Ja mitä tulee vyölaukkuun, niin itse haluan pitää vyötärön vapaana, enkä halua pakaralihasten päälle mitään.
Ja mitä tulee vyölaukkuun, niin itse haluan pitää vyötärön vapaana, enkä halua pakaralihasten päälle mitään.
Vaikkapa lamppuun vara-akku, toiset sormikkaat/rukkaset näin äkkiä heitettynä.
Ja muutenkin vaatteiden kanssa täytyy säätää kun metsäpolku/maantiesiirtymä aiheuttaa lämmöntuotto vaihtelua.
Life Time Grand Prix - $250000
https://www.velonews.com/news/gravel...ce=parsely-api
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
 Aktiivijäsen
					
					
						Aktiivijäsen
					
					
                                        
					
					
						^ UCI:n alaisilla gravelkisoilla tulee olemaan vaikeaa Pohjois-Amerikassa ja ehkä myös muualla.
 Aktiivijäsen
					
					
						Aktiivijäsen
					
					
                                        
					
					
						Osallistujalista: https://cyclingtips.com/2021/12/60-r...eries-in-2022/
Tuttuja nimiä, ehkä yllättävimpänä Lachlan Morton, tai ei ehkä sittenkään(?). Henkkoht. toivon menestystä Dylan Johnsonille.
The older I get the faster I was
 Moottoriturpa
					
					
						Moottoriturpa
					
					
                                        
					
					
						 Aktiivijäsen
					
					
						Aktiivijäsen
					
					
                                        
					
					
						Joo eipä oo UCI:n gg-sarjasta kuulunut mitään uutta sitten syyskuun.
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Eikä vieläkään.
LifeTime Grand Prix sen sijaan vaikuttaa kyllä kiinnostavalta. Kokeilin itse kepillä jäätä ja laitoin tuonne Unbound Graveliin päämatkalle lottolapun vetämään sen varalta, jos mukaan pääsisi. Ilmoittautumisen saa onneksi siirtää myös seuraavalle vuodelle halutessaan, joten minulla kyseessä on todennäköisimmin vuoden 2023 kisa, mikäli mukaan pääsen. Treenit ovat meneillään jo se mielessä, sweetspot ei vielä tule korvista ulos. LifeTime osaa kyllä rahastaa, ilmoittautuminen oli törkeän hintainen. Pelkkä osallistuminen 200 mailin matkalle on 314,50 $ (veroineen), mutta se menee luottokortilta vasta, jos pääsee mukaan. Huoltotiimi pitäisi myös järjestää jollain tavalla, toisin sanoen tarvitsisi jonkun putsaamaan voimansiirron ja antamaan kolme kylmää pulloa, juomarakon sekä eväät mukaan kahdella huoltopisteellä. Ilmeisesti valmentajapaketin ottamalla saa varman osallistumisen, se maksoi tälle vuodelle reilut kaksi tuhatta dollaria. Kiinnostaisi kyllä olla mukana niin paljon, että jos en edes 2023 lotosta saa paikkaa, turvaudun varmaan sellaiseen ratkaisuun ja hankin sitten kotimaasta muutaman tukijan, jotta saa matkakuluja katettua.
 Aktiivijäsen
					
					
						Aktiivijäsen
					
					
                                        
					
					
						Unbound/Dirty Kanza, ensimmäinen kisa 2006, 34 osallistujaa, voittajan aika 12 h ja rapiat.
Oheisessa linkissä voittajan pyörä, siis n. 15 v sitten. On nuo gravelit jonkin verran muuttuneet
https://www.velonews.com/gallery/a-b...ravel-in-2006/
Onhan ne. Ja on ne ajatkin parantuneet. Kummassakohan on enemmän tullut muutosta, kuskissa vaiko kalustossa?
 Aktiivijäsen
					
					
						Aktiivijäsen
					
					
                                        
					
					
						
Ja maaliin tuli 15, joista 5 singlespeedillä.
Tämä ensimmäinen voittaja Dan Hughes voitti yhteensä 4 kertaa, parhaat ajat vuosilta 2012 ja 2013 noin 12 h.
2006 kisasta löytyy vähän tarinaa ja kuvia mtbr forumilta, jossa kaverit keskenään fiilistelevät tapahtumaa. Tuollainen kisa se silloin oli.
https://www.mtbr.com/threads/dirty-k...esults.193814/
Toivotaan arpaonnea Moukarille!
Sophie de Boerillakin on arpa vetämässäMigration Gravel Raceen Keniaan menossa myös. Onkohan noilla ex pro-kuskeilla ym. muuten joku oma arpakiintiö tai muu vastaava systeemi noihin suosituimpiin kisoihin.
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Kiitos! Sinänsä ei ole väliä, vaikka osallistuminen tapahtuisi vasta parin vuoden päästä. Ehtii treenata hyvinMun käsittääkseni kaikki ovat samalla viivalla, esim. Colin Strickland ei päässyt kerran kisaan mukaan, kun oli unohtanut ilmoittautua.
Uskoisin, että kuskeissa on tapahtunut eniten muutoksia, aerodynamiikalla on hankala saada pari tuntia ajasta pois. Esim. just tämä Strickland kykenee ajamaan 3 tuntia 350 watin tehoilla, huh huh.
 Aktiivijäsen
					
					
						Aktiivijäsen
					
					
                                        
					
					
						Kyllä se taitaa nykypyörä, TT tangot ja varusteet säästää silti useita kymmeniä watteja tollaseen vanhaan putkirunkoon verrattuna. Eddie merckxin hour recordkin oli kuitenkin todella kauan voimassa, eli sitä koipea on kyllä ollut aina tarjolla.
Tossa videolla muutamilla jutuilla säästetään 7min, 200mailin aikana.
https://youtu.be/KgrGEI2xGaE
 Aktiivijäsen
					
					
						Aktiivijäsen
					
					
                                        
					
					
						Velonewsin jutusta saa hieman lisätietoa UCI:n gravelista. Ilmeisesti kisaohjelma ja säännöt julkaistaan helmikuun alussa CX MM:n kisoissa, kun siellä UCI:lla päättävä kokous.
Kisojen koordinoijan Golazo sportsin edustaja on po. jutussa yleisellä tasolla kertonut tulevasta
https://www.velonews.com/news/gravel...-world-series/
 Aktiivijäsen
					
					
						Aktiivijäsen
					
					
                                        
					
					
						 Aktiivijäsen
					
					
						Aktiivijäsen
					
					
                                        
					
					
						Esittelyssä Dylan Johnsonin treeniohjelma kaudelle 2022:
The older I get the faster I was
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Edit: unohtakaa koko juttu
Jotain spekulointia UCI:n gravel-sääntömuutoksista, mutta mitään ei ole kuulunut GG MM:stä ym vieläkään..
https://dirttanbikeclub.com/2020/02/...es-for-gravel/
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
 Palstajyrä
					
					
						Palstajyrä
					
					
                                        
					
					
						Kaikella kunnioituksella rohkenen
(1) arvella ettei stenu ollut juonut aamukahviaan (sillä muuten ei ole ymmärrettävissä että hän tarjoaa meille kaksi (2) vuotta vanhaa juttua jolla ei ole kerrassaan yhtään mitään tekemistä gravel racingin kanssa siitä yksinkertaisesta syystä että kyseessä on vain ja ainoastaaan maantiekilpailuja koskeva sääntö, ja
(2) ihmetellä sitä miksi amerikkalaiseen gravelskeneen ilmeisen keskeisenä elementtinä kuuluu tuommoinen turhanpäiväinen typeryys.
Heh…osuit ihan oikeaan.
Lähinnä ihmetyttää, kun ei vieläkään ole kuulunut mitään tarkempaa, joten tiedonnälkäisellä saattaa mennä vuosiluvut vähän sekaisin.. Huhuu UCI, mites se oli niitten gravelhommeleiden kanssa..?
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
 Aktiivijäsen
					
					
						Aktiivijäsen
					
					
                                        
					
					
						Kyllä ainakin kilpailijoita olis...
https://www.cyclingnews.com/news/nat...tch-to-gravel/
Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla
2022/-23 UCI Cyclocross-kalenteri on jo julkistettu, mutta gravelista ei kuulu vieläkään mitään??
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Preliminary Gravel World Series calendar 2022
- April 3 - Gravel Filippine Bongabon, Philippines
- June 5 - Wish One Gravel Race, France
- June 18 - Gravel Adventure, Poland
- June 18 - Blue Mountains Gravel Fondo, Canada
- June 25 - Highlands Gravel Classic, USA
- July 8 - Gravel Ensenada, Mexico
- August 20 - Gravel Grit n Grind, Sweden
- August 28 - Houffa Gravel, Belgium
- September 3 - La Monsterrato, Italy
- September 4 - Gravelista, Australia
- September 17 - Kettle Mettle, Canada
- September 17 - Gravel One Fifty, Netherlands
- September 18 - Ranxu, Spain
- September 24 - Jingle GX Gravel Race, USA
https://www.cyclingnews.com/news/new-uci-gravel-world-series-calendar-leaked-with-start-april-3-in-philippines/
Ei perinteisiä, isoja ja pitkiä gg-kisoja mukana. Filippiineillä matkat 85 ja 62 km? Life Time Grand Prix vs. UCI Gravel World Series? Kiva, että Ruotsi mukana. Innostuiskohan joku Suomesta lähtemään sinne. Muuta spekulointia?
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
 Aktiivijäsen
					
					
						Aktiivijäsen
					
					
                                        
					
					
						Jokin tuossa takkuaa, kun 3 viikkoa H-hetkeen, eikä UCI:n virallista ilmoitusta sarjasta, MM-kisoista, välineistä tms. ole tullut.
Usassa tämä ei tule kilpailemaan "klassikoiden" tai Life Timen kanssa, ainakaan näin aluksi ?.
Toivottavasti kuitenkin tämä hanke onnistuu, ja esim. pohjosmaihin saataisiin kiertävä vasaloppet tyyppinen graveltapahtuma
https://assets.ctfassets.net/761l7gh...01.01.2022.pdf
Täällä näkyi olevan UCI:lta jotain sääntöjä. Ilmeisesti aerotangot ovat kiellettyjä. Erikoista, että matkojen pituus on rajattu 200 kilometriin.
Ai että. Ai ettien että!
"Anybody who rides a bicycle is a friend of mine." - Albert Einstein
Onkos joku käynyt jo kurkkimassa Porkkalan soria? Joskus pari tai ehkä kolme viikkoa sitten ajoin Honskbyntien ja se oli aika rasputitsaa silloin.
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Kirjanmerkit