnistetaan taas mualiman kartalle. Edelliset SM- HISUT olivat v. 2019 IIsalmen Paloisvuorella.

Pitkät sm-matkat tekopitäjäni maisemissa Oinasjärvellä. Järjestjänä Sonkajärven Pahka. https://www.iisalmensanomat.fi/urheilu/4385989

Lainaus maksumuurin takana olevasta jutusta: "Lauantaina 5. maaliskuuta sivakoidaan pitkän matkan SM-kisa. Pahka odottaa kisaan noin 400 hiihtosuunnistajaa.

Sunnuntaina on vuorossa kansallinen keskimatkan kisa. Viikko Pahkan kisojen jälkeen ovat MM-kisat ja EM-kisat Bulgariassa."

Kisakeskuksena toimiva kyläyhdistyksen/Jahtimiesten Oinaspirtti on keskellä ei mitään, mutta tietäen suunnistusporukan "vaatimukset" ei liene ongelma.
    Oinaspirtin kuva&historia täältä: https://www.sonkajarvi.fi/Suomeksi/Tietoa-Sonkajarvesta/Sonkajarven-kylat/Oinasjarvi/Kylayhdistys

(OT:na mainittakoon, että noissa maisemissa tuli pentuajat vietettetyä & kansakoulu käytyä. Nykyisi käyn tuolla saunapuita pilkkomassa)

Keskipitkät sekä viesti Ohenmäki, Iisalmi. Järjestäjä Iisalmen Visa.

https://www.iisalmenvisa.com/fi/suun...--viesti-2022/
    Saas nähdä miten näiden karkeloiden käy?
    Paikallisessa lehdessä (maksumuuri) oli ilmoitus Sonkajärven Pahkan peruutetuista 9.1.2022 kansallisista hiihdoista.
    Syynä tietenkin korona.
    Eipä ole heleppoa kisajärjestäjilläkään -varsinkaan SM tason HISU. Vaatii aika monta talkootuntia jo pelkästään ennakkojärjestelyt.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti usko juntunen Katso viesti
    Eipä ole heleppoa kisajärjestäjilläkään -varsinkaan SM tason HISU. Vaatii aika monta talkootuntia jo pelkästään ennakkojärjestelyt.
    Toisaalta jos tänä vuonna tekee kartat ja kisat jäävät pitämättä, niin ensivuonna voi ajella samat urat ja käyttää tämän vuoden karttaa. Näin on toimittu monen pakkasen peruman HISU kisan kanssa, mutta kieltämättä se urien ajelu metsään on ihan hirmuinen homma.

Onkos hiihtäjillä ymmärrystä tällaisen suksitelineen järkevyydestä?
    https://www.skijack.no/en/produkter/...wallmount-red/

Tuota myy näköjään ainakin XXL. Näppärän oloinen kun saisi useamman parin suksia tiiviiseen tilaan mitä juuri haenkin kun vaakasuuntainen tila on varastossa kortilla. Mutta onko sukselle terveellistä säilyttää näin kärkiosasta riiputtamalla? Onko suksi silloin koko säilytyksen ajan jännityksessä? Paketissa tulee ehkä yksi kappale jonkinlaisia palikoita joka tungetaan suksien väliin, liekkö tuo helpottaa jollain tapaa. Jostain tuotearvostelusta sain tällaisen mielikuvan.

Mitään kovin kalliita suksia en omista vaan koko perheen murtsikat tuossa saisivat roikkua, joten sinänsä mitään isoa vahinkoa ei tällaisen telineen käytöstä pääsisi syntymään. Mutta joka tapauksessa kiinnostaisi tietää onko tämä järkevä tapa säilyttää suksia? Laskettelusuksista olen muutaman viestin maailman foorumeilta nähnyt ettei tämä tapa olisi hyväksi.

Kärkihän on tuossa ainoa osa joka on jännityksessä ja jos kiinnitys on riittävän napakka kumi joka puristaa, niin ei edes sekään. Eli riippuen kiinnityksen kireydestä se on tai ei ole huonoksi kärjelle. Muu runkohan ei ole missään jännityksessä tuossa mallissa Itsellä vaakatason säilytys ilman puristusta katon rajassa.

Katsoin kans xxl mainoslehtisestä samaa mutta en uskaltanut ostaa.
    Kesät mulla sukset on vaakasäilytyksessä ja talvella tämmöisessä telineessä
    https://www.karkkainen.com/verkkokau...xoCxFYQAvD_BwE

Morjens. Suksipakasta löytyy vanhat Peltosen ’punapohjat’, kohtuulliset sukset yhä vesikelillä. Tosin jäykkyys ei enää ole optimaalinen, sillä sukset hankittu aikoja sitten, kun vielä peruskoulussa olin.

Joten olisi aika hankkia uudemmat luistelusukset, mikähän olisi hyvä paikka pk-seudulla? Jonkin kilpahiihtäjän vanha pari tietysti olisi varmaan parempi ratkaisu kuin liikkeestä lähteä metsästämään?

F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ::Ville:: Katso viesti
    Onkos hiihtäjillä ymmärrystä tällaisen suksitelineen järkevyydestä?
    https://www.skijack.no/en/produkter/...wallmount-red/

Tuota myy näköjään ainakin XXL. Näppärän oloinen kun saisi useamman parin suksia tiiviiseen tilaan mitä juuri haenkin kun vaakasuuntainen tila on varastossa kortilla. Mutta onko sukselle terveellistä säilyttää näin kärkiosasta riiputtamalla? Onko suksi silloin koko säilytyksen ajan jännityksessä? Paketissa tulee ehkä yksi kappale jonkinlaisia palikoita joka tungetaan suksien väliin, liekkö tuo helpottaa jollain tapaa. Jostain tuotearvostelusta sain tällaisen mielikuvan.

Mitään kovin kalliita suksia en omista vaan koko perheen murtsikat tuossa saisivat roikkua, joten sinänsä mitään isoa vahinkoa ei tällaisen telineen käytöstä pääsisi syntymään. Mutta joka tapauksessa kiinnostaisi tietää onko tämä järkevä tapa säilyttää suksia? Laskettelusuksista olen muutaman viestin maailman foorumeilta nähnyt ettei tämä tapa olisi hyväksi.
    Mulla on tommoinen varaston seinällä. Ihan kätevä sauvateline. Luistelusukset siinä ei pysy.

https://www.kallesport.fi/product-pa...ol-x-ium-skate

En ota kantaa ostopaikkaan, mutta näissä on ihan kohtuullinen hintalaatu.

Kyllä Kallea voi kehua, eli onhan se pääkaupunkiseudulla yksi ammattitaitoisimpia hiihtovälinekauppiaita. Toinen yhtä hyvä lienee se Oittaan suksikauppa, jossa Anssi Pentsinen?? myy suksea. Onko muita vastaavia en osaa sanoa. Tosin ei suksen myyminen sellaista salatiedettä ole, etteikö mikä tahansa asiansa osaava Intersport osaa sen tehdä. Kyse on sitten siitä löytyykö kaupan valikoimista se sinulle passeli pari.

ps. Itsellä suksitelineenä kaksi poikkipuuta katonrajassa, jossa sukset ovat lappeellaan. Siinä ei jää suksille muuta jännitystä, kuin oma painonsa. Ehkä pystysäilytys on aavistuksen parempi, kun siinä ei suksen tarvitse edes sitä omaa painoaan jännitystä vasten kantaa.

Telineistä vielä, kai tonne suksetkin saisi taakse jos parveke pitää tyhjentää.

Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla

Mulla on paikallisen suksikauppiaan ite tekemä teline. Ei ole kovin kompakti ratkasu

hcf muokkasi tätä : 08.01.2022 at 21.00

Meillä on sukset pyykkikorissa, pysyvät hyvin pystyssä.

Olipa taas paljon porukkaa hiihtämässä, toivottavasti tulee tasaisesti lunta lisää jotta ladut pysyy kunnossa ja latuverkko saadaan kokonaan auki.

Mulla on hiihdot bannassa. Töissä melekee koko vuoroporukka koronassa. Itellä ei oireita ja kotitesti negatiivinen. Mutta pitää pelaa varmanpäälle. Kevyttä ulkoilua vaan.
    Ei oo kiva jos iskee sydänlihastulehdus

Naapurin tekemällä 'vanhanaikaisella' ladulla puusuksilla olen hiihdellyt tammikuussa, ei ole tungosta näillä pakkasilla. Tänään tosin yksi hiihtäjä tuli vastaan. 21 km Erikoiskilpa-Järvisillä. Tasan 2 h, lämpötila n. -18 °C.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti m-52 Katso viesti
    Naapurin tekemällä 'vanhanaikaisella' ladulla puusuksilla olen hiihdellyt tammikuussa, ei ole tungosta näillä pakkasilla. Tänään tosin yksi hiihtäjä tuli vastaan. 21 km Erikoiskilpa-Järvisillä. Tasan 2 h, lämpötila n. -18 °C.
    Tästä postauksesta tuli mieleen erään riihen seinän rekvisiitta

...kiitos ja anteeksi ot...

Ei ollankaan OT - tuolla värityksellä saa Kiteensukselta nykyään Järvisen Erikoiskilpaa. Tosin lienee ihan sama Yoko mitä tehdas muutenkin tekee, mutta väritys on Järvisen. Hickorya tuskin enää sukseen laittavat

^^Minulla on noita hiihtokuntoisina useita pareja sns -siteillä. Lisäksi muun merkkisiä puusuksia.

Ylösen puusukset ovat hienoja, itsellä on 2 paria, latu -ja retkisukset (en ole jutun henkilö):
    https://retkipaikka.fi/suksenhakuretki-hankasalmelle/

F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcf Katso viesti
    Mulla on paikallisen suksikauppiaan ite tekemä teline. Ei ole kovin kompakti ratkasu

Mikä tommosessa on reiän halkaisija? Vois väkerrellä ihan itsekin.

^ Olen tehnyt tuollaisen vastaavan 12 parillle. Omassa telineessä alempi levy on irti lattiasta . Ylempien reikien halkaisija on 51 mm ja alempien
    44mm.

F. Kotlerburg Guest
    ^paljo levyjen väli?

Mulla on sukset isossa sadevesitynnyrissä joka kapenee hieman yläosasta, ihan toimiva ratkaisu

Lainaus Alkujaan tämän lähetti HXX1100H Katso viesti
    ^ Olen tehnyt tuollaisen vastaavan 12 parillle. Omassa telineessä alempi levy on irti lattiasta . Ylempien reikien halkaisija on 51 mm ja alempien
    44mm.
    Itse tein kanssa suksitelineen vastaavasti, paremmin ei ylijäämä vanereita voinut käyttää.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •