ElectrobikeGiantHephaGarmin
Sivu 17 / 18 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7 15 16 17 18 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 481 - 510 / 520

Aihe: Gran Canaria, vinkkejä?

  1. #481
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    1.727
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    Harmi, että tuollaista säätöä ollut. Itse kerron tämän hetken tilanteeni, vaikka Canaria kohteeni ei nyt olekaan. Tilasin kesällä menopaluut Booking.comin kautta. Tehnyt niin monasti aiemminkin. Ja, sitten soitellut perään, että pyörä mukaan. Nyt mikään ei tunnu onnistuvan. Bookingin sivuilta Suomi palvelunumeroon ja intilaisittain englantia puhuva henkilö sanoi, ettei suomeksi ole palvelua, eivätkä he voi pyöräpaikkaa varata, vaan minun on otettava yhteyttä lentoyhtiöön. No, soitin sitten lentoyhtiöön ja sanoivat, että he näkevät minun lentovaraukseni, mutta he eivät voi tehdä pyöräpaikan varausta, vaan bookingin on se tehtävä. Uusi soitto bookingille ja kerroin lentoyhtiön viestin, mutta sieltä taas vängättiin vastaan ja sälytettiin asia lentoyhtiölle. Taidan menettää nuo tammikuun liput, jos tähän ei selvyyttä saada. Aikamoista pompottelua, jota aiemmin en ole kohdannut. Pitää varmaankin jatkossa aina tilata suoraan lentoyhtiöltä, koska bookingista en ole löytänyt pyörää matkatavaraksi, vaan aina hoitanut sen jälkisoittona. Onkohan korona jotenkin sekoittanut näiden em. tahojen pasmat?
    "Veljesi ryssävihassa!"
    Voimaa ilosta.
    Viha on energiaa!

  2. #482
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    ^Jep, ainakin TUIn mukaan pandemia on sekoittanut, ja heillä ei ole mitään automaattista systeemiä tarkastaa lentojen puhumattakaan erikoismatkatavaran tilanteita. Harmi, että sulla noin samankaltainen tilanne.

    Kun itse sitten sain Finnairin palvelusta henkilön kiinni, oletin toki että voisi asioida suomeksi. Ehei, vain englanti. Sillä soitolla ja sen jälkeisellä lipun ja fillaripaikan ostamisella asia tuntui ratkenneen. Uskon vasta, kun olen Kanarialla ja vastaanotan pyörälaukkuni kentällä.
    10k-kerhon jäsen

  3. #483
    Kuka on ollut Free Motionin MTB ryhmäretkellä, niin kertokaapa kokemuksia. Heillä on useampia reittejä, mutta mikä olisi paras, jos vain yhteen voisi osallistua?

  4. #484
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.166
    Taitaa itse asiassa tästä samaisesta keskustelusta löytyä vinkkejä mutta ne ovat useamman vuoden takaa. Muistelen että sittemmin joku vuosi sitten ryhmäretkiä ei saanut enää järjestää koska reitit kansallispuistossa. Onkohan tilanne jälleen muuttunut sallivampaan suuntaan?

  5. #485
    Liittynyt
    02/2015
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    5
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TF_ Katso viesti
    Kuka on ollut Free Motionin MTB ryhmäretkellä, niin kertokaapa kokemuksia. Heillä on useampia reittejä, mutta mikä olisi paras, jos vain yhteen voisi osallistua?
    Todella hyviä ovat hommassaan. Käy useampi vetämässä jos suinkin pystyt. Green North ainakin hyvä. Kaikista olen itse aina tykännyt. Korkeuskäppyrät kertoo luonteen

  6. #486
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Tein vielä yhden videon saaren etelä-keskiosien reiteistä (maantie). Tässä pieni esittely Maspalomasista polkaisten Ayagaures, Ayacata, Pico de las Nieves, Taurito.



    Tässä vielä soittolista jossa lisää herkkuja
    10k-kerhon jäsen

  7. #487
    Matkailu-amatööreille tuli ajatus ottaa hieman pyöräilyä loman yhteyteen, mutta uskaltaako liikenteen sekaan ilman kokeneempaa opasta gps-jäljen kera?

    Free motion täällä näkyi mainittavan vuokrauspaikkana (omat fillarit kotona...), ja google maps kertoisikin sen olevan lähellä. Puerto ricosta siis pitäisi suunnistaa, eikä mukana ole kuin pyöräilyhousut ja paita. Huonosti tuli selvitettyä etukäteen, mutta onko vinkkejä jolla ehkä loppuviikosta saisi homman onnistumaan?

    Toki free motionin retketkin näyttivät hyvältä, mutta millaista kuntotasoa niillä pitäisi olla? Vaimolla teki polvileikkaus harjoitteluun tauon, ja sitä vielä kiritään.

  8. #488
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    P-Savo
    Viestit
    690
    Kyllä siellä uskaltaa ajaa, ei tarvitse opastakaan. Ja ilman GPS jälkeäkin pääsee. Itse lähtisin tutustumisreitille Puerto Ricosta seuraavasti. GC500 itään n.7km ja siitä GC-505 kohti Soriaa. Tie nousee loivasti 14km matkan n260m korkeuteen ja sitten jyrkkenee. Soriaan tulee matkaa n29km ja korkeutta 700m. Tuolta on helppo palata, kunhan lasketelee pääosin alamäkeä...
    -- Parempi pitää kirellä ketju kuin pinna --

  9. #489
    Kiitos vinkistä! Spessun roubaixit varauksessa perjantaille, pääsee maistelemaan ensimmäistä kertaa di2 toimintaa. Varaus oli lopulta tosi helppo homma free motionilta sähköpostitse.

  10. #490
    Ajelin itse jouluaattona Free Motionin Roubaixilla. Välitykset mitä mahtavimmat turistille ja pyörä noin muuten paras mitä ikinä on tehty. Makuasioita tietysti.

    Jos Puerto Ricosta lähtee, niin on hyvä huomioida, että rantatie Moganiin ei ole auki. Maskipakko on voimassa tällä hetkellä, mutta tuskinpa se haittaa. Free Motion on huippu, mutta kokemuksesta tiedän, että yhden päivän varaukset ei mene listan kärkeen. Toisen pyörän saa kyllä, mutta saattaa ottaa helposti tunnin tai pari.

    Kaikesta huolimatta Gran Canaria on suomalaisen paratiisi pyöräilyn suhteen ja 99% varmuudella kaikki menee paremmin kuin hyvin.

  11. #491
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    1.727
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TF_ Katso viesti
    Ajelin itse jouluaattona Free Motionin Roubaixilla. Välitykset mitä mahtavimmat turistille ja pyörä noin muuten paras mitä ikinä on tehty. Makuasioita tietysti.

    Jos Puerto Ricosta lähtee, niin on hyvä huomioida, että rantatie Moganiin ei ole auki. Maskipakko on voimassa tällä hetkellä, mutta tuskinpa se haittaa. Free Motion on huippu, mutta kokemuksesta tiedän, että yhden päivän varaukset ei mene listan kärkeen. Toisen pyörän saa kyllä, mutta saattaa ottaa helposti tunnin tai pari.

    Kaikesta huolimatta Gran Canaria on suomalaisen paratiisi pyöräilyn suhteen ja 99% varmuudella kaikki menee paremmin kuin hyvin.
    Sään puolesta varmasti paratiisi talvikuukausina, mutta tieverkoston puolesta häviä mennen tullen Mallorcalle, joka on todellinen pyöräilijän paratiisi. Lukuisat kerrat olen molemmissa ollut ajoleireillä. Tammikuussa takuulämpöä etsimässä Canarialla. Mallorca tosin tammikuussa hyvä, jos irtohihat ja lahkeet kelpaa. Sadetta saattaa joskus ripsaista, mutta siihenkin on hyviä vehkeitä. Tieverkosto kuitenkin Mallorcalla ylivertainen ja helppo valita vuoristosta tasaiseen.

  12. #492
    Onneksi päätimme lähteä PMoi rohkaisusta, kyllä kelpaa nauttia papaija-mehua täällä Soriassa! Maisemat on mahtavat ja fillarihommat sujuivat täysin kitkatta. 10/10

  13. #493
    Jos maastopyöräily kiinnostaa niin ehdottomasti https://www.dhguidecanarias.com/ yhteyttä!
    Saa ajaa koko rahalla ja upeasti hyviä reittejä ympäri saarta.

  14. #494
    Liittynyt
    12/2002
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    64
    Onkohan tie moganiin edelleen poikki?
    Onko muuta konstia päästä sinne/sieltä kuin paattikyydillä puerto ricosta?

  15. #495
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    239
    Itse otin taksin. Farkkumersulla matka San Agustinista maksoi 30 euroa. Tien korjaus on venynyt ja saattaa kestää vielä vuosia.

  16. #496
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    P-Savo
    Viestit
    690
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LEO Katso viesti
    Onkohan tie moganiin edelleen poikki?
    Onko muuta konstia päästä sinne/sieltä kuin paattikyydillä puerto ricosta?
    On yhteys vielä poikki, ainakin tämän jutun mukaan:

    https://thecanarynews.com/2022/05/th...ext-two-years/
    -- Parempi pitää kirellä ketju kuin pinna --

  17. #497
    Liittynyt
    08/2011
    Viestit
    1.168
    Pääseehän sen kiertämään ja reittikin on hienompi. Saa myös samalla jalkoja lämmitettyä kyynelten laaksoa varten jos sitä kautta oli tarkoitus tulla takaisin. Kannattaa lähteä aamulla ajoissa
    https://goo.gl/maps/uryVm5oTRxQk51iY9

  18. #498
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.166
    Itsellä ainakin oli tarve oikaista toiseen suuntaan kerran-kaksi jotta kaikista lenkeistä ei tullut niin pitkiä ja jotta ei tarvii ajaa samaa reittiä takaisin. Oma hotelli oli sortuman eteläpuolella rannikolla. No silloin siitä pääsi vielä aitojen takaa kiertäen ohitse. Osan näin kulkevan moottoritunnellin kautta.

  19. #499
    Oli poikki syyslomaviikolla. En käynyt katsomassa pääseekö jotenkin kiertämään ku ei ollut asiaa siihen suuntaan

  20. #500
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LEO Katso viesti
    Onkohan tie moganiin edelleen poikki?
    Onko muuta konstia päästä sinne/sieltä kuin paattikyydillä puerto ricosta?
    Parilla edellisellä reissulla olen ajanut Tauritoon ja sieltä kantanut pyörän GC-1:lle, jota pitää ajaa vain n. 500m sisältäen yhden tunnelin.

    Noin ei tietysti saisi tehdä ja sakot varmaa tulee huono tuuri käy, mutta matka on sen verran lyhyt että olen ottanut riskin kun se oma suosikkini on se nousu GC-605 Moganista ja tien korjausta on jo muutama vuosi tullut odoteltua...

  21. #501
    Vuokraamassa sanoivat(luonnollisesti) että on turvallisuusriski mennä tunnelista ja jäi kokeilematta toi gc-605 nousu. No joku toinen kerta sitten. Taitaa olla samassa sarjassa Olkiluoto 3 kanssa toi korjaus prokkis

  22. #502
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Lautta on hyvä, jos vaan aikataulut natsaa.

    Mäkien ajaminen molempiin suuntiin (GC505 ylös ja siitä GC605 alas ja käännös Moganissa) vaatii aikaa ja hyvää jalkaa, että siinä on mieltä. Taksilla ajoin Moganista Puerto Ricoon, kun alkoi muutenkin olla jo vähän kiire. Ehdin Maspaan just pimeän tultua.
    10k-kerhon jäsen

  23. #503
    Liittynyt
    04/2010
    Viestit
    2.257
    Tällä hetkellä Terorissa olevana, suosittelen kyllä pohjoista puolta jos pääjuttu fillari tai vaellus eikä rantaturismi innosta.

  24. #504
    Liittynyt
    01/2012
    Paikkakunta
    Satakunta
    Viestit
    528
    Kellään kokemusta paljonko maksaa taksi 2 hengelle pyörineen Pico de Las Nievesiin? Lähtö rannikolta, paikkaa ei ole vielä lyöty lukkoon.
    Oma kunto saattaisi nippanappa riittää kiipeämiseen, mutta vaimolla ei. Ja onko vaarallista lasketella alas ilman kunnon mäkikokemusta kestopäällysteitä pitkin?

  25. #505
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Taksi voisi olla 40-50 €, ehkä. Iso auto on tietysti aina vähän kalliimpi.

    En suosittele tuota ratkaisua. On vaarallista laskea, kun ei ole tullut ylös ja saanut tuntumaa asfaltin kuntoon eikä mutkiin. Samoin siinä vaiheessa on kroppa jäykkä ja kylmä. Jos vielä sattuu ylhäällä olemaan koleaa/sateista/sumuista (pilvistä), niin todella hasardia. Itselläni oli viimeksi täysi työ pysyä tiellä ja saada kylmät kädet toimimaan jarruilla. (tämä tarina)
    10k-kerhon jäsen

  26. #506
    Komppaan fiberia tuossa mielipiteessä. En nyt ihan täysin jyrkästi olisi sanomassa, että äläkää menkö, mutta muutama pointti kannattaa huomioida:
    - Tie huipulle on tietyn korkeuden jälkeen pinnaltaan aika huonokuntoista. Kun viimeinen vähän isompi kylä on ohitettu, loppumatka voi olla melkoista pirunpeltoa, jota ei ole päällystetty vuosiin. Etelään laskiessa GC-60 on San Bartolemesta alas ihan silkinpehmeää, mutta osuudella siitä ylös lähtee laskiessa hampaista paikat. Sama sääntö pohjoiseen ja itään ajaessa (Teror / Telde suunnat). Länteen kohti San Nicolasia aloittelijalla ei ole asiaa.
    - Matka alas ei ole pelkkää laskua vaan väliin tulee nousuosuuksia. Jos matkaa etelään kohti Maspalomasia, Artenaran kameliparkin jälkeen on nousu, joka ei sinällään ole pitkä, mutta kapeaa ja jyrkkää syheröä, jossa on myös bussiliikennettä. Sitä ei ihan nollakuntoinen aja ylös.
    - GC-65 San Bartolomesta alas on pinnaltaan hieno ja profiililtaan mukava, mutta syheröinen ja tarkasti ajettava. Tosi moneen kaarteeseen mennään sokkona ja vastaantuleva auto yllättää aina. Jos alle metrin päästä ohittava lava-auton puskuri pelottaa, tämä ei ole mikään nautinnollinen lasku.
    - Jos ylhäällä on pilveä varsinkin pohjoiseen menevillä teillä, siellä on kylmempää kuin jääkaapissa. Tärisevä tie yhdistettynä kohmeisiin sormiin on tappoa jarrutuskyvylle.

    Mikäli haluaa silti kokea vuorimaisemia pyörällä ja välttää noita yllämainittuja, yksi mahdollinen reitti on ottaa taksi San Bartolomehen asti ja laskea sieltä Ingenion kautta Carrizaliin. Siis GC-65 Santa Luciaan, GC-550 Aguimesiin ja GC-100 alas. Siitä GC-191 ja GC-500 kohti turistirysää. GC-551, 550 ja 100 on leppoisia polveilevia ja hyväkuntoisia teitä, joissa on vähän liikennettä ja silti ihan vuoristoiset maisemat. Kaikki tiet on pilvirajan alapuolella, joten lämpöä ja aurinkoa riittää. Loppumatka taas sujuu alhaalla rannikolla lähes aina myötätuuleen. Reitillä on pari nousuosuutta, vähän ennen Santa Luciaa ja heti sen jälkeen, mutta molemmat verraten loivia ja lyhyitä.

  27. #507
    Liittynyt
    04/2010
    Viestit
    2.257
    No eihän se lasku ole sen kummempi kuin muukaan ajo. Oma vauhtihan se ratkaisee. Kokemuksesta kyllä arvaan, että ensikertalainen aristelee niin paljon ettei siitä nauti. Tiet on myös ihan ajettavia kunhan tarkkana, osa kyllä silleen kuvatulla tavalla ruvella ettei alaspäin ajo ole mukavaa. Ihmettelen miksei porukoilla ole kunnon satulalaukkua mukana ?. Mulla mukana kuiva lämmin aluspaita, sadetakki, kengänsuojat, pitkät päälihousut, hattu ja rukkaset. Aika mukava laittaa ylhäällä päälle ja nauttia myös alamäestä. Laskuun märkä ajopaita päällimmäiseksi, niin se on alhaalla kuiva. Toimii.

  28. #508
    Liittynyt
    01/2012
    Paikkakunta
    Satakunta
    Viestit
    528
    Kiitos vinkeistä. Tuo lämpötila olikin tiedossa kun on Teidellä tullut käytyä muutaman kerran jaloittelemassa.

    Löysin muuten videon Youtubesta jossa laskettiin Maspalomasiin, kesto 1h 15min. Siinä myös näkyivät nuo muutamat tiukemmat nousut alaspäin tultaessa. Yllätyin miten paljon kaveri polki lisää vauhtia välillä, miten paljon pyöräilijöitä oli suhteessa autoihin ja siitä miten vähän tuolla GC-60:lla oli liikennettä etenkin yli 400m korkeudella.

    Päällysteen kuntoa olen koittanut seurailla lisäksi katunäkymästä ja sateliittikuvista vaikkei aina kovinkaan tuoretta dataa löydy. Yhtenä vaihtoehtona mietin reitin scouttaamista etukäteen autolla vaikka siinäkin jäisi ns. perstuntuma puuttumaan.

  29. #509
    Liikenteen määrä Espanjan lomasaarilla on kovasti riippuvainen turistien profiilista. Iäkkäämpi väestö suuntaa Kanariansaarille, nuorempi Baleaareille. Koska varttuneemmilla ei ole enää ihan hirveää hinkua lähteä kapeille vuoristoteille katselemaan paikkoja, se näkyy autojen määrässä.

    Ibizalla ja Mallorcalla saa ohitella autoja ihan kaikilla teillä ja korkeuksilla ja Cap Formentorin autoruuhkat on niin legendaarisia, että pyöräilijää hymyilyttää. Gran Canarialla autoliikenne taas vähenee oleellisesti siinä kohtaa, kun paikallisten oma ajotarve päättyy eli käytännössä sen korkeimman kylän kohdalla. Asialla on tietysti se kääntöpuoli, että koska tarve tiestölle on ylhäällä koko lailla pienempi, myöskään määrärahoja kunnostukseen ei ole.

    Tuon vuoksi osa teistä on Kanarialla hyvin huonossa kunnossa. On aikalailla sama otatko tiestä 10 kuukautta tai 10 vuotta vanhan kuvan. Ei se mihinkään ole sinä aikana muuttunut. Ja ikävä kyllä siviilikäyttöön saatavista satelliittikuvista ei voi päätellä tien kunnosta oikein yhtään mitään.

  30. #510
    Liittynyt
    01/2012
    Paikkakunta
    Satakunta
    Viestit
    528
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jahuc Katso viesti
    On aikalailla sama otatko tiestä 10 kuukautta tai 10 vuotta vanhan kuvan. Ei se mihinkään ole sinä aikana muuttunut. Ja ikävä kyllä siviilikäyttöön saatavista satelliittikuvista ei voi päätellä tien kunnosta oikein yhtään mitään.
    Tästä olen eri mieltä. Joissain paikoissa street viewiä voi tarkastella vaikka 10v ajalta, ja kyllä siinä huomaa eron. Vastaavasti satelliittikuvasta voi bongata juuri päällystetyn tien, tosin kuvien tarkkuuksissa on eroja kuten täällä kotimaassa ei aina edes erota onko kyseesä kestopäällyste vai hiekkatie.

    Taidan kuitenkin rajoittaa reissua siihen minne asti puolison sähköavusteinen jaksaa kiivetä.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •